Bakkie Media

Bakkie Media

Zakelijk  |  90 afleveringen

Bakkie Media is de podcast van Thijs van Dijk & Daniel Kok. Twee media vakidioten die hun kijk geven op wat er allemaal speelt in het vak onder het genot van een lekker bakkie koffie. Jouw maandelijkse kijk op het mediavak, met een glimlach. Bakkie Media is dé podcast over alles wat er speelt in marketing, communicatie en medialand en zorgt ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt bij het koffieapparaat om met jouw collega's het nieuws door te kunnen nemen.

Verras mij  


#90 - Bakkie met.. Barbara Barend

Luister  

Bakkie Media  /  25-03-2024

Deze maand in Bakkie media een speciale gast aan tafel: Barbara Barend, ondernemer, sportvrouw en onlangs ook clubeigenaar geworden met de lancering van 'female only' voetbalclub HERA United. Hoe zorgde voetbalclub Angel City van onder andere Nathalie Portman en Serena Williams voor de inspiratie? W...


#85 - 'Sharenting & TikTokTourette'

Luister  

Bakkie Media  /  02-02-2024

We praten in deze aflevering over ouderschap. We bespreken de rol van ouders in films, series, social media en in commercials van merken als IKEA en Becel. En wat voor dier ben jij als ouder? Ben je meer een dolfijn of een schildpad? En wat is eigenlijk 'Sharenting' en waarom is dit een zorgwekkende...


#89 - 'Tomorrowland 2024'

Luister  

Bakkie Media  /  01-02-2024

In deze aflevering kijken we vooruit naar 2024. Onze jaarlijkse koffiedik kijken aflevering staat in het thema van trends en voorspellingen in ons vak. We bespreken wat ons te wachten staat in het komende mediajaar. Samen met koffiedikkijkers Charelle Akihary (NPO), Dean Cooman (Boomerang FT), Johan...


#88 - ‘Popecultuur’ 2023

Luister  

Bakkie Media  /  16-01-2024

Deze maand in Bakkie Media bespreken we de impact van de popcultuur. Hoe zijn films, series, muziek en celebrities onderdeel geworden van ons leven? Wat is de invloed van de popcultuur op de wereld van marketing, reclame en media? We bespreken onze top 10 pop culture momenten van 2023. Het gesprek g...


#87 - Feedback is een cadeautje

Luister  

Bakkie Media  /  27-11-2023

Deze maand stappen wij over ons eigen ego heen en hebben we onze 'vrienden van de show' om feedback gevraagd. Waarom vinden we feedback ontvangen toch zo moeilijk? We bespreken waarom feedback een cadeautje is. Wat hebben Netflix en feedback met elkaar te maken? En is het beter om in feedback of fee...


#86 - Human Touch

Luister  

Bakkie Media  /  16-10-2023

Wat is de kracht van een goede relatie tussen merken en consumenten? Als het gaat om service, hospitality en een goede klantenrelatie is de menselijke maat cruciaal. Welke bedrijven doen het goed en bij wie kan het beter? Meer merken dan je denkt gebruiken deze human hacks. Wat hebben ALDI, Adidas e...


#84 - Maakt AI ons overbodig?

Luister  

Bakkie Media  /  05-06-2023

Vandaag duiken we in een van de meest intrigerende onderwerpen van nu. Kunstmatige intelligentie, ook wel AI genoemd. In deze aflevering bespreken we de zin en onzin van AI. De mogelijke gevaren en de spannende kansen die het met zich meebrengt. Maakt AI ons allemaal overbodig de komende jaren en za...


#83 - Bakkie met... Jildou van der Bijl (LINDA.)

Luister  

Bakkie Media  /  15-03-2023

Bij de allereerste editie van ‘Bakkie Met’ praten Thijs en Daniel met een ware legende uit ons vak: Jildou van der Bijl. Zij heeft 17 jaar in verschillende rollen aan het roer gestaan bij een van de allergrootste en meest succesvolle mediamerken van Nederland: LINDA.. Ze neemt afscheid en dus vo...


#82 - 'Ik zie, Ik zie, Wat jij niet ziet!'

Luister  

Bakkie Media  /  05-02-2023

Inmiddels is het een jaarlijkse traditie, maar ook dit jaar laten we bij Bakkie Media ons licht weer schijnen op 2023. We waren uitgenodigd op 'Koffiedik Kijken' de nieuwjaarsborrel van het marketingcommunicatievak. Daar worden jaarlijks de voorspellingen gedaan door experts uit het vak. De beste vo...


#81 - Grensoverschrijdend Gedrag

Luister  

Bakkie Media  /  11-01-2023

Grensoverschrijdend gedrag was een van de belangrijkste thema's in 2022 en dus werd het tijd voor de Bakkie media mannen om daar ook aandacht aan te besteden. Of het nu ging om Tim Hofman & Boos over de misstanden bij The Voice, de dickpics van Marc Overmars bij Ajax, de angstcultuur bij De Wereld D...


#80 - Breaking News

Luister  

Bakkie Media  /  28-11-2022

Back in Business. Na een aantal maanden te hebben genoten van hun welverdiende rust keren de Bakkie mannen terug uit hun podcastpensioen. Passend bij het thema van deze aflevering over journalistiek anno 2022 bespreken ze de rol van onderzoeksjournalisten, de kracht van branded content en een goed v...


#79 - 'Don't Stop Believing'

Luister  

Bakkie Media  /  01-08-2022

De meeste dromen zijn bedrog of toch niet? In hoeverre komen dromen van mensen eigenlijk uit? We vroegen het aan marketingdirecteur Debora de Roos van Corendon. Als merk weten zij alles over droomreizen en ‘haalbare’ dromen, maar wat is haar droom? Welke merken omarmen het droomthema en hoe komt...


#78 - 'Vroeger was alles beter'

Luister  

Bakkie Media  /  23-06-2022

Vroeger was alles beter. Althans, dat is iets wat vaak wordt gezegd. Maar is dat ook zo? Welke lessen kunnen we leren van het verleden? Deze week staat ook in het teken van een van de grootste reclamegoeroes die Nederland ooit gekend heeft: Giep Franzen. Hij was een van de grondleggers van het marke...


#77 - Boomers vs Millennials - FiftyFifty

Luister  

Bakkie Media  /  28-05-2022

Dit jaar bestaat de MWG (Media Werk Groep) 50 jaar en speciaal voor deze gelegenheid hebben we een aflevering gemaakt waarin het thema FiftyFifty centraal staat. Daarbij hebben we Boomers & Millennials uit het vak gevraagd wat volgens hen de beste, meest opvallende of leukste campagne van de afgelop...


#76 - Strijdmakkers

Luister  

Bakkie Media  /  30-04-2022

Deze week gaan we de strijd met elkaar aan. Welke vormen van strijd zijn er allemaal? En moet je altijd winnen of is het soms slimmer om een strijd te verliezen? We vroegen het deze week aan onze expert en gast-quoter luitenant-kolonel George Uilenbroek. Hij gaf ons een uniek kijkje in de wereld ach...


#75 - Degrowth Hacking

Luister  

Bakkie Media  /  07-03-2022

Is groei nog altijd de holy grail? Of is er meer dan dat? Moeten we ons focussen op growth hacking, nog meer gaan consumeren of is het tijd om te consuminderen. Gaan we rekening houden met het milieu en de planeet en zo ja, hoe dan?


#74 - Gouden Barista Awards 2021

Luister  

Bakkie Media  /  20-01-2022

De Gouden Barista Awardshow is terug van weggeweest. Onze jaarlijkse prijzen voor onze luisteraars. En dit keer kijken we terug op de winnaars van 2021. Wie verdiende er om een award te winnen en waarom? In 45 minuten nemen we jullie mee langs onze winnaars van 2021.


#73 - Switchen of Swipen?

Luister  

Bakkie Media  /  08-12-2021

Wat zijn de Do's en Dont's als je wilt overstappen naar een andere baan of ander merk? Hoe kan je dat aanpakken en hoe kan je daar als merk in jouw campagne op inspelen. In deze tijd waar switchen en swipen actueler is dan ooit bespreken we de mogelijkheden en gevaren.


#72 - Generatie Marketing Bullshitbingo

Luister  

Bakkie Media  /  16-11-2021

Hoe zit het eigenlijk met de generatiekloof en het generatiedenken? Wat is de zin en de onzin? Bestaat er eigenlijk zoiets als generatiemarketing of is dat allemaal verzonnen door ons marketeers?


#71 - Sex is in the Air

Luister  

Bakkie Media  /  20-10-2021

Geldt de regels 'Sex Sells' nog steeds of gelden er tegenwoordig andere wetten en regels voor marketing en media professionals? Hoe moet je daarmee omgaan als merk? Wat mag er nu wel en niet in campagnes en waar moet je op letten?


#70 - Als je wint heb je vrienden

Luister  

Bakkie Media  /  20-09-2021

Als je wint heb je vrienden! Wat maakt iemand een winnaar en waarom? Waarom willen we toch allemaal zo graag bij winnaars horen en hoe wordt dit gebruikt in campagnes. Topsporthelden en andere winnaars zorgen ervoor dat wij daarbij willen horen.


#69 - Binge Marketing

Luister  

Bakkie Media  /  13-09-2021

Binge marketing, wat is dat eigenlijk? En waar komt de term bingen eigenlijk vandaan? We spraken erover met Carlijn Postma, oprichter van contentmarketingbureau 'The Post'. Zij heeft ook een boek geschreven over 'Binge Marketing' en zij neemt ons mee in haar kijk op content.


#68 - Pride Marketing

Luister  

Bakkie Media  /  22-08-2021

We laten ons licht schijnen op de 'Pride' en Pride marketing en bespreken hoe merken daarmee om moeten gaan. Wat moet je wel doen en wat moet je vooral doen. En hoe voorkom je dat je beschuldigd wordt van pinkwashing als merk?


#67 - Bikinifit 'Gecanceld'?

Luister  

Bakkie Media  /  18-07-2021

Bikinifit of Zwembroek proof? Hoe belangrijk is het om tegenwoordig bikinifit of zwembroekproof op het strand te verschijnen? Steeds vaker zien we beelden voorbij komen op Instagram of andere sociale media platformen met perfecte lichamen. Wat doet dat met ons en welke invloed hebben marketingcampag...


#66 - Comedy is soms een drama

Luister  

Bakkie Media  /  23-06-2021

Comedy in commercials en campagnes. Werkt dat wel of juist niet? Hoe moet je als merk omgaan met commercials? We vroeger het ook aan Wouter Monden, podcastmaker en cabaretier. Wat kunnen merken van hem leren?


#65 - Sticky Stories

Luister  

Bakkie Media  /  08-06-2021

Sticky stories en de geheimen van een goed verhaal, hoe zorg je daarvoor? Wat maakt dat iets een goed verhaal is en welke succesfactoren kun je toepassen. Brand storytelling is belangrijker dan ooit om de aandacht van de consument te winnen en vast te houden.


#64 - Talent kun je leren

Luister  

Bakkie Media  /  09-05-2021

Wat maakt iemand talentvol? En kun je talenten aanleren of is het altijd aangeboren? Hoe ga je om met jouw talent en wat kunnen merken daarmee doen?


#63 - Buiten Booming Business

Luister  

Bakkie Media  /  24-04-2021

Is Moeder Natuur trending of heeft ze een branding probleem? We gaan met zijn allen steeds meer naar buiten ten tijde van de pandemie, maar toch heeft de natuur te kampen met een flink probleem. Hoe kunnen we daar met onze marketingpet op iets aan doen?


#62 - Audio bereikt Sterrenstatus

Luister  

Bakkie Media  /  02-04-2021

Rise of Audio: Waarom podcasts de sterrenstatus bereiken dankzij Hollywood en de kracht van audio anno 2021. Het gaat goed met audio en podcasts en steeds meer mensen gaan luisteren. We vroegen het ook aan Jeroen de Bakker van Airborne hoe hij ernaar kijkt.


#61 - Bakkie Binnenhof 'Midden'

Luister  

Bakkie Media  /  17-03-2021

Op welke partij moet jij je stem uitbrengen in Nederland als ondernemer en waarom? Stel dat je niet voor links gaat of voor rechts, wat zijn dan de mogelijkheden in het midden van ons politieke landschap? We bekijken het altijd met onze marketingbril op.


#60 - Bakkie Binnenhof 'Rechts'

Luister  

Bakkie Media  /  15-03-2021

We bespreken de verkiezingen in Nederland en dit keer de partijen aan de rechterkant. Waar liggen de kansen voor de rechtse partijen? Als onderdeel van 'De Ondernemer Kiest' bespreken we onze kijk op de politieke zaak. Natuurlijk altijd met onze marketingbril op.


#59 - Bakkie Binnenhof 'Links'

Luister  

Bakkie Media  /  07-03-2021

In het kader van de Nederlandse verkiezingen bespreken we wat er te koop is aan de linkerkant van de politiek. Waar liggen de kansen voor de linkse partijen? Als onderdeel van 'De Ondernemer Kiest' geven wij onze politieke kijk op de zaak, natuurlijk met een marketingbril op.


#58 - Fittie Festival

Luister  

Bakkie Media  /  01-03-2021

Een aflevering waarin het flink knettert. Waarom genieten wij als mensen toch zo van ruzies, conflicten, fitties en gevechten, maar vooral bij anderen? Hoe maken de social media platformen gebruik van onze emoties en waarom is dat dus eigenlijk een heel slim businessmodel?


#57 - De dag dat alles weer mag

Luister  

Bakkie Media  /  15-02-2021

De dag dat het weer mag komt steeds dichterbij. Wat ga jij als eerste doen als alles weer kan en mag?Nederland 'unlocked' bijna weer en dat betekent dat we allemaal weer meer kunnen doen wat we willen. Waar liggen de kansen voor merken en hoe bereiden zij zich voor op het moment dat we weer meer mog...


#56 - Voorspellingen en Vooruitzichten 2021

Luister  

Bakkie Media  /  31-01-2021

In het kader van het jaarlijkse nieuwjaarsevent in marketingcommunicatie en media blikken we vooruit op de toekomst van het vak. We zijn weer aanwezig geweest bij het jaarlijkse nieuwjaarsevent Koffiedik kijken in de media en we blikken vooruit op het jaar 2021. Wat kunnen we verwachten?


#55 - Complottheorieën

Luister  

Bakkie Media  /  21-01-2021

We leven in een wereld vol tegenstellingen en contrasten en de wereld en de mensen worden steeds gekker. Van complotdenkers tot Capitool gekkies naar onze stuurloze overheid. Het komt allemaal aan bod. Ook gaat het over de sneeuwstorm in Madrid en kijken we naar het nieuwe mediajaar.


#54 - Gouden Barista Awardshow 2020

Luister  

Bakkie Media  /  17-12-2020

De jaarlijkse uitreiking van de Gouden Barista voor de winnaars van de Bakkie Media awards. Wie hebben dit jaar een award gewonnen en waarom? We blikken terug op het mediajaar 2020 en kijken ook deels vooruit naar 2021.


#53 - Jeugd van tegenwoordig

Luister  

Bakkie Media  /  09-12-2020

De jeugd van tegenwoordig heeft de toekomst. Wat zijn hun uitdagingen en waar lopen ze tegenaan? Het tienerbrein is continu op zoek naar risico's en houden van spanning. Hoe moet je als merk praten tegen de jeugd van tegenwoordig en hoe moet je met ze omgaan?


#52 - Lang leve de Ondernemer

Luister  

Bakkie Media  /  20-11-2020

Speciale aflevering van Bakkie Media, terugblik op de week van de ondernemer 2020. We waren aanwezig bij de week van de Ondernemer en bespreken de uitdagingen van de ondernemers ten tijde van de corona-pandemie.


#51 - Nudge Nerds & Noobs

Luister  

Bakkie Media  /  18-11-2020

Nudging is een fenomeen in de beïnvloedingspsychologie van alle tijden, maar hoe werkt het precies? Neuromarketing is steeds meer in opkomst en dus vroegen we neuromarketing expert Hein Heijen om zijn visie te geven hierop.


#50 - Modern Feminisme

Luister  

Bakkie Media  /  31-10-2020

Feminisme van vroeger en nu, hoe staat het ervoor met gelijkheid tussen mannen en vrouwen in de marketing en media industrie? Wanneer is er sprake van femwashing en hoe zit het eigenlijk met de algoritmes op social media en andere platformen. Wat maakt die sexistisch en hoe kan je daarmee omgaan?


#49 - Ondernemer Survivaltips

Luister  

Bakkie Media  /  13-10-2020

Hoe kan je als horeca-ondernemer overleven in deze zwarte tijden en welke survivaltips zijn er? Welke tips zijn er om jouw hoofd boven water te houden. Hoe helpen andere merken de horeca-ondernemers die het zwaarder dan ooit hebben?


#48 - Personal brands vs Love brands

Luister  

Bakkie Media  /  13-10-2020

De kracht van merken van toen en nu en wat is de kracht van personal brands en love brands in 2020? Hoe word je als merk een lovebrand en waarom zou je dat doen? En waarom is personal branding toch enorm belangrijk, zeker in deze tijd?


#47 - Corona positief voor de zorg

Luister  

Bakkie Media  /  24-09-2020

Waarom is Corona toch positief voor de zorg? Wat levert het de markt op en wat zijn de kansen voor de wereld na de pandemie?


#46 - Life is a Game

Luister  

Bakkie Media  /  12-09-2020

Life is a Game, Gamification, E-Sports en Gamified Learning. Waarom speelt dat een steeds grotere rol in ons leven? Hoe kan je als merk gamification toepassen? Wat zijn de lessen uit de praktijk en waar liggen de kansen. Hoe gaat het met de wereld van esports en waarom is dat een markt om niet te on...


#45 - Bioscoop vs Streaming

Luister  

Bakkie Media  /  29-08-2020

Hoe ziet de toekomst van de filmindustrie en online streaming wereld eruit? Hoe gaat het eigenlijk met de bioscoopindustrie en hoe gaan zij de strijd aan om de aandacht van de consument met de verschillende streamingsdiensten? We vroegen het ook aan Marlene Wickel en Rene Mioch om hun kijk op de zaa...


#44 - Marketingverkiezingen

Luister  

Bakkie Media  /  26-08-2020

De strijd tussen Amerika en China wordt steeds heviger. Wat hebben de Amerikaanse verkiezingen en marketing met elkaar gemeen? Waarom gaat Fortnite de strijd aan met Apple en Google. En wat doet Trump in India?


#43 - Rise of Retromarketing

Luister  

Bakkie Media  /  26-07-2020

Wat is de kracht van Nostalgie marketing voor merken? Waarom winnen de 'nerd brands'? Hoe maakt Coca-Cola een comeback in Stranger Things? Wat maakt merken als Disney en LEGO tijdloze merken?


#42 - Food Marketing

Luister  

Bakkie Media  /  13-07-2020

Wat is de kracht van food marketing en waarom zouden alle merken een culinaire identiteit moeten hebben? Wat zegt dat over een merk en hoe kan je de zintuigen prikkelen door te proeven? We spreken Olaf van Gerwen die zijn mening deelt over de food identiteit van merken.


#41 - Anti sportzomer 2020

Luister  

Bakkie Media  /  04-07-2020

De sportzomer die nooit door ging en welke effecten corona heeft op marketing wereldwijd. Hoe gaan de sporters om met de situatie in de wereld en hoe gebruiken zij hun platformen om hun boodschappen de wereld in te helpen?


#40 - Helden op Sokkels

Luister  

Bakkie Media  /  26-06-2020

Beeldenstorm en helden op sokkels en de man die het internet redde komen aan bod in deze aflevering. Ook geeft Elon Musk ons wat praktische tips en bespreken we de situatie in de wereld en de impact daarvan op ons marketing en mediavak.


#39 - Back To The Future

Luister  

Bakkie Media  /  18-06-2020

Back to the future of marketing. Big Brother maakt een onverwachte comeback. En hoe gaat het met Enzo Knol sinds hij een bekende influencer is geworden. Hoe ziet de toekomst van marketing eruit en wat kunnen we leren van het verleden?


#38 - Always be closing

Luister  

Bakkie Media  /  09-06-2020

Always be closings leads for clients, hoe doe je dat? Wat gebeurt er allemaal rondom Black lives matter en wat vinden de marketinggoeroes ervan?


#37 - Leiders van toen & nu

Luister  

Bakkie Media  /  01-06-2020

Wat kun je als leider leren van leiders van vroeger en waarom doen vrouwelijke leiders het beter in crisistijd? Denise Huisman van PhD geeft haar kijk op vrouwelijk leiderschap en deelt haar ervaringen. Hoe deden de grote leiders van vroeger het eigenlijk en wat kunnen we daarvan leren?


#36 - Over de Grens

Luister  

Bakkie Media  /  24-05-2020

Social distancing over de grens en purpose marketing to the max. Hoe doen andere landen het? Wat voor campagnes zien we voorbij komen die inhaken op de coronapandemie en wat kunnen we daarvan leren?


#35 - Op vakantie

Luister  

Bakkie Media  /  17-05-2020

Hoe kan je op vakantie gaan in deze tijd van corona? Wat doen de reisaanbieders in deze tijd? Welke oplossingen bieden zij voor de uitdagingen die op vakantie gaan in deze tijd met zich meebrengen. Wat doen Corendon, Sunweb en Expedia en wat kan je doen met je gespaarde coronavouchers?


#34 - Back to Business

Luister  

Bakkie Media  /  11-05-2020

Back to business na eerste coronagolf en back to school. We gaan langzaam weer terug naar het normale leven, maar hoe normaal is dat nieuwe normaal eigenlijk.


#33 - Doemdenkers of Positivo's?

Luister  

Bakkie Media  /  06-05-2020

Raakt iedereen door Corona binnen korte tijd zijn of haar baan kwijt of is er nog hoop? Ben je een doemdenker of pluk je de dag? En hoe ondersteunen de media ondernemers die het zwaar hebben in deze tijden van crisis?


#32 - Nostalgie In Crisistijd

Luister  

Bakkie Media  /  28-04-2020

Nostalgie in crisistijd loont. Wat is de kracht van nostalgie marketing voor merken? Oude tradities komen terug en nieuwe tradities ontstaan. Waarom leven we in Groundhog Day met zijn allen en Pokemon Go strikes back en zorgt ervoor dat we massaal in beweging komen.


#31 - War on Talent

Luister  

Bakkie Media  /  19-04-2020

Recruiter wars on talent. Moet je juist investeren of reorganiseren? Hoe gaan we om met de zoektocht naar talent in crisistijd? We vroegen het ook aan Eric Snelleman van Uncommon People.


#30 - Stelen of Kopieren?

Luister  

Bakkie Media  /  11-04-2020

Moet je als merk stelen of kopiëren of juist origineel proberen te zijn? Op welke manier helpt Google China? Hoe verklaren we de opkomst van Alibaba en wat doet Justin Bieber in de game Fortnite?


#29 - Wat is er CoroNA?

Luister  

Bakkie Media  /  04-04-2020

Wat gebeurt er allemaal na Corona? Wat hebben Steve Jobs en Rumag met elkaar gemeen? Hoe komt het dat alle singles in Nederland hitsiger zijn dan ooit. En waarom is er sprake van het butterfly effect?


#28 - Fight or Flight in Crisistijd?

Luister  

Bakkie Media  /  24-03-2020

Fight of flight in Crisistijd? Wat is de beste aanpak voor merken? Wat doen Nike en Asics goed? En welke merken focussen zich op thuissporten?


#27 - Thuiswerkhel & Virusschaamte bij merken

Luister  

Bakkie Media  /  20-03-2020

Welkom in de thuiswerkhel in coronatijd. Hoe zorg je ervoor dat je optimaal thuiswerkt en wat is virusschaamte bij merken. En welke content komen we nu tegen op social media?


#26 - Best of 25 Bakkies

Luister  

Bakkie Media  /  13-03-2020

The best of Bakkie Media van het afgelopen jaar. Wat is er in de eerste 25 afleveringen allemaal gebeurd en besproken en wat zijn de fragmenten die het terugluisteren waard zijn? Trip down memory lane met de Bakkie Media mannen.


#25 - Marketingpandemie

Luister  

Bakkie Media  /  04-03-2020

Welk effect heeft het coronavirus op merken en marketing in de pandemie? Hoe gaat het nu met de merkwaarde van het biermerk Corona en wat staat ons verder nog te wachten de komende tijd?


#24 - Fast Food Content

Luister  

Bakkie Media  /  26-02-2020

Fast Food Content zorgt voor burgeroorlog in de markt. Hoe gaan de verschillende fastfoodketens zichzelf nog scherper wegzetten in hun marketingcampagnes. Waar liggen kansen en bedreigingen?


#23 - Is Faken okay?

Luister  

Bakkie Media  /  14-02-2020

Is faken ok of moet je altijd real content maken? Hoe gaan we content weer centraal stellen en hoe onderscheid je fake content en real content van elkaar?


#22 - Evolutie of revolutie in de Media?

Luister  

Bakkie Media  /  05-02-2020

Is er sprake van evolutie of een revolutie in medialand? Wat staat ons te wachten in de komende tijd en hoe moeten merken en adverteerders daarop inspelen?


#21 - Inclusiviteit nieuwe exclusiviteit?

Luister  

Bakkie Media  /  30-01-2020

Wordt inclusiviteit het nieuwe exclusiviteit? En is purpose marketing dood of juist springlevend? Hoe kan je er als merk mee omgaan en ervoor zorgen dat het geen purposewashing wordt?


#20 - Sportjaar vloek of een zegen?

Luister  

Bakkie Media  /  23-01-2020

Is het sportjaar 2020 voor adverteerders een vloek of een zegen? Hoe kan je erop inhaken en wat zijn de consequenties van de coronapandemie voor de marketing en media-industrie?


#19 - Koffiedik kijken 2020

Luister  

Bakkie Media  /  11-01-2020

Koffiedik kijken en de voorspellingen in marketingcommunicatie en media voor 2020. Wat staat ons te wachten voor het mediajaar 2020? Hoe zorgen we voor een goede balans tussen mens en technologie? En welke overnames staat ons vak te wachten?


#18 - Helden & Anti-helden

Luister  

Bakkie Media  /  03-01-2020

Helden en anti-helden, wat maakt dat toch zo aantrekkelijk voor ons? Waarom willen we zo graag iemand om voor te juichen of juist tegen te zijn? Hoe zit dit in de wereld van marketing en media?


#17 - Storytelling & Kerstcommercials 2019

Luister  

Bakkie Media  /  12-12-2019

Storytelling & Kerstcommercials bepalen de strategie voor het einde van het jaar. Wat is de kracht van commercials en wat zijn de toppers van 2019 - 2020? Waarom is Ajax ook kampioen op social media?


#16 - Media Awards Hype

Luister  

Bakkie Media  /  05-12-2019

Alle media awards staan weer voor de deur en we gaan vooruit kijken op het jaar 2020. Ook zijn we aanwezig bij koffiedik kijken en bespreken we de trends voor het nieuwe mediajaar.


#15 - AI & Machine Learning in opkomst

Luister  

Bakkie Media  /  29-11-2019

Welke rol spelen AI en machine learning in marketing van nu en van de toekomst? Gaan de robots ons werk helemaal overnemen of hebben we nog een kans. Welke merken gaan mee in de innovatie en welke merken staan stil?


#14 - Advies inhuren of in-housen?

Luister  

Bakkie Media  /  21-11-2019

Moet je als adverteerder advies juist inhuren of in huis nemen en is het dan beter om een generalist te zijn of juist een specialist? Waarom grijpt Accenture de macht in consultancyland?


#13 - Black Friday Marketing

Luister  

Bakkie Media  /  05-11-2019

Black Friday valt laat dit jaar en waarom doet geen enkel merk iets met het suikerfeest? Hoe zit het met de nieuwe Star Wars serie 'The Mandalorian' en nog veel meer nieuwsfeiten uit de mediaweek.


#12 - Week van de Ondernemer 2019

Luister  

Bakkie Media  /  01-11-2019

Het MKB ondernemerscongres in 2019 van de Ondernemer waren we live bij aanwezig en daar bespreken we de presentaties van Bjorn Kuipers, Maarten vd Weijden, Kelly Weekers en Ben Tiggelaar en geven we onze ongezouten mening.


#11 - Van Leads naar Klanten

Luister  

Bakkie Media  /  23-10-2019

Hoe maak je van leads goede en waardevolle klanten? In deze aflevering bespreken we lead generatie en hoe je daarvan goede klanten kan maken. Ook bespreken we toffe campagnes die we voorbij hebben zien komen.


#10 - Growth Hacking sucks

Luister  

Bakkie Media  /  16-10-2019

Waarom growth hacking sucks en Budweiser het opneemt tegen Heineken. Ook bespreken we de documentaire van de NPO 'Mijn dochter de vlogger' en nemen we het laatste nieuws in het mediavak door.


#09 - 'It's all about the balance'

Luister  

Bakkie Media  /  09-10-2019

In deze aflevering van Bakkie Media bekijken we of Engeland al Brexit Ready is. Vriend van de show Willem-Albert Bol en Les Binet hebben het over balans in de media. Bol.com wordt net als de Intertoys en geeft voor het eerst in hun geschiedenis een speelgoedboek uit. En de nieuwste commercials van V...


#08 - Barbie genderneutraal en AH krijgt nieuw gezicht

Luister  

Bakkie Media  /  01-10-2019

Een afwisselende aflevering over genderneutraal speelgoed en Gretha Thunberg die boos is op Donald Trump. Ook bespreken we de nieuwe campagne van Albert Heijn.


#07 - Podcast Wars

Luister  

Bakkie Media  /  25-09-2019

The podcast wars zijn begonnen en steeds meer mensen ontdekken het gemak van podcasts luisteren. Verder bespreken we de situatie in het medialandschap en welke media winnen en welke verliezen en waarom.


#06 - Purpose marketing vs Marketing Politics

Luister  

Bakkie Media  /  18-09-2019

Purpose marketing en politiek, wat zijn de verschillen en overeenkomsten? Hoe wordt het met een reclamevrije NPO. En wat betekent het dat Disney+ naar Nederland komt?


#05 - Koning Toto scoort en Youtube gestraft

Luister  

Bakkie Media  /  11-09-2019

Nieuwe koningen, nieuwe campagnes en straffen voor Youtube wegens overtreden van de regels.


#04 - NPO versus Big Tech bedrijven

Luister  

Bakkie Media  /  04-09-2019

De strijd tussen de lokale partijen en de big tech giants barst los en hoe kon Hudson's Bay failliet gaan?


#03 - Battle of the marketinggoeroes

Luister  

Bakkie Media  /  28-08-2019

Welke marketinggoeroe wint het in de boksring en waarom? Byron Sharp, Simon Sinek of Mark Ritson?


#02 - Social Media vs E-mail marketing

Luister  

Bakkie Media  /  22-08-2019

Wat zijn de dilemma's voor millennials en generatie Z en wat is het verschil tussen social media marketing en e-mail marketing?


#01 - Streaming Wars en Greenwashing

Luister  

Bakkie Media  /  16-08-2019

De allereerste aflevering van Bakkie Media over streaming wars en flygskam.