Podcast Zoeker

Branded by Mathijs

Branded by Mathijs

Zakelijk  |  146 afleveringen

Mathijs is ondernemer bij UnHyped en vader van 2 super kids. In deze podcast gaat hij met diverse gasten in op de onderwerpen digital, branding, ondernemerschap, bedrijfscultuur en onze zoektocht naar succes. “Waarom ik deze podcast maak? Omdat ik ondernemers en marketing specialisten graag wil inspireren en motiveren het maximale uit hun business en zichzelf te halen.” Met meer dan 10 jaar ervaring en het opzetten van verschillende bedrijven binnen het digitale domein, weet Mathijs waar hij het over heeft. De kennis, ervaring, passie en gemaakte fouten deelt hij dan ook graag middels deze podcast. Allemaal gericht op het inspireren en motiveren van ondernemende mensen.

Waarom TV reclame nog wél werkt om structureel aan je merk te bouwenLuister  

Met Michel van der Voort van Screenforce praat ik uitgebreid over zijn kennis en ervaring in het media en reclame landschap. In dit gesprek is het handig om de publicaties op de website erbij te hebben dus daarom even de link: www.screenforce.nl Kern van het gesprek is waarom reclame op radio TV no…

Een merk bouwen doe je op basis van belevingLuister  

Met Daniëlle Schoop van Made.com heb ik het over haar reis binnen branding en marketing. Hoe ze met Made.com op dit moment aan het bouwen zijn aan een sustainable merk op basis van een stevig merkfundament. Wil je weten hoe een brand als Made.com weet te transformeren in dit soort tijden? Luister …

Hoe bouw je een merk in de refurbished marktLuister  

Met Sebastiaan Brouwers, E-commerce Manager bij leapp heb ik het in deze editie van de podcast over o.a. zijn reis binnen de online branche. Hoe bouw je aan een merk en aanbod in de refurbished markt? Met grote concurrentie van marketplaces en marktplaats. Hoe kun jij je onderscheiden en hoe zorg je…

Ook de grotere brands richten zich versneld op e-commerceLuister  

Ook de gevestigde orde is zich de laatste jaren aan de richten op online en e-commerce. Want hoe pak je dat aan als je al jaren gewend bent, over de ideale schapinrichting en looproutes? Met Sander Kwint die inmiddels behoorlijk wat ervaring heeft opgedaan in het e-commerce en online marketing vak,…

Elk bedrijf zou moeten handelen als een mediabedrijf! Of toch niet?Luister  

Terugblikken en voorspellen, het hoort bij het einde van het jaar. Ik las dit artikel op Marketingfacts (http://bit.ly/353oaSP) van Bas Vermond waarin hij terugkijkt op de voorspellingen die hij deed over het afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? Super waardevol gesprek waarin we elkaar w…

Met ShoppingTomorrow blijven we vooroplopenLuister  

Er zijn veel nieuwe toetreders, er wordt vanuit het buitenland veel naar ons gekeken en de ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op. Hoe blijf je dan bij? Hoe zorg je er dan voor dat je mee kunt denken over deze en vele andere zaken? Dan sluit jij je aan bij ShoppingTomorrow. In deze editie va…

Waar vindt je de energie om altijd door te gaanLuister  

In deze 26ste editie van Friday Live, praat ik met 3 energieke en gave ondernemers over hun ervaringen. Wat als je als vrouw erachter komt dat recruitment binnen het programmeer vak iet is wat je enorm goed ligt? En je maakt ook nog een de stap om vanuit het noorden naar de randstad te verhuizen? We…

Engagement middels influencers, video & op weg naar een betrouwbaar internetLuister  

Met als doel kennis te delen op het gebied van marketing, e-commerce en branding, hebben we een nieuw online event gelanceerd: Marketing done Right! Ook vandaag zijn we in gesprek gegaan met 3 gave experts uit het vak om zo jou zoveel mogelijk waarde en nieuwe kennis toe te dienen. Timetable: (0:…

How to grow organically through social media and consistencyLuister  

During a presentation, Mathijs gave to an international audience online. He talked about his journey so far and answered a few great questions during a Q&A. So do you have any doubt about sharing your knowledge through social media or how to post fresh content every day on as many different platfor…

Tijdens een pandemie ook aandacht voor elkaar houdenLuister  

In een gaaf gesprek met Bob Kosse gaan we in deze editie van Friday Live in op zijn onderneming en zijn reis. Ook hebben we het over het belang van het menselijke aspect binnen bedrijven en in teams, juist in tijden van deze Corona Crisis. Heb jij ook het gevoel dat je alleen bent? En vindt je het a…

Een burn-out, kan zo maar eens het beste zijn wat je "overkomt"Luister  

Wat weer een gave gesprekken met super gepassioneerde en energieke ondernemende mensen. Die allemaal zo hun persoonlijke ervaring en kennis met ons deelden. Zo hebben we het gehad over het vinden van je passie en purpose, wat een burn-out voor je kan betekenen en hoe het spirituele je kan helpen om …

Loods je agency door deze pandemieLuister  

In deze editie van de podcast praat ik met Bert Hagendoorn die ik ken vanuit een creatief event waar hij spreker was. Als specialist in de creatieve en digitale branche hielp Bert ruim 70 bedrijven op weg naar hun volgende fase. In deze periode waarin veranderingen elkaar in supersnel tempo opvolge…

De kracht van helemaal opnieuw mogen beginnen!Luister  

Mathijs mocht te gast zijn in de Sailor Man Podcast. Luister de editie terug ook in mijn eigen podcast. Een rasondernemer, die aan het roer stond van een groeiend internetbureau met meer dan 60 mensen in dienst. En toch besloot hij te stoppen en opnieuw te starten. Omdat hij er niet meer de energi…

Jezelf (her-)ontdekken door te doenLuister  

Deze editie van Friday Live gaat in de basis over doen wat je leuk vindt. Maar hoe kom je daar op? Hoe kom je daar achter? Welke reis hebben deze 2 ondernemers daarin afgelegd en wat heeft Mathijs hier allemaal in meegemaakt? Het gaat uiteindelijk om het maken van fouten, jezelf te ontdekken en acco…

Zo kun je social media zo effectief mogelijk inzettenLuister  

In deze editie van Friday Live ga ik (Mathijs Kok) weer ingesprek met gave ondernemende gasten. Dit keer maar liefst 5. We hebben het over hoe profileer jij jezelf en je bedrijf op social media en online. Welke drempels, hoe pak je dit aan, waar moet je beginnen. Hoe zet ik vervolgens mijn online ne…

Zet social media in om jouw verhaal te vertellenLuister  

Muziek combineren met (persoonlijk) leiderschap. Op zoek naar oprechte verbinding vanuit de diepere lagen, zorgt ervoor dat je ook online of op afstand goed kunt communieren en ondernemer vanuit je eigen passie voor fotografie of het inspireren van anderen. Zo maar even een kleine greep uit de gespr…

Een positieve mindset is super belangrijk maar niet genoeg!Luister  

In deze editie van de podcast ga ik in gesprek met Vijay Girdhari. Vijay voorziet als mental coach zowel sporters als managers met het concept van Mind Activation van krachtige technieken. Hierdoor ben je als sporter of manager in staat om maximale mentale controle over jezelf te krijgen. Met Mind A…

Het bouwen van een merk als Dille en Kamille doe je niet in 1 dagLuister  

Een merk als Dille & Kamille doet er inmiddels echt wel toe in het retaillandschap van de Benelux. Ook zij hebben de nodige veranderen doorgemaakt door de komt van Corona. Wat zijn ze tegen gekomen en hoe zijn ze hier mee om gegaan. Waarom zijn normen waarden zo belangrijk bij het bouwen aan een st…

FCK Normal life! Ga voor je eigen geluk!Luister  

In deze 20ste editie van Friday Live praat ik met Nout Bruggeling en Lotte van de Ven over hun bestaan als digital nomands. De uitdagingen die ze hier in tegen zijn gekomen, de weerstand die dit oproept bij vrienden en familie. En misschien wel de belangrijkste vraag, hoe verdien ik nou mijn geld te…

Met AI je ADS beheren, CRO tools op 1 plek en growth management done rightLuister  

In alweer de derde editie van Marketing done Right bespreek ik met 3 gasten onderwerpen als: met Artificial Intelligence en machine learning je betaald campagnes beheren en optimaliseren, alles wat je wilt weten over de psychologie achter conversie optimalisatie op 1 plek en hoe je de groei manageme…

Neurowetenschap en Ondernemen vanuit een passieLuister  

In deze (alweer 19de) editie van Friday Live heb ik het met Chantal van den Berg over neurowetenschap en hoe jij dit ook in zou kunnen zetten om vrienden te maken en mensen op een positieve manier te beinvloeden. En praat ik met Milan van Bruggen over de ervaringen binnen de agency wereld. Wat bren…

Hoe kun je als ondernemer maximaal presteren?Luister  

OBESITAS DE WERELD UIT, NU!! Weet jij dat je als ondernemer misschien iets moet veranderen om nog meer uit jezelf te halen? Dat kan wel is kloppen. Eet je wel gezond? Beweeg je voldoende? Heb je een positieve mindset? Nou wees eens eerlijk tegen jezelf? Ben je te druk om je hier mee bezig te houden?…

Vanuit focus en sterke content jezelf na 10 jaar advies geven wat niet te doenLuister  

Weer een hele gave editie van Friday Live! Dit keer o.a.: waarom stelt je toch zo vaak uit voor je echt voor het ondernemerschap gaat, waarom is de menselijke factor binnen het ondernemen zo ontzettend belangrijk. Zoveel learnings voor jou uit deze gesprekken kennen halen. Timetable: Intro - Mathi…

Hoe bouw jij je eigen online community?Luister  

Maartje Blijleven, Digital Community Expert voor ambitieuze ondernemers. Wil jij ook een online community waar je met gemak nieuwe klanten uithaalt? Dan zouden wij je adviseren om deze editie van de Branded by Mathijs podcast te luisteren. Je leert hier alles over communities en onze kijk op waarom…

Succesvol Social selling door Menselijke marketingLuister  

Vandaag in Friday Live. Hebben we het gehad over de kracht van menselijke marketing en hoe je dit ook daadwerkelijk toe kunt passen op social media. Dus ben jij op zoek naar een stap richting meer succesvol zijn online en toe aan persoonlijk contact met mensen via de digitale kanalen? Kijk dan eens …

Next level binnen loyaliteitsprogramma'sLuister  

Met Ingrid van de Ven heb ik het in deze editie van de podcast over haar rol binnen een nieuwe startup. Bank2Loyalty heeft een propositie ontwikkeld waarin ze alle spaar en dus loyaliteitsprogramma's kunnen samenbrengen in één oplossing. Dus geen uitpuilende portemonee meer, maar makkelijk en snel…

Je merk nog relevanter op de digitale kaart zettenLuister  

In deze (wederom super gave) editie van Friday Live, ga ik in gesprek met Michel Ariens. Michel heeft zijn roots liggen in de innovatie en heeft jaren zijn strepen verdient bij Unilever. Het mocht van hem allemaal sneller en dat was de trigger richting het ondernemerschap. We hebben het over het op…

Aan het roer van je eigen levenLuister  

Sta jij aan het roer? Heb jij de teugels van het leven in handen? Dat was voor een groot deel de rode draad in deze editie van Friday Live. Hoe ga je hier naar op zoek? Ga je dat doen met andere ondernemers tijden een gave retreat op Bali? Of ga je aan de slag met een coach. En de juiste mensen aa…

The social CEO waarom jij hier ook eens over na zou moeten denkenLuister  

In deze editie praat ik met Johan de Wit voor zijn podcast Saas Bazen. Johan is ondernemer bij Noordhaven en PriceSearch en is altijd op zoek naar hoe hij waarde kan leveren binnen Saas community. Ik deel in deze podcast mijn visie rondom personal branding en het concept ‘the social CEO’. Nadat…

Merken Bouwen vanuit Zeitgeist! Het "Post" Corona KompasLuister  

Is jullie merk Future-Proof? Luister deze podcast en kom te weten hoe je een brand opbouwt vanuit het ZeitGeist principe! In een gaaf gesprek met Peter Heshof gaan wij in op zijn Post Corona Kompas. Een kompas waarin hij in 3 artikelen op Marketingtribune dieper ingaat op in totaal 6 trends. Dez…

Hoe kun jij je Bedrijf laten Groeien? Met een Growth Mindset!Luister  

Met als doel kennis te delen op het gebied van marketing, e-commerce en branding, hebben we een nieuw online event gelanceerd: Marketing done Right! Timetable: Mathijs Kok - Introductie (0:50) Jordi Bron - Influencer Marketing & Growth Hacking (2:30) Babs Muljadi - Marketing Strategie (26:33) Jer…

Ben jij een geboren leider? Of kun jij jezelf hier ook in ontwikkelen?Luister  

Weer een gave editie van Friday live, al zeg ik het zelf ;-) Dit keer praat ik met Romilde van Commenée over leiderschap. Iets waar veel mensen inrollen en misschien wel helemaal niet zo "geschikt" voor blijken. Wil jij als leider weten waar de meeste fouten worden gemaakt en weten wat jij als men…

Hoe je als ondernemer betere beslissingen kunt nemenLuister  

Met Erno Hannink heb ik recent 2 podcasts opgenomen. Deze aflevering praat ik met Erno over zijn ervaring als mens en ondernemer. Hoe hij ertoe is gekomen dat hij ondernemers wil helpen om betere beslissingen te nemen. Erno is een zoals men zegt een rot in het vak. Hij schrijft blogs, creëert cont…

Het hebben van een ultiem doel kan veel met je doen!Luister  

Vandaag in de podcast een editie van de podcast van Erno Hannink waarin Mathijs te gast was. Zoals jullie wellicht weten ben ik als ondernemer inmiddels bezig met het opzetten van bedrijf nummer vijf. Al van jongs af aan zit het ondernemen in mijn bloed. Met UnHyped helpen wij bedrijven om zich on…

Een keer diep ademhalen de sprong maken naar het ondernemerschapLuister  

Weer een hele gave editie van Friday Live. Dit keer met 5 super gave ondernemende mensen met elk zo hun eigen verhaal, achtergrond, learnings en uitdagingen. Zoals tijdens elke editie heb ik ook deze ondernemers het podium gegeven en vragen gesteld. Vervolgens hadden ze alle 5 heel andere vragen voo…

Storytelling en Growth Hacking easy, maar Hoe Manage ik een TeamLuister  

In deze editie van Friday Live praat ik met Emile Ruig, die na enige omzwervingen nu vanuit Indonesië zijn bedrijf aan het op- en uitbouwen is. Duidelijk al veel plekken gezien en veel dingen meegemaakt. Ook hier hebben wij het over tijdens deze editie van Friday Live. Daarnaast geven we inhoudelij…

Van niks lijkt te lukken naar regie over je eigen levenLuister  

Misschien heb jij ook wel zo'n fase in je leven gekend of ken je iemand in je directe omgeving. Ze hebben het zwaar en moeilijk en alles is de schuld van iets of iemand anders. De hele wereld lijkt zich tegen hen te keren en het lijkt wel of alleen bij hun helemaal niets lukt. Daar is Gillian de Br…

Maak geluk het belangrijkste in je leven en breng structuur aanLuister  

Het belangrijkste in het leven is gelukkig zijn. Dat begint bij jezelf. Eén worden met wie jij bent. Je eigen "tekortkomingen" zien als kracht en daar naar handelen. Wil jij weten wat er voor nodig is om echt gelukkig te worden? Dan is deze editie van Friday Live zeker de moeite waard om te kijken.…

Conversie Optimalisatie, Veranderingen binnen E-commerce en E-mail Marketing done RightLuister  

Met als doel kennis te delen op het gebied van marketing, e-commerce en branding, hebben we een nieuw online event gelanceerd: Marketing done Right! (2:21) Guido Jansen - Conversie optimalisatie (23:26) Mark van den Berg - E-mail marketing (40:21) Eric Jan C. van Putten - Verandering binnen e-c…

Je passie vinden in het maken van een podcastLuister  

Met Bastiaan Meijer spreek in deze editie van de Branded by Mathijs podcast, over zijn reis als podcaster & ondernemer. Hoe hij van Radio538 naar een succesvolle eigen podcast is gekomen en wat hij tijdens deze reis heeft meegemaakt. In zijn Podbast spreekt hij met mensen die succesvol zijn in hun …

Vertel je eigen authentieke verhaal en je business groeitLuister  

Ook afgelopen vrijdag ben ik tijdens de Friday livestream in gesprek gegaan met iemand met ondernemende plannen. kaoutar fakhir gaat ervoor en we spreken elkaar over een jaar opnieuw om te kijken hoe het haar is vergaan. Mooi om te zien hoe ze de stap maakt en met mij deze livestream heeft gedaan.…

Jezelf Online Profileren en vervolgens Omnichannel VerbindenLuister  

Vanuit de overtuiging dat je online goed zichtbaar moet zijn en ook offline de verbinding aan kunt gaan zijn Geert Menting & Carola Rodrigues recent samen een nieuw propositie aan het opzetten. In deze podcast hebben wij het niet alleen over hun gedeelde ondernemersdoelen maar ook over hun drempels,…

Je Passie en Purpose vindt door Jezelf te Blijven HerontdekkenLuister  

Weer een super gave editie van Friday Live! Ook vandaag weer in gesprek met leuke en inspirerende ondernemers. Leuk om te merken hoe we elkaar verder helpen vanuit de overtuiging dat anderen helpen iets is wat ons verbindt. Vandaag in gesprek met: Opening Mathijs - 1:21 Michiel Brinkhuis - 3:26 M…

Kickstart je Business met Marketplaces en Bouw voor Langere Termijn aan je Merk!Luister  

Hoe kun jij je business kickstarten? Door het slim inzetten van divers marketplaces! Dat is waar ik het onder andere met Bart Vintcent over praat. Bart is mede oprichter en CEO van EffectConnect, Marketplace integraties en Feed management voor jouw e-commerce platform. Wat was zijn reis als onderne…

Hoe Bouw je Rust in het Realiseren van je Doelen?Luister  

Ook deze vrijdag een editie van Friday Live, dit keer met één gast en wat voor één. Met Johan de Wit heb ik het tijdens deze editie van Friday Live over de kracht van je mindset, wat belangrijk is bij het stellen van doelen, wat dit je kan brengen en hoe je om gaat met tegenslagen. Binnen of bui…

Hoe bouw je een merk in het digitale tijdperk?Luister  

Een gaaf gesprek tussen twee merkstrategen. Hoe bouw je een merk in het digitale tijdperk? Dit keer praat ik met Ingmar de Lange. Ingmar is ook een merkstrateeg en voorloper rond merken bouwen in dit digitale tijdperk. Met eigenzinnige inzichten en aanstekelijke energie maakt hij merken sterker, s…

What about the Benelux eCommerce marketLuister  

Mathijs was a guest in PIMTalk podcast: In this episode, Thomas Sjöberg from inRiver is talking to Mathijs Kok, CMO at Unhyped. Mathijs is an entrepreneur that has a long experience with eCommerce in the Benelux market. He also has his own podcast (in Dutch!) called Branded by Mathijs.

Doen wat je echt Leuk vindt en de Salesfunnel anno 2020Luister  

Ook dit keer ging ik tijdens de livestream in gesprek met diverse ondernemers. Dit keer over dat doen je echt Leuk vindt en de Salesfunnel anno 2020! Leuk dat je kijkt, zet vooral je vragen of opmerkingen in de comments! MEEDOEN AAN FRIDAY LIVE? https://www.mathijskok.com/live

Deze tijden vragen om sterke leiders die het goede voorbeeld gevenLuister  

Met Marc van Versendaal nam ik dit gave gesprek op. Een gesprek waarin we dieper zijn ingegaan op sterk leiderschap en waarom we daar in tijden als deze zoveel behoefte aan hebben. Dat sterke leider het goede voorbeeld geven en er niet alleen maar over praten. Over authenticiteit, de verandering die…

Wat je allemaal kunt bereiken met een EEG binnen NeuromarketingLuister  

Met EEG Neuromarketing Research doen om te meten hoe succesvol je film wordt of hoe hoog je nieuwe nummer gaat scoren in de hitlijsten in Spotify! Het is allemaal mogelijk. Dit is waar ik in een geanimeerd gesprek over praat met Tim Zuidgeest. Wil je meer weten over branding, ondernemerschap, bedri…

Een sterk merk vraagt om een ondernemer met passieLuister  

Het lijkt alsof de Corona time nooit zal eindigen, maar natuurlijk gebeurd dat wel. Het beste wat we op dit moment kunnen doen is een plan verzinnen om na de lockdown als winnaar uit de bus te komen. Met dit als uitgangspunt is SE ranking een webinar reeks gaan organiseren die Mathijs mocht aftrapp…

Meer conversie met online pre-suasion?Luister  

Pre-suasion is het ‘voorbewerken’ van je potentiële klant vóórdat je overtuigingstechnieken op hem loslaat. Dr. Robert Cialdini, die we natuurlijk allemaal kennen van zijn 7 beïnvloedingsprincipes, heeft deze term geïntroduceerd in zijn laatste boek (met de gelijknamige titel). Met pre-suas…

Van Burn-Out naar met Passie OndernemenLuister  

Tijdens deze editie van Friday Live, een social media event dat wekelijks plaatsvind en live wordt gestreamd op nagenoeg alles social media kanalen die hier de mogelijkheid toe bieden, spreek ik met: Mylene Bouman van Teldem (2:26) Bonnie van Moorst van Bon Interieur (18:25) André van Kempen van S…

Wat wel of juist niet met crisisuitingen vanuit je brandLuister  

Een aantal weken geleden kwam ik een artikel tegen op Marketingfacts van Ronald Voorn MSc RM, met als titel: Merken in crisistijd: jammer voor Bavaria, mooi voor Jumbo. Dit triggerde mij om contact met Ronald op te nemen en hem te vragen mee te doen aan een editie van mijn podcast. Samen spraken wij…

Je business uitbouwen met jou als uitgangspuntLuister  

Met een groep jonge ondernemer heb ik een online seminar gehouden waarin we dieper in zijn gegaan op het onderwerp personal branding. Wat kun je allemaal bereiken door jezelf als expert op de kaar te zetten via social media. Welke drempels kom je tegen welke uitdagingen en waarom is doorzetten zo on…

Ondernemen met purpose en impact, het kan toch niet meer zonder?Luister  

Met de ondernemer achter Scaleup Impact Pieter van Osch, heb ik het over de Rockefeller habits die nu bekend staan als de Scaling up methode van Verne Harnish. Over purpose en profit, de menselijk maat binnen organisaties en waarom ook Pieter er klaar mee is om alleen maar plofkippen te bouwen. Wat …

Wat je kunt doen door bewust om te gaan met de psychologie in mediaLuister  

Met mediapsycholoog Mischa Coster ben ik in gesprek gegaan om zoveel mogelijk van onze kennis en ervaring met jou te kunnen delen. Dus wil je meer weten over mediapsychologie en wat je ermee kunt doen door op ethische manier de eindgebruiker te beïnvloeden? Luister dan naar deze editie van de podca…

Hoe een waardegedreven post zorgt voor zichtbaarheid op LinkedInLuister  

Samen met virtuele held Roel Willemse heb ik het over zijn ervaringen als ondernemen. Heeft hij een ultiem doel voor zichzelf geformuleerd? Wat is volgens hem de ideale post op LinkedIn en hoe zorg je ervoor dat alle aandacht die je steekt in social media ook waarde oplevert. Kijk voor meer info e…

Geen magic pill voor een shortcut naar je doelenLuister  

Met SaaS baas Johan de Wit heb ik het in deze editie van de podcast over zijn doelen en shortcuts naar succes. Over minimalisme, waarom we een podcast hebben en het durven kiezen om gekozen te worden. Kijk voor meer informatie en andere concepten en inspiratie op www.mathijskok.com

Onvoorwaardelijk geven is de weg naar succesLuister  

In deze editie van de podcast horen we Mathijs met Guido Jansen in gesprek tijdens een live stream. Elke (online en offline) boekhandel heeft een sectie "Self Help", maar ga maar eens een boek zoeken over hoe je ánderen kan helpen... In deze opname van een live stream heb ik het samen met Guido J…

How engagement tools can help boost your brandLuister  

Together with Mogens Møller CEO & Co-founder of Sleeknote from Denmark I had a great conversation around managing a startup. From the merge of two similar ideas to the international growth of this tool. What is the strength of their company culture and how do they thrive even with employees scatter…

Wat is de Kracht van een Sterk Merk verweven in je BedrijfscultuurLuister  

Op uitnodiging van Jessica Risch mocht ik mijn visie delen in De Webshop Podcast. In deze aflevering van De Webshop Podcast hebben we het over de toegevoegde waarde van branding voor jouw webshop. Mathijs Kok, eigenaar van UnHyped, verteld over het toepassen van een goede merk strategie en hoe deze …

De kracht van authenticiteit en perspectiefLuister  

Met Gerhard te Velde heb ik een goed gesprek over zijn reis als ondernemer. Over de kracht van authenticiteit en hoe belangrijk het is om zaken in perspectief te kunnen plaatsen. Wij zijn benieuwd naar je reactie en kijken dan ook uit naar je like of comment. Kijk voor meer info op MathijsKok.com

Het belang van content creatie binnen personal brandingLuister  

Tijdens een online event van Sales & Marketing Group mocht ik online een keynote geven over mijn visie op personal branding, content creatie en de wat mij dit tot nu toe al heeft gebracht. Luister deze editie van de podcast en wie weet inspireer ik jou ook tot het zetten van de volgende stap! Kijk …

Ook binnen B2B e-commerce gaat het om zaken doen met mensenLuister  

Met Michel Willems van H1 heb ik een tweede podcast opgenomen. Dit keer hebben wij het over de specifieke zaken die komen kijken bij B2B e-commerce. Dat je in de basis met mensen te maken hebt en ook hier een sterk van merk van belang is mogen duidelijk zijn. In de samenwerking en techniek ziet de …

Wat is Branding en waarom is het zo belangrijk?!Luister  

Ik ontvang een berichtje van Nina met de vraag of ik een aantal vragen wilde beantwoorden m.b.t. mijn visie op branding. Uiteindelijk bleek ze het op te nemen en had ik het idee dat er zoveel waarde in het gesprek zat dat jij als podcast luisteraar hier ook een boel waarde uit kunt halen. Enjoy. Ki…

E-commerce manager bij een merk combineren met je eigen hobbyLuister  

10 jaar geleden heb ik Rob Ijszenga leren kennen toen hij net begon in het vak. Ik wilde graag kijken wat wij voor elkaar konden betekenen. Dit bleek 10 jaar later het samen opnemen van deze podcast te zijn. We duiken dieper in het verhaal achter het merk en de snelle groei van The Chesterfield Bran…

Ga tijdens deze crisis aan de slag met je merkLuister  

Fuck de prijs lever de service. Dat is wat Paul Moers betreft de titel van zijn volgende boek. Als je deze editie van de Branded by Mathijs podcast luistert dan weet je ook waar deze titel vandaan komt. Paul is een bevlogen merkstrateeg en daarom ontstaat er in dit gesprek een goeie chemie over onz…

Ondernemen met een BHAGLuister  

Op uitnodiging van Marc de Groot van DGOC ben ik met hem in gesprek gegaan voor zijn podcast. Wilde jullie ook deze editie niet onthouden en daarom deel ik dit gesprek over het ondernemen met een BHAG ook graag met jou in mijn eigen podcast. Ben benieuwd of jij er net zoveel waarde uit kunt halen al…

Manage jouw Agile transformatieLuister  

Samen met de auteur van het boek "Hoe manage jij jouw agile transformatie?" Steven van den Heuvel, ga ik in deze editie van de podcast dieper in op Agile werken en wat er bij een implementatie van deze werkwijze komt kijken. Hoop dat je voldoende waarde en toepasbare tips uit deze editie van de pod…

De kracht van SEO hoe belangrijk is organische vindbaarheidLuister  

Samen met Martijn Hoving heb ik het over het belang van organische vindbaarheid. Waar moet je aan denken bij een sterke SEO migratie en waarom is organische vindbaarheid anno 2020 nog steeds één van de belangrijkste onderdelen? Ook gaan we in deze editie wat mee in op de actuele Corona situatie e…

De accessibility van websites laat vaak nog te wensen overLuister  

De toegankelijkheid van website is ook vaak nog iets waar we met elkaar vaker en meer bij stil zouden kunnen staan. Niet alleen om minder validen ook de toegang te geven tot onze platformen maar zeker ook omdat het een positief effect heeft op je merkbeleving en zeker ook de conversie. Luister naar …

Hoe kun jij meekomen in deze snel veranderende digitale wereld!Luister  

Met Edward Sleijffers (o.a. ervaring als Head of Retail bij Tele2 / T-mobile) heb ik een super leuk en inhoudelijk sterk gesprek gevoerd over de krachten die we zien binnen grotere omnichannel retailers. Over menselijk gedrag, over generatiekloven, over in contact blijven met je klant en hoe je er v…

Het belang van testen bij elke vorm van digitale productenLuister  

Testen is nog in te veel gevallen een ondergeschoven kindje. Het gebeurd te weinig, niet gedegen genoeg, te laat of zelfs helemaal niet. Menno Brouwer wil daar als rastester graag verandering in zien. Alles moet en zal meer, vaker en beter getest worden als het aan hem ligt. Ook in mijn ervaring ge…

De pivot van Agency naar Global SEO Cloud PlatformLuister  

SEO is in de basis al een gave uitdaging en content maakt daar naast de technische basis natuurlijk een enorm belangrijk onderdeel van uit. Maar hoe houdt je dat beheersbaar als je platform groeit? Daar hebben ze bij ContentKing iets op gevonden en dat zijn ze nu wereldwijd aan het uitrollen. Maar…

Waarom Employee Advocacy zo belangrijk is anno 2020Luister  

Hoe kun jij je belangrijkste groep mensen - namelijk je eigen workforce - inzetten om je merk op de kaart te zetten? Of het nu gaat om je merk als werkgever (employer brand) of het commerciële merk, je bereik neemt enorm snel toe op het moment dat jij je collega's weet te motiveren om de boodschap …

Ondernemen is een zoektocht naar jezelfLuister  

Dat ondernemen een zoektocht is naar wie je bent, wat je kunt en wat je normen en waarden zijn, is vast iets wat jij als ondernemer herkent. Met Dennis van der Heijden, CEO van Convert.com, heb ik een openhartig gesprek over zijn reis als ondernemer. Welke tocht heeft hij afgelegd en waarom is het v…

Waarde Creëren en Onvoorwaardelijk geven juist via Social MediaLuister  

Recent las ik een artikel op Marketingfacts over hoe je de overtuigingsprincipes van Cialdini in kunt zetten op LinkedIn. De auteur van dit artikel wat Marjolein Bongers en daarmee de aanleiding tot deze editie van de podcast. We hebben een openhartig gesprek en gaan lekker de diepte in op het gebie…

Welke rol hebben TikTok en Voice binnen jouw strategie?Luister  

Omdat ik persoonlijk de kracht in zie van het platform TikTok ben ik een vervend gebruiker. Op een dag kwam ik een filmpje tegen van Joey Scheufler waarin hij allerlei tips geeft over wat je kunt doen met je Google home. Super slime tactiek, op deze manier laat hij en de kracht van het TikTok platfo…

Wat is de kracht van data binnen jouw ondernemingLuister  

Met Jan Brooijmans praat ik over zijn bevindingen over het inzetten van data binnen je organisatie. Waarom lijkt iedereen er iets mee te willen en eigenlijk niemand goed te weten hoe? Waarom kan het je juist helpen om je onderbuik gevoel te staven of misschien wel een heel ander onderbuik gevoel te …

De kracht van SEO, CRO, YouTube en VoiceLuister  

Met Bart van der Meer van online marketing bureau Klik Proces ga ik in gesprek over zijn achtergrond als ondernemer en wat hij allemaal weet over de onderwerpen SEO, CRO, YouTube en Voice. Dit is te veel om te vangen in 1 podcast dus wie weet komt er nog eens een vervolg. Gelukkig heeft hij ook zijn…

Het kan Simpeler, Slimmer en SnellerLuister  

Met Tom Vink heb ik een leuk gesprek gehad over zijn nieuwe onderneming. Hij geloofd dat alles binnen bedrijven simpeler, slimmer en sneller kan. Door tools in te zetten en zaken te automatiseren. Wil jij weten hoe? Luister dan deze editie van de podcast.

Het hoe, wat en waarom achter de bedrijfscultuur van een grote e-commerce spelerLuister  

In een openhartig gesprek met Niels F.C. Willems praat ik over het ontstaan van de bedrijfscultuur van de grootste startup van Nederland namelijk bol.com. Niels heeft aan de basis gestaan van de cultuur waar bol.com nog dagelijks op voortborduurt en de vruchten van plukt. “Niels is iemand die nie…

Het belang van Pinterest binnen je e-commerce strategieLuister  

Samen met Maarten Bierman de allereerste Pinterest influencer van Nederland heb ik een gaaf gesprek opgenomen over het belang van Pinterest in je e-commerce strategie. Nog vaak onderschat wat ons betreft. Dus wil jij weten hoe ook jij meer kunt halen uit de kracht van deze ondergewaardeerde zoekmach…

Corona en nieuwe technologie vanuit China en de invloed op e-commerceLuister  

Wat kunnen wij in de Benelux leren van wat we in China (hebben) zien gebeuren. Van Corona en de invloed hiervan op e-commerce tot nieuwe technologieën die we zien overwaaien vanuit China naar Nederland en België. Dat is waar ik in deze extra editie van de podcast met Ed Sander - China Tech Trendwa…

ShoppingTomorrow B2B expertgroep resultsLuister  

Samen met PostNL is De Nieuwe Zaak ook dit jaar weer host van de B2B expertgroep binnen ShoppingTomorrow. Ze hebben op de Webwinkel Vakdagen de resultaten van 2019 geïntroduceerd (en wij deze editie vlak daarvoor opgenomen) in ik had de kans op hier met Jurriën Kerstholt een podcast over op de te …

De kracht van een sterk employer brandLuister  

Met Kim Werensteijn heb ik een gaaf gesprek gevoerd over de kracht van een sterk werkgevers merk. Wat het doet met je aantrekkingskracht op nieuw talent en hoe je het niet moet onderschatten. We delen onze kennis en de door gemaakte en fouten. We zien je reacties graag tegemoet in de comment. Meer …

Magento 1 end-of-life in zicht juni 2020Luister  

Draait de webshop in jullie IT landschap nog op Magento 1? En zie je de end-of-life datum snel op je afkomen? Dan hebben we wellicht in deze editie van de podcast een antwoord voor je, op de vraag wat je zou kunnen doen. Met Michel Willems van H1 en SupportDesk heb ik deze editie van de podcast een…

PostNL over logistieke duurzaamheid en de ontwikkelingen binnen e-commerceLuister  

Met Commercial director Carlos Mendes Aguiar heb ik een leuk en super interessant gesprek gehad tijdens de Webwinkel Vakdagen over zijn visie op e-commerce en de ontwikkelingen binnen de logistieke sector. Wat zijn volgens hem de drivers voor succesvol zijn binnen e-commerce waarin de last mile en d…

Onbezorgd groeien in e-commerceLuister  

Met Jeroen Adriaans bekend van E-Expansion, Undiemeister en Mellowood heb ik gaaf gesprek gevoerd over ondernemerschap en hoe je groei inzet binnen de e-commerce business. Meer e-commerce via www.mathijskok.com en meld je aan voor de community via www.mathijskok.com/community

Stap voor stap naar een datagedreven commerce organisatieLuister  

DPG Media heeft grote ambities met haar e-commerce activiteiten. De komende jaren willen ze doorgroeien naar een volledig datagedreven commerce organisatie. In deze presentatie nemen we je mee hoe DPG Media in het afgelopen jaar samen met De Nieuwe Zaak een vernieuwd fundament heeft gelegd aan de ha…

Grenzen aan de online beïnvloeding van consumentenLuister  

Met Dries Cuijpers en Winnie van Heesch heb ik deze editie van de podcast opgenomen tijdens het Data Driven Commerce Event. Door de inzet van onder andere data zijn bedrijven online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. Zij zetten allerlei tactieken in om het online …

Customer matches met Sanoma data voor werving van klanten. Powered by Shopping Minds.Luister  

Met behulp van het Data Management Platform van Shopping Minds worden uitgebreide profielen van websitebezoekers opgebouwd. Deze informatie kan niet alleen gebruikt worden voor het personaliseren van de website en de e-mail, maar door de integratie met de systemen van Sanoma ook voor gepersonaliseer…

Data-strategie: van onderbuik naar data warehouseLuister  

Met Andries Hiemstra, Digital Strateeg Orangevalley, heb ik deze podcast opgenomen tijdens het Data Driven Commerce Event. Organisaties worden steeds beter in het verzamelen van data, maar zijn vaak niet bij machte om concrete inzichten en actiepunten te destilleren uit deze zee van (big) data. De…

Hoe blijf je relevant binnen de omnichannel retailLuister  

Met Joël Timmerman heb ik een super gaaf gesprek gehad over zijn visie op retail. Joël is mede oprichter en eigenaar van SchoenenZaken – Meesters in Herenschoenen. Zijn missie: Nederland veroveren met SchoenenZaken! Hoe blijf je relevant in de retail. Hoe kies je voor succes en kijk je vooral v…

Beste marketing voelt niet als marketingLuister  

Met Rob de Groot heb ik een leuk gesprek gehad over marketing en hoe je dit op een zo goed mogelijke manier in zet voor jou bedrijf en merk. Rob zijn visie is dat de beste marketing niet als marketing voelt. Vanuit de visie dat de beste marketing niet voelt als marketing en dat bedrijven zich om di…

Data in e-commerce, hoe HEMA datagedreven is gaan werkenLuister  

Met Bas Karsemeijer, Ilse Lankhorst en Tim Reus van HEMA en Xomnia ga ik in gesprek over hun journey om gezamenlijk HEMA data driven te maken. Welke uitdagingen kom je tegen welke learnings haal je daar uit en wat heeft het HEMA gebracht. Een mooi voorbeeld van hoe je in drie jaar op basis van data…

Battlefield to BusinessLuister  

Wat kan de business leren van de manier waarop men is georganiseerd in het leger. Dat is waar ik het met Jord Carbaat – consultant Conclusion Impelementation en oprichter van het leiderschapsprogramma Battlefield to Business – over ga hebben in deze editie van de Branded by Mathijs podcast. Jord…

Innovatie, lean startup, lean ux in de fysieke wereldLuister  

Met Bart Fischer heb ik een interessant gesprek gehad over zijn ervaring met innovatie, lean startup, lean ux in de fysieke wereld. Hij is betrokken geweest bij diverse retail en supermarktconcepten en we hebben het over nieuwe technieken en innovaties in de branche.

Hoe schaal jij je e-commerce activiteitenLuister  

Begin januari was ik in de gelukkige situatie terecht gekomen dat ik met Bart van der Meer van Klik Proces een duo podcast heb mogen opnemen. In deze editie van zijn podcast heeft hij mij uitgehoord over hoe ik aan kijk tegen het schalen van je e-commerce activiteiten. In de volgende editie (volgt b…

De migratie naar een nieuw e-commerceplatformLuister  

Samen met Britt Holle Webshop Manager bij Dierapotheker.nl en Bert Cillessen E-Commerce Consultant bij Evoworks, heb ik een openhartig gesprek over de ervaringen van Britt omtrent de migratie van een maatwerk platform naar Shopware en hun learnings in dit proces. Met Bert heb ik het vooral over hoe …

De interne zoekmachine kan niet zonder artificial intelligenceLuister  

Met bekende van de podcast Lucas en de CEO van Sooqr Albert Mombarg praat ik over de overname van 904Labs en wat dit gaat toevoegen in het Sooqr platform. We hebben het over de roadmap en over hoe ze zelf aankijken tegen deze vorm van artificial intelligence binnen hun software.

Kansen verzilveren in e-commerce anno 2020Luister  

Samen met Amanj Hamid praat ik over zijn kijk op e-commerce. Zijn reis als ondernemer en zijn herkomst. Hij heeft al aardig wat bedrijven geholpen no succesvoller te worden met hun webshop, door open en eerlijk advies te geven over de strategie en de volgende fase. Het ultieme ondernemersdoel van Am…

Introductie van e-commerce binnen een traditionele B2B omgevingLuister  

Met ICT manager Raf Maesen van Lecot heb ik een openhartig gesprek gehad over de uitdagingen die hij is tegengekomen in de digitale transformatie en introductie van e-commerce binnen een traditionele B2B organisatie. Met Vaimo zijn ze hard op weg om de migratie te effectueren naar Magento 2 en zijn …

Digitale collectieve transitie, het kan zo niet langer!Luister  

De burn-out cijfers gaan door het dak. We voelen ons niet meer verbonden (engaged) met ons werk. We hebben het gevoel dat er meer is, meer moet zijn en dus worden we ongeduldig en misschien zelfs wel ongelukkig. Allemaal signalen dat we aan de vooravond staan van een enorme transitie, dat de digit…

De laatste trends in e-mailmarketing volgens CopernicaLuister  

Met Jasper Witte van Copernica praat ik over de laatste trends in e-mailmarketing. Van personalisatie tot AMP in je e-mail client. Live op de Webwinkel Vakdagen schoof Jasper bij mij aan en nam plaats achter 1 van de microfoons. Copernica is al jaren één van de hoofdsponsoren van het event en Jasp…

Hoe maak je content dat converteert in mega operatie als RandstadLuister  

Met Wesley Connor de e-commerce manager van Randstad praat ik over hoe ze binnen het bedrijf omgaan met content. Wat voor een bedrijf als Randstad e-commerce betekend en hoe je met zoveel intercedenten content maakt welke goed converteert. Hierbij rekening houdend met de "tone of voice" van de opdra…

Digital transformatie en de introductie van e-commerce binnen B2BLuister  

Met Niek Minderhoud Sr. Marketing Manager Europe bij Maersk praat ik over hoe ze binnen deze super grote traditionele B2B organisatie zijn omgegaan met digitale transformatie en de introductie van e-commerce. Hoe ze hierin de gebruikers binnen Maersk en de klant centraal hebben gesteld en wat er all…

Voor Under Armour live chatten in 5 talen in 13 landenLuister  

Met Ingrid van Ruiswijk Manager Customer Service E-commerce bij Under Armour en Nick Blom CEO van LiveChat Service heb ik een super gaaf gesprek waarin de aanpak en aantallen mij letterlijk kippenvel op mijn armen bezorgd. Ben jij benieuwd hoe ze in moordend tempo LiveChat hebben uitgerold in 5 vers…

Onboarding done rightLuister  

Met Kirsten de Roo heb ik een super waardevol gesprek over de do's en do binnen het onboarding traject. Wanneer moet je beginnen? Hoe pak je het aan? Welke software zet je in? Allemaal vragen waar we in deze editie van de postcast dieper op in gaan.

Hoe zet je social media in om fans te creërenLuister  

Met Juul Manders CEO van 433, Wannahaves en BALR. heb ik een super gaaf gesprek gehad over hun groei en de uitdagingen en doelen. 433 is de grootste voetbalcommunity ter wereld, met meer dan 45 miljoen volgers. Hoe hebben ze dat gedaan? Waar zijn ze tegenaan gelopen en wat kunnen wij daar van leren.…

Een openhartig gesprek van ondernemer tot ondernemerLuister  

Met Bas Urlings heb ik een openhartig gesprek gehad. In een setting waarbij wij als gast in elkaars podcast komen vragen wij elkaar het spreekwoordelijke hem van het lijf. Over het maken van fouten, nieuwe inzichten en alles wat je als ondernemer tegen kunt komen in je carrière. Bas is ondernemer o…

Tony's Chocolonely 100% slaafvrije chocoladeLuister  

Samen met evangelist Ynzo van Zanten, praat ik live op de Webwinkel Vakdagen over de misstanden in de chocolade industrie en wat Tony's doet om te werken richting 100% slaafvrije chocolade. De roadmap van Tony's Chocolonely, social entrepreneurship ja of nee, economische groei ja of nee. Wil jij een…

Social commerce, bereik de maximale engagementLuister  

Wekelijks komt Dennis de Winter met een update over social media, luisterend naar kennis met Dennis. Denken we vaak te moeilijk? Moet het niveau toch hoger? Is de standaard wel afdoende? Welke kanalen zijn belangrijk binnen jouw social media strategie en wat is de kracht van platformen als LinkedIn,…

Site snelheid is echt niet het allerbelangrijksteLuister  

Met site speed en analytics expert André Scholten ga ik dieper in op de do’s & don'ts binnen snelheid, analytics, trends het bouwen van communities en meer ins & outs omtrent Google en de laatste en belangrijkste SEO eisen. En het Chrome UX project binnen de Google data studio. Binnen site snelhe…

Het beïnvloeden van consumentenLuister  

Met consumentenpsycholoog Patrick Wessels heb ik een openhartig gesprek over zijn doel als ondernemer, praten we over het belang van sterke SEO proof content, over de psychologie die een consument drijft en over platformeconomie. Als ik zelf vastloop in het gesprek omdat ik niet kom op de archetype…

Data gedreven e-commerce in B2BLuister  

Data, personalisatie & machine learning allemaal nodig om data gedreven e-commerce te bedrijven. Met Chi Shing van SPARQUE ben ik in gesprek gegaan om te achterhalen wat zij passie als ondernemer en data scientist is, wat ze bij SPARQUE beschikbaar hebben als tooling en hoe ze dit toepassen bij o.a.…

Amazon is geland in NederlandLuister  

Amazon heeft nu zelf aangekondigd dat het later dit jaar nieuwe categorieën lanceert op Amazon.nl. Gelukkig ben ik recent met Marco Coninx in gesprek gegaan om zijn visie op de komst van Amazon in Nederland met jullie te kunnen delen. In deze editie niet alleen meer over Amazon en over Marco Conin…

Haal nóg meer uit LinkedInLuister  

Met Aramik Garabidian heb ik super leuk en enorm energiek gesprek over zijn reis naar het heden. Waarin hij als ondernemer andere ondernemers helpt nog succesvoller te worden op LinkedIn. We krijgen een kijkje in zijn kennis rondom het platform en bespreken samen wat de volgende stap zou moeten word…

Personalisatie makkelijk gemaaktLuister  

Met Jaap van Baar heb ik een leuk gesprek over personalisatie binnen e-commerce. Wat hij als ondernemer allemaal is tegengekomen in de groei van start-up naar scaleup en wat ze bieden met hun personalisatie tools. Dus ben jij benieuwd waar je zou moeten beginnen met personalisatie binnen jullie e…

Manifesteren kun je lerenLuister  

In deze editie van de podcast ga ik met Willemijn Welten op zoek naar mijn passie en purpose, we vinden mijn purpose live in deze editie van de podcast. Zoeken naar het ultieme doel. Samen kiezen we er tijdens opname spontaan voor om een korte meditatie te doen, en ook jij kunt je purpose vinden doo…

Headless is de toekomst in e-commerceLuister  

Het verhaal achter Deity en ondernemer Jamie Maria Schouren. Hoe het is als vrouw in de tech industrie en hoe ze als app developer een bedrijf heeft opgezet die inmiddels klanten bedient over de hele wereld en recent 2,5 miljoen funding heeft binnengesleept. Met Deity ontsluit je niet alleen je head…

Het merk van de toekomstLuister  

Een inspirerende purpose zorgt van een beleving die nodig is om een transformationele organisatie om te helpen de stap te zetten naar de volgende fase als een sterk merk. Het gaat niet meer op return on investment maar om return on experience. Inspirerende belevingen zijn hetgeen wat de retail kan g…

Personal branding en de kracht van een goed verhaalLuister  

Vraag jij je als professional of ondernemer wel eens af: “Help! Ik wil mezelf neerzetten als expert maar WAAR begin ik!?” Luister dan deze editie van @AskMathijs podcast. Met Denise Pellinkhof heb ik super tof gesprek over personal branding. We nemen mij als voorbeeld en vinden we zelfs door de …

M.V.P. Minimum Viable Product de basis voor elk nieuw business ideeLuister  

M.V.P. Minimum Viable Product de basis voor elk nieuw business idee Samen met Thomas Jacobs ga ik in gesprek over hoe hij de afgelopen jaren actief is geweest als developer en gaande weg tot het inzicht is gekomen wat het denken in MVP’s je allemaal kan brengen. Een MVP geeft je de mogelijkheid o…

UX, e-commerce en de bedrijfscultuur binnen IKEALuister  

Met Marcel Kouwenberg, UX specialist bij IKEA (maar ook lead en manager wanneer nodig), heb ik een openhartig gesprek over zijn passie. Hij zal de wereld een stukje gebruiksvriendelijker achterlaten. We hebben het over de bedrijfscultuur binnen IKEA, over zijn realiteit binnen IKEA waarin hij e-comm…

Doelgericht ondernemen met Tonny LoorbachLuister  

Met ondernemer, investeerder en business coach Tonny Loorbach heb ik in deze editie van de podcast een openhartig gesprek over waar hij vandaan komt, wat zijn passie als ondernemer is en wat zijn plannen voor de toekomst zijn. Wat Tonny allemaal doet om de bedrijfscultuur te bevorderen en in tact te…

Ondernemen en videostrategie in YouTubeLuister  

Ondernemen en videostrategie in YouTube. In deze editie van de @AskMathijs podcast ga ik met Britt van Smeerdijk dieper in op de onderwerpen: ondernemen, video(marketing) & Youtube. Britt van Smeerdijk is freelance videostrateeg met als specialisatie YouTube. Met haar bedrijf Booming Productions wer…

Mathijs Live @ Emerce Engage live editie CRO.cafeLuister  

Op 28 november bezocht ik Emerce Engage. Daar was Guido Jansen aanwezig met een podcast studio en namen wij een speciale editie van CRO.cafe op. We bespreken sessies die ik bezocht en hebben het over kansen en de toekomst.

Personal Branding via LinkedInLuister  

Met Mitchel praat ik over hoe we mensen en bedrijven kunnen helpen met LinkedIn. Dit op de gebieden Corporate Branding - Employer Branding - Personal Branding. Hoe laat moet ik posten, wat moet mijn profiel bevatten, wat moet ik posten en hoe bouw ik aan een netwerk met ambassadeurs van mijn person…

Video is the next best thingLuister  

Met Video Growth Hacker Jaya Kuipers heb ik een heel verassend gesprek over camera angst, doelen bereiken, video en vooral alles wat je wel en niet moet doen binnen je video strategie. Jaya heeft één doel: "elke ondernemer aan de video!"

On-site search in eCommerceLuister  

Met Lucas Freriks ga ik uitgebreid in op on-site search, ofwel de zoekmachine op de website zelf. Hoe kun je makkelijk en snel beginnen met het doorvoeren van verbeteringen? Waar moet je op letten? Wat kun je beter niet doen? We komen zelfs op een tof inzicht waar Lucas verder onderzoek naar gaat do…

36 Trends binnen E-commerce Voor 2020Luister  

In deze editie van de podcast neem ik je mee in 36 trends die ik op ons af zie komen voor 2020 en verder. Het is weer de tijd van het jaar en ik kan niet achterblijven ;-) Van AI en Machine learning tot voice search en personalisatie. Alles waar je rekening mee moet willen houden om voorop te blijv…

PWA Progressive Web Apps en de Magento of e-commerce communityLuister  

Met Sander Mangel van VueStoreFront heb ik een openhartig gesprek over de Magento community en wat daarin aan het veranderen is sinds de overname door Adobe. Hoe we dit zien verschuiven naar meer een e-commerce community die platform onafhankelijk aan het worden is door de komst van o.a. SalesForce …

Het contentproces: governance, systemen en organisatieLuister  

Samen met Bouke Vlierhuis praat ik met veel plezier en passie over het belang van content. Zowel voor grote als kleine organisaties het belangrijkste wat er op dit moment is en waar je het verschil kunt maken. Bouke helpt bedrijven met het maken en doelgericht inzetten van online content. Hij heeft …

Op zoek naar de Why, Wow of PurposeLuister  

Met Marvin Sutherland ga ik in gesprek over de nut en noodzaak van het vinden van je eigen purpose en die van je organisatie. Hoe borg je dit en hoe neem je mensen hierin mee?

Replatforming, een strategische beslissingLuister  

Samen met de ervaren Marcel Vermeulen praat ik over replatforming binnen e-commerce. Waar moet ik op letten, waarom moet ik niet te veel naar mijn concurrent of voorbeelden als Coolblue en Bol kijken. Met partijen als HEMA, Charlie Temple, Miss Etam en T-mobile op zijn CV is dit dé uitgelezen perso…

Magento 2: Snelheid, PWA, AMP, ImplementatieLuister  

Met Evangelist en Magento Senior Business Solutions Architect bij Adobe, Ray Bogman, praat ik over alles rondom Magento 2. Vanaf zijn hotelkamer behandelen we alles over zijn ondernemersachtergrond, e-commerce in het algemeen, Magento specifiek en zaken als AMP en PWA. En natuurlijk behandelen wij d…

Personalisatie & marketing automationLuister  

Michael Dekker - Personalisatie & marketing automation Als geboren Rotterdammer(t) ben ik direct, maar vóóral transparant. Daarbij ben ik breed inzetbaar om jouw rendement in digital marketing te maximaliseren. Dit kan zowel op projectbasis als interim manager, maar ook als online professional voo…

Bedrijfsplan op één A4 met OGSMLuister  

Met Marc van Eck bespreek ik in deze editie van de podcast @AskMathijs hoe je met je organisatie met minimale inspanning een maximaal resultaat kunt neerzetten door het toepassen van OGSM. Een model wat je verder helpt in goede maar zeker juist in slechtere tijden. Vindt je deze editie leuk? Abonnee…

Hoe controleer je je merk via marketplacesLuister  

Met Wouter Smeets ga ik in deze editie dieper in op de aanpak hoe ze bij de Daelmans Group omgaan met het verkopen via Amazon, en hoe je hierin controle houdt op je merk als retailers en groothandels je producten ook over de hele wereld verkopen via diverse marketplaces.

Authenticiteit in ondernemerschapLuister  

Met Jessica Risch heb ik een open en eerlijk gesprek gehad over de drempels die ze heeft genomen in de weg naar haar ultieme ondernemersdroom. We delen learnings en komen samen tot nieuwe inzichten. Luister jij mee naar het authentieke gesprek wat ik met Jessica heb?

Conversie optimalisatie, waar, hoe en wat!Luister  

Samen met Guido Jansen bespreek ik onze kijk op conversie optimalisatie en wat wij denken dat er nog moet gebeuren binnen de e-commerce branche. Wil je op de hoogte blijven van alles rondom mijn podcast? Volg mij dan op alle bekende social media kanalen via @askmathijs of kijk op askmathijs.com

Hoe maak ik van mijn klant een ambassadeurLuister  

In deze editie van de podcast @AskMathijs ga ik in gesprek met Arnoud Kuipers over zijn passie voor aftersales. We hebben het over zijn achtergrond, zijn ambities, zijn learnings en zijn boek. Wil je meer weten over de gast van deze aflevering, kijk dan eens op zijn website ArnoudKuipers.nl Wil je …

Een podcast over podcastenLuister  

De allereerste aflevering van @AskMathijs is een feit. Leuk dat je luistert (geloof me het wordt echt beter (-; ) Tijdens de opname van deze eerste editie kwam ik met mijn gast Guido Jansen op het onderwerp podcasten. Hoe toepasselijk om daar direct de eerste aflevering aan te wijden. Denk je dat he…

Branded by Mathijs Podcast Aflevering 0Luister  

Welkom bij de Branded by Mathijs postcast. Leuk dat je de moeite neemt om te luisteren. Branded by Mathijs is een podcast waarin ik jou wil inspireren en motiveren op het gebied van digital, branding, ondernemerschap, bedrijfscultuur en de voortdurende zoektocht naar succes. Volg mij op de bekende s…