CMOtalk

E34 | Ard Bossema (Koninklijke Grolsch) over creativiteit in marketing, de nieuwe pay-off en bier.

CMOtalk
15-06-2018

In 2013 startte Ard Bossema bij Koninklijke Grolsch en het Britse SABMiller en keerde in 2016 terug als CMO en boardmember. In deze podcast legt hij uit wat het belang is van creativiteit in marketing, de nieuwe pay-off ‘Proef karakter’, innovatie en natuurlijk bier.

---

Podcast soundbites van minuut tot minuut:

> De voorliefde voor marketing is bij Ard Bossema niet aangeboren. Ontdek zijn verhaal vanaf 02:26.

> Het belang van creativiteit in marketing volgens Ard Bossema. Luister vanaf 04:10.

> Hoe het nu écht gaat met Koninklijke Grolsch. Je hoort het vanaf 06:36.

> Hoe ga je als groot gevestigd biermerk om met kleine hipsterbrouwerijtjes? Ontdek het vanaf 07:38.

> Waarom Grolsch hun zevende pay-off in acht jaar tijd lanceerde. Je hoort het vanaf 10:44.

> Ard Bossema over een icoon dat nooit zal verdwijnen: de beugelfles. Luister vanaf 13:25.

> Hoe Grolsch doorgaat met innoveren in de biermarkt. Je hoort het vanaf 14:48.

> Ard Bossema over gerecycelde kratten en duurzaamheid. Je hoort hoe Grolsch dat doet van 16:00 – 17:40.

> Adriana stelde Ard de estafette-vraag: Hoe blijf je als biermerk relevant voor jongeren. Je hoort het antwoord vanaf 19:17.

> Een mooi verhaal van Grolsch. Dat hoor je vanaf 24:40.

> Wie is Ard Bossema volgens zijn team? Ontdek het op 25:24.

> Het beste advies van Ard Bossema aan marketeers. Dat hoor je vanaf 29:59.See omnystudio.com/listener for privacy information.