CMOtalk

E47 | Noor Cloo (Air Miles) over loyaliteitprogramma’s.

CMOtalk
25-07-2019

Vorig jaar stimuleerde Air Miles haar spaarders om hun spaarpunten en masse in te wisselen. De actie moest vitaliteit in het spaarprogramma brengen. In deze CMOtalk interviewt Klaas Noor Cloo, managing director van Loyalty Management Netherlands, de organisatie achter Air Miles. Ze spraken over de toekomst van het loyaliteitsprogramma, het belang van klantloyaliteit, crosscoalities met partners en het binden van jongere generaties.

Podcast soundbytes van minuut tot minuut

[00:34] Wie is Noor Cloo? Leer de gast van deze CMOtalk kennen vanaf 00:34

[02:22] Blijft Air Miles bestaan nu steeds meer merken, zoals HEMA, eigen loyaliteitsprogramma’s ontwikkelen? Luister vanaf: 02:22

[03:21] Wat is Air Miles als crosscoalitieprogramma? Je hoort het op 03:21

[04:20] Bijten de eigen programma’s van de partners niet met het Air Miles spaarprogramma? Luister vanaf [04:20]

[05:32] Noor noemt een voorbeeld van het combineren van loyaliteitsprogramma’s tot een sterkere propositie. Start de podcast op: 05:32

[06:19] Met welk opdracht is Noor bij Air Miles aangenomen? Start op: 06:19

[07:20] Hoe gaat de visieontwikkeling in samenwerking met diverse partners? Begin op 07:20.

[08:24] Bestaat Air Miles nog als het huidige loyaliteitsprogramma in 2040? Je hoort het vanaf: 08:24

[08:49] Wat verstaat Noor onder ‘Air Miles as a currency’? Je hoort het vanaf 08:49

[09:22] Hoe ziet het businessmodel van Air Miles er in de toekomst uit? Start de podcast op 09:22

[09:58] Hoe verdient Air Miles haar geld? Ontdek het vanaf 9:58

[10:16] Wordt het voor Air Miles niet tijd voor een naamsverandering? Luister vanaf 10:16

[12:09] Hoe ziet het team van Noor Cloo eruit? Start in op 12:09

[12:56] Een stelling: Vergrijzing is de grootste uitdaging voor Air Miles. Hoor het antwoord van Noor vanaf 12:56

[14:00] Wat vinden jongeren interessant aan een spaarprogramma? Luister vanaf 14:00

[14:53] Waarom zou je als bedrijf partner worden van Air Miles?Je hoort de pitch van Noor vanaf 14:53

[16:10] Wat is de reden dat loyaliteitsprogramma’s hoog op de agenda moet staan van marketeers? Luister vanaf 16:10

[17:21] Wat levert een loyaliteitsprogramma op? Begin bij 17:21

[17:45] Wat zijn valkuilen waar je rekening mee moet houden? Je hoort het vanaf 17:45

[18:29] Stel je wilt starten met een loyaliteitsprogramma, waar begin je dan? Noor vertelt erover vanaf 18:29

[19:16] Zijn loyaliteitsprogramma’s en punten sparen ook iets voor de B2B sector? Je hoort het vanaf 19:16

[20:50] De dilemma’s: gaat Noor voor 2 grote nieuwe partners of een half miljoen extra spaarders? Je hoort het 20:50.

[22:24] De estafette vraag van Susan Houben (Vrumona): hoe bindt je een jonge generatie aan je spaarprogramma? Luister naar het antwoord van Noor vanaf 22:24

[23:40] Waarom je kortlopende spaardoelen nodig hebt voor het jongere publiek? Luister vanaf 23:40

[24:57] Wat is de persoonlijke why van Noor Cloo? Start op 24:59

[25:28] Vanuit welke persoonlijke drijfveer heeft Noor de stap gemaakt naar een kleinere organisatie als Air Miles? Start in op: 25:28

[26:50] Wat is maakt het volgens Noor lastiger bij een kleinere organisatie? Hoor wat haar is tegengevallen vanaf 26:50.

[27:27] Wanneer in haar carrière zijn haar management skills het meest op de proef gesteld en wat deed zij in deze situatie? Start op: 27:27See omnystudio.com/listener for privacy information.