Podcast Zoeker

#DCDW Podcast van Paul de Vries

#DCDW Podcast van Paul de Vries

Zakelijk  |  100 afleveringen

De Podcast van Paul de Vries waarin hij gasten uit de (online) Automotive op bezoek krijgt om samen te kijken naar de kansen voor autobedrijven en dealers.

Berend Jan Hoekman: De auto wordt daardoor dusdanig ontworpen en ontwikkeld dat het kan variëren van een camper tot een pick-upLuister  

Een podcast met Berend Jan Hoekman van XBUS over zijn carrière, elektrische auto’s, de innovatieve XBUS, verschillende functies binnen de automotive en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Wesley de Kruijff: Op Anyways bestel je een auto die bij je past met een all-in abonnement volledig online en krijg je deze binnen 72 uur voor je deur afgeleverdLuister  

Een podcast met Wesley de Kruijff van Anyways over zijn carrière, steeds willen verbeteren, Anyways, Funda, Auto.nl en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Mario Schraepen: Wij laten je transparant zien welke data beschikbaar voor je is. Je bent daar zelf baas van en jij beslistLuister  

Een podcast met Mario Schraepen van LinkedCar over het gebruiken van data, LinkedCar, VS nominaties, hardware devices en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Jeroen Dols: Daarom ben ik destijds begonnen met mijn eigen bedrijf, AMI, waarmee ik software heb ontwikkeld zodat ik die processen heb kunnen automatiserenLuister  

Een podcast met Jeroen Dols van AM-I. Over zijn carrière, Mulder Mazda. AM-I, processen automatiseren, online adviesgesprekken en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Frank Tanke: We helpen de leasemaatschappijen een betere beslissing te nemen op basis van dataLuister  

Een podcast met Frank Tanke van Autorola. Over nieuwe ontwikkelingen binnen Autorola, het belang van data en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Robert Adelerhof: We hebben met onze verschillende platformen het doel het optimale uit de online en offline integraties te creërenLuister  

Een podcast met Robert Adelerhof van UnameIT. Over nieuwe ontwikkelingen binnen UnameIT, de integraties en een exclusieve primeur! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Ernst Uildriks: Het gaat echt om een transactie tussen consumenten die auto’s aan elkaar verkopenLuister  

Een podcast met Ernst Uildriks van Kentekenloket. Over o.a. zijn carrière, zijn studieperiode, Kentekenloket en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Henk van den Helder: We richten de systemen zo goed mogelijk in zodat alles wat geautomatiseerd kan worden, geautomatiseerd blijftLuister  

Een podcast met Henk van den Helder van Hertz. Over o.a. zijn carrière, zijn werk bij Hertz, veranderingen binnen het bedrijf, de invloed van historische gebeurtenissen en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Rick Hermanns: Het is eigenlijk een soort provisie die je wel even op moet halen. Je wordt namelijk beloont omdat je beter presteert.Luister  

Een podcast met Rick Hermanns van Challenge Plus. Over o.a. zijn carrière, Peugeot Nederland, spaarsystemen de Nederlandse automotive markt en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Walter Stoof: Het helpen oefenen is je grootste rol als trainer zijndeLuister  

Een podcast met Walter Stoof van AVN Remarketing. Over o.a. zijn carrière, autoveilingen, autoverkoop, het trainen van je autoverkopers, gedragsverandering en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Bonuspodcast David Kain: Presentatie over o.a. leadopvolging en digital retailing tijdens het #DCDW event in Almere!Luister  

In deze educatieve sessie van het #DCDW event in Almere neemt de Amerikaan David Kain (expert in online automotive USA) je mee in een 1,5 uur durende sessie. Deze sessie gaat onder andere over de online automotive, leadopvolging, digital retailing en best practices voor dealers na COVID-19! Een echt…

Bonuspodcast George Nenni: Presentatie over o.a. Google My Business tijdens het #DCDW event in Gent!Luister  

Hey, welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag doen we dat op een hele andere manier. Namelijk met een bonuspodcast We hebben namelijk de live presentatie van George Nenni tijdens het #DCDW event in Gent. Ideaal om nog ee…

Paul de Vries: Deelnemen aan het #DCDW event? Enkele partners leggen uit waarom!Luister  

Een podcast met Paul de Vries met korte voicememo’s van enkele van onze partners die samen met ons de online automotive beter maken! Daarnaast is het over een maand tijd voor het oktober event! Waarom zou je hieraan deel moeten nemen? Je hoort het van enkele van onze event partners, zoals Notariee…

Hugo van der Sman: Voor elk autobedrijf, elke dealer en leasemaatschappij volgt Alice de online leads op die via Marktplaats binnenkomen. Luister  

Een podcast met Hugo van der Sman van #DCDW. Hierin wordt er gesproken over het ontstaan van Alice, de voordelen, de problemen die erdoor worden opgelost en wat eraan gedaan wordt om de tool steeds beter te maken. Altijd al willen weten wat Alice voor jou kan betekenen? Beluister dan deze podcast!

Bill Wittenmyer: What are the 5 things dealers forget when they start their own bdc?Luister  

Een podcast met Bill Wittenmyer. In deze podcast wordt er gesproken over zijn carrière en geeft Bill samen met Paul de Vries o.a een workshop over het volgende onderwerp: the 5 things dealers forget when they start their own bdc? Ben je benieuwd? Beluister hem meteen!

Kurt Vandecasteele: Eigenlijk is LeChiffre een slechterik in de James Bond reeks. Wil ik dan de slechterik zijn? Absoluut niet, maar het geeft aan dat ik mijn mening op tafel durf te leggen.Luister  

Een podcast met Kurt Vandecasteele van LeChiffre automotive consulting. Hierin wordt er gesproken over zijn carrière, de automotive markt in België, werken bij een callcenter, LeChiffre automotive consulting en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Brian Benstock: It's interesting how we all became creative during the pandemic!Luister  

Een podcast met Brian Benstock. Hij is de nummer 1 Certified Honda & Acura Dealer in de USA. Dus wil je beter worden in de online automotive en leren van een Amerikaanse automotive professional? Luister dan deze LinkedInlive sessie die we omgezet hebben naar een podcast!

Paul de Vries: Over het afgelopen jaar bij #DCDW: We zijn enorm gegroeid!Luister  

Solo podcast: Het afgelopen halfjaar is er veel gebeurd bij de #DCDW. We zijn enorm gegroeid! Zo zijn we recentelijk verhuist naar een nieuw pand, hebben we samen met onze partners verschillende online #DCDW events georganiseerd, zijn we nu ook actief in Duitsland en hebben we op vele andere maniere…

Joël van den Doel: Heel veel mensen vinden de automotive erg innovatief maar dat is vooral op technologisch gebied, als we kijken naar de organisatievormen is alles nog mega traditioneelLuister  

Een podcast met Joël van den Doel van Vibber. Hierin wordt er gesproken over zijn carrière, de huidige automotive markt, organisatiestructuren, een bepalende werksfeer, consultancy en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Christiaan Mol: De missie van Vol-Gas Marketing is om onafhankelijke autobedrijven te ontzorgen in hun marketing behoefteLuister  

Een podcast met Christiaan Mol van Vol-Gas Marketing. Hierin wordt er gesproken over zijn carrière, vertelt hij over beginnen met ondernemen, Vol-Gas Marketing, zijn missie, werken met onafhankelijke autobedrijven en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Frans Huetink: PowerKraut sprong er toen uit. Die naam bleef namelijk meteen hangenLuister  

Een podcast met Frans Huetink van PowerKraut. Hierin spreekt hij over zijn carrière, geeft hij een primeur met PowerKraut, rebranding, meegaan met de tijd en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Niels Oude Luttikhuis: Zo konden consumenten hun auto aan autobedrijven aanbieden en ging het qua privacy allemaal anoniemLuister  

Een podcast met Niels Oude Luttikhuis van Ikwilvanmijnautoaf. Hierin wordt er gesproken over zijn carrière, Ikwilvanmijnautoaf, influencer marketing, de laatste trends op online gebied en nog veel meer! Ben je benieuwd? Beluister de podcast meteen!

Richard van den Hoeven & Wouter Reinders: Dan kom je natuurlijk tegen allerlei constructies aan en ga je partijen vergelijken maar ik zocht flexibiliteitLuister  

Carsub. De corona crisis heeft voor bepaalde bedrijven natuurlijk voor veel problemen gezorgd. Maar hoe maak je van je eigen probleem een bedrijf? Dat is het verhaal wat ze vertellen met Carsub. Meer weten over flexibiliteit in combinatie met auto abonnementen? Luister er naar in deze podcast! Belui…

Bram Hommel: Mensen zoeken wel degelijk naar expertise en dat gedeelte vul ik dan ook graag inLuister  

Een podcast met Bram Hommel van Autobuddy. Begonnen bij een autobedrijf en daarna als automakelaar. Daarnaast wordt er o.a. gesproken over de toekomst van het onafhankelijke autobedrijf. Hoe ziet die toekomst eruit en wat doet Bram nou precies als automakelaar? Luister er naar in deze podcast met Br…

George Nenni: Research says when you have more than 100 owner photos on your Google MyBusiness your visibility will increaseLuister  

Vandaag hebben we een podcast met George Nenni. Hij is Amerikaans en een expert op het gebied van Google My Business.  Tijdens het online #DCDW event deed George Nenni samen met Paul de Vries op Linkedin Live/YouTube o.a een workshop om de online automotive beter te maken! Deze workshop werd zo go…

Fré de Vries en Hans Oosterhuis: Zo zien we Mobilox dus als spin in het web met allemaal aangesloten bedrijven, wat alles eigenlijk bij elkaar brengtLuister  

Een podcast met Hans Oosterhuis en Fré de Vries van Mobilox. Begonnen met een onderdelenzoeker in 2002, wat uitgegroeid is tot heel wat groters! Hoe is Mobilox ontstaan? Waar komt de naam vandaan? Wie zijn de mensen erachter? Luister naar het inspirerende verhaal van Fré de Vries en Hans Oosterhui…

Dieter Bodvin: De noodzaak om heel inventief op te springen met het dealerbedrijf was in België minder hoog dan in NederlandLuister  

Een podcast met Dieter Bodvin. Hij is de General Manager van Keyloop en verantwoordelijk voor Frankrijk, België en Nederland. Sinds 2005 is hij aan het werk bij de firma ADP wat nu dan weer Keyloop is geworden. Daar is hij ooit begonnen op het planning departement van consultance en techniek maar h…

Houd bij het adverteren van een auto echt rekening met specifieke omstandighedenLuister  

Een podcast met Mirjam van der Rijt (VASS) en Marijn de Jong van De Jong Juristen Zwolle. Het doel van dit VASS webinar is juridische informatie bereikbaar maken voor de ondernemers door laagdrempelig te communiceren met haar (VASS) leden. In het webinar bespreken we de volgende onderdelen: Non-co…

Zo weet iedereen wie de auto in behandeling heeft en waar de auto in het proces zitLuister  

Een podcast met Jaap Wijnman. Hij is commercieel verantwoordelijke binnen Autotelex. Autotelex is een voertuig dataleverancier binnen de automotive branche. Daarnaast leveren ze ook aan leasemaatschappijen voor toekomst taxaties. Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan het krijgen van inzicht in de …

De juiste shift maken tussen individuele en deelmobiliteit, daar zit de kracht naar mijn mening gewoon inLuister  

Een podcast met Nick Haverals. Hij is marketing/innovation consultanten werkt voornamelijk bij BMW Jorssen. Daar houdt hij zich bezig om de marketing en digitale tools naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast is hij partner bij Purple Panda. Dat is een marketing agency waar ze initieel begonnen z…

We wilden namelijk een positief geluid maken en echt voor ondernemers aan de gang.Luister  

Een podcast met Mirjam van der Rijt, eigenaresse en oprichter van de Vereniging Autobedrijven Samen Sterk maar daarnaast is ze, samen met haar man, ondernemer in de automotive. Dit doet ze onder andere door de verkoop van exclusieve sportauto’s. Het verkopen van de beleving vindt ze erg belangrijk…

A lot of people are focussing on the deal and the product, but you also have to be able to sell yourselfLuister  

Een podcast met Simon Bowkett van Symco Training. Simon woont momenteel in Groot Brittannië en helpt verkopers beter te worden in wat ze doen. Dit doet hij door middel van het geven van trainingen. Simon is sterk van mening dat je ook jezelf moet kunnen verkopen voordat je producten en andere deals…

Onze missie: het makkelijker maken van het huren en het verhuren met de daarbij horende beschikbaarheidLuister  

Een podcast met Jeroen Swart en Pelle Elsten van Leasytime. Leasytime biedt verschillende oplossingen. Het vergelijkingsplatform van Leasytime zorgt voor meer zichtbaarheid waardoor je makkelijker wordt gevonden. Dit doen ze door middel van SEO en dus ook het schrijven van blogs. Daarnaast kun je do…

De klant hoeft bij ons niet te kiezen, hij/zij krijgt gewoon het beste product dat wij voor handen kunnen krijgenLuister  

Een podcast met Wouter Koenderink van Autosoft. Autosoft bouwt websites voor autobedrijven. Inmiddels zijn dat natuurlijk hele complexe en mooie systemen geworden. Denk dan bijvoorbeeld aan voertuig managementsystemen, autocommerce maar ook aan websites die voor mobiele devices gemaakt zijn en nog v…

Autoprijzen van personenauto’s moeten inclusief BTW, transparant, uniform en duidelijk zijnLuister  

Deze keer in de podcast de LinkedIn live sessie met Bas Oude Luttinkhuis & Martijn Duivenvoorden. Zij zijn initiatiefnemers van de beweging "Ex BTW - Weg Ermee!" (exbtw-wegermee.nl). Deze beweging is voor het stoppen van het exclusief BTW adverteren van personenauto's middels een manifest. Daarnaast…

Als je over een aantal jaar als autobedrijf niet procesmatig te werk gaat, dan zie ik niet hoe je dat nog gaat redden.Luister  

Jort van Sisseren is Co Founder en Director van Notarieel Betalen. De naam zegt het eigenlijk al. Notarieel Betalen faciliteert betalingen. Maar waar het bedrijf zich vooral mee bezighoudt zijn workflows. Beluister de hele podcast waarin er wordt gesproken over klantgerichtheid, invloed van Corona, …

Ik denk dat als ik met Indicata op pad ga er 60/70% over data wordt gepraat.Luister  

Tim Teeuwen en Bobby Rietveld werken beiden inmiddels zes jaar bij Indicata. Tim geeft leiding aan team Indicata waar hij verantwoordelijk is voor wat er met die club binnen Nederland gebeurt. Bobby is al eerder in onze podcast geweest en is sales verantwoordelijke binnen Autorola Nederland. Zowel v…

Als je digitaal nu niet omarmt, dan ben je weg.Luister  

Michel van Roon van Used Car Controller is verschillende keren in onze podcast geweest en vertelt in deze podcast onder andere welke veranderingen er in 2020 op het gebied van de automotive hebben plaatsgevonden. Maar ook welke gevolgen deze en andere veranderingen hebben op de toekomst van de (onli…

Voor zowel inbound als outbound zorgen wij ervoor dat het klantcontact op een hoger niveau komt.Luister  

Remco de Vette is sinds 1999 in de automotive actief. Hij begon destijds bij W&D Consultants en W&D Facilities die inmiddels allebei een andere naam hebben. Remco verdeelt zijn tijd tegenwoordig over twee bedrijven, CARMEN AUTOMOTIVE BDC en Vibber. Met Vibber richt Remco zich voornamelijk op consult…

Het is eigenlijk het momentum om de schade in te halen en traffic en orders te genereren.Luister  

Jeroen Boeve, werkzaam bij onze partner Rhino Events, is begonnen als Business Development Manager waarbij hij verantwoordelijk was voor de contacten met dealers en merken in Nederland en België. Inmiddels heeft Jeroen grote stappen gemaakt en is hij ook operationeel meer actief in de processen en…

Ons lead management systeem is er vooral op gericht om aan te geven wat de volgende stap moet worden in de salesfunnel.Luister  

Rob Henneveld en Marcel Goederaad, die al zo’n 25 jaar actief is binnen de automotive, zijn beide werkzaam bij Carflow. Bij Carflow faciliteren ze o.a. dat er een reserverings knop is. Ze zijn dan ook klantcentrisch ingesteld. Dat wil zeggen dat het autobedrijf die knop kan gebruiken naar gelang h…

Het is heel belangrijk dat de juiste opties en specificaties erop zitten. Vandaar dus die selectie, de CarSelexy.Luister  

Onno Dekker is in 1995 begonnen met het werken in de automotive. Dat deed hij bij Daewoo waar hij zichzelf heeft kunnen ontwikkelen en is doorgegroeid naar Chevrolet. Dit bedrijf ging vervolgens samen met Opel waar hij vrij lang dealernetwerk ontwikkeling heeft gedaan. Half 2014 stopte Chevrolet erm…

De aandacht die jij als autobedrijf besteedt aan de fotografie en de presentatie van de auto, zegt zo ontzettend veel over jezelf.Luister  

Ruud Prins is 47 jaar oud en werkt eigenlijk al sinds het jaar 2000 in de online automotive. Vanaf 2011 heeft hij dit voornamelijk gedaan op het gebied van videocommunicatie. Voordat hij zich daarmee bezighield, werkte hij bij Autoscout24. Dat was rond het jaar 2000 toen het nog onder de vlag van he…

Ik denk dat we op dit moment ergens tussen de twee- en de drieduizend Tesla’s rond hebben rijden.Luister  

John den Dunnen is al geruime tijd actief in de automotive en werkt op dit moment bij onze podcastpartner Findio als verkoopdirecteur. Hij is in een grijs verleden begonnen met auto’s poetsen bij een Peugeotdealer in Naarden. Van daaruit is hij bij Ford Motor Company gaan werken. Vervolgens ging h…

Die snellere opvolging heeft zoveel effect op de conversie die je eruit haalt.Luister  

Tjalling en Helle zijn beiden werkzaam bij UnameIT. Helle als Productowner. Wat inhoudt dat zij zowel intern als extern veel praat over LEF en MAX en kijkt wat iedereen van de producten verwacht. Deze informatie speelt ze vervolgens door aan het team en zo worden er dingen aangepast. Tjalling werkt …

Ik denk dat de mindset door de organisaties heen het belangrijkste is.Luister  

Bart Luijbregts is een oud Ford dealer die momenteel werkzaam is als consultant in de Business Development. Hij is in 2006 in zijn familiebedrijf gerold omdat hij daarvoor de wereld wilde ontdekken en veel andere dingen had gedaan. Op die manier heeft Bart uiteindelijk het bedrijf, per 1 maart, kun…

Een auto moet je gewoon kunnen voelen, ruiken en rijden.Luister  

Joeri van Dam, die momenteel werkzaam is bij LeaseAholic, heeft samen met Jasper Engel het EV jaarboek uitgebracht. Joeri, is naar eigen zeggen, sinds hij een rijbewijs heeft actief in de automotive. Zo heeft hij o.a. gewerkt bij Opel Nederland en Louwman en Parqui. Joeri heeft in 2020 het EV jaarbo…

Wij zorgen dat het klantencontact écht professioneel wordtLuister  

Marc van Eijl, die momenteel werkzaam is bij AutoChat zit al ruim 30 jaar in de automotive en heeft hierdoor veel ervaring opgebouwd. Dit geldt zowel op het niveau van wholesale als voor retail. Hij heeft zich eigenlijk met alles rondom het verkopen van gebruikte auto’s beziggehouden. De laatste j…

Ook online kan je maar één keer een goede eerste indruk makenLuister  

Met zijn bedrijf A Part Of wil Diyar Ismail onderdeel zijn van het marketingsucces van het autobedrijf. Autobedrijven hebben vaak grote marketingbudgetten, alleen worden die lang niet altijd optimaal ingezet. Met het Automotive OMA marketingabonnement vertaalt A Part Of de doelstellingen van het aut…

Servicetechnisch blijft de autobranche een koude brancheLuister  

Luc van Bussel is gastvrijheidsspecialist. Na dertien jaar in de automotive branche werd hij mede-eigenaar van Regardz Hospitality Group en boekingsplatform Onemeeting.com. Van Bussel verbaast zich over het gebrek aan gastvrijheid in de autobranche: de meeste autobedrijven maken van aankoop en onder…

Het leven met Paul is druk maar geen moment saaiLuister  

Deze 200e podcast wordt voor de verandering niet gemaakt door Paul de Vries maar door Rolf Westgeest. Bij een jubileumpodcast hoort een speciale gast. Olga is de vrouw van Paul. In deze podcast vertelt ze hoe ze Paul heeft leren kennen en hoe hij Nieuweautokopen.nl en #DCDW heeft opgezet. Het leven …

People need advertising to consider. That creates the interest and then they go search.Luister  

I am the head of Automotive Retail at Facebook. I also talked with a Cadillac dealer where we worked with in the US. What we did is we worked with them on their entire mediaplan. So here in the US we know that the second largest expenditure or maybe their third largest expenditure are advertising an…

There is a massive amount of data, we can see how consumer behaviour is changingLuister  

From there I joined a tiny little startup with no dealers in San Francisco called Autofi. With Autofi we were really working to empower dealers to have real e-commerce on their websites. A place were customers actually click a button and buy a car. For me it was an incredible exiting journey for the…

Wij zorgen dat online leads warm het autobedrijf binnenstappenLuister  

Met zijn bedrijf HireSlim brengt Julian Natte autobedrijven in contact met warme leads. HireSlim is actief op verschillende social mediaplatformen. Met targeting, geofencing en productvideo’s met stopping power trekt HireSlim de aandacht van de gewenste doelgroep. Vervolgens gaan de chatagents van…

De Automotive, Attribution and Analytics Summit is de plek waar wij de online automotive beter maken!Luister  

Brian Pasch organiseert 16,17 en 18 November de Automotive, Attribution and Analytics Summit. Dit is een event met een breed scala aan workshops over de (online) automotive en telt zo’n 130 gastsprekers. Naast Amerikaanse bevat de #AAAS ook Nederlandse, Belgische, Franstalige en zelfs Mexicaanse e…

Als je het online spel goed speelt, verkoop je meer en verdien je meerLuister  

Rolf Westgeest is de drijvende kracht achter Exportwagen.eu. Tegenwoordig opereert het exportplatform onder de nieuwe naam EuroStocks. De koppeling tussen ‘bricks’ en ‘clicks’ wordt de komende jaren alleen maar belangrijker voor het autobedrijf, benadrukt Westgeest, die mensen en bedrijven w…

Wil je als verkoper niet trainen of bijleren, dan ben je aan vervanging toeLuister  

Ik ga alleen met dealers in zee waarbij draagvlak is voor dit platform en voor deze manier van trainen. Draagvlak bij de salesmanagers. Ik ben vorige week bij een grote holding geweest. Daar heb ik alle salesmanagers gesproken, een voor een, en gekeken of er draagvlak was. Dat was er. Dan gaan we st…

Onze software verandert een websitebezoek in een dialoog met de klantLuister  

De ene website heeft duizend bezoekers per maand, de andere wellicht tienduizend bezoekers per maand. Als je je gaat inbeelden dat al deze bezoekers daadwerkelijk bij jou voor de deur staan, dan zijn het enorm veel bezoekers, die eigenlijk onbegeleid door jouw showroom wandelen. De kleinste details …

Mensen kopen van mensen, dus laat op social media zien wie je bent Luister  

Het is hartstikke fijn als jouw bedrijf allerlei leuke artikelen en posts heeft die je kan gebruiken. Maar hoe meer je vanuit jouw eigen naam deelt, en daar ook een beetje waarde aan geeft, dus: waarom zouden klanten dat moeten lezen, en waarom is het leuk om naar te kijken, hoe meer je dat doet, ho…

We kunnen dealers helpen om hun voorraadauto’s in beeld te houdenLuister  

Waar het nu naartoe gaat, is dat je op je telefoon kan zien waar een auto staat. Er zit steeds meer telematica in een auto. Al die informatie bij elkaar kan je bundelen en daarmee constant je parkeerplaats in beeld houden

Als je het verkoopvak snapt, maakt het niet uit wat je verkooptLuister  

Ik ben gek op het vak verkopen. Ik zie het echt als een vak wat je kan leren. Ik heb er een enorme passie voor en ik vind het machtig om te zien dat verkopers zich ontwikkelen. Het beeld dat ze hebben over sales verandert op het moment dat ze er beter in worden.

Jouw merk is niet je winkel, je winkel is jouw merk!Luister  

Online hulpmiddelen maken het verkoopproces efficiënter en gemakkelijker dan vroeger. Achter iedere lead zit een klant. Daar moet je voor vechten. Dat doe je door beter en creatiever te zijn dan jouw concurrenten. Als dealer moet je vechten voor je rendement, terwijl de importeur strijdt om marktaa…

Een goede website zorgt voor betere leads en een hogere conversieLuister  

Een discussie die we voeren met heel veel dealerbedrijven waar we aan tafel zitten, is hoe kun je nu onderscheidend zijn richting jouw eindklant zonder dat alle data richting te importeur, richting de merken gaat?

Steeds meer autofabrikanten benaderen consumenten rechtstreeks online!Luister  

Internet is erbij gekomen. Het heeft 25 jaar geduurd voordat het echt in de autobranche voet aan de grond heeft gekregen. Breed, laat ik het zo zeggen. Wat we nu zien, is een nieuwe ontwikkeling. Het is verklaarbaar dat er fabrikanten zijn die over de hoofden van dealers heen zich direct online op d…

Je moet jezelf niet te veel laten leiden door het algoritme!Luister  

“Wat ik merk in de automotive branche is dat ik heel veel foto’s zie van LinkedIn-leden die voor een bedrijfswagen, vrachtwagen of auto staan. De auto is volledig in beeld en de persoon staat er dan superklein op. Ik heb geen idee hoe die persoon eruitziet, want het is veel te ver weg. Als w…

Online platformen bestaan bij de gratie van dealers!Luister  

Opkomende markten “Voordat ik bij OLX Group begon, heb ik voor Marktplaats.nl en Nieuweautokopen.nl gewerkt. Binnen Marktplaats ben ik doorgegroeid naar marketing & strategy manager automotive voor zowel consumenten als dealers. Via een oud-collega kwam ik terecht bij OLX in Indonesië.

Door de samenwerking zijn het bereik en het aantal leads enorm gegroeidLuister  

Er zijn autobedrijven die het spel snappen, het online spel, een eigen website hebben, een eigen online showroom zo je wilt, en die het gewoon doormeten. Ze zien het verkeer van Gaspedaal, ze hebben doelconversies ingericht in Google Analytics en zien: ok, deze lead, dit telefoontje, is afkomstig va…

Met social selling creëer je warme leads door waarde toe te voegen!Luister  

Net zoals een tandarts elk decennium nieuwe technieken heeft om onder de knie te krijgen, en constant op cursus gaat, moet een autoverkoper dat ook. Een autoverkoper die niet mee wil gaan en feitelijk in de tijd van de Ford Escort wil blijven hangen, die zal het op een gegeven moment heel zwaar krij…

Edlink geeft autobedrijven grip op data en inzicht in online klantgedragLuister  

Je moet Autosociaal zien als een digitale partner, een digital agency, dat customer journeys ontwerpt. Wij helpen het autobedrijf om online succesvol aanwezig te zijn met de identiteit van hun onderneming met als doel om de klant op het juiste moment te bereiken

Autobedrijven moeten het met grote letters op de muur zetten: de lead is koning!Luister  

“De lead is koning. Ik denk dat dat met hele grote letters bij elk autobedrijf aan de muur zou moeten hangen. De ene keer is dat een Marktplaats-lead met een pseudoniem, met weinig data, hij biedt de helft, maar de lead is koning. Iemand heeft de moeite genomen om jou te benaderen voor een product…

Op dit moment is de eigen website de beste plek voor conversieLuister  

Wouter Koenderink is oprichter van Autosoft. Het bekendste product van Autosoft is occasionbeheersysteem Autocommerce, maar het bedrijf doet nog veel meer. Het nieuwste product, Auto360, bewerkt foto’s en video’s automatisch tot een aantrekkelijke online voertuigpresentatie.

Alleen als je data slim maakt, kan je data laten werken voor het autobedrijf.Luister  

Wij hebben er voor gekozen om leads te verzamelen en een halffabrikaat te maken. Zo maken we data slim. Wij hebben een omgeving, de Leadhub, waar leads van de belangrijke portalen in éen bakje vallen. Alle grote portalen van Nederland werken daar aan mee. De leads slaan we plat, op een eenduidige m…

Verkopers laten zich te vaak leiden door de klant!Luister  

Hoe kunnen we onze klanten weer optimaal van dienst zijn in de nieuwe generatie elektrisch rijders? Dat is een leuke uitdaging. Daar is absoluut iets te winnen, maar dan moeten wel de oogkleppen af.

Goed verkopen begint met oprechte interesse in de klantLuister  

Uiteindelijk zie ik een online lead net zoals marketing. Marketing is alleen maar het doel om een klant binnen te halen. En als de klant binnen is, moet de verkoper of de accountmanager de opdracht scoren, binnen de perken die er zijn, met alle promotiemogelijkheden en acties die er allemaal zijn

Een lead niet goed opvolgen is eigenlijk een misdaad!Luister  

“Studies wijzen uit dat een verkoper de kans op verkoop met 55 procent vergroot met het gewicht van het non-verbale. Dat mis je natuurlijk via mail, maar ik zie dat je Zoom of WhatsApp perfect kan gebruiken om de klant te informeren en af te sluiten. Als laatste kan je de proefrit en de bon fysiek…

Goede content vertelt een eerlijk verhaal!Luister  

De gouden sleutel tot succes is: laat jezelf zien. En ja, dat is soms heel angstig, en het is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is heel makkelijk om een soort rol te spelen, een stem op te zetten, en vrolijker te zijn dan je bent. Maar uiteindelijk zeggen mensen ook: je bent in het echt ook wel lac…

Met video kan je in deze tijd toch auto’s aan klanten presenterenLuister  

Als premiummerk moet je een bepaalde meerwaarde tastbaar zien te maken. Sales en marketing is wat mij betreft niet het een en het ander. Het vormt samen commercie. Importeurs die het lekkerst draaien, zijn diegenen die elkaar vinden op het gebied van sales en marketing

Wij zorgen voor frictieloze online transacties van lead tot sale.Luister  

Je kan in een e-mail leuke calls-to-action doen, bijvoorbeeld met een hubspottool ‘maak een afspraak met mij,’ maar dat is niet met html of plaatjes maar gewoon een gearceerde tekst. Daar wordt gebruik van gemaakt. Mensen maken rechtstreeks een afspraak in mijn Google-agenda.

Voor veel ondernemers is een autobedrijf een hobby die geld mag kostenLuister  

Er zijn wel automerken in China die benzineauto’s maken, vrij veel zelfs, vaak omdat het joint ventures zijn. Maar als je een nieuw merk begint, en die stampen ze daar snel uit de grond, dan haal je het niet in je hoofd om nu een benzinemotor te gebruiken. Dan start je elektrisch. De elektrificati…

Meer tijd voor coaching leidt tot meer sales per verkoper!Luister  

Juist nu heb je op ev-gebied te maken met early adopters die zeggen: ik wil dat graag. Die bereiden zich goed voor en weten iets van zonnepanelen en driefase laden. Dan is het belangrijk dat je die basis in elk geval hebt.

Onze kracht zit in de betrouwbaarheid van het proces!Luister  

Het moment dat je zorgt dat je workflow online bijna hetzelfde is als in de showroom, krijg je synergie waardoor je meer kunt verkopen omdat je processen kloppen

Online lopen klanten ver vooruit op de autobranche!Luister  

Wij beogen dat een keer online de consument van het begin tot het einde dat hele proces moet kunnen uitvoeren Uiteindelijk vindt hij de auto van zijn keus, die hij wil hebben, dus dan moet je ook de mogelijkheid geven om de auto ook online vast te kunnen leggen

Met onze oplossingen houden verkopers meer tijd over voor klantenLuister  

Het voordeel van het Online Adviesgesprek is dat er aan de klantkant, de bezoekerkant, niets geïnstalleerd hoeft te worden. Facetime veronderstelt dat de ander een Apple-device heeft. Heel veel mensen hebben WhatsApp maar dan alleen op hun telefoon. Op het moment dat je een auto wilt laten zien, of…

Rotterdam heeft bijna net zoveel laadpalen als heel Spanje!Luister  

Vandaag de dag is het abonnement de hoofdzaak, de service, en is de telefoon een beetje een bijzaak. Verschillende aanbieders verkopen dezelfde telefoons. Dat kunnen wij leren van de telefoonbranche. Op dit moment is de vraag naar laadpalen hardware gedreven. In de toekomst ga je naar de servicecomp…

Cost-per-click is het eerlijkste betaalmodel voor autobedrijven.Luister  

Voor een uitgever is het toch wel een beetje een risico als je kijkt: heb ik elke maand een vast bedrag of heb ik, afhankelijk van hoe de markt reageert, een click of een cost-per-click?

Als verkoper moet je weten wat je verkoopt en daar transparant over zijnLuister  

Als je iets serieus gaat doen met marketing automation, met een call center of wat je ook wil, dan moet je data schonen. Anders zit je allemaal belletjes te doen voor niets. Data opschonen via het INDI-platform werkt super. Daar ben ik supertrots op

We willen Mivar positioneren als data- en softwarehuisLuister  

Bij Cartalk International hebben we de beschikking over allerlei voertuiginformatie. Dat gaat van inhoudelijke informatie over accessoires en onderdelen tot aan de waarde van een auto. Wat wij doen, is alles combineren met elkaar

De uitdaging van online marketing is jouw budget optimaal benutten.Luister  

Welkom bij onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag te gast Wilbert Philippo en Arjan van Olst van Infotrade. Heren, dankjewel voor jullie komst. Wat zijn de belangrijkste online marketingtrends van dit moment?

Focussen op de auto en de prijs is het laatste dat je moet doenLuister  

In de basis hebben autobedrijven op veel punten dezelfde propositie. Het draait om de twee of drie punten waarin je jezelf van de rest onderscheidt. Het focussen op de auto en de prijs is het allerlaatste wat je moet doen.

Schaalvergroting is het beste middel tegen margeverschralingLuister  

Welkom bij een nieuwe aflevering van onze podcast om de online automotive beter te maken. Met wie kan ik dat beter dan met Michel van Roon? Met CRM automotive retail helpt hij autobedrijven en importeurs om hun werk beter te doen. Michel, hoe gaat het met je?

Als je sleur automatiseert, ontstaat ruimte voor creativiteitLuister  

Jasper Steffens werkte van 1987 tot 2013 voor verschillende bedrijven in de autobranche. Met zijn bedrijf Thunderminds richt hij zich op innovatie, coaching en executive search. Bij het coachen van mensen kijkt Jasper Steffens scherp naar intrinsieke motivatie: wat is jouw hongerig brein en waar zit…

Het thuis afleveren van online aangekochte auto’s is een groeimarktLuister  

Klanten kunnen op onze portal ‘real time’ transportkosten uitrekenen, voor vrachtwagens maar ook voor personenauto’s, voor het transport binnen Europa en voor de combinatie. Dus ophalen in Europa en verschepen naar de eindbestemming.

Een goede verkoper kan de koudste leads opwarmenLuister  

Arnoud Zuijdendorp heeft ruim twintig jaar ervaring in de automotive branche. Hij begon bij Mercedes-Benz Nederland en werkte daarna voor dealergroep Stern.

Klanten luisteren pas echt naar een verkoper als ze hem vertrouwenLuister  

“Ik ben gespecialiseerd in de onderwerpen verkoop en gastheerschap. In veel bedrijven wordt dat los van elkaar getraind. Voor mij kan het een niet zonder het ander. Ik werk in verschillende branches, waaronder de mobiliteitsbranche, en ik denk mee hoe bedrijven opleidingen kunnen koppelen aan hun …

Investeren in SEO levert meer op dan investeren in Google AdwordsLuister  

Heel veel bedrijven proberen simpel te scoren op een combinatie als een Audi A3 ofzo. Ga dan meer de diepte in met de uitvoering. Een Ambiente, of een Ambition. Dat soort diepte, daar goede pagina’s van maken, dan kom je een stukje verder. Dat zijn basics. Het simpele doen ze allemaal wel, maar da…

Je moet als autobedrijf niet blijven hangen in het ouderwetse retailmodel.Luister  

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast om de online automotive beter te maken. Deze week zijn wij te gast bij het autobedrijf van Wouter van Kuilenburg in Utrecht. Kun je onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet?

Sinds de invoering van de prijsindex is het leadpercentage duidelijk gestegenLuister  

Welkom allemaal bij een nieuwe podcast om de online automotive beter te maken. Automotive in de breedste zin van het woord, want vandaag gaat het over kraanmachines en grondverzetmaterieel. Joost Goedhart van Tradus, kun je ons meer vertellen over jezelf en het bedrijf waarvoor je werkt?

Foto’s presteren beter in de statistieken, video’s zijn persoonlijkerLuister  

“Ik ben Ricardo Janmaat, 21 jaar, en ik ben gespecialiseerd in leadgeneratie via social media. Dat doe ik samen met mijn compagnon en twee collega’s. Met ons bedrijf GenuiBranding helpen we automotive bedrijven met social media marketing.

We stellen ons platform steeds meer open voor gecertificeerde techpartnersLuister  

Het open platform gaan we dit jaar verder uitbreiden met nieuwe connecties. Er zijn veel nieuwe API’s, onder meer voor klanten, auto’s, onderdelen en werkorders, en daar komen er in 2020 nog veel meer bij.

Campagnes met video scoren 34 procent hoger dan campagnes zonder!Luister  

Welkom allemaal bij weer een nieuwe podcast om de online automotive beter te maken. Deze week als gast Jos Mitsunaga van FilmQi. Jos, ontzettend leuk dat je hier komt. Kun je onze luisteraars meer vertellen over jezelf en over jouw bedrijf?