Podcast Zoeker

De B2B e-commerce podcast

De B2B e-commerce podcast

Zakelijk  |  38 afleveringen

In deze podcast bespreken wij onze visie over het (B2B) e-commerce landschap. Hiervoor zullen wij onze eigen kennis laten schijnen op interessante topics, maar ook relevante partijen uit de markt en ervaringsdeskundigen laten aanschuiven.

Zo maak je optimaal gebruik van jouw B2B-klantbestandLuister  

Een robuust klantbestand is voor iedere webshop goud waard. Met de juiste informatie over klanten kun je als webshop het productaanbod en de marketing afstemmen op de klant. Veel B2C-webshops zijn hier al mee bezig en hebben hier al flinke stappen in gemaakt en zijn druk bezig met het verrijken van …

De anatomie van een B2B-webshop: de checkoutLuister  

In deze aflevering van de B2B E-commerce podcast gaan we verder met de serie: de anatomie van een B2B-webshop. Onze host Imre bespreekt samen met de CTO van TIG, Robert Grundeken, de checkout van B2B-webshops. Samen geven ze jou de belangrijkste tips en best practices om jouw checkout aan alle kante…

De anatomie van een B2B-webshop: de productpaginaLuister  

Vorige week besprak onze host Imre samen met Joost de categoriepagina van B2B-webshops. Deze week zijn we terug met onze serie: De anatomie van een B2B-webshop. In deze aflevering schuift Implementation Specialist, Vincent ‚Äôt Hart, aan om het te hebben over de productpagina. Samen geven Vincent en…

De anatomie van een B2B-webshop: de categoriepaginaLuister  

In de tweede aflevering van onze gloednieuwe mini-serie: de anatomie van een B2B-webshop, bespreekt Imre samen met Joost de best practices en veelgemaakte fouten rondom de categoriepagina. Benieuwd hoe je een categoriepagina neerzet die bezoekers uitnodigt om je producten te bekijken? Joost en Imre …

De anatomie van een B2B-webshop: de homepageLuister  

De eerste aflevering van onze gloednieuwe mini-serie: de anatomie van een B2B-webshop, trappen we af samen met CEO van TIG, Joost Schildwacht. We zoomen als eerst in op de homepage. Veel webshops zien dit nog steeds als het online gezicht van hun bedrijf. Maar is dit wel zo? Samen bespreken Joost en…

Eigen marketplaces voor B2B-webshopsLuister  

Marketplaces hebben de afgelopen jaren het e-commerce landschap zwaar veranderd. Bedrijven zoals†Bol.com†en Amazon hebben beide hun eigen B2C marketplaces opgezet waar kopers en verkopers elkaar kunnen vinden. Ook heeft een partij zoals V&D de transitie gemaakt van warenhuis naar online marketplace.…

Progressive Web Apps in 2021Luister  

PWA, het begint een beetje een buzzword te worden in de e-commerce markt. Vorig jaar hebben wij het onderwerp ook al meerdere malen besproken in onze podcast. Maar er komen steeds meer vragen over binnen en langzaamaan groeit het aantal implementaties ook gestaag. Daarbij komt ook nog eens het Hyv√§…

Gemiste marketingkansen bij B2B-webshopsLuister  

In deze aflevering bespreken we met de Online Marketeer van TIG, Emilio Gemerts welke marketingkansen vaak door B2B-webshops over het hoofd worden gezien. Zaken zoals webshop snelheid, design, content en productinformatie komen allemaal naar voren. Benieuwd naar welke kansen jij nog kunt benutten vo…

Data en B2B-webshops: Zo kun je scoren met jouw klantdataLuister  

Dataverzameling heeft in de afgelopen jaren bij veel bedrijven een opmars gemaakt. Er worden verschillende tools ingezet om de klant beter te leren kennen. Tools zoals Google Analytics en Hotjar zijn voor elke moderne webshop een must. Naast het verzamelen van data, is het natuurlijk ook belangrijk …

Shop-in-shop: Waarom en wanneer kies je hiervoor?Luister  

Het hebben van een shop-in-shop is een e-commerce oplossing die goed in te zetten is voor bedrijfsgroepen of bedrijven met meerdere dochterondernemingen.†Een shop-in-shop is dat je vanuit jouw eigen e-commerce platform meerdere sub-webshops kunt aanmaken voor jouw†dochterondernemingen, allemaal met …

Shop-in-Shop: de ultieme oplossing voor jouw resellersLuister  

Een webshop in een webshop? Voor sommige e-commerce bedrijven is √©√©n enkele webshop niet voldoende. Zij opereren in verschillende landen of markten en willen unieke klantervaringen bieden aan elke klant. Maar hoe bereik je bijvoorbeeld Spaanse klanten met een Nederlandse webshop? Het antwoord: een…

E-commerce voor Universiteiten: Zo deden wij het voor de WURLuister  

E-commerce en universiteiten. Misschien niet de eerste combinatie waar je aan zou denken, maar wel √©√©n die een hele mooie resultaten kan opleveren. Voor de Wageningen Universiteit & Research is TIG de afgelopen maanden bezig geweest met het realiseren van een organisatiebrede e-commerce oplossing.…

Augmented Reality: Wanneer past dit bij jouw webshop?Luister  

Steeds vaker krijgen wij de vraag of Augmented Reality nou d√© nieuwe manier is om producten te presenteren en wanneer je hier als bedrijf mee moet beginnen. Natuurlijk geeft AR bezoekers nieuwe mogelijkheden om een goed beeld te verkrijgen van het product dat zij willen aanschaffen. En dat allemaal…

WooCommerce vs Magento: Welk platform past bij jouw e-commerce bedrijf?Luister  

Alle webwinkels hebben op een punt voor dezelfde keuze gestaan: welk platform kies ik voor mij webshop? Er zijn een groot aantal opties, maar de meest voorkomende platformen die tegenover elkaar worden gezet zijn Magento en WooCommerce. Beide platformen hebben zo hun eigen voor- en nadelen, maar wel…

Replatforming voor E-commerce Scaleups samen met Whello en SherpaanLuister  

De beslissing om over te stappen naar een nieuw e-commerce platform noemen we ‚Äėreplatforming‚Äô. Een e-commerce bedrijf moet hierbij kritisch kijken naar wat wel en niet aansluit op hun wensen. Bij deze keuze zijn er vaak meerdere achterliggende software en systemen die belangrijk zijn of gaan wor…

Wat kan CDN voor jouw webshop betekenen? met Matthijs Plat van TinifyLuister  

In deze aflevering bespreken we samen met Matthijs Plat van Tinify, wat CDN kan betekenen voor jouw webshop. CDN staat voor Content Delivery Network en dit heeft als doel om websites sneller te laten laden. Een CDN werkt middels een aantal servers die over de wereld staan verspreid en jouw content z…

Recruitment in ITLuister  

Al jaren horen we het hoe moeilijk het is om vacatures binnen de IT-branche te vervullen. IT-bedrijven zijn constant op zoek naar personeel en de vraag blijft alleen maar groeien. Maar hoe zorg je ervoor dat developers kiezen voor jouw organisatie en niet voor de concurrent? Samen met de Corporate R…

Contentmarketing voor B2B-webshopsLuister  

In eerdere podcasts hebben we het gehad over wat B2B-webshops kunnen leren van hun B2C-tegenhangers. In deze aflevering zoomen we een stukje in op √©√©n van deze onderdelen, namelijk: contentmarketing. Samen met de Online Marketeer van TIG, Emilio Gemerts bespreken we de verschillende tools, technie…

Hoe kun je een B2B-webshop inzetten voor interne marketplaces?Luister  

Een interne webshop is iets waar veel bedrijven niet snel aan zullen denken, maar wat wel heel waardevol kan zijn. Denk maar aan alle keren dat je vanwege slecht geoptimaliseerde processen ergens langer mee bezig was dan nodig.†Een interne webshop is een shop die niet publiekelijk beschikbaar is en …

Innoveren in tijden van crisis: waarom 2021 vol kansen ligtLuister  

2021 zijn we thuiswerkend van start gegaan. De lockdown is nog in volle gang en het lijkt erop dat hier voorlopig nog geen verandering in zal komen. De coronacrisis heeft er bij veel bedrijven voor angst en onrust gezorgd. Nieuwe projecten werden on-hold gezet, investeringen gingen niet door en er w…

Tot 2021!Luister  

Wij wensen iedereen een hele fijne kerst en fantastisch 2021. Volgend jaar zijn wij er weer met nieuwe onderwerpen en interessante gasten.

Het effect van reviews voor B2B-webshopsLuister  

Je hebt vast ooit wel eens wat gekocht o.b.v. een advies van een kennis of familielid. Zijn of haar positieve ervaring was dan voor jou voldoende reden om een bepaald product uit te proberen. Dit is de kracht van mond-op-mond reclame of social proof. Er bestaat geen betere marketing. B2C-webshops pr…

Marketing voor B2B-webshops? Met Nasser van WhelloLuister  

Marketing voor jouw B2B-webshop. Is dit iets waar je in moet investeren of heeft het voor B2B-webshops vrij weinig zin? In deze aflevering kijken we naar marketing voor B2B-webshops met Nasser al Kamouchi van Whello. We bespreken hoe marketing werkt voor B2B-webshops, de verschillende kanalen/techni…

Wat is de rol van een PO in een webshop traject?Luister  

De functie van een Product Owner is zeer divers. Klantcontact, het beheren van de product backlog, stakeholder management en dan nog een succesvol product moeten opleveren. De specifieke taken verschillen natuurlijk per organisatie, maar het blijft een hectische functie. De Product Owner is een bela…

De livegang van jouw B2B-webshop een succes maken!Luister  

De livegang van jouw nieuwe (B2B-)webshop, het moment waar veel e-commerce managers, product owners en merchants van dromen.†Maanden van hard werken kan eindelijk worden gevierd. Maar zo vanzelfsprekend is de livegang van een webshop echter niet, er komen nog veel zaken bij kijken. Is jouw personeel…

Best practices om internationaal te verkopen met jouw B2B-webshopLuister  

Er zijn veel voordelen aan heb hebben van een online webshop. √Č√©n van de meest in het oog springende is dat je veel makkelijker internationaal kunt gaan verkopen. Maar is het wel zo makkelijk? Er zijn veel uitdagingen waar een internationale B2B-webshop mee te maken krijgt, denk bijvoorbeeld aan v…

Augmented Reality voor jouw (B2B-) Webshop? Met Andy Barker van PTC!Luister  

Augmented Reality. Bij de meeste mensen roept het hele spannende gedachtes over de toekomst op. Maar wat is Augmented Reality nou precies en wat voor rol kan het gaan spelen voor B2B-webshops? Wij bespreken het met Andy Barker van PTC. Ben je na het luisteren nou benieuwd naar de huidige opties van …

Hypernode vertelt ons hoe hosting jouw B2B-webshop verder kan helpen!Luister  

Hosting. Het lijkt vaak een soort van black box die je toch echt nodig hebt om jouw webshop in de lucht te krijgen. Maar wat kan hosting nou precies voor verschil maken voor jouw (B2B-) webshop? We bespreken het met Sanne Bolkenstein, van een van de bekendste hosters van Nederland: Hypernode.

Een B2B-webshop opzetten zonder je dealers te schadenLuister  

Je wilt direct aan je eindklant gaan verkopen, maar je deed dat altijd via dealers. Hoe voorkom je schade en een verbroken relatie met je dealers?† Vooral in de afgelopen periode hebben steeds meer organisaties te maken gekregen met verminderde verkoop. Veel fysieke winkels waren dicht dus moet je h…

Wat is PWA nou precies?Luister  

In deze podcast bouwen †we voort op een van onze vorige podcasts: PWA. Ditmaal bespreken we het met PWA-expert Lucas Hoeffnagel. En ik ben erg benieuwd om te horen wat hij allemaal over PWA te zeggen heeft!

Black friday voor B2B-Webshops?Luister  

Wat kan Black Friday voor B2B-webshops betekenen? In onze podcast bespreken Joost Schildwacht en Imre Scheffers de aanhaakpunten voor B2B webshops!

Is PWA wel veilig?Luister  

Vandaag bespreken we de, volgens kenners, toekomst van e-commerce namelijk Progressive Web Apps (PWA). Maar wat is PWA nou precies en misschien nog wel belangrijker is het veilig? We bespreken het met de CTO van TIG, Robert Grundeken.

Waarom past Magento perfect bij een B2B-webshop?Luister  

Er zijn meerdere B2B platformen en daarom meerdere opties. Het is afhankelijk per situatie wat het best past, maar wij geloven wel in 1 ding en dat is dat Magento perfect past bij een B2B-webshop. In deze podcast bespreken we het samen Robert, CTO, en Joost, CEO van TIG.

SaaS vs. Self-hosted voor B2B webshopsLuister  

Het aanbod aan e-commerce platformen is enorm. om jou te helpen een keuze te maken voor jouw B2B webshop bespreken we deze week SaaS versus self-hosted. Wat houden Saas en self-hosted precies in, wat zijn de verschillen, de voor- en nadelen en misschien wel de belangrijkste vraag; wanneer kies je vo…

Wat B2B kan leren van B2C!Luister  

B2B het is bijna een buzzwoord tegenwoordig. Je hebt B2B-marketeers, B2B consultants en ook onze Podcast draagt de naam B2B e-commerce. Desondanks is er vaak nog veel onduidelijkheid over wat nou de verschillen zijn tussen B2B en B2C. Wij bespreken het vandaag met Joost Schildwacht, CEO van TIG, en …

De B2B Coolblue klantervaringLuister  

Een ultieme klantervaring, veel webshops proberen het te bieden en kijken hiervoor bijvoorbeeld naar Coolblue. Maar hoe zit dat met B2B webshops? Waarom is de klantervaring belangrijk in een B2B omgeving? Wat zijn de best practices om de klantervaring te verbeteren? En hoe kan je bij jouw platform d…

Ligt de volgende pandemie op de loer? Hoe ben je als B2B webshop optimaal voorbereid?Luister  

De afgelopen periode heeft veel B2B organisaties nieuwe kanten van business laten zien. Sommige organisaties zullen de gevolgen nog lange tijd met zich meedragen. Wat valt er nou te leren voor B2B webshops en hoe zorg je er voor dat je optimaal bent voorbereid voor een eventuele volgende crisis? In …

De best practices voor B2B webshopsLuister  

In deze eerste podcast bespreken wij globaal de best practices voor B2B webshops. Waarom is nu het moment om jouw bedrijf online zo sterk mogelijk te profileren, wat zijn de verschillen tussen een B2C webshop en een B2B webshop en wat zijn handige tools om te gebruiken?