De week van NUtech

Aflevering 2: Nieuw smartphonemerk Honor, winstdaling Samsung en Microsoft Band

De week van NUtech
31-10-2014

Deze week bespreekt de techredactie van NU.nl de volgende onderwerpen: [1:00] Huawei lanceerde deze week het nieuwe smartphonemerk Honor in Nederland. Op wie richt dat merk zich en gaat Honor nu niet concurreren met zijn eigen moederbedrijf? En waarom noem je een smartphone Honor? [04:55] Zowel Samsung als Sony presenteerden slechte kwartaalcijfers. De mobiele afdelingen staan onder druk van opkomende merken als Xiaomi en van Motorola, dat aan een comeback bezig lijkt te zijn. [08:44] Microsoft presenteerde een fitnesssmartwatch, de Microsoft Band. Opvallend is dat het apparaat werkt met Windows Phone, Android én iOS. Eerder bracht het bedrijf al verschillende apps uit voor andere platformen en kwam Office naar de iPad. Wat betekent die strategie voor het bedrijf? [12:20] Facebook ziet zijn gebruikersaantal gestaag doorgroeien, en de winst schiet omhoog. Ondertussen groeit Twitter een stuk langzamer en maakt het sociale netwerk juist verlies. We bespreken of Twitter de strijd der sociale netwerken ook kan winnen zonder miljard gebruikers. Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.