De week van NUtech

Aflevering 27: Facebook gooit de nieuwsfeed opnieuw overhoop

De week van NUtech
24-04-2015

Deze week bespreken we drie nieuwsverhalen over Facebook: Nieuw algoritme Facebook kondigde afgelopen week aan dat er het een en ander gaat veranderen aan het nieuwsoverzicht. Gebruikers krijgen bijvoorbeeld minder vaak berichten van bedrijven en merken te zien. Wat de gevolgen daarvan zijn en waarom Facebook dit doet, bespreken we in de podcast. Dure advertenties Facebook-advertenties zijn in het afgelopen kwartaal 285 procent duurder geworden, bleek bij de presentatie van de eerstekwartaalcijfers. Tegelijkertijd toont Facebook minder reclames aan gebruikers. Hoe kan het dat Google de gemiddelde kosten van een advertentie al tijden ziet dalen en Facebook zo'n enorme groei noteert? Facebook Hello Tot slot bespreken we in de podcast een nieuwe app van Facebook. Hello is voorlopig alleen beschikbaar in de Verenigde Staten en neemt de telefoonapp over. Zo wordt bijvoorbeeld meer informatie getoond als iemand belt. BONUS: Blijf hangen tot het eind voor de pitch van Elephone. (Sorry voor de slechte geluidskwaliteit!) Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.