Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.

Zakelijk  |  111 afleveringen

In de podcast 'Digital Brains' van Adwise praten we je iedere 2 weken bij over ontwikkelingen op het gebied van online marketing, digital, tech en strategy. Daarnaast bespreken we 1 keer per maand één specifiek thema in onze Deep Dive afleveringen. Reageren kan via podcast@adwise.nl.

Verras mij  


#56: Een sterk employer brand

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  22-09-2022

Een aantrekkelijk werkgeversmerk zorgt er niet alleen voor dat je je vacatures makkelijker kunt invullen, het voorkomt ook dat zittende werknemers eerder weggaan. Employer Branding is daarom voor bijna elk bedrijf interessant om aandacht aan te besteden. In deze aflevering gaan we met Wendy Bolhuis,...


Pulse 52: De strijd om de creators, Instagram wijzigt Shopping strategie, Netflix naar 40 miljoen ad-accounts, ad spend TikTok groeit

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  20-09-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Instagram is van plan om zijn shopping-functies drastisch terug te schroeven, focust op direct-response en korte video's Facebook Special Ad Category verdwijnt Google Ads extensie...


Pulse #51: Gen-Z oriënteert meer op socials, Coca Cola stopte met branding en dat deed pijn, groei in communities

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  08-09-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google Tests Quick Read & 5 Minute Read Label In Search Results Communities vervangen volgers op social media 40% van Gen-Z gaat naar Tiktok of Instagram i.p.v. Google, volgens Go...


Pulse #50: Grote Google update, strategie wijziging met Meta, einde aan gratis bezorgen en retouren

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  25-08-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Instagram komt met in-app inplantool Facebook Shifts Resources From News to Focus on Creator Economy Instagram is paying media companies to post Reels Meta’s nieuwe chatbot: Met...


Pulse #49: Instagram draait wijzigingen terug, FB stopt met Live Shopping, Google zet campagnes om en outdoor kledingmerk scoort op TikTok

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  11-08-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Instagram draait TikTok-achtige wijzigingen terug na felle kritiek Nieuwe nieuwsfeed Facebook Instagram zet korte video's automatisch om naar Reels [Study] Instagram Reels Insight...


#55: Trends & thema’s Google Ads 2022

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  21-07-2022

Eind mei was Google Marketing Live, het jaarlijkse event waar Google alle nieuwe productlanceringen aankondigt voor Google Ads en het Google Marketing platform. Bovendien geeft dit event altijd een inkijkje in waar Google en de markt zich naartoe beweegt. In deze aflevering duiken we samen met onze...


Pulse #48: Nieuwe C2A in Instagram, roerige cijfers in online bestedingen, consument heeft voorkeur voor fysieke winkel, fulfilment Amazo naar Nederland?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  07-07-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Call to Action 'Offerte aanvragen' in Instagram Stories Pinterest lanceert nieuwe ad-formats: idea ads & partnertools  Roerige cijfers in online bestedingen 2022 versus 2021 Adye...


#54: De transitie naar Google Analytics 4

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  22-06-2022

Als het goed is weet je dat Google Universal Analytics per 1 juli 2023 stopt met het verzamelen van informatie over je websitebezoekers. En dat betekent dat je om moet naar GA4. Maar dat is meer dan alleen een trackingcode vervangen. Sterker nog; het werkt compleet anders. En wat betekent dit voor j...


Pulse #47: Google core-update, Marktplaats zakt weg, nieuwe layout feature snippets, AI tool LaMDA, Insta kopieert TikTok

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  21-06-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google test met nieuwe layout voor features snippets Amazon komt ook naar België  Datum van Amazon Prime Day is bekend Google rondt core-update af... ...en Marktplaats verliest...


Pulse #46: Belangrijkste updates van Google Marketing Live, WhatsApp Premium, CMO Survey 2022 en wachtwoorden overbodig

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  07-06-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Het begin van het einde van wachtwoorden, en daarmee login-frictie? Rundown van de belangrijkste Google Marketing Live aankondigingen! Marketing budget-benchmarks van CMO survey 2...


#53: Conversational Marketing in de praktijk

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  25-05-2022

Conversational marketing is een methode die je helpt om potentiële klanten door de marketing- en salesfunnel te leiden met behulp van realtime gesprekken. Maar ook voor klantenservice, aftersales en recruitment is het een erg interessante vorm. Hosts: Jeroen Roozendaal, Daan Loohuis Gast: Evelien K...


Pulse #45: Performance Max update, beter inzicht in Spotify campagnes, virtual shopping via Klarna, meer fysieke winkels

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  17-05-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Spotify introduceert tool om impact van audioreclames te meten Online Ad Spend Survey Performance Max update Tweakers.nl stapt af van cookies Aantal fysieke winkels groeit weer, v...


Pulse #44: Adverteren op Netflix? TikTok test Search Ads, BrightonSEO, WhatsApp communities en DALL-E 2

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  03-05-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Adverteren op Netflix? TikTok test Search Ads Key insights van de BrightonSEO conferentie AI verovert na tekst met GPT-3 ook beeld met DALL-E 2  Nieuwe hit-app BeReal Whatsapp ko...


#52: Groeien zonder kanaalconflicten

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  25-04-2022

Om als bedrijf te groeien ben je continu op zoek naar nieuwe kanalen waar je je doelgroep kunt bereiken en je producten kunt verkopen. Maar hoe zorg je ervoor dat die groei aan touchpoints en kanalen niet met elkaar conflicteert en kannibaliseert?   Hosts: Jeroen Roozendaal, Daan Loohuis Gast: Thij...


Pulse #43: De veranderende rol van de Paid Search Marketeer, data-akkoord tussen EU en VS en nofollow-link is geen dempende factor

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  13-04-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: EU en VS sluiten nieuw data-akkoord Google analytics 4 slaat data op in EU, logt niet langer IP/s  Google: Nofollow is geen dempende factor De URL-parameters tool in Search Conso...


Pulse #42: Google Analytics stopt definitief, SEA benchmarks 2022 en wetenschappelijk onderbouwde marketingtactieken

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  29-03-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google Analytics 3 stopt volgend jaar definitief met data verzamelen  Consumenten meer databewust, zorgen over privacy dalen Nieuwe scorekaart voor Google Shopping-ervaring H&M l...


#51: De kansen en risico’s van internationale groei

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  22-03-2022

De grenzen tussen landen vervagen en mede door de digitalisering is de hele wereld bereikbaar. Dat biedt interessante kansen, maar ook bedreigingen, want concurrenten uit andere landen kunnen ook jouw markt verstoren. Hoe ga je om met internationale groei? Hoe ontdek je de potentie en kansen in een...


Pulse #41: De UTM-code wordt anders, offline conversie van leads volgen, Facebook Reels en de Smart Home Monitor.

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  15-03-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google maakt offline conversietracking makkelijker met Enhanced Conversions for Leads Facebook Reels live in Nederland LinkedIn stapt ook in de Podcast-wereld Microsoft Ads: Marke...


Pulse #40: Google's nieuwe homepage, de toekomst van QR, Analytics data in EU en Android beperkt tracking

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  01-03-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Na Apple gaat ook Google tracking op Android aan banden leggen Google aan het werk om Analytics data in de EU te bewaren Google krijgt een nieuwe homepage Instagram schrapt tijdsl...


SPECIAL: Talentontwikkeling: hoe haal je het maximale uit jezelf als marketeer en je marketing team?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  24-02-2022

Als marketeer wil je je talenten verder kunnen ontwikkelen en als marketing manager wil je de talenten van jouw team optimaal benutten. Maar hoe help je mensen het maximale uit zichzelf te halen? En op welke manier bied je voldoende perspectief en uitdaging? Deze special gaat over talentontwikkeling...


Pulse #39: Smart Shopping naar Performance Max, tegenslag voor IAB advertentie framework en Facebook weg uit Europa?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  15-02-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Het Nationale Social Media Onderzoek 2022 Google toont roadmap voor transitie van Smart Shopping naar Performance Max campagnes Veel gebruikte IAB advertentie oplossing krijgt fli...


Pulse #38: Google Analytics verboden, EU wetgeving voor Big Tech een goede ontwikkeling en Bol.com naar Frankrijk?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  01-02-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: De EU richt met nieuwe wetgeving de pijlen op het hart van big tech Google Analytics 4 maakt data-gedreven conversieattributie beschikbaar Wordt Google Analytics verboden of is da...


#50: Het tracking mysterie ontrafeld

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  25-01-2022

Data is essentieel voor een goede online marketing strategie en executie. Bijna alle kanalen zijn inmiddels afhankelijk van data en de grootste challenges van die kanalen hebben vaak met data te maken. Maar waar komt die data dan vandaan en hoe organiseer je dat binnen alle beperkingen? Deze aflever...


Pulse #37: Opschudding in retailland, de koelkastbijvuldienst van Walmart, Google Search suggesties en linkprofiel updates

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  13-01-2022

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Albert Heijn-website start met sponsored products JD.com, na Alibaba en Amazon derde grootste e-retailer ter wereld, opent webwinkel in Nederland Press Release video van Ochama (J...


Pulse #36: Google Mobile-First indexering, Google update voor reviews, betalen in WhatsApp en Lush stopt op Social Media

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  23-12-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google Mobile-First Indexering Google update voor reviews Linkedin zet sponsored messages in EU on-hold Bol.com troeft Amazon af op piek feestdagen Betalen in WhatsApp komt eraan...


SPECIAL: Commerce-denken binnen B2B, urgenter dan ooit?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  15-12-2021

De B2B markt is volop in beweging. Bedrijven willen meer inzicht in de end-user, de keten vraagt om procesverbeteringen en de rol van traditionele sales verandert snel. Klanten van B2B bedrijven verwachten een naadloze bestelprocedure afgestemd op hun eigen situatie. En dat terwijl het proces vaak v...


Pulse #35: Succes Black Friday voorbij? Traditionele Analytics uitgefaseerd en wetgeving van-voor prijzen

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  06-12-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Nieuwe prijzenwet in mei 2022 met normen voor van-voor prijzen Tegenvallende Black Friday resultaten. Is Black Friday voorbij? Meta (FB dus) handhaaft targetingregels inclusivitei...


Pulse #34: Google core update, MediaMarkt lanceert marktplaats, nepreviews en Zeeman Skeer

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  23-11-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google Core update Google laat gebruikers scrollen in de zoekresultaten Google breidt lokale (organische) zoekresultaten uit MediaMarkt bouwt marktplaats voor Nederlandse webshop...


#49: De SEO best practices voor commerce

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  18-11-2021

Het SEO vakgebied is een wereld op zich en kent verschillende niches met hele specifieke ontwikkelingen, best practices en trucs. Zoals bijvoorbeeld SEO voor commerce, oftewel webshops. Deze aflevering draait dus om SEO voor commerce. Hosts: Jeroen Roozendaal & Daan Loohuis Gast: Marijn ten Bulte, H...


Pulse #33: Wat vinden wij van de metaverse? Google toont 'deals' in Shopping en rolt Performance Max uit en Instagram lanceert link-stickers

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  04-11-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Instagram link-sticker per direct geïntroduceerd Google Performance Max campagnes overal beschikbaar, zorg dat je er klaar voor bent Google voegt "deals" toe in shopping listings...


Pulse #32: Context is King voor Google Search update, Pinterest Shopping in NL, Shopify haalt Amazon in en YouTube groeit

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  13-10-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Je eigen winkel met Pinterest Shopping (nu ook in Nederland) Google Search: Context is King Google werkt aan het indexeren van TikTok & Instagram Shopify haalt in de VS Amazon in...


Pulse #31: Amazon introduceert ROAS, Facebook's nieuwe advertentie opties en de funnel is de 'kakkerlak der marketing'

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  28-09-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Amazon advertenties optimaliseren op ROAS Facebook introduceert nieuwe advertentieproducten  Inloggen in de Business Manager wordt mogelijk zonder FB account Tiktok businessmanag...


#48: Haal jij alles uit Google Ads?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  14-09-2021

De mogelijkheden in Google Ads volgen zich in snel tempo op en inmiddels is Google veel meer dan alleen zoektermen. Hoe zorg je dat je het maximale uit Google Ads haalt? Wat moet je echt weten over Search, YouTube, Display, Discover en Gmail advertising? Heb jij jouw campagnes op het juiste niveau e...


Pulse #30: Google herschrijft titels in zoekresultaten, solliciteren via TikTok en Google link spam update uitgerold

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  10-09-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google herschrijft titels in zoekresultaten Ontbrekende data in Search Console Google link spam update is uitgerold Amazon gaat merken vergoeden voor referral verkeer dat aankopen...


#47: Is een CDP de volgende stap voor jouw klantdata?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  16-08-2021

Data, data, data. Je wordt er als marketeer mee dood gegooid en ook in deze podcast hebben we het er regelmatig over. Omdat het echt belangrijk is en omdat er veel veranderd rondom data en privacy. Deze aflevering draait dus om data of specifieker je eigen klantdata. Daar gaan we over praten met Jor...


Pulse #29: Comeback voor Snapchat? Adverteren na de iOS14 update, Cookieless in Chrome en TikTok virals

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  04-08-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Maakt Snapchat een comeback via Augmented Reality? Praktijkdata en tips voor adverteren na de iOS14 privacy update  Google Updates Cookie Crackdown Timeline Wordpress domineert t...


SPECIAL: Je eigen (in)directe invloed op persoonlijke ontwikkeling met Leonie Kranenberg director People & Culture bij Adwise

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  08-07-2021

Iedereen kent wel de uitspraak dat de mensen in een organisatie het belangrijkste kapitaal zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen graag bij jouw organisatie willen werken en blijven werken? Op welke manier faciliteer je persoonlijke ontwikkeling, maar hoe neem je als marketeer hier ook regie over....


Pulse #28: Volgcookies in Chrome nog tot 2023, eerste fysieke Google-shop, Bol.com merkregistratie en posts van vreemden op Instagram

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  06-07-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google eerste fysieke winkel Google stopt pas eind 2023 met volgcookies in internetbrowser Chrome Google kijkt strenger naar voorraadbeheer in productfeeds Regie pakken op je prod...


Pulse#27: Key insights Google Marketing Live, Shopping Fridays en meten van e-mailgedrag beperkt

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  11-06-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.:  De belangrijkste inzichten van Google Marketing Live  Google toont nieuw AI-zoekalgoritme  Wat zijn Shopping Fridays?  Succesvolle Amazon & Bol verkopers worden steeds vaker...


#46: Het belang van een snelle website en de KPI pagespeed

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  09-06-2021

De snelheid van je website is cruciaal om jouw doelen te behalen. Maar hoe realiseer je een optimale snelheid? Wanneer is je site traag, waar begin je en hoeveel waarde moet je hechten aan het belang voor Google nu het officieel een rankingfactor is geworden? Daar gaan we het over hebben in deze Dee...


Pulse #26: Loyale klanten krijgen, het kantoor na Corona, 1-ster reviews in Google en LinkedIn Boost live

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  25-05-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: LinkedIn Boost is live: je kunt nu een organische post promoten Maar 4 procent accepteert tracking van apps Pinterest-Shopify koppeling nu ook in NL beschikbaar Google reageert op...


#45: Shoppen op social media wordt booming in 2021

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  11-05-2021

Shoppen op social media wordt booming in 2021. Althans, dat voorspellen Thijs Wolbers, Head of Digital Commerce en Milou Grunder, Head of Social bij Adwise. Maar hoe werkt het en wat kun je als marketeer nu al doen? Daar gaan we het over hebben in deze Deep Dive. Shownotes: www.adwise.nl/podcast Gas...


Pulse #25: Eén dag smartphone-data, Facebook-functies voor bedrijven en trending zoektermen in Ads

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  05-05-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Facebook lanceert nieuwe bedrijfsfeatures en test een bedrijfs-discovery blokje binnen de nieuwsfeed Inzicht in trending zoektermen in Google Ads STER-team lanceert cookieloos adv...


Pulse #24: Google update voor productreviews, MailChimp en AVG, nepkortingen en de inverted unicorn strategie

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  13-04-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Algoritme update van Google voor productreviews YouTube speelt met product ads Webwinkels teruggefloten om nepkorting op te hoge adviesprijzen 2,1 miljoen Nederlanders hebben een...


#44: eRecruitment in een kandidatenmarkt en Talent Based hiring

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  06-04-2021

De strijd op de arbeidsmarkt duurt voort. De kandidaten zijn aan de winnende hand. De toenemende krapte maakt van de arbeidsmarkt een echte kandidatenmarkt. Het bereiken van geschikte mensen is al een opgave; ze overtuigen ronduit een pittige uitdaging. En dat betekent dat veel organisaties omzetgro...


Pulse #23: Hoe werkt verzenden via Bol.com, Clubhouse gekopieerd en wel vindbaar, maar geen clicks

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  29-03-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Clubhouse wordt alweer volop gekopieerd door grote platforms Facebook werkt aan een Instagram versie voor kinderen onder de 13 jaar Verzenden via bol.com gelanceerd; zo werkt het...


Pulse #22: Stopt Google echt met volgen van surfgedrag? Wat is Live Video Shopping en innovaties bij LinkedIn

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  16-03-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google stopt helemaal met het volgen van surfgedrag voor gepersonaliseerde advertenties LinkedIn komt met product pages voor bedrijven en bouwt een marktplaats voor freelancers Zo...


#43: Dit is Account Based Marketing en zo begin je ermee

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  08-03-2021

In deze Deep Dive spreken we over Account Based Marketing, een strategie die draait om het actief beïnvloeden van specifieke accounts in plaats van maar zoveel mogelijk leads binnenhalen. En een ontwikkeling die voor B2B-bedrijven zeer relevant is en vanwege de Coronasituatie sterk toeneemt, mede o...


Pulse #21: Clubhouse, Amazons logistieke hub in NL en Google updates

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  23-02-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google schapt abrupt modified broad keywordtargeting Sterke verschuiving in de mediaconsumptie onder Nederlanders Alles wat je moet weten over de nieuwste social media-app Clubhou...


Pulse #20: Nieuw design voor Facebook, Bol.com deelt platformtrends en Social Media Onderzoek 2021

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  09-02-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.:  Google toont opvolger van 3rd party cookies in Chrome [00:35] Nieuw design voor Facebookpagina's [06:00]  Stories stories en nog eens stories - Pinterest test het ook [9:20] ...


#42: De do's en don'ts van een nieuwe website

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  03-02-2021

In deze aflevering spreken we over de do’s en don’ts van een nieuwe website. Een nieuwe website ontwikkelen is namelijk voor organisaties vaak een intensief traject. Maar wanneer begin je eraan? Wanneer is een website aan vervanging toe en hoe voorkom je dat een site echt oud wordt? Dat bespreke...


Pulse #19: Tips voor meer bereik op Instagram, Amazon eist bodemprijzen, in-game advertising interessanter dan gedacht

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  20-01-2021

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Amazon bestookt Nederlandse markt met bodemprijzen [00:36] Amazon Advertising in Nederland [04:21] Een inkijkje in het algoritme van Instagram [6:21] Google toont korte video's in...


#41: Waar haal jij je marketing inspiratie vandaan?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  29-12-2020

In deze aflevering vragen we ons elkaar af: waar haal je je beste marketinginspiratie vandaan? En we delen dus met jou onze beste bronnen! Blogs, Youtube, Boeken, inclusief echte klassiekers. Wie zijn thought leaders op het wereldtoneel en wat kan je er van leren? Wie kan je volgen om een betere mar...


Pulse #18: iDEAL op de schop, Amazon verdubbelt in bereik, Facebook valt Apple aan

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  24-12-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: iDEAL gaat op de schop, nieuwe CEO aangesteld [00:35] Amazon verdubbelt bereik in Nederland [07:05] Bol.com stopt voorlopig met reclame en zet dagdeals uit [10:50] Ecosia als stan...


Pulse #17: Geurkaarsen en Corona, Instagram pusht Reels, Google Core Update en chatten met een banner

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  14-12-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google rolt de December 2020 Core Update uit [00:40] Instagram pusht Reels door centraal in interface te plaatsen [7:14] Via Google My Business chatten met klanten [13:15] Chocome...


#40: Strategie: Zijn het jaarplan en de roadmap al klaar?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  03-12-2020

Hoe zien we bij Adwise strategie? Hoe bepaal je vanuit een strategie de plannen en roadmap voor het volgende jaar? En dan heb je een plan, gooit Corona roet in het eten. Hoe anticipeer je daar op, hoe vaak moet je je strategie tegen het licht houden en hoe zorg je dat je ook wendbaar blijft? Het zij...


Pulse #16: Een nieuw alternatief voor Hotjar, shoppen via WhatsApp en grote sterren lokken fans van Social

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  26-11-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Microsoft komt met een alternatief voor Hotjar [00:40] WhatsApp krijgt een shopping button [5:57] Bol.com zet verder in op verkoopplatform [09:00] Newcom Dashboard Social Media 20...


Pulse #15: Google gaat delen van pagina's indexeren en legt uit hoe Search werkt. En kan AI jouw advertentieteksten schrijven?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  16-11-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google kan straks gedeeltes van webpagina afzonderlijke indexeren [00:33] Nederlandse online consumentenbestedingen stijgen naar 6,36 miljard euro [5:00] Wees voorbereid, bestel o...


Pulse #14: Nieuwe ads in Instagram, YouTube als shopping platform, Google Analytics 4 gelanceerd

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  02-11-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Facebook kondigt nieuwe advertentie opties aan [00:43] Google Analytics 4 officieel gelanceerd [3:12] Amazon Nederland lanceert lokaal reclameplatform [08:30] Google is een stap d...


Pulse #13: Google Shopping Organic nu ook in Nederland, Amazon houdt eerste koopjesfestijn en tips voor Black Friday!

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  20-10-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google en Facebook veranderen de meetbaarheid van conversies [00:40] Google Shopping Organic nu ook in Nederland [6:05] Amazon houdt eerste koopjesfestijn [10:00] Tips voor Black...


Pulse #12: Dit moet je weten over Facebook Business Suite en Google Web Stories. Minder inzicht in zoektermrapporten en geniale marketingstunt Burger King

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  08-10-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Ophef vanwege ontbrekende informatie in zoektermrapport [00:30] AVG-proof persoonsgegevens opslaan naar de VS blijft nog even juridisch onmogelijk [6:16] Wat is de nieuwe Facebook...


Pulse #11: Google for Jobs is live, Amazon heeft nog geen impact, Snapchat minder populair bij jongeren en The Social Dilemma op Netflix

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  02-10-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google for Jobs in Nederland live [00:34] Apple stelt privacy maatregelen uit na klachten van Facebook [07:10] Amazon maakt nog geen indruk op de Nederlandse consument [10:06] Sna...


#39: Meer marketing impact met een solide technisch landschap

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  24-09-2020

IT speelt een steeds grotere rol binnen marketing, maar vaak zijn marketing en IT nog twee compleet gescheiden werelden. Moet IT de verantwoordelijkheid zijn van de CMO? En kunnen marketeers meer impact hebben als er een solide technisch landschap is en je als marketeer op het gebied van IT snel kun...


Pulse #10: Komt Apple met eigen zoekmachine? Bol.com duikt in fashion en zo werkt server side tagging

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  15-09-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Wat is server side tagging? [1:03] Mediawereld onrustig door opt-in advertentietracking van Apple [7:05] Komt Apple met een eigen zoekmachine? [11:07] Bol.com duikt de fashion in...


Pulse #09: Doelgroepen op basis van voorspellingen, meer inzicht in prestaties van content en Google My Business Profiles krijgt abonnementsmodel

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  24-08-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google start met doelgroepen op basis van voorspelling [00:38] Weten hoe je content presteert dankzij update Search Console Insights [04:40] Google brengt Chrome-extensie uit om t...


Pulse #08: Shoploop; het social shopping platform van Google, nieuwe mediawet voor YouTubers, URL structuur minder zichtbaar en slimmer bieden met smart shopping

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  07-08-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google Chrome experimenteert met het verbergen van URL’s en toont alleen nog domeinnaam [0:58] YouTube-kanalen in het vizier van vernieuwde mediawet [04:45] Laat Google bieden o...


Pulse #07: Grote adverteerders stoppen met adverteren op social media, het gebruik van voice stabiliseert, Instagram test full-screen stories

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  10-07-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Grote adverteerders stoppen met adverteren op social media [0:38] Het gebruik van voice stabiliseert [07:05] Amazon lanceert een nieuwe cloud service waarmee gebruikers zonder pro...


#38: Van code naar low code en no code - De toekomst van development

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  06-07-2020

Ieder platform en proces is anders. Voor de keuze van een development platform of ontwikkelmethode speelt naast budget, ook tijd en capaciteit grote rol. Een belangrijke ontwikkeling is die van volledige code naar low-, of zelfs no-code. De laatst genoemde maakt het ook voor marketeers zelfs mogelij...


Pulse #06: Sterkte stijging TikTok, Amazon in Google Shopping, LinkedIn video remarketing in NL, Google Ads en Seach krijgen zelfde baas

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  26-06-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: TikTok groeit flink en ook de oudere doelgroep stijgt mee [0:40] Zo werkt het algoritme van TikTok [3:46] LinkedIn in heeft In Nederland video remarketing uitgerold, ook stories v...


Pulse #05: Zo beoordeelt Google de pagina-ervaring, Instagram test dubbele rij met stories en adverteren zonder cookies; de eerste resultaten

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  11-06-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google rolt Discovery ads wereldwijd uit [0:46] Google geeft nu al inzicht in page experience SEO-rankingfactor voor 2021 [4:20] YouTube Select maakt adverteren bij de beste YouTu...


Pulse #04: Facebook Shops, briljante influencer actie Burger King, vreemde reviews Bol en Coolblue

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  28-05-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Facebook en Instagram krijgen shopfunctie voor kleine winkels [0:45] De EU wil de cookiewetgeving aanpassen, zodat cookiewalls niet langer toegestaan zijn [8:00] Bereik Amazon plu...


#37: Hoe digitaal volwassen is jouw organisatie?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  26-05-2020

Het Digital Maturity Model geeft inzicht in welke fase je bedrijf zich bevindt op digitaal gebied. Het is een goed inzetbaar model voor digitale transformatie en het reviewen van je bedrijfsprocessen. Is jouw organisatie 100% zelf redzaam op gebied van digital en heb je alle kennis en kunde in-house...


Pulse #03: Grote schommelingen door Google Core update, B2B doelgroepen in Search ads, LinkedIn toont leestijd, Techbedrijven samen tegen Amazon

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  14-05-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Google lanceert een nieuwe bèta in Nederland om zoekadvertenties te targeten op bedrijven [1:12] Een grote Google Core update zorgt voor de grootste rankinging-schommelingen van...


#36: WCAG; Hoe toegankelijk is jouw website of app en tips om dit te verbeteren!

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  11-05-2020

Vanaf 23 september 2020 moeten alle websites en apps van de overheid ‘toegankelijk’ zijn. Waarom is dit en is het zinvol om ook je eigen site nog eens kritisch te toetsen op toegankelijkheid? In deze deep dive aflevering bespreken we hoe je zorgt dat jouw site optimaal toegankelijk is en hoe je...


Pulse #02: Google Shopping wordt gratis! Slim opvallen in search met een emoji-hack en wat leren we van Amazons gelekte e-mailtemplate?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  28-04-2020

Een nieuwe Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech. In deze aflevering o.a.: Wat kunnen we leren van Amazons gelekte e-mailtemplate? Google Shopping wordt weer gratis? Een wake-up call voor e-commerce SEO Slim opvallen in de zoekresultaten met een emoji-ha...


Pulse #01: Impact van Corona op marketing, ecommerce en advertising, Amazon in Nederland en LinkedIn Conversation Ads

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  14-04-2020

Een kleine aanpassing in onze podcast; vanaf nu krijg je iedere 2 weken een Pulse aflevering met het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech én maandelijks een deep dive rondom een specifiek thema. Dit is dus onze eerste Pulse over de impact van Corona op marketing, ecommerce en...


#35: Hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf sterk(er) uit de Coronacrisis komt? (SPECIAL)

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  24-03-2020

Deze aflevering staat volledig in het teken van de Corona-crisis.  Corona heeft de wereld flink in zijn macht. In een korte tijd wordt de wereld en bijbehorende economieën platgelegd. Waar veel bedrijven het jaar positief zijn gestart met groeiende cijfers, zie je dat dit binnen no-time omslaat en...


#34: Denken vanuit data, het risico van Amazon, Facebook deelt meer data

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  19-02-2020

Om je marketingstrategie te verbeteren is data cruciaal. Maar hoe zorg je dat je de juiste data verzamelt, het goed organiseert en vervolgens de juiste inzichten vergaart? En wat de algoritmes van Facebook en Google met jouw data? Verder aandacht voor de risico's van Amazon, het Social Media onderzo...


#33: Omichannel uitdagingen voor retailers en cookieloos adverteren

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  23-01-2020

Wat zijn de uitdagingen op het gebied van omnichannel voor retailers en hoe pak je die aan? Wanneer is een showroom nuttig en hoe integreer je on- en offline in je strategie. Verder: wat betekenen de opkomst van social shopping en de nieuwe ontwikkelingen binnen Google shopping? En de cookie lijkt a...


#32: Het belang van je merk in een digitaal tijdperk en wat is je anti Google strategie?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  21-12-2019

Websites en webshops proberen alle frictie weg te nemen door maar door te optimaliseren, maar hoe zorg je ervoor dat je van toegevoegde waarde blijft als merk? En wat is een goed digital merk? We praten over het belang van je merk in een digitaal tijdperk. Google is steeds vaker je concurrent en ook...


#31: Wat wordt de toegevoegde waarde van Amazon in Nederland? Zijn we influencer moe? En de Google Bert-update komt eraan.

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  21-11-2019

Amazon komt naar Nederland, maar wat wordt de toegevoegde waarde voor de consument? En hoe moet je je als ondernemer of marketeer hierop voorbereiden? Is het slim dat Nike stopt met verkoop via Amazon? Google komt onverwachts toch met een grote update, maar wat betekent deze Bert-update? En zijn we...


#30: Het nut van reviews, Google updates, nieuwe Facebook advertentievormen en meer privacy in iOS13

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  22-10-2019

Google gaat stoppen met het tonen van review snippets wanneer deze beoordeling slaat op het bedrijf zelf, ook al is deze afkomstig van een third party tool als Trustpilot of Feedback Company. Hoe belangrijk zijn reviews in de klantreis en op welke manier zet je ze goed in? Verder een aantal updates...


#29: Het einde van Instagram? Facebook lanceert Search Ads, SEO updates van Google en ontmoet onze digitale office assistent!

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  18-09-2019

Meer advertenties in Instagram Stories jaagt gebruikers mogelijk naar TikTok. Is het tij nog te keren? De belangrijkste take aways van het Influencer Marketing Event, Facebook lanceert Search Ads, Google update Image Search en test met het highlighten van content. En verder: McDonald's koopt spraakh...


#28: Zomeroverwegingen: Over The Great Hack, troubles bij Booking, bankieren bij BunQ, minder clicks uit Google

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  23-08-2019

De zomervakantie geeft wat meer tijd en dus bekeken we de Netflix-documentaire 'The Great Hack' over Cambridge Analytica, lazen we de Volkskrant-longread over de chaos bij Booking en organiseerden we onze financiën anders. Verder in deze aflevering ook wel wat nieuws: minder dan de helft van de zoe...


#27: Wat zijn de kansen en bedreigingen voor e-mailmarketing? (incl. een tip om het morgen al beter te doen)

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  24-07-2019

Is conversational marketing een risico voor e-mailmarketing en hoe moet je e-mailmarketing plaatsen in de customer journey naast alle 1-op-1 communicatie mogelijkheden? In deze aflevering praten we uitgebreid met Jasmijn Hemersma, Head of E-mail bij Adwise. En verder hebben we het over een aantal in...


#26: Dit is de toekomst van Search volgens Tamer Saglambilek (Dutch Search Awards)

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  28-06-2019

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van Search? Met Tamer Saglambilek van de Dutch Search Awards bespreken we de trends en ontwikkelingen. Verder: Wat kunnen ING en ApplePay met jouw financiële gegevens? Waarom test YouTube het verbergen van reacties en toont Instagram het aantal...


#25: Hoe ga je als merk of retailer om met Amazon? Komt Amazon wel naar Nederland? Verder: Gallery ads, direct kopen in Google Shopping en meer updates van Google Marketing Live en Google IO

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  30-05-2019

Amazon groeit en groeit en wordt ook in Europa steeds dominanter. Hoe ga je als merk of retailer om met de opkomst van Amazon? En komt Amazon wel echt naar Nederland? Verder bespreken we in deze aflevering de belangrijkste updates van Google IO en Google Marketing Live zoals Gallery ads, Bumper Mach...


#24: Is E-commerce een dom business model? Google krijgt concurrerende zoekmachine, Instagram introduceert checkout en nieuwe domein autoriteitsscores?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  13-04-2019

Is E-commerce het domste business model ter wereld? Volgens Pieter Zwart van CoolBlue wel. En verder in deze aflevering: Google krijgt concurrentie van Ahrefs die een eigen zoekmachine willen starten, Instagram introduceert checkout zodat je in-app kunt afrekenen, wat je moet weten over ITP2.1, zijn...


#23: Sjoemelen met reviews, kopen vanuit Google Images, adverteren in Pinterest, stop gratis retouren en 5 gouden tips voor posten op Social

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  10-03-2019

We bespreken hoe betrouwbaar online reviews nog zijn. Het einde aan gratis retouren lijkt in zicht, wat betekent dit voor de e-commerce branche? En verder:  Straks kun je kopen vanuit Google Images Adverteren op Pinterest binnenkort in Nederland Mediabestedingen in digital voor het eerst groter dan...


#22: Social Media gebruik in NL, nieuwe strategie Bol.com en hoe bedreigend is AliExpress?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  07-02-2019

We bespreken de cijfers over het Social Media gebruik in Nederland. Wat valt op en moet je als adverteerder naar een ander kanaal? Bol.com wordt meer een platform voor partners. Is dat een logische strategie? AliExpress is steeds meer zichtbaar in Nederland, maar hoe groot is de bedreiging uit China...


#21: Rechtszaak Google over klikfraude, sportbonden en ledendata, groei webshops en Bing updates

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  30-12-2018

Search In deze aflevering 2 onderwerpen over fraude; Google is gedaagd in een rechtszaak over klikfraude en superslimme WhatsApp fraude. Verder: sportbonden onder vuur om de verkoop van ledendata, werkgelegenheid webshops groeit fors, de Google hearing, Bing updates en wat zijn Hypersurfaces?   Hos...


#20: Meer search budget naar Amazon, Ephemeral marketing, micro-targeting in Facebook en AVG update

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  29-11-2018

Adverteerders schuiven volgens onderzoek budgetten van search naar Amazon. Is dat een logische keuze? En wat is Ephemeral marketing? Verder: hoe werkt geografische micro-targeting in Facebook? LinkedIn test Stories, Facebook Watch schudt medialandschap op en een korte AVG/GDPR update. Hosts: Jeroen...


#19: Reclame in WhatsApp, vragen stellen aan Analytics, Shop the Look en slimme schermen

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  26-10-2018

WhatsApp krijgt vanaf volgend jaar reclame. Waar het getoond wordt hoor je in de podcast. En verder: vragen stellen aan Google Analytics, met Facebook Ads kun je traffic naar WhatsApp stimuleren, Pinterest biedt 'Shop the Look' aan voor kleinere adverteerders, Amazon doneert aan Wikipedia, slimme sc...


#18: Google Shopping op de schop, UX op mobiel en TV reclame op maat

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  27-09-2018

Prijsvergelijkers krijgen meer ruimte voor concurrentie binnen Google Shopping, maar online marketingbureaus starten zelf ook hun vergelijkingssite. Wat betekent dit voor jou als adverteerder? En voor de toekomst van Shopping? Verder: In Parijs schrik je je bijna dood als je door rood loopt, Google...


#17: Voice-ontwikkelingen vallen tegen, eindtijd voor Social Media, Google Image Search meetbaar

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  17-08-2018

Facebook en Instagram laten gebruikers een eindtijd instellen, Google Image Search wordt een verwijzende URL in Google Analytics, hoe je swipet en klikt is zo uniek, dat je daarmee kunt achterhalen wie iemand is en er gebeurt veel op het gebied van Voice, maar de ontwikkelingen overtuigen nog niet....


#16: Check de Facebook campagnes van je concurrent, update migratie CoolBlue en mobile pagespeed

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  12-07-2018

Facebook gebruikers kunnen alle actieve advertentiecampagnes van een Facebook pagina controleren, dus ook van je concurrent. Is de nieuwe videodienst van Instagram concurrentie voor YouTube? Nieuws over page speed in de mobiele zoekresultaten en hoe kijkt Head of SEO Marijn ten Bulte naar de migrati...


#15: Nieuwe strategie Adidas en Coolblue, Adwords Hi score, AMP labels en Facebook updates en AVG

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  14-06-2018

Adidas komt tijdens het WK met een nieuwe online marketing strategie, waarbij influencers centraal staan. Coolblue voegt 360 webshops samen, wat betekent dat voor de vindbaarheid? En verder: de status van AVG, Google Adwords Hi Score, een test met AMP labels en updates van Facebook. Hosts: Jeroen Ro...


#14: Google update, influencers en algoritmes, Snapchat nog niet uit dal en Facebook vergeet en date

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  15-05-2018

Halveert Google het aantal tekens in de zoekresultaten toch weer? Influencers omzeilen algoritmes met Instagram Stories, Facebook voegt 'clear history'-functie toe en start met dating en het redesign van Snapchat is niet voldoende om gebruikers te behouden. Hosts: Jeroen Roozendaal, Niels Hobert, Mi...


#13: Google's Mobile First Index, nieuwe Google Adwords interface, JUKE en zien we nog wel ads?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  10-04-2018

Google rolt de Mobile First Index uit. Wat zijn de gevolgen? Is de nieuwe Adwords interface echt een verbetering? YouTube komt met een nieuwe retargeting functie. JUKE gaat de concurrentie aan met Spotify. En welke gevolgen hebben on demand diensten voor de (online) marketing. Zien en horen we nog w...


#12: Politieke partijen in je tijdlijn, zware tijden voor Facebook, slimme speakers en voice

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  21-03-2018

Lost de Adblocker van Google Chrome echt iets op? Hoe voeren politieke partijen online campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, het zijn zware tijden voor Facebook en 1 op de 6 Amerikanen heeft een slimme speaker in huis. Wat betekent dit voor de toekomst van voice? Hosts: Jeroen Roozendaal, Niel...


#11: De toekomst van Adwords specialist, Google verslaat Facebook en de smartphoneverslaving

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  10-01-2018

Hoe ziet de toekomst van Adwords specialist eruit, Google verslaat Facebook en brengt meer verkeer en aandeelhouders van Apple roepen op om de smartphoneverslaving tegen te gaan. Verder bespreken we waarom Facebook de engagement bait gaat aanpakken en wat je moet doen om engagement te stimuleren. En...


#10: De toekomst van e-commerce (met publiek)

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  20-12-2017

Omzetrecord na record wordt gebroken, online shopping blijft maar doorgroeien. Maar er zijn ook andere ontwikkelingen; CoolBlue opent winkels, Nike test verkoop via Amazon en in-store wordt digital ook steeds groter. Wie gaan er overleven en wie niet? Kopen we over 5 jaar alles bij Amazon of Bol? Wa...


#09: Als marketeer toekomstproof (met publiek) en luistert Facebook altijd mee?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  22-11-2017

Een bijzondere aflevering! De eerste aflevering met publiek (vandaar die galm) en een centraal thema: hoe blijf je als marketeer toekomstproof? Verder bespreken we: Snapchat is te moeilijk en wordt gebruiksvriendelijker en steeds meer gebruikers maken zich zorgen over de Facebook-app, deze lijkt per...


#08: WhatsApp Business, paniek om Facebook-test, ads op Pinterest en einde van digitale advertenties

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  25-10-2017

Hoe verslaafd ben jij aan je smartphone en kun jij een leven zonder voorstellen? Er lijkt een toenemende behoefte om even offline te zijn. En Verder: WhatsApp Business komt er aan. Wat kun je verwachten? Facebook test met een nieuwe tijdlijn, maar dit lijkt grote gevolgen te hebben voor het organisc...


#07: Google Award, QR-code herleeft, WhatsApp en Tikkie voor bedrijven en snel, sneller, snelst

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  03-10-2017

De QR-code lijkt een comeback te maken dankzij de nieuwste update van iOS. Heeft de QR-code weer een toekomst? WhatsApp en Tikkie starten een dienst voor bedrijven, sitespeed blijft een belangrijk thema voor Google en wij wonnen 2 Google Premier Awards, maar waarom viel deze case internationaal op?...


#06: Updates van Google en Facebook, P&G snijdt in online en nemen robots de wereld over?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  08-08-2017

Over de nieuwste ontwikkelingen bij Google en Facebook, de impact van programmatic audio buying op radio, robots die een geheim taal ontwikkelen, waarom Procter & Gamble veel eerder had moeten optimaliseren, relevante advertenties, de nieuwe homepage van Google en waarom je jouw homepage zou persona...


#05: Het belang van een snelle site en hoe voorkom je social hacking

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  11-07-2017

Je sitesnelheid is niet alleen belangrijk voor gebruikers, maar heeft ook effect op je Adwordscampagne, vindbaarheid en conversies. En op het gebied van beveiliging ligt de focus meestal op de techniek, maar de mens is zwakste schakel en hackers weten steeds beter hoe ze die kunnen kraken. Hoe kun j...


#04 - Google zet in op machine learning en browsers blokkeren ads

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  16-06-2017

Google zet vol in op machine learning en gaat steeds meer de optimalisatie van SEA campagnes overnemen. Hoe werkt dit en wat betekent dit voor het vak? Een 'do-not-follow' modus in Safari, Chrome krijgt een adblocker, hoe kun je straks nog je doelgroep bereiken?


#03 - Verbeteren chatbots de klantervaring echt?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  03-05-2017

LinkedIn breidt eindelijk de advertentiemogelijkheden uit met o.a. lead formulieren en remarketing en wordt nu echt interessant voor B2B campagnes. Instagram lijkt te winnen van Snapchat, WhatsApp treedt op tegen zakelijk gebruik en verbeteren chatbots de klantervaring echt? Shownotes vind je op: ht...


#02 - Hoe verandert ons zoekgedrag door Voice en Visual Search?

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  29-03-2017

De manier waarop we online zoeken verandert. Ontwikkelingen als voice search en visual search kunnen grote invloed hebben op de wijze waarop we ons laten inspireren of antwoorden zoeken. Wat betekenen deze ontwikkelingen en hoe kun je hierop anticiperen? En verder in deze podcast: de nieuwe emoticon...


#01 - Nieuwe fase in strijd tussen Facebook en Snapchat

Luister  

Digital Brains | Online marketing, digital, tech en strategy.  /  22-03-2017

Met WhatsApp Status gaat de strijd tussen Facebook en Snapchat een nieuwe fase in. Hoe werkt het en is het een slimme zet? Verder in deze podcast: Facebook wijzigt mogelijkheden voor video advertising en het afspelen van video's in de tijdlijn, Google wil gebruikers nog meer binnen Google houden, Sn...