Podcast Zoeker

Digna Brand

Digna Brand

Zakelijk  |  93 afleveringen

In deze podcast praat ik - Digna Brand - om de paar dagen copy, content en creativiteit. Voor ondernemers, freelancers en interimmers die een VET business idee hebben en dat nu wel eens dito de wereld in willen slingeren. Helemaal op hun eigen manier en als zichzelf. Easy. En, niet onbelangrijk, effectief. Je wilt verkopen! Je hebt immers een bedrijf. Hoe zorg je er nu voor dat wat je zegt echt onderscheidt en verleidt? In je mails, op je salespage, in gesprekken, in je podcast...? Waar dan ook. Dat wil je weten, want met die kennis op zak ben jij straks de enige serieuze optie in jouw markt. Ready to rock?


Meer informatie over Digna - www.dignabrand.nl



See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.


Over wringen, kantelpunten en het verlangen naar helemaal andersLuister  

Toen ik drie jaar geleden mijn baan op had gezegd en fulltime voor mezelf begon dacht ik dat ik misschien wel de belangrijkste keuze van mijn leven had gemaakt. Ik voelde me euforisch en helemaal vrij. Dat bleef ook en tijdje zo. Pak 'm beet een halfjaar. Toen begon er iets te wringen. Want hoe vrij…

De 10 grootste misverstanden over samenwerken met mijLuister  

Heb je ooit wel eens op het punt gestaan om contact met me op te nemen, maar heb je het niet gedaan? Omdat je dacht: ach, ik ben vast (nog) niet de ideale klant van Digna. Of: ze is vast heel duur, of wil me alleen maar met m'n hoofd op Insta stories duwen? Dan is deze episode voor jou. Want dat zij…

Maak deze fout niet in je content Luister  

De meeste klanten die bij mij binnenkomen vind ik VEELSTE bescheiden. Ik kijk naar ze en denk alleen maar: holy canoly, jij hebt zoveel in je mars. Waarom praat je hier (nog niet) over? Waarom verberg je je nog zo? Dit moet de wereld weten! Heerlijk vind ik het, om daaraan te werken. Samen te werken…

Dit is geen podcastLuister  

By far de vreemdste titel van een podcast ooit... Want geen podcast? Is het clickbait? Nee, zeker niet. Hoe dat zit leg ik je uit in de podcast. Hoor je meteen alles over de allernieuwste mogelijkheid om met mij te werken. Een jaar lang. Inclusief de meest bizarre bonus die ik ooit heb aangeboden. V…

Je doet jezelf tekortLuister  

Echt iets eigens neerzetten vraagt ook vaak om het doorbreken van kaders. Loskomen van hokjes. Echt je eigen verhaal brengen, je eigen stem gebruiken, je eigen unieke blend maken van wie je bent, want je kunt en wat je weet. Dat gaat vaak zoveel verder dan een simpel label als coach, grafisch ontwer…

'Waar moet ik 't nou weer over hebben?!' Simpel, hierover.Luister  

Als je een beetje een business hebt lopen kan het niet anders dan dat je het herkent: je weet dat je content moet maken en een beetje zichtbaar en beschikbaar moet blijven, maar WAAROVER DAN?! Je hebt soms voor je gevoel alles al een keer geroepen. Alles al een keer verteld. Alle scenario's gedeeld.…

Lees verder in de commentsLuister  

Heb jij het wel eens gebruikt? 'Lees verder in de comments'? Oeioeioeioei.... Nee hoor, don't worry, dan ga ik je niet voor rotte vis uitmaken in deze podcast. Wel ga ik je ideeën geven om dit in de toekomst niet meer te gebruiken, want je kan zoveel beter. Je hier bewust van worden en dit tackelen…

Jouw droomscenario voor 2021Luister  

Had jij al ambitieuze doelen voor dit jaar? Lekker! En wat als ik je vertel dat je nog een tandje wilder en grootser kan gaan? Vrij eenvoudig zelfs. Met de opdracht uit deze podcast. Ik leerde 'm van mijn eigen coach en het leverde me in een paar uur tijd een heel nieuwe schatkist aan mogelijkheden …

Make it uitzonderlijkLuister  

Alles liet ik uit mijn handen vallen, om deze podcast voor je op te nemen. Dit MOEST me namelijk van het hart toen ik iemand voor de zoveelste keer hoorde zeggen: 'fuck it, gewoon doen.' Ineens dacht ik: NEE. Dit is niet het hele verhaal. En dit is niet wat ik je gun. Want wat ik je gun is dat imper…

Dit is fucking inspirerendLuister  

Een prachtige vraag van een klant vorige week. Ze vroeg me: 'waarom geloof jij zo in wat ik aan het opzetten ben?' Dat wist ik meteen. Het antwoord dat ik haar gaf wilde ik jou niet onthouden, want dit is zo belangrijk als je verder wilt komen met je business. Of nog beter: imperium.Veel luisterplez…

Ik huilde loodgieterstranenLuister  

Veel reacties kreeg ik op mijn gastoptreden in de podcast van Suz van Schaik. Gemene deler? 'Wat stelde je je kwetsbaar en open op.' Helemaal mee eens. Ik ben ook dolblij met het resultaat en vond het best spannend om het terug te luisteren. Omdat ik zo open was geweest.De reacties inspireerden me o…

Business? Nee joh. Imperium!Luister  

Imperium. Dit woord kwam ineens vaak op mijn pad de afgelopen tijd. Lekker woord vond ik het altijd al, maar ik voelde er nu meer bij. Dat kon ik lange tijd niet helemaal vangen tot het kwartje viel. Dit is waar voor mij next level ondernemen over gaat. Je eigen imperium bouwen. Dit is wat ik aan he…

Verkoop ook het vliegtuigLuister  

Je wilt in je content je (toekomstige) klanten verleiden op de bestemming. Je wilt ze laten zien welke transformatie ze doormaken als ze met jou gaan werken. Maar je wilt tussen al die waarde en mooie verhalen door natuurlijk ook je aanbod aanprijzen. Verkopen. Je marktkraam ligt er vol mee en je be…

Jij kunt nog zóveel meer claimen! Luister  

Nuance. Bescheidenheid. Ze staan bekend als netjes. Keurig. Zoals het heurt. Alles leuk en aardig, maar met 'comme il-faut' kom je er niet. Niet met je business, maar ook niet met jezelf. Als mens. Je komt er niet ver mee. Sterker nog: wat mij betreft is het een van de grootste vloeken of all time. …

Over GROOTS en MOGELIJKHEDENLuister  

Luister deze episode als jij ook wel eens keuzes maakt die niet iedereen begrijpt, maar waarvan jij voelt: ik MOET dit doen. Dit klopt. In deze episode vertel ik je een persoonlijk en recent verhaal uit mijn eigen leven en business. Over precies zo'n keuze. Wie weet inspireert het je om het toch ook…

De allerbeste podcast ooitLuister  

In deze episode - mijn allerbeste ooit - gooi ik het eens helemaal over een andere boeg! Waar ik normaalgesproken van de filosofie ben: done is better than perfect, wil ik het helemaal anders doen. Ik geloof nog steeds in die uitspraak, maar wat zou er gebeuren als je zou besluiten dat je dingen nie…

Overpijnzing aan de visvijverLuister  

Op een plek waar ik eerder zat, buiten, aan het water, nam ik nu weer een fijne podcast voor je op. Ik was afgelopen weekend namelijk in Asten. Weekendje weg met mijn man Bas. Beetje zon, beetje fietsen, beetje wijn, beetje eten. Zelfs een beetje golf. Wie had dat gedacht. Op zondagochtend belandde …

Je hebt geen reet aan een goeie salespageLuister  

Een tijd terug stopte ik met losse, uitvoerende content projecten voor klanten. Websites. E-books. Salespages. Want ik merkte steeds vaker dat er altijd meer nodig was voor echt massive resultaten. Dat je met andere woorden vaak geen reet hebt aan een goede salespage. Dat er dikwijls meer nodig is. …

Dit gebeurt er als je met mij werktLuister  

Een klant zei onlangs tegen me: 'Het is zo fijn dat jij niet schrikt van mijn grote ambitie.' In eerste instantie stapte ik daar een beetje overheen. Zo van: 'Ja, maar dat is toch volkomen logisch?' Tot ik realiseerde dat het dat helemaal niet was. Joe, blinde vlek. En in die gedachtengang besefte i…

Mijn mening over 'mooi'Luister  

Een gelikte site. Een prachtige blog Een social media post met de perfecte afbeelding. Een podcast die loepjezuiver je oor in zweeft. Het is allemaal amazing. We houden ervan. En mooi helpt ook. Het is letterlijk aantrekkelijk. Net als bij mensen. MAAARRRRR: het is in je content alles behalve de hei…

Welke content is nou echt effectief?Luister  

Moet ik nu eerst m'n website live hebben? Of eerst social media doen? Is Linkedin voor mij een goed idee? Of kan ik beter gaan podcasten?In je content is zo belachelijk veel mogelijk dat ik heel goed snap dat je misschien soms door de bomen het bos niet meer ziet. Ik voer met klanten heel regelmatig…

Nooit tijd voor je content? Dan is deze voor jou.Luister  

Je herkent dit ongetwijfeld. Ik herken het zelf deze week als geen ander: druk, dus gevoelsmatig maar weinig tijd voor content. Terwijl je weet hoe belangrijk het is voor je business... Wat nu?In deze podcast geef ik je 5 tips om dit te shiften voor jezelf. Want tijd is altijd schaars. Dat zal niet …

Monnies, investeren en groeien als ondernemerLuister  

Geïnspireerd door de vorige aflevering deed ik een fijne oefening. Ik zette eens onder elkaar waarin ik allemaal had geïnvesteerd en voor hoeveel in totaal. Dat had ik nog nooit gedaan. Daar kwam een bedrag uit dat ik deel in deze podcast. Niet om tof te doen, maar om te laten zien waar ik in gelo…

Special edition! In gesprek met mijn klant Wendy van WijngaardenLuister  

Dit gebeurde niet eerder in deze podcast (PRIMEUR!!): ik ga in gesprek met een gast: mijn klant Wendy van Wijngaarden. Wendy heeft een prachtig bedrijf waarmee ze meer werkplezier brengt, zowel aan de werkgevers- als de werknemerskant. Ik mocht eerder dit jaar 3 maanden met haar werken en wat een to…

Het gaat helemaal niet over zichtbaarheidLuister  

Zichtbaarheid. Het woord vliegt je om de oren als je een beetje in de Insta Business Bubble zit. Een woord dat vanalles oproept. Bij mij. Maar ook bij een van de luisteraars van deze podcast. Zij deelde een inzicht met me waarvan ik dacht: hier wil ik iets mee. Hier wil ik content over maken. So I d…

De ECHTE reden dat je geen inspiratie hebtLuister  

Komt het bij jou wel eens voor dat je echt geen idee hebt wat je moet delen? Beluister dan zeker deze podcast. Want you're not the only one. En je bent zeker niet de enige als het gebrek aan inspiratie tot zelftwijfel leidt. In deze episode deel ik met je hoe het wat mij betreft komt. Heb ik een uit…

Voor mij HET inzicht van de afgelopen dagen Real Deal (met Suz van Schaik)Luister  

De afgelopen twee dagen was in in Brabant voor een tweedaagse binnen het business coaching traject The Real Deal van Suz van Schaik. Daar zou ik 1000 dingen over kunnen zeggen. 1000 fantastische dingen. Maar ik krijg lang niet alles onder woorden. Ook het effect op mij is zo groot dat ik het meeste …

Dit willen (jouw) mensen van je zienLuister  

People don't care about how much you know, until they know how much you care.BOOM. Even lekker binnenkomen deze episode. Zijn niet mijn woorden overigens. Zijn van Theodore Roosevelt. Maar ze spoken wel altijd door mijn hoofd als ik met mijn eigen content aan de slag ga. Of als ik met klanten zit. H…

De enige strategie die je nodig hebtLuister  

Funnels, hashtags, e-mailmarketing, affiliates, contentplanningen... Allemaal dingen, bedacht door hele slimme marketingmensen. Niet voor niets, want heel eerlijk: het werkt. Al deze strategieën werken. Maar dat betekent nog niet dat jij ze nodig hebt. Sterker nog: niemand heeft ze echt nodig, tot …

Is marketing lastiger als je niet met ondernemers werkt?Luister  

Regelmatig praat ik hierover met klanten en via de DM op Instagram. Over het proberen te bereiken van mensen die geen ondernemer zijn. Altijd is de kern hetzelfde: dat zou lastiger zijn. Want niet-ondernemers vinden investeren veel spannender bijvoorbeeld.I dare to differ. En doe dat hardop in deze …

Ik was doodongelukkig gewordenLuister  

Geïnspireerd door een fantastische Ted Talk van Ethan Hawke brand ik in deze episode los over dat ene ding dat me alles heeft gegeven: creatieve expressie. Het ondernemerschap is wat mijn betreft pure creativiteit. Heel erg leuk (en gezond) voor jou als ondernemer, en nog veel beter nieuws voor je …

Start with WHEN. Thank me later.Luister  

Toen ik een halfjaar aan het freelancen was, wilde ik een eigen workshop organiseren. Onder de titel 'Webtekst met Impact' (that's right, dat durfde ik toen gewoon haha). Dat idee lag er al een tijdje, maar ik deed er niks mee. Tot ik een telefoongesprek had met business friend Jette (van Duijn). Zi…

Jouw idee wordt een daverend succes!Luister  

Je loopt al een tijdje rond met een idee waarvan je WEET dat het goed is. Dat het klopt. Dat het waardevol is voor heel veel mensen. Toch is het er nog niet. Heb je het nog niet de wereld ingeslingerd en heb je er dus ook nog geen klanten voor. Doodzonde. Durf ik zo te zeggen, zonder dat ik ook maar…

Voor als je nu nog je uren verkoopt (en daar mee wilt stoppen)Luister  

Als je nu nog (als interimmer, freelancer of bv coach) je uren verkoopt, stoot je een keer tegen een plafond. Qua tarief, qua tijd, en heel waarschijnlijk ook in voldoening. Als je een beetje op mij lijkt is met name dat laatste je een doorn in het oog. Voel je jezelf veel meer een ondernemer dan zz…

Een 'Over Mij' pagina die WEL wat doetLuister  

'Hoe schrijf ik een Over Mij pagina die niet over mij gaat?' GENIALE vraag. Ik kreeg 'm van de week binnen toen ik op Instagram aankondigde weer te gaan podcasten en benieuwd was naar welke topics er een beetje leven. Blij werd ik van deze... MAN! Deze stond namelijk al zo lang op mijn lijstje, want…

De snelste website copy hack OOITLuister  

Deze zondag neem ik je mee op een van mijn copy-nerd middagen. Lekker een beetje struinen door blogs en over platforms. Inspiratie opdoen over copy en ideeën opdoen voor klanten, mijzelf en nieuwe content. Deze bewuste middag kwam ik terecht bij de Copy Hackers. Op zich al een heerlijke naam. Al vr…

Drie dingen over titelsLuister  

Titels. Misschien wel je meest powerful wapen om de aandacht te trekken. Mega belangrijk in een wereld barstensvol content. Maar waar let je nou op bij het schrijven? Als je bezig bent met een weggever, mail, blog, podcast, YouTube video... Daarover gaat deze aflevering. Ik geef je twee categoriën …

Het Grote Copy CircusLuister  

Een van de boeken die mij het meest heeft geïnspireerd de afgelopen jaren is grappig genoeg een boek dat helemaal niet over copywriting gaat. Het is een boek dat ik ook bestelde ik mijn tijd als event manager. Over Event Design. Ik pikte daarin een aantal principes op die me altijd bij zijn gebleve…

Hoe woorden jou voorgaanLuister  

'Dat kan ik toch zo niet zeggen/beweren/waarmaken?!' De meest gehoorde uitspraak als het gaat over een bold statement maken. Over gedurfde messaging en duidelijke taal. En dat is ook niet zo gek, want holy moly is het vaak ongemakkelijk om echt ergens voor te gaan staan en kleur te bekennen. Dus doe…

Huur nooit een copywriter in.... TENZIJLuister  

Je staat op een punt in je business dat je het niet meer allemaal zelf wilt doen. Niet omdat je het niet kunt of omdat je er een hartgrondige hekel aan hebt, maar omdat je een nieuwe, hogere standaard zoekt. Bijvoorbeeld in je copy. Tijd om uit te besteden!Maar dan... wat voor iemand moet dat dan zi…

Ga staan. Kom op!Luister  

Van de week voerde ik meerdere gesprekken waarin me een terugkerende uitspraak/herhaald argument opviel. Over eerst zelf ergens mee aan de slag gaan, zonder hulp of coaching. Omdat er anders teveel afleiding is. Je zo teveel af zou raken van je kern en de dingen die echt helemaal uit jezelf komen. Z…

Het allerbelangrijkste in je businessLuister  

Als ondernemer zou je eigenlijk maar één ding bovenaan je prioriteitenlijst moeten hebben. Altijd. Ongeacht de fase waarin je zit. Waar ik het over heb? Klanten. Je runt immers een winkel. Simple as that. En voor je nu deze aflevering wegklikt, omdat je denkt: DUH, tell me something freakin' new..…

"Waarom zien ze het nou niet?!"Luister  

Jarenlang liep ik rond met dit gevoel. "Waarom ziet nou niemand wat ik in huis heb?" Vanaf de basisschool, tot voor kort. Lange tijd heb ik daarop zitten wachten. Op dat moment, dat iemand het wel zag. Zodat ik in beweging kon komen en grootse dingen kon gaan doen (ik had geen idee dat ik daar geen …

Kun je teveel weggeven in je gratis content?Luister  

AFLEVERING 50. Een mijlpaaltje. Over een heel feestelijk onderwerp: Cadeaus. Geven. Oftewel: gratis content. Want keer op keer maken we opnieuw deze afweging, ongeacht de fase van ons bedrijf. Geven we genoeg? Geven we te weinig? Geven we teveel? Deze podcast laat zien dat er niet één weg is die n…

Ontdek jouw unieke stijlLuister  

Deze episode wilde ik al een hele tijd maken en nu was de tijd rijp. Vers uit de lancering van het Brand los! Programma (waarvan ik de lessen op een later moment met je ga delen. Dat zijn er nogal een paar kan ik je vertellen.). Want stijl, daarover heb ik heel vaak mooie gesprekken met volgers en k…

Vanuit mijn tenen: gun dit jezelf. Luister  

Deze episode gaat over het Brand los! Programma en ook weer niet. Het is de final call om in te stappen (uiterlijk maandag 22 feb) voor de ronde van het voorjaar 2021, en ook weer niet. Het is vooral - naar aanleiding van de vraag 'Word je er niet moe van om steeds over je programma te roepen?! - m…

Weinig interactie? Geen zorgen!Luister  

Als we heel eerlijk zijn, willen we het liefst dat onze content instant succes heeft. Ik in elk geval wel. Het liefst wil je lekker veel reacties en likes op elke post/video/podcast die je maakt. Maar soms gebeurt er helemaal niet zoveel. Blijft het misschien angstvallig stil. OEI. Dan slaat de onze…

Pricing & je content. A lovestory.Luister  

Een verse aflevering van deze podcast waarin ik het met je heb over de relatie tussen je content en het topic 'pricing'. Vol vertrouwen en overtuiging gaan staan voor het tarief dat je rekent. Daar speelt je content een belangrijke rol in. Dat realiseerde ik me weer in gesprekken over het Brand los!…

De beste investering ooitLuister  

You can't read the label from inside the jar. Zo begon een van de laatste weekmails van de Content Kick-off van januari 2021. Een quote die me met de jaren steeds meer aan het hart ging. Omdat ik steeds meer kan zien dat dit de ultieme doorbraak voor me is geweest. Want nog geen 4 jaar geleden zag i…

Even eerlijk. Dat helpt.Luister  

Een persoonlijke aflevering, over een confronterende start van 2021. Op een prettig soort manier. In elk geval erg inzichtrijk, zowel voor mijn eigen algehele fitheid als voor mijn bedrijf. Want het was even nodig. De goudeerlijke nulmeting met mijn personal trainer waar ik het in deze podcast episo…

Tijd voor een beetje theaterLuister  

Niet alleen maak ik een podcast, ik luister ze ook graag. Een van mijn favorieten is PepTalk van acteur en comedian Pepijn Schoneveld. Afgelopen week was Pieter Bouwman te gast. (Theater)maker en regisseur. In dat gesprek ging het er op een bepaald punt over hoe je als standup comedian als jezelf op…

Ik geloof dit nietLuister  

Vorige week stipte ik het al even aan, in episode 41: "ik geloof niet dat jij niet weet wat je wilt vertellen, of hoe je dat moet doen." Dat weet jij precies. Daar geloof ik dan weer heel stellig in. Dus leek het me een uitstekend idee om hier nog eens wat langer over door te praten. Want zolang jij…

Dé vragen voor jouw 2021Luister  

Met een beetje galm op de lijn door de opname via mijn telefoon ipv van mijn vertrouwde Blue Snowball, schieten we 2021 in. Happy new year! En happy wordt het met deze mooie vragen om van jouw jaar precies het jaar te maken dat jij voor ogen hebt. Vragen die je niet alleen helpen om jouw stip op de …

Deze les was GROOTLuister  

De aller- allerlaatste podcast episode van 2020. Waarin ik onder andere met je terugblik op het afgelopen jaar. Een geweldig jaar, waarin onder andere deze podcast ontstond; de katalysator voor zoveel meer moois. Ik deel mijn grootste les met je en vertel je alles over wat deze voor mij betekende. L…

Maken is niet magisch IILuister  

Vorige week maakte ik deel 1, toen nog niet wetende dat het een deel 1 was en ik deze week een vervolg op zou nemen. Dit tweede deel nam ik op, omdat ik naar aanleiding van de vorige show een aantal mooie gesprekken voerde met luisteraars. Ik realiseerde me daardoor dat ik nog niet alles had gezegd.…

Maken is niet magischLuister  

[Let op: de eerste paar minuten kraken nogal ivm een wat andere opname(locatie) dan anders. Vanaf een minuut of 2-3 verbetert de kwaliteit aanzienlijk. Hou vol dus even. Het is - zeggen wij van WC eend - meer dan de moeite waard!]Bijna had ik deze aflevering niet opgenomen. Want ik ben deze week nie…

De #1 Brand los! afterpartyLuister  

Vorige week (27 november) was het afsluitende feestje van het Brand los! programma. We sloten samen, online een veelbewogen en impactvolle 12 weken af. Impactvol voor de twee prachtvrouwen die deze zomer volmondig ja zeiden en in september met mij aan dit avontuur begonnen. Maar vooral ook voor meze…

Wat heb je te verliezen?Luister  

Een podcast naar aanleiding van de Linkedin post van een oud-collega. Een post waarin ze zich afvroeg waarom marketing tegenwoordig nog zo weinig origineels laat zien. Ook bij grote bedrijven. Aan goede mensen en budgetten geen gebrek vaak. Hoe kan het dan toch, al die eenheidsworst? Die post zette …

Neem de ruimteLuister  

Een soort vervolg op de podcast 'Wat heb jij nodig'? Een van de allereerste Brand los! afleveringen. In deze wil ik het namelijk nog eens uitgebreider hebben over de waarde van de ruimte nemen voor de eigen creativiteit en maakproces. Dat topic voelde heel relevant zo richting het einde van het Bran…

7 dingen om te delenLuister  

Een super praktische aflevering. Zo praktisch was ik nog nooit. Dat is lekker, want daarmee kun jij voorlopig even voort. Ik geef je namelijk 7 dingen om over te delen. Mooie verhalen waarmee jij jezelf zichtbaar kunt maken. Waarmee jouw mensen jou beter leren kennen. Met deze 7 zetjes in de rug wor…

Don't dumb it downLuister  

In deze aflevering weer eens een ouderwetse 'rant'. Over iets wat me al tijden een doorn in het oog EN het oor is: Jip en Janneke taal. Ooit bedacht om ambtenaren uit te dagen om hun teksten toegankelijker te maken. En met dat idee is niks mis. Dat je nadenkt over hoe iets wat je maakt bij een ander…

Als je professioneel wilt klinkenLuister  

Ik weet het nog precies. Ik startte met fulltime ondernemen en dacht: nu moet het gebeuren. Nu moet ik laten zien wat ik waard ben. Dus was ik vooral heel druk met laten zien wat ik allemaal wel niet wist en kon. Wel zo professioneel dacht ik. Zo zullen ze me wel serieus nemen, die vakgenoten en pot…

Gun jezelf één pogingLuister  

Op sommige dagen weet je het al zodra je opstaat; het gaat niet gebeuren. Wat je ook van plan was. Een dikke vette off-day. Die dagen zijn geen maakdagen. Dan laat je alles lekker uit je handen kletteren en ga je opladen. Wandelen, sauna, mediteren, slapen, dansen, eten... Dat soort werk.Maar er zij…

Vraag er gewoon omLuister  

Is er op dit moment iets in je bedrijf wat minder lekker loopt? Een ding dat klanten minder goed weten te vinden dan je gedacht of gehoopt had? Een e-book? Een bepaalde pagina op je site? Of misschien zelfs betaald aanbod? Dan is deze podcast voor jou. Want ik heb zolang ik onderneem maar in een hee…

Een kijkje in de keukenLuister  

Inmiddels zitten we in week 5 van het Brand los! Programma. De tijd vliegt, de helft is in zicht. Een mooi moment om alvast eens de balans op te maken. Wat gebeurt er eigenlijk allemaal? Wat doet het voor de deelnemers? En wat ik leer ik er zelf van? Deze aflevering is interessant voor jou als onder…

Op wie zit jij te wachten?Luister  

Alle marketingbronnen zijn het erover eens. Terecht ook overigens. Je moet precies weten wie jouw doelgroep is om deze mensen optimaal te kunnen bereiken en helpen. So far so good. Maar een ding bespreken we eigenlijk heel weinig. Want als we het hebben over doelgroep gaat het vaak over de mensen di…

Zo was mijn schrijfretraite Luister  

Zonder precies te weten wat ik daar nu precies ging doen, besloot ik toch te gaan. Op schrijfretraite. In het pittoreske Ommen. En wat bleek dat een gouden move. Die retraite leverde me meer op dan menig coaching tot dusver heeft gedaan. Het was zo heerlijk om - naast het fijne werk dat ik met mijn …

Een podcast over podcastenLuister  

In een tijd hier ver ver vandaan (pre-corona) ontstond bij mij ineens heel concreet het idee voor een podcast. Een idee waar ik niet te lang op ben blijven kauwen, maar waar ik vrij snel actie op heb ondernomen. Thank god, want daardoor heb ik nu the pleasure van elke week een toffe episode voor je …

Wat ik leerde van lancerenLuister  

Deze week startten de eerste twee geweldige ondernemers met mijn Brand los! programma. Zij besloten in te stappen, allebei nog vlak voor de start. Wat ben ik ontzettend blij en dankbaar dat ze dat gedaan hebben. Want we zijn los! Na een aantal weken flink de tamtam te hebben geroerd. Mijn zo geliefd…

Mijn pad, open en eerlijkLuister  

Alhoewel ik volgens de KvK al ruim 3 jaar mijn eigen bedrijf heb (ik schreef me in eerste instantie in naast mijn baan in loondienst) bestaat wat mij betreft mijn business nu twee jaar. Sinds 1 september 2018, toen ik besloot mijn baan op te zeggen en ervoor te gaan. All the way. Reden voor een fees…

Van controle naar klooienLuister  

Een podcastaflevering waarin ik je een inkijkje geef in mijn eigen proces. Onder andere rondom de lancering van Brand los! De podcast en nu ook het programma. En wat ik daarvan leerde. Ik werd daar deze week namelijk aan herinnerd tijdens een mooie live die ik deed met Anke Verbruggen van Mama Mojo.…

De zes essentiële elementenLuister  

Er is zoveel content beschikbaar. Hoe zorg je er nu voor dat je een beetje opvalt binnen jouw markt? Bij precies die mensen die jij wilt bereiken? Want als jij de tijd en energie (of zelfs geld) investeert in verse content is dat natuurlijk wel de bedoeling. Dat het wat doet. Dat je raakt met wat je…

Jij. Nu. Meer niet. Luister  

Get ready en excited! Voor een stevige aflevering van de Brand los podcast! Waarin ik het met je wil hebben over iets wat me opvalt de laatste tijd. Iets wat me verbaast. En waar ik graag iets tegenover wil zetten. Omdat ik het idee heb dat we het vergeten zijn. [Spoiler alert] Dat jij zelf, gewoon …

Doe het op JOUW manierLuister  

Je hebt me er vaker over gehoord in deze podcast: doe het op jouw manier. Het zit zelfs in de intro. Maar hoe zit dat nou precies? Waarom is het zo belangrijk in je copy en content dat je je eigen keuzes maakt? Je je niet teveel laat leiden door invloeden van buitenaf, maar je het helemaal uit jezel…

Het is f*cking tijdLuister  

Deze podcast is een hele bijzondere. Niet omdat 19 mijn geluksgetal is, maar omdat ik met deze aflevering een primeur met je deel. Iets compleet nieuws, wat nog bijna niemand weet. Op een handjevol lucky bastards die het als eerste van me hoorden. In kleine en besloten kring. Maar nu deel ik het dus…

Vang snel de kernLuister  

Ahhhh! Help. Je weet wel wat je komt brengen Met je bedrijf. Je aanbod. Je blogs. Je podcast... Maar wat is nou toch die rode draad? Die kern? Waar alles in op zijn plek valt? En die je gaat helpen om een daar boeiend en opvallend over te vertellen?Elke ondernemer loopt een keer hier tegenaan. Omdat…

Why should you care?Luister  

Na 16 afleveringen allerlei topics te hebben behandeld, realiseerde ik me deze week ineens dat ik het over een ding nog nooit had gehad: copy. Geinig, voor een copywriter. En de hoogste tijd voor verandering! In deze podcast ontdek je waarom copy niet alleen interessant is voor copywriters, maar waa…

Wie wil jij zijn?Luister  

Heb je daar wel eens over nagedacht? Vaak hebben we namelijk best een goed beeld van VOOR WIE we er zijn. Maar dan: wie ben jij dan vervolgens voor jouw mensen? Wil je ze entertainen? Informeren? Of juist wakker schudden? En wat betekent dat vervolgens voor jouw content. Ik vertel je in deze podcast…

Gun jezelf de vrijheidLuister  

Een primeur! Voor deze 15e Brand los! podcast gebruikte ik voor het eerste mijn onderwerpen-reservebank! De lijst met topics die ik zelf al eens had opgeschreven om ooit in de podcast te behandelen, en topics die ik van luisteraars binnen heb gekregen. Een van die vragen leek me ineens mega relevant…

De moed van je uitsprekenLuister  

Misschien een beetje een andere podcast dan anders. Een die ik opnam na een aantal mooie gesprekken die ik voerde en podcasts die ik luisterde. Over racisme. Over feminisme. Over systemen die niet meer werken en over het bewustzijn dat er massaal ontstaat. Waarvoor we de straat op gaan. Het gesprek …

Van mindfuck naar micdropLuister  

Maken. Gaan. Delen. Jezelf zichtbaar maken. Dat we het nog niet doen is vaak geen kwestie van een gebrek aan kennis. Of skills. Wat ons remt is vaak onze mindset. We zien beren op de weg. Vertellen onszelf allerlei verhalen. Vervolgens geloven we al die verhalen ook nog. En staan we stil. Of maken w…

Dat hangt ervan afLuister  

Soms kun je best wel in een kramp schieten als je aan het creëren slaat. Daarover hadden we het al eerder. Je schiet snel in de HOE-vraag. Niet onterecht, want het is ook best een interessante vraag. Dat bleek ook wel uit de vragen die ik binnenkreeg via Instagram. Of ik niet eens een episode op wi…

Dit is groter dan jijLuister  

In deze aflevering deel ik mijn 3 belangrijkste inzichten naar aanleiding van een online event waar ik deze week onderdeel van was. Als spreker en als student. Een actuele podcast dus, met tijdloze inzichten. Over hoe alles er al is, movements en dat alles uiteindelijk over voelen gaat. Met een gast…

Content consumeren 2.0Luister  

Je luistert deze podcast waarschijnlijk omdat je meer wilt maken. Zelf je verhaal wilt delen. Je boodschap. Je aanbod. Je visie. Dat gaat dus vooral over het produceren van content en copy. Toch kan het consumeren van andermans copy en content ook erg inspirerend werken. Mits je daarin keuzes maakt …

Onderscheidend vermogenLuister  

Als ondernemer, zeker als starter of als je een nieuwe move wilt maken, is dit een onderwerp dat telkens weer de revu passeert. Onderscheidend vermogen. Hoe zorg je nou dat jij opvalt? Met wat jij te vertellen hebt? Logisch en goed. Maar het antwoord ligt niet in je tanden breken op dit vermogen. Je…

Maak het kleinerLuister  

Jij weet veel. Hebt bakken ervaring. Dat komt je mooi van pas in je werk, maar kan je behoorlijk dwars zitten in je content. Want je wilt al snel teveel vertellen. Of het is allemaal behoorlijk ingewikkeld wat je deelt. Saai misschien zelfs. En dat wil je niet natuurlijk. En het hoeft ook niet. In d…

Cijfers & likesLuister  

Als we content maken, maken we dat natuurlijk niet voor onze bureaula. We willen er mensen mee bereiken. Ze raken. Activeren. We willen kortom, dat onze content wat doet. Maar hoe belangrijk is het echt om heel veel views, likes of bezoekers te krijgen? Laat jij je daardoor leiden? Frustreert je dat…

Van HOE naar WAT en WAAROMLuister  

Hoe vaak heb je niet een geniaal idee en loop je vast op het moment dat je ermee aan de slag gaat? Of nog voor je begint? Een blog? Een ebook? Een podcast? Een boek? Dat heeft vaak te maken met de remmende, verlammende HOE vraag. Weet je de focus te verleggen naar het WAT en WAAROM overkomt je dat n…

Vertel je verhaalLuister  

In deze podcast heb ik het met je over storytelling. Een superkrachtige techniek om in te zetten voor je business. Om jouw verhaal sterk neer te zetten. Overtuigend. Met impact. Met bovendien een template om direct mee aan de slag te gaan.Template:Held (je klant)Probleem (waar loopt je klant NU tege…

Waar heb je zin in?Luister  

In deze podcast stel ik je de vraag 'Waar heb je zin in'. Naar aanleiding van meerdere gesprekken die ik onlangs voerde, EN een van mijn meest recente belangrijke business-inzichten. Een inzicht dat ervoor zorgde dat jij nu naar deze podcast luistert. Door deze vraag serieuzer te nemen, zul jij ook …

Start die motor!Luister  

In een wereld waarin de content je om de oren vliegt, zeker nu Tante Corona op bezoek is, leek het me lekker om even wat brandstof te bieden. Voor iedereen die nu toffe dingen wil maken, die ook nog een beetje opvallen, aantrekkelijk zijn en hun werk doen. Effect hebben. In deze podcast reik ik je d…

Wat heb JIJ nodigLuister  

In deze podcast vertel ik je alles over drie dingen die je enorm gaan helpen bij het maken van geniale content.Ik zoom in op onder andere deze factoren die je creativiteit kunnen maken of breken.OmgevingMateriaalTijdHeel veel luisterplezier en feel free om me beter te leren kennen en een kijkje te n…

Het spitsLuister  

In deze eerste episode vertel ik je meer over wie ik ben en wat je van deze podcast over copy, content en creativiteit kunt verwachten. Veel luisterplezier! See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.