eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers

Bakker Meelmuts. Traditionele bakker met eCommerce plannen

eCommerce Café - inspirerende gesprekken met eCommerce ondernemers
06-04-2021

In deze aflevering zit ik samen met Anne van Gerwen van Bakker Meelmuts. Een bakkerij die al heel erg lang bestaat. Anne is afgestudeerd in 2000 en is toen gaan helpen in de bakkerij van haar ouders. In 2004 is zij gaan werken voor IGO-POST. En in 2009 heeft zij de bakkerij van haar ouders overgenomen. Wij gaan het vooral hebben over haar eCommerce plannen. Een eCommerce bakkerij als het ware om koekjes landelijk te gaan bezorgen. Anne heeft ook een cadeautje voor onze luisteraars. Beluister de hele aflevering om te weten wat het is en hoe je het kan winnen!
Wat wordt er zoal besproken?
Heb je maatregelen moeten nemen in de winkels zelf?
Ja, we hebben schermen opgehangen. Afstand houden. In het begin mochten we maar 3 klanten tegelijk in de winkel ontvangen. Ik heb de winkel nu verbouwt en mogen er 4 klanten tegelijk in de winkel. Stippen op de grond hoeft gelukkig niet. De klanten doen het vanzelf. Dat is het fijne aan een traditionele winkel, je hebt je eigen klanten. In de bakkerij zelf kunnen de bakkers geen afstand houden. Dus zij nemen hun eigen verantwoordelijkheid door de contacten buiten het werk ook te verminderen. Wij hebben gelukkig nog geen gevallen van Corona gehad in de omgeving.
Wat is de Meelmuts?
Meelmuts is een familiebedrijf. Het is een traditionele bakker. Wij bakken ons brood zonder conserveermiddelen en toevoegingen. Dus gewoon water, meel, gist of desem, een beetje zout, heel veel liefde en onze ingrediënten proberen we zo dicht mogelijk bij huis te halen. Ons meel komt uit Zeeland. Dat brengen ze rechtstreeks naar ons. Het wordt gemalen in een straal van 350 kilometer. Dat is bij ons de standaard. Het is gewoon heel lekker en je krijgt brood zoals brood hoort te smaken.
Hoe komt het dat familiebedrijven zo een eigen dynamiek hebben?
Ik denk dat ze de eigen cultuur meenemen vanuit het gezin. Als ik bij ons thuis keek hoe het vroeger was. Het ging altijd over de bakkerij. Dus je groeit daar gewoon mee op. Bij ons thuis is dat niet het geval want mijn man doet iets anders. Bij ons thuis is het ongeveer 70% dat het over de bakkerij gaat. Ik vind het wel een verademing dat hij iets anders doet.
En ze weten heel goed wat ze willen. Ik denk dat het vaak van binnenuit komt. Dus dat je iets doet met hart en ziel wat je graag doet.
Bekijk de nieuwe webshop van Dries ⁠⁠Trendy.nl⁠⁠ ⁠eCommercelessen.com⁠ is een nieuwe podcast vol eCommerce lessen. Volg ⁠dries⁠ persoonlijk