Ecosofie: Duurzame gesprekken

8. De echte prijs van een product met Adrian de Groot Ruiz

Ecosofie: Duurzame gesprekken
26-07-2019

De negatieve externe effecten van producten worden vaak niet mee genomen in de kostprijs. Dit is economisch gezien logisch aangezien het integreren van deze effecten de kostprijs verhogen. Daarnaast is het ook erg lastig om van deze effecten de grote te bepalen en er een prijs aan te hangen. Adrian de Groot Ruiz heeft met zijn bedrijf TruePrice een methode ontwikkelt om de werkelijke kostprijs te kunnen berekenen van een product zodat deze kosten wel meegenomen kunnen worden. Een kostprijs waarin ook het milieu en leefbare inkomens zijn verwerkt. In de huidige tijd met big data is het mogelijk deze effecten te berekenen en zo voor meer transparantie te zorgen. Zijn achtergrond in de econometrie en een PhD in de Behavioural Finance stelde Adrian dan ook in staat deze methode te ontwikkelen. Het is zijn visie dat as we het gat tussen de winkel prijs en de werkelijke prijs kunnen dichten we een duurzame economie hebben.Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info. sdg los 
???? Koop het boek Duurzame Ambitie
???? Ecosofie.net – voor alle afleveringen en relevante artikelen
???? Lees artikelen over innovatie, duurzaamheid en ambitie
???? Boek Marnix voor een lezing
✉️ Abonneer je op de nieuwsbrief en ontvang artikelen over iedere podcast
???? Steun Ecosofie met een donatie via Petje af
???? Jingles gecomponeerd door Podcast Creators

Luister ook naar de andere podcasts van Marnix:
???? Impact in de polder
???? Een economie voor de 22ste eeuw

Volg Ecosofie op social media:
???? LinkedIn
???? Twitter
???? Instagram