Eindbazen

#162 Michel en Wiggert - Boekbespreking The War of Art

Eindbazen
04-01-2020

Deze keer in de Eindbazen podcast: de boekbespreking! Michel en Wiggert gooien we het over een andere boeg en nemen je mee in hun persoonlijke favorieten over zelfontwikkeling en groei. Welk boek heeft Michels leven het meest positief beïnvloed? In deze aflevering deelt hij zijn persoonlijke leermomenten uit het boek van Steven Pressfield; The War of Art. Ondanks dat het boek van schrijvers voor schrijvers is bedoeld, heeft Michel er veel lessen uit gehaald. The War of Art gaat over het doorbreken van blokkades en je innerlijke creatieve strijd overwinnen. Wat weerhoudt jou ervan om die stap vooruit te zetten, nieuwe dingen te ondernemen en persoonlijk te ontwikkelen? Waarschijnlijk is weerstand de boosdoener. Weerstand kent vele namen. En of je het de parasiet, demoon of duivel noemt, als je ooit bent begonnen met een bepaald dieet, yogatraining of meditatie oefening en daarmee bent gestopt dan herken je dit. Het is die stem in je hoofd die continue tegen je praat, de kwade geest die in je huist en je weerhoudt van jouw purpose in life: hetgeen wat jij moet doen hier op aarde. De tips uit het boek? Leer het herkennen bij jezelf. Leer het te bespelen en train jezelf het te overwinnen. Gaat het dan nooit over? En is het oké om er soms aan toe te geven? We geven je alvast een klein tipje van de sluier: love to be miserable, commitment en slice and dice gaan je helpen! Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.