Podcast Zoeker

Geen Commentaar

Geen Commentaar

Zakelijk  |  18 afleveringen

Geen Commentaar is een podcast-serie over (crisis)communicatie met presentator Frank Kromer. Het derde seizoen Geen Commentaar staat in het teken van 75 jaar Logeion, beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, op initiatief van Omnicom PR Group. In 5 afleveringen behandelen we de meest uiteenlopende communicatieonderwerpen: van interne communicatie tot influencers, van transparantie tot oprechte leugentjes.

De weegschaal van de influencers: tussen commercieel en authentiek - Ella Fortuin-RuigrokLuister  

Wat maakt nu een influencer campagne succesvol? En waarom wil je als communicatie/marketing-professional niet dezelfde fout maken als Shell en Anna Nooshin? In deze nieuwe Geen Commentaar praat Frank Kromer met Ella Fortuin-Ruigrok van Brands Connected over het fenomeen influencers, Lady Diana, de t…

Tijdens corona met een Coca Cola truck door Duitsland - Mike Belinfante (MG Motor Europe)Luister  

In de wereld van communicatie hebben we voor bijna alles wel een oplossing. Alles is al eens een keer doorlopen en bedacht; althans dat dachten we. Met door de pandemie is de hele wereld op zijn kop gezet, ook die van de communicatiespecialisten. Vele geleerde lessen uit dikke theorieboeken konden z…

Al is de leugen van Baudet nog zo snel, zeg de waarheid maar vaarwel - Jacques BettelheimLuister  

Binnen de moderne communicatie hechten we een groot belang het fenomeen ‘transparantie’. Alles moet zo open, eerlijk, zichtbaar en vooral ethisch mogelijk verlopen. Maar hoe rijmt dat eigenlijk met de recente successen die het old skool glashard liegen boekte dankzij types als Trump? The Donald …

Je voelt aan Jesse Klaver dat hij hip wil doen - Anne Stokvis en Marc OosterhoutLuister  

In deze eerste aflevering van seizoen 3 trappen we af met de verkiezingen, of beter gezegd met de kracht van een goede politieke social mediacampagne. Zeker nu, midden in corona, verschuift het strijdtoneel zich steeds meer naar online. En dat is een trend die onomkeerbaar is. Ik sprak daarom uitge…

CORONA #7 - De reputatie van Booking.com wordt bepaald door de portemonnee van de klantLuister  

In deze speciale reeks van Geen Commentaar blikt presentator Frank Kromer elke week terug op de grootste crisis van ons leven: de Corona-crisis. Werkt de crisisstrategie, hoe communiceren onze leiders, wat kan het bedrijfsleven doen om toch te blijven communiceren en behoudt het volk zijn vertrouwen…

CORONA #6 - Ken je die mop van .....Luister  

In deze speciale reeks van Geen Commentaar blikt presentator Frank Kromer elke week terug op de grootste crisis van ons leven: de Corona-crisis. Werkt de crisisstrategie, hoe communiceren onze leiders, wat kan het bedrijfsleven doen om toch te blijven communiceren en behoudt het volk zijn vertrouwen…

CORONA #5 - De tussenweek of het gevecht tussen politieke keuzesLuister  

In deze speciale reeks van Geen Commentaar blikt presentator Frank Kromer elke week terug op de grootste crisis van ons leven: de Corona-crisis. Werkt de crisisstrategie, hoe communiceren onze leiders, wat kan het bedrijfsleven doen om toch te blijven communiceren en behoudt het volk zijn vertrouwen…

CORONA #4 - Zonder de dood en het lijden geen wederopstanding en het lichtLuister  

In deze speciale reeks van Geen Commentaar blikt presentator Frank Kromer elke week terug op de grootste crisis van ons leven: de Corona-crisis. Werkt de crisisstrategie, hoe communiceren onze leiders, wat kan het bedrijfsleven doen om toch te blijven communiceren en behoudt het volk zijn vertrouwen…

CORONA #3 - Waar is dat feestje?Luister  

In deze speciale reeks van Geen Commentaar blikt presentator Frank Kromer elke week terug op de grootste crisis van ons leven: de Corona-crisis. Werkt de crisisstrategie, hoe communiceren onze leiders, wat kan het bedrijfsleven doen om toch te blijven communiceren en behoudt het volk zijn vertrouwen…

CORONA #2 - Moeder, ik ben zo bang voor de bullebakLuister  

Een nieuwe corona-week en dus ook een nieuwe Geen Commentaar waarin presentator Frank Kromer samen met crisiscommunicatie-expert Charles Huijskens de terugblikt. Werkt de crisisstrategie, hoe communiceren onze leiders en behoudt het volk zijn vertrouwen? In deze twee aflevering gaat het over Grapper…

CORONA #1 - Think the unthinkableLuister  

In deze speciale reeks van Geen Commentaar blikken crisiscommunicatie-expert Charles Huijskens en presentator Frank Kromer elke week terug op de grootste crisis van ons leven: de Corona-crisis. Werkt de crisisstrategie, hoe communiceren onze leiders, wat kan het bedrijfsleven doen om toch te blijven…

Debbie de Wagenaar - McDonald's, Monsanto en melkLuister  

In de zesde aflevering van Geen Commentaar staat communicatievrouw Debbie de Wagenaar centraal. Zij was verantwoordelijk voor de communicatie van enkele bekende merken die de nodige critici kennen. Ze werkte lang voor McDonald's Nederland en kwam daarna bij Monsanto terecht, de producent van het oms…

Bart Mos - Het obstakel dat woordvoering heetLuister  

Bart Mos is verslaggever bij De Telegraaf en heeft een neusje voor schandalen. Of het nu fraude, omkoping of slecht bestuur is: als je er een artikel over leest in de Wakkerste krant van Nederland, dan is de kans groot dat zijn naam er bij staat. Daarom is het interessant om te horen hoe een gelauwe…

Geert-Jan Knoops - Rechters lezen ook krantenLuister  

In de vierde aflevering van Geen Commentaar gaat presentator Frank Kromer langs bij de bekende strafrechtadvocaat Geert-Jan Knoops. Want hij wordt er vanuit de advocatuur naar crisiscommunicatie gekeken? Wanneer kan communicatie een zaak schade of juist helpen? Aan de hand van concrete voorbeelden u…

Henri Kruithof - Schuld, Boete & de PestLuister  

In de derde aflevering van de podcastserie Geen Commentaar reist presentator Frank Kromer af naar het Ministerie van Economische Zaken in Den Haag. Daar houdt de bekende oud-spindokter van de VVD, Henri Kruithof, namelijk een paar dagen per week kantoor. Met Kruithof duiken we de crisiscommunicatie …

Paul Stamsnijder - Wil de echte leider opstaan?Luister  

Paul Stamsnijder, oprichter van De Reputatiegroep, gaat in op de rol van leiderschap tijdens crisis. Over open redeneren en tegenspraak organiseren. 'Dat alle neuzen dezelfde kant op moeten staan is onzin' Over crises als bij de ING, waarbij de bank zich onvoldoende realiseerde dat ING 'van ons all…

Mirjam Otten - Het gouden uurLuister  

Mirjam Otten, directeur Communicatie bij de politie, heeft in haar loopbaan de nodige crises meegemaakt, onder meer bij de gemeente Amsterdam waar ze vanaf 1994 tot 2017 werkte. In deze eerste aflevering van Geen Commentaar! deelt ze haar lessen. Over de verhaalkracht van de politie. Over een verke…

Charles Huijskens - De factor tijd (Pilot)Luister  

Charles Huijskens is de oud-journalist en staat al 25 jaar de top van het bedrijfsleven bij als communicatieadviseur. Met hem praten we ove de factor tijd tijdens crises, de dominante positie van juristen, Blokker in brand, falend leiderschap en een supermarktoorlog om een crisis te ‘begraven’.