Podcast Zoeker

Groeihelden | BNR

Groeihelden | BNR

Zakelijk  |  69 afleveringen

Extra omzet. Meer medewerkers. Nieuwe markten. Hogere winsten. In BNR Groeihelden vertellen ondernemers hoe zij hun bedrijf laten groeien. Presentatie: Meindert Schut

Met Dutch Design de grens overLuister  

Het is topdrukte op de meubelboulevards deze dagen. In de (voorlopig) laatste BNR Groeihelden zijn daarom twee hardlopers in deze business te gast.

Software-bouwers maken reuzensprongenLuister  

Meer klanten, hogere omzetten en steeds vaker de blik op het buitenland gericht. De Nederlandse software-industrie zit in een flow.

HR-applicaties are here to stayLuister  

Handige applicaties voor onboarding, feedback, e-learning, verzuimregistratie en salarisverwerking. De markt voor HR-tools is booming.

Van recept tot groeihitLuister  

Je eigen food-merk bedenken, ontwikkelen en vervolgens ook nog in het winkelschap van de supermarkt krijgen. Eenvoudig is het zeker niet.

De werkplek als groeiproductLuister  

Een goed bereikbare locatie, overal perfecte wifi, makkelijk op te schalen en natuurlijk voorzien van goeie koffie. Nederland krijgt er steeds meer flexibele kantoorconcepten bij.

Hé... biertje?!Luister  

Nederland telt steeds meer bierbrouwers. Maar slechts een handjevol van deze liefhebbers weet van z'n hobby een echt groeibedrijf te maken.

Het deelplatform als businessmodelLuister  

Deelplatformen zijn here to stay. Toch blijkt het laten groeien van dit soort initiatieven absoluut geen ABC'tje en moeten ondernemers flink aan de bak.

Geluk als groeidrijverLuister  

Gelukkige medewerkers zijn gemotiveerder, werken harder en leveren betere producten en diensten voor je klanten. Alle reden dus om geluk op de werkvloer als een serieus thema te beschouwen.

Het schaap met 5 potenLuister  

De Group als bedrijfsstructuur, één holding met verschillende werkmaatschappijen en merken.

De startup-kraamkamers van NederlandLuister  

Startupbootcamp en YES!Delft zijn twee bekende accelerators. Ze versnellen de groei van honderden startups.

Reuring in de vastgoedbrancheLuister  

Vastgoed staat bekend als een nogal conservatieve sector. Toch zijn er spelers die met een nieuw concept marktaandeel weten te veroveren.

Logistieke hardlopersLuister  

Lage marges in een hoogconjunctuur. Het is de realiteit waarmee veel logistieke dienstverleners te maken hebben.

Pionieren met Artificial IntelligenceLuister  

Het is een piepjonge markt, maar wel één die razendsnel groeit en een grote toekomst wordt toegedicht: Artificial Intelligence.

De strijd om de dagjestoeristLuister  

Dagje op pad? Geen probleem, in Nederland is namelijk van alles te doen. Hoe gaan de leasure-concepten te werk in hun pogingen om die dagjestoerist naar zich toe te trekken?

En wij wensen u een prettig verblijf in ons hotelLuister  

Nederland telt iets meer dan 3500 hotels. En er komen er steeds meer bij, met name in en rondom de grote steden.

De business achter botox en borstvergrotingenLuister  

Een fronsje wegpoetsen, de lippen wat voller, een liposuctie of borstvergroting. Nederland krijgt er steeds meer klinieken voor cosmetische ingrepen bij. Of daar ruimte voor is? Ja, zeggen de groeihelden van deze week in koor. Want de vraag naar dit soort behandelingen blijft groeien.

Groeien in de fitness-brancheLuister  

Het is een bekend fenomeen. De grote vakantie zit er op en dus melden zich bij de sportscholen weer hele pelotons met nieuwe leden. Maar hoe houd je die nieuwbakken klanten vast? En kun je eigenlijk wel opboksen tegen goedkope concepten als Fit4Free en basic Fit. Jawel hoor, dat laten de groeihelden…

Wat nou Brexit? Engeland als groeimarktLuister  

Bijna 100 Brexit-bedrijven naar Nederland, kopten de kranten maandag. Maar er zijn ondernemers die zich niks aantrekken van de Brexit en juist nu de sprong wagen naar de Britse markt.

Van Obama tot Formule 1Luister  

De gasten van deze week spelen in de Champions League van de Nederlandse evenementenbranche.

De markt warm makenLuister  

Een nieuw product leveren dat je potentiële afnemers nog niet kennen. Dat is een behoorlijke uitdaging, weten ook de groeihelden van deze week.

Leveren aan de consumentLuister  

Welke marketing- en groeiwetten komen er kijken als je een propositie hebt voor de mensen thuis?

Groeien in de onderwijsmarktLuister  

Je moet een leven lang leren, wordt vaak gezegd. En dus valt er in deze markt heel wat te halen voor slimme ondernemers.

In zee met een corporateLuister  

Geef je groei een extra boost. Ga samenwerken met een veel grotere partij.

Je groeibedrijf in de etalageLuister  

De onderneming waar je ziel en zaligheid instopt verkoopklaar maken. Waarom is dat nodig en hoe pak je zoiets nou slim aan?

Wanted: financieel talentLuister  

In de financiële sector is veel geautomatiseerd de afgelopen jaren. Toch blijft de vraag naar knappe koppen onverminderd groot.

Duurzame hardlopersLuister  

Groeien in de vijfde versnelling en tegelijkertijd de wereld een beetje mooier maken.

Uw eerste hulp bij innovatieLuister  

Innoveren betekent overleven. En het zijn met name de corporates die daar best een beetje hulp bij kunnen gebruiken.

De markt voor online mkb-toolsLuister  

Ze opereren in een zeer competitieve markt. En toch noteren ze Visma Software en Teamleader al jaren achtereen dubbele groeicijfers.

Een succesvolle applicatieLuister  

Er zijn er inmiddels miljoenen van, maar hoe krijg je jouw eigen applicatie nu eigenlijk succesvol? In BNR Groeihelden vandaag twee groeibedrijven die hun diensten leveren in een app.

Social influencers als businessLuister  

Bloggers, vloggers, Instagrammers en YouTubers. Er komen steeds meer marketing-bedrijven met een businessmodel dat volledig draait om deze social influencers.

Dringen geblazen in de leasebrancheLuister  

Ze opereren in een bomvolle markt, waar het voor klanten vaak moeilijk is de verschillen te ontdekken en prijs daarom een belangrijke rol speelt.

Groeien in schoonmaak en hospitalityLuister  

Van schoonmaakdiensten tot het leveren van gastvrouwen, beveiligers en chauffeurs. In de facilitaire dienstverlening zijn de marges flinterdun en is het knokken voor elke cent.

Werken tot je erbij neervaltLuister  

Bedenken, bouwen, zweten, vallen, opstaan, groeien en stug blijven doorgaan.

Van corporate naar startupLuister  

Van de regeltjes, de politiek en het overleg bij de corporate naar het onzekere bestaan als ondernemer.

Groeihelden EXTRA - Armin van BuurenLuister  

Naast dj is Armin van Buuren ook ondernemer, met een eigen platenlabel en een online radioshow met over de hele wereld tientallen miljoenen luisteraars.

Groeihelden XXL - van startup tot groeiwonderLuister  

Takeaway.com en YoungCapital groeiden in vijftien jaar uit tot bedrijven met honderden miljoenen euro's omzet. Wat is het geheim achter dat succes?

Groeihelden EXTRA - Nils ClementLuister  

Nils Clement verkoopt met Eurocaps honderden miljoenen koffiecupjes per jaar.

Groeihelden EXTRA - Harold GoddijnLuister  

Internationaal echt een poot aan de grond krijgen, dat is maar voor een handjevol Nederlandse ondernemers weggelegd. TomTom lukte het wel.

Groeihelden EXTRA - Jacques van den BroekLuister  

Meindert Schut praat over de krapte op de arbeidsmarkt met de CEO van Randstad, Jacques van den Broek.

Het dna van de innovatorLuister  

Wat hebben bedrijven als Netflix, Coolblue, Uber en PicNic met elkaar gemeen?

Het abonnement als verdienmodelLuister  

Films, muziek, software, maar ook fietsen, scheermesjes en zelfs de was: voor steeds meer producten en diensten kunnen mensen een abonnement afsluiten.

De ondernemende country-managerLuister  

Jan-Willem Roest en Marcel Molenaar opereren als landenmanager van de groeibedrijven PayPal en LinkedIn.

De investeerder aan het woordLuister  

Ambities kosten geld. En als die torenhoog zijn, kunnen veel ondernemers die niet meer uit eigen zak betalen.

Franchise als groeimodelLuister  

Sneller groeien door je formule beschikbaar te stellen aan andere ondernemers.

De online marktplaatsLuister  

Vraag en aanbod bij elkaar brengen. Het is het businessmodel waarmee grote bedrijven als Uber en Airnbnb zoveel succes hebben.

Groeien in een krimpmarktLuister  

Groeien in een markt die qua omvang steeds iets kleiner wordt. Er zijn bedrijven die daarin slagen.

Extra handjes en knappe koppenLuister  

In steeds meer branches is een tekort aan personeel. Voor bedrijven die de poppetjes kunnen leveren, zijn het dan ook gouden tijden.

If I can make it thereLuister  

Een onvoorstelbaar grote markt met legio groeikansen. Amerika geldt voor heel wat Nederlandse ondernemers nog steeds het beloofde land.

Betaalapplicaties booming businessLuister  

Online shoppen betekent ook online afrekenen. En de bedrijven die deze software ontwikkelen hebben goud in handen.

Het groeikanon online marketingLuister  

Voor veel online marketingbureaus was 2018 een absoluut topjaar. Nieuwe opdrachten bleven binnenstromen en omzetten gierden omhoog.

Groeien als communicatiebureauLuister  

Campagnes bedenken, crisiscommunicatie en ondertussen nog even de groeistrategie van je bureau ontwikkelen.

GroeidrijversLuister  

Meer omzet. Meer klanten. En natuurlijk ook: meer winst! Hoe maak je met je bedrijf in 2019 nu eindelijk die stap omhoog?

Rockefeller HabitsLuister  

Groeien volgens de filosofie van de rijkste zakenman die de wereld ooit heeft gekend, John D. Rockefeller.

Groeien in de havenLuister  

In havens en op het water wordt volop geïnnoveerd door nieuwkomers met grootse plannen en torenhoge ambities.

Sneller groeien met een mentorLuister  

Waarom alles zelf uitdokteren als je het ook aan iemand kunt vragen die het het al een keer gedaan heeft?

Kopje onderLuister  

Groeien, blijven groeien, nog meer groeien en dan ineens... onderuit!

Groeien in de retailLuister  

In de week waarin het noodlijdende Blokker in de etalage is gezet, gaat het in dit programma over retailformules die nog wel succesvol zijn.

GroeigeldLuister  

Leuk, dat harde groeien. Maar het kost vaak bakken met geld.

Groeien in de reisbrancheLuister  

Met een nieuw concept de oh zo traditionele reismarkt opschudden. Makkelijk is het niet.

Groeibedrijven op oorlogspadLuister  

Groeien door een jager te worden en op zoek te gaan naar een prooi. Een ander bedrijf dus.

Wir gehen nach DeutschlandLuister  

Wie echt wil groeien, zoekt het over de grens. Dus hup, pak de A12 richting Zevenaar en op naar Duitsland.

Ondernemen met je familieLuister  

Een groeibedrijf leiden met je broer, zus, vader of moeder. Soms gaat dat goed, maar niet altijd.

Scoren met e-commerceLuister  

Elk jaar starten duizenden Nederlanders een webwinkel. Slechts een handjevol wordt echt succesvol.

De ultieme bedrijfscultuurLuister  

Medewerkers die excelleren. Die harder voor je lopen. Die ervoor zorgen dat je bedrijf gaat groeien. Dat is wat we bedoelen met een ultieme bedrijfscultuur.

Lang leve de zelfsturingLuister  

Geen duidelijk omschreven takenpakket. Geen overkill aan regels.En geen ondernemer die over schouders meekijkt. Steeds meer groeibedrijven omarmen de principes van zelfsturing.

HypergrowthLuister  

Groeien met 100 procent en meer. Om maar zo snel mogelijk een deel van de taart te pakken. Een goed product, stevig businessmodel en hele diepe zakken. Het zijn de belangrijkste voorwaarden voor hypergrowth, een groeistrategie waarbij alles draait om snelheid.

De jacht op talentLuister  

Van de jacht op personeel tot de perfecte groeistrategie. In dit programma hoor je heldhaftige groeiverhalen van echte groeiondernemers. Honderduizenden ondernemers in Nederland kunnen momenteel het werk niet aan door het gebrek aan personeel. Het zijn vooral de groeibedrijven die dit tekort voelen…

Vanaf 5 september: BNR GroeiheldenLuister  

Van de jacht op personeel tot de perfecte groeistrategie. In dit programma hoor je heldhaftige groeiverhalen van echte groeiondernemers.

Je businessmodel op de schopLuister  

Een radicale koerswijziging kan de manier zijn om je bedrijf startklaar te maken voor de weg omhoog.