Koplopers in fashion

Koplopers in fashion

Kunst  |  3 afleveringen

We weten allemaal dat de kledingindustrie na olie de grootste vervuiler is, vandaar dat duurzaamheid al jarenlang op de agenda staat. Een duurzame productie en transparantie in de gehele keten is een must.
Hoe diep moet je als modemerk gaan om echt duurzaam te zijn en het verschil te kunnen maken.
Deze podcast maak ik, Annet Goede samen met koplopers in de mode-industrie voor AllGoods. Een nieuw platform voor impactvolle public relations binnen het vakgebied textiel en fashion, rondom duurzaamheid, circulairity en inclusiviteit. Er is vanuit koplopers al veel kennis verzameld. En aan de andere kant zijn er veel vragen en onduidelijkheden. Hoe weet je als gebruiker of een bedrijf echt groen is, is het een eerste mooie stap of lijkt het meer dan dat het is.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Verras mij  


AllGoods in gesprek met ReShare en het Leger des Heils

Luister  

Koplopers in fashion  /  19-11-2019

Nr 1 op gebied van vintage kledingIn deze aflevering gaat Annet in gesprek met Sietske van Geel van het Leger des Heils en ReShare. Het Leger des Heils is al sinds 125 jaar actief om kleding te verzamelen en te doneren aan mensen die het nodig hebben. Inmiddels is daar ook de ReShare store aan toeg...


AllGoods in gesprek met Loop.a.Life

Luister  

Koplopers in fashion  /  14-10-2019

In deze aflevering gaat Annet in gesprek met changemaker en oprichter Ellen Mensink. Loop.a life is koploper in de circulaire textiel industrie en werkt met afgedankte kleding verzamelt via kleding containers. Deze waardeloze kledingstukken worden op innovatieve wijze terug gebracht naar de vezel om...


AllGoods in gesprek met Rhumaa

Luister  

Koplopers in fashion  /  22-09-2019

In deze aflevering gaat Annet in gesprek met oprichter Daniel Beernink van het duurzame fashionlabel Rhumaa. Wat maakt een mode merk echt duurzaam en hoe ver moet een merk gaan hiervoor.Op welke manier kun je erachter komen of een onderneming groen is en horen we hoe een onderneming vanuit de kern d...