Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo

Kunst  |  9 afleveringen

Dit is de podcastserie van het lectoraat Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. In elke aflevering interviewt gespreksleider Aminata Cairo onderzoekers over hun ervaringen met het doen van onderzoek en de bevindingen die ze deden. Aminata studeerde in de VS, waar ze promoveerde als antropoloog. Ze is een veelgevraagd spreker met grote interesse in educatie en inclusiviteit.


Verras mij  


Afl. 9: Reinhard Findenegg - Componeren in het primair onderwijs

Luister  

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo  /  05-04-2021

Welke mogelijkheden en moeilijkheden ondervinden leerlingen en leerkrachten met authentiek compositieonderwijs? Aminata Cairo in gesprek met Reinhard Findenegg.Host: Aminata CairoOp de bank: Reinhard FindeneggGeproduceerd door Podcast Studio Amsterdam


Afl. 8: Melvin Crone - Transformatief beeldend kunstonderwijs

Luister  

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo  /  29-03-2021

Wat is transformatief beeldend kunstonderwijs, hoe hangt het samen met persoonsvorming en wat kunnen docenten ermee in het voortgezet onderwijs? Aminata Cairo in gesprek met Melvin Crone.Lees hier het onderzoek: https://www.ahk.nl/onderzoek/research-profile/publicaties/publicatie/transformatief-bee...


Afl. 7: Melissa Bremmer en Emiel Heijnen - Wicked Arts Assignments

Luister  

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo  /  22-03-2021

Wat zijn Wicked Arts Assignments en hoe kan je die gebruiken in je kunstlessen of als nieuwe invalshoek voor je eigen kunstpraktijk? Aminata Cairo in gesprek met Melissa Bremmer en Emiel Heijnen. Lees hier meer over het boek: https://www.ahk.nl/onderzoek/research-profile/publicaties/publicatie/wic...


Afl. 6: Faizah Grootens en Ise An Verstegen - Ritmisch-dynamisch dansonderwijs

Luister  

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo  /  15-03-2021

Faizah Grootens en Ise An Verstegen - Ritmisch-dynamisch dansonderwijsWat zijn de kenmerken van de ritmisch-dynamische benadering en hoe pas je die toe in het primair dansonderwijs?Aminata Cairo in gesprek met Faizah Grootens en Ise An Verstegen. Naam onderzoek: Ritmisch-dynamisch dansonderwijsHo...


Afl. 5: Ellen van Hoek - Co-teaching in het primair kunstonderwijs

Luister  

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo  /  07-03-2021

Wat zijn de ervaringen met co-teaching in het primair kunstonderwijs van pabostudenten en aankomende kunstdocenten? Aminata Cairo in gesprek met Ellen van Hoek. Naam onderzoek: Co-teaching in het primair kunstonderwijsHost: Aminata CairoOp de bank: Ellen van HoekRemote: Else van der JagtLees hie...


Afl. 3: Marike Hoekstra - Kunstenaardocenten en democratische pedagogiek

Luister  

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo  /  01-03-2021

Wat is het verband tussen de praktijk van kunstenaardocenten en democratische pedagogiek? Aminata Cairo in gesprek met Marike Hoekstra.Naam onderzoek: Kunstenaar-docenten en democratische pedagogiekHost: Aminata CairoOp de bank: Marike Hoekstra Remote: Marieke HunzeLees het onderzoek: https://www....


Afl. 2: Nathalie Roos - Kunst, activisme en burgerschapsonderwijs

Luister  

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo  /  01-03-2021

Hoe kan activistische kunst leerlingen inspireren tot het maken van geëngageerde artistieke interventies en kritische maatschappelijke reflectie? Aminata Cairo in gesprek met Nathalie Roos.Naam onderzoek: 'Dealing with the real stuff'Host: Aminata CairoOp de bank: Nathalie RoosRemote: Wilma van Wij...


Afl. 1: Nadieh Graumans-Tigchelaar - Theater nabespreken met kinderen

Luister  

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo  /  01-03-2021

Hoe kun je met kinderen een open, inhoudelijk gesprek voeren naar aanleiding van de theatervoorstelling die ze net gezien hebben? Aminata Cairo in gesprek met Nadieh Graumans-Tigchelaar.Naam onderzoek: 'Er liepen mieren in mijn buik'Host: Aminata CairoOp de bank: Nadieh Graumans-TigchelaarRemote:...


Afl. 4: Michel Hogenes en Anouk Diepenbroek - Ontwerpend leren in muziekonderwijs

Luister  

Kunsteducatie Doorgelicht met Aminata Cairo  /  28-02-2021

Hoe kan je lessen ontwerpen waarbij leerlingen leren om op technologie gebaseerde muziekinstrumenten te maken? Aminata Cairo in gesprek met Michel Hogenes en Anouk Diepenbroek.Naam onderzoek: Designing new, technologybased musical instruments in primary educationHost: Aminata CairoOp de bank: Michel...