Motivatiefabriek door Mandy

#7 Hoe je wél reactie krijgt op jouw email

Motivatiefabriek door Mandy
10-09-2021

‘Ik heb al 2 e-mails gestuurd en nog steeds geen reactie!’

Vaak hoor ik deze zin van ondernemers.
Ze hebben een e-mail gestuurd om met een potentiële klant in contact te komen. En zitten (veel te lang) te wachten op een reactie.

Ondertussen komen er allerlei aannames omhoog:
‘Zie je wel, ze zitten niet op mij te wachten.’
‘Ze hebben vast geen tijd voor mij.’
‘Wie ben ik ook eigenlijk.’

Frustratie groeit:

‘Nou als het zo moet, laat maar lekker zitten dan!’
‘Ik vind dat zo onbeschoft’
‘Ik zou dat zelf nooit doen’

Maar wat als je deze context eens vanuit helderheid zou analyseren en niet vanuit ‘geraaktheid’?
Hoe is de toonzetting van jouw e-mail? Hoe helder ben je in jouw communicatie? Is jouw échte vraag duidelijk genoeg? Weet de ander écht wat jij precies wil en van hem verwacht én wat een gesprek met jou allemaal kan opleveren?

Of neem je aan dat de klant dit zelf wel begrijpt?
Of ben je wellicht te vaag en onduidelijk uit angst voor afwijzing?
Allemaal heel interessant om eens bij stil te staan, wanneer jij ook last hebt van onbeantwoorde e-mails.

Kom uit die wachtstand en ontdek wat jij nog meer kunt doen om wél (en sneller) reactie te krijgen op jouw e-mails.

In deze Podcast (18 minuten) leg ik je graag uit hoe je dit kunt turnen.  

P.S. Wil je met meer overtuigingskracht over jouw dienst praten en ben je op zoek naar krachtige coaching en praktische tools?
Meld je dan vrijblijvend aan voor een gratis inspiratiesessie of stuur een mail naar info@motivatiefabriek.nl.
Deze sessie verplicht je tot niets en je ontvangt direct al een aantal handige tips.
Mocht je na het gesprek behoefte hebben aan nog meer begeleiding, kunnen wij samen onderzoeken of persoonlijke coaching bij je past.

Benieuwd naar alle mogelijkheden om samen te werken, check dan ook even mijn website www.motivatiefabriek.nl

#motivatiefabriek
#effectiefcommuniceren
#meerklanten
#followup