Podcast Zoeker

Onlyhumans

Onlyhumans

Zakelijk  |  18 afleveringen

Een maandelijkse podcast over de sterke mensen achter merken. De beste communicatie lokt reacties uit als “Zo had ik het nog niet bekeken!” en “Dat zou nu eens echt over mij kunnen gaan”. Onze missie is dan ook: merken menselijker maken door hun verhalen te vertellen op een manier die hun doelpubliek ráákt. In onze maandelijkse podcast trekken we die lijn resoluut door. We praten met interessante gasten uit de sector over hun kijk op het leven, en hoe ze die aanwenden om unieke (merk)boodschappen te creëren.

oh #18 | Katrien Jans | Royal Belgian Football AssociationLuister  

“We geloven erin. Doe uw ding.” CEO van de Belgische voetbalbond kon Katrien Jans niet méér vertrouwen geven aan het begin van haar carrière als Women’s Football Manager. En dat loont – ook al strooide corona hier en daar roet in het eten. Benieuwd wat Katrien al bereikte en welke torenho…

oh #17 | Janske Michiels | UpstairsLuister  

Van een job bij een deurwaarder naar marketingmanager bij de Nederlandse marktleider in traprenovatie: Janskes baanwissel was op z’n minst gezegd bijzonder. Maar ze is dan ook een bijzondere marketing manager, die ons in deze podcast inkijk geeft in de marketingcampagnes en -strategie van Upstairs…

oh #16 | Jens Mortier, Joost Berends & Vincent D'Halluin | mortierbrigadeLuister  

In onze 16de podcast praten Jens Mortier, Joost Berends en Vincent D’Halluin van mortierbrigade over de fusie met Onlyhumans, de ambitie om ‘ietske te veranderen’ en leggen ze uit waarom een luiwammes niet past in hun bekroond team. Maar we gaan niet alles verklappen. Luister snel naar hun vol…

oh #15 | Peter Vindevogel | StreamzLuister  

In onze 15de podcast praten we met Peter Vindevogel, kersverse CEO van Streamz, over streamingplatformen in Vlaanderen, zijn stiekeme marktonderzoek bij zijn twee dochters, en hoe je ‘winkelhiert’ door een abonnement op Streamz te nemen. Peters favoriete series? Ook die ontdek je in deze podcast…

oh #14 | Thierry Geerts | Google BelgiumLuister  

Artificiële intelligentie, zelfrijdende auto’s en België als digitale ‘hoofdstad’ voor de gezondheidszorg: Thierry Geerts, Googles Country Director in België, is op zijn zachtst gezegd enthousiast over technologie en al haar mogelijkheden. Hij noemt zichzelf dan ook een ‘possibilist’. W…

oh #13 | Elke Dens | Toerisme VlaanderenLuister  

De baden in Oostende. Vlaanderen Vakantieland. “We hebben jullie gemist.” De mens als maker. Een transformationele economie. En David Attenborough. Het zijn maar enkele namen, woorden en begrippen die aan bod komen in onze podcast met Elke Dens, Marketing Director van Toerisme Vlaanderen. In dez…

oh #12 | Vic Dresen | Burger KingLuister  

“Ik denk niet dat er op dit moment twee leukere merken bestaan dan die waarvoor ik werk.” Als dat geen binnenkomer van formaat is. In onze twaalfde aflevering van onze podcast vertelt Burger King-prins Vic Dresen over zijn passie voor storytelling en creativiteit, doet hij uit de doeken waarom h…

oh #11 | Ann De Bisschop | Wellbeing coach & keynote speakerLuister  

Ceo’s van wie de tenen gaan krullen als ze het woord ‘burnout’ horen? Ann De Bisschop steekt ze in haar achterzak. Als eerste Wellbeing Director van België streed ze bij DPG Media voor een beter evenwicht tussen werken en leven. Ondertussen rammelt ze als keynote speaker en Wellbeing Consulta…

oh #10 | Alex Agnew & Andries Beckers | Welcome to the AALuister  

Wat gebeurt er als een eeuwig competitieve mens en een diep gepassioneerd man het plan opvatten om een wekelijkse podcast te maken? Dan krijg je 120 edities later de best beluisterde podcast van Vlaanderen – en twee wandelende encyclopedieën vol weetjes over dingen als milieu-economie, “thought…

oh #09 | Jonas Mallisse | Too Good To GoLuister  

Jonas Mallisse stampte de Belgische tak van Too Good To Go uit de grond. De app tegen voedselverspilling redde onlangs de twee miljoenste maaltijd van de vuilbak. In deze podcast hoor je hoe Jonas’ goesting voor sociaal ondernemerschap in India ontkiemde, hoe je concurreert op inhoud in plaats van…

oh #08 | Luc Van Moerzeke | VulpiaLuister  

“Een shitty manager die van mensen houdt.” Zo omschrijft Luc Van Moerzeke, CEO van woonzorgcentrumorganisatie Vulpia, zichzelf. Die liefde voor mensen vormt de rode draad door zijn werk én leven. Luc vertelt over het succesverhaal van Vulpia, inclusief mislukkingen. In deze podcast kom je te we…

oh #07 | Jasmien Wynants | Flanders DCLuister  

Jasmien Wynants werkt als expert sustainable fashion bij Flanders DC, een organisatie die ondernemers in de creatieve industrie ondersteunt. Ze is bovendien een van de drijvende krachten achter Close The Loop. Dit platform maakt mode-ondernemers wegwijs in de circulaire werkwijze. Waarom duurzamer w…

oh #06 | Peter Van Praet | BavetLuister  

Met BAVET biedt oprichter en conceptbewaker Peter Van Praet meer dan een verdomd lekkere spaghetti aan; zijn klanten ondergaan een heuse ‘experience’. Van deze keten – al hoort hij zelf liever ‘collectie’ – van fastcasualfoodrestaurants zijn er inmiddels al tien in Vlaanderen en Brussel.…

oh #05 | Lieven Van Nieuwenhuyze | House of HRLuister  

Lieven Van Nieuwenhuyze situeert zichzelf op het snijvlak van HR, IT en marketing. De group CMO bij House of HR is dan ook de geknipte persoon om het laatste nieuws te delen over hot topics als employer branding en e-recruitment. Van Google for Jobs tot het belang van een multibrandstrategie: Lieven…

oh #04 | Raymond Klompsma | srprs.me | Wobbly SunLuister  

Dat Raymond Klompsma van verrassingen houdt, is een understatement. Met srprs.me introduceerde hij een nieuwe manier van reizen waarbij vakantiegangers niet weten wat hun bestemming is. Zelf weet Raymond héél duidelijk waar hij met zijn merk naartoe wil. Hij vertelt in deze podcast over merkidenti…

oh #03 | Noortje Palmers | FotograafLuister  

Mensen uit de reclame- en modewereld kennen haar al even. En ook in de pers is ze al een paar jaar een veelgevraagd portretfotograaf. Misschien wel omdat ze met haar spontane, kleurrijke en speelse stijl zelfs een citroen sexy kan maken. Deze zomer deed ze Instagram nog op hol slaan met Taboob. Een …

oh #02 | Stijn Lowette | KambukkaLuister  

Van Limburg tot Australië: over de hele wereld houden Kambukka-flessen hipsters gehydrateerd. Stichter Stijn Lowette vertelt hoe hij zijn merknaam al een decennium voor de lancering verzon en wat hij leerde uit zijn jarenlange ervaring in de markt.

oh #01 | Tom Andries | TodayLuister  

Hoe hou je de identiteit en het verhaal van je merk interessant? Tom Andries, creative director van Today, over het belang van branding, design, typografie en de kunst van het maken van de juiste keuzes.