Podcast Zoeker

Punt aan de lijn

Punt aan de lijn

Zakelijk  |  12 afleveringen

Een podcast over content marketing en copywriting. Met één missie: jouw kennis over deze twee vakgebieden vergroten. Of je nu content marketeer, manager of strateeg bent. Of er nu copywriter, redacteur of communicatie specialist op je LinkedIn-prijkt. Punt aan de lijn informeert en inspireert over alles op de snijlijn met content en copy.

12 - Stijn Verdickt over DISC-schrijven: content en copy op maat van verschillende persoonlijkhedenLuister  

Als copy en content professional werk je uiteraard met persona’s. Eén iemand die staat voor een bepaalde doelgroep.Maar voor Stijn Verdickt, copywriter bij Idearté en schrijftrainer, gaat zo’n persona voorbij aan de grote verscheidenheid binnen die doelgroep.Daarom schrijft hij met de DISC-aan…

11 - Jeroen Huynen over content mapping: doet jouw content wel wat hij hoort te doen?Luister  

Men neme twee assen. Op de ene zet je je buyer persona's. Op de andere je klantreis. Zo ontstaan er verschillende velden die je vervolgens kan invullen. Met inhoudelijke ideeën, distributiekanalen en formats.Dat is het principe van content mapping. Een manier om vanuit je verschillende type kl…

10 - Nicol Tadema over betere vacatureteksten: informeren, preselecteren en converterenLuister  

Ze zijn de laatste schakel in alles wat met employer branding te maken heeft. In de war voor talent zouden zij hét ultieme wapen moeten zijn.Toch is de doorsnee vacature op z'n best middelmatig te noemen. In deze aflevering geeft Nicol Tadema tips om betere vacatures schrijven. Nicol is zaakv…

09 - Sam De Cock over de switch van freelance copywriter naar een eigen contentbureauLuister  

We spoelen terug naar eind 2017. Het was in die periode dat Sam De Cock besliste om de sprong te wagen. De sprong van freelance copywriter naar de opstart van zijn eigen contentmarketingbureau."Ik had het eigenlijk goed. Fijn werk, toffe klanten en een goedgevulde agenda. Toch was er die ambitie om …

08 - Chris Demeyere over de rol van social in content marketing: kanalen, influencers en de toekomstLuister  

"Don't build your house on rented land, wordt wel eens gezegd. Maar rented land is wel perfect om even je caravan op te parkeren."Eat that Joe Pulizzi.In deze aflevering praat ik met Chris Demeyere. Hij leidt samen met Joke De Nul het socialmedia-agentschap Punchline. Chris laat zijn licht schi…

07 - Frederik Vermeire: SEO door de bril van de content marketeer en copywriterLuister  

In deze aflevering praat ik met Frederik Vermeire, zaakvoerder van het SEO-agency WiSEO en auteur van het boek Krachtige SEO. Frederik schetst welke rol SEO speelt in je content marketing aanpak. Welke plaats en prioriteit heeft het? Hoe maak je het verschil in een concurrentiële B2C-sector? Of vi…

06 - Zeg ja tegen jargon in je tekstenLuister  

Jargon, dat is te mijden, lees en hoor ik altijd. Niet doen. Als copywriter mag je geen jargon in je teksten gebruiken. Nooit. Ik ben het daar niet mee eens. Ik ben van mening dat jargon in sommige situaties wél ok is. Jargon kan net voor duidelijkheid zorgen. En selecteren en connecteren. 

05 - Rachel Young over haar rol als Head of Content: ontwerper, bewaker en verzoenerLuister  

5 talen + 13 landen wereldwijd = heel wat content om te overzien. Zeker als je nog eens heel specifieke content wilt maken per land. “Want alleen zo kan je als merk relevant zijn."In deze aflevering schuif ik - op coronacorrecte afstand - aan tafel met Rachel Young van Rydoo. En Rydoo, dat is soft…

04 - Bavo Van Landeghem over verbal branding en 3 hardnekkige copywritingclichésLuister  

Verwijder het logo. Schrap elk huisstijlelement. Is het dan nog altijd duidelijk dat dat stuk copy alleen maar van jouw bedrijf of merk kan zijn? In deze vierde aflevering praat ik met Bavo Van Landeghem van Scriptorij, gespecialiseerd in verbal brandings. Hij vertelt je over de wat en waarom, en z…

03 - Bert Goessens over magazines: formats, inspiratie en de wisselwerking met vormgever en klantLuister  

Wat zijn de hoekstenen van een sterk magazine? Hoe haal je als redacteur het meeste uit de samenwerking met je vormgever? En hoe krijg je je klant mee in het verhaal?In deze derde aflevering praat ik met Bert Goessens van Bold & pepper, het agency achter magazines als Grappa (KBC), Vivaldi (Aldi) en…

02 - Pieter Moons over SEO, de ideale skill set van een copywriter, NLP en confirm shamingLuister  

Is SEO voor elke klant en tekst verplichte kost? En hoe kan het jou als copywriter of redacteur helpen om je lezer nóg beter van dienst te zijn?In deze tweede aflevering praat ik met Pieter Moons, content Lead & senior SEO copywriter & coach bij Intracto.Naast SEO heb ik het met Pieter over de mees…

01 - Jente Joris over content en PR binnen RCA, en het belang van distributie en rapportageLuister  

In deze allereerste aflevering schuif ik aan tafel met Jente Joris, content director bij het Limburgse agency RCA. We hebben het over de wisselwerking tussen content marketing en PR. Wat kan een content marketeer leren van een PR-officer? En omgekeerd? En is een content marketing strategie zonder PR…