Podcast Zoeker

RAUWKOST

RAUWKOST

Zakelijk  |  17 afleveringen

Welkom bij RAUWKOST. In deze podcast gaan we in gesprek met ervaren reclamemakers. We richten ons in deze persoonlijke gesprekken op de achterliggende motivaties, gemaakte fouten en doorslaggevende ideeën om unieke inzichten te krijgen die je verder helpen in je carrière. Over RA*W: Wij zijn een non-profit organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling haar jong talent community in de reclame-industrie. Voor meer info: www.we-are-raw.com of check onze Facebook en Instagram pagina’s.

S2 Aflevering 8: Rose ZandvlietLuister  

Welkom in de wilde wereld van Rose Zandvliet. Waar je het zo gek niet kunt bedenken, of Rose heeft het wel gedaan. Dan hoor ik je denken: ja dag… Nou, let maar op… Ze is make-up artist geweest, heeft een boek geschreven over pandapunten (google dat even als je niet weet wat het is), duikt op ran…

S2 Aflevering 7: Nikki de la RambeljeLuister  

Mocht je Nikki net gehoord hebben en denken: ik moet een mobiel abonnement afsluiten. Dan is dat helemaal niet zo gek. Want voordat Nikki de la Rambelje creative director bij Gardeners werd was zij dé stem van de Ben commercials. Maar om van haar stem dr werk te maken had ze niet zo’n zin in. Dus…

S2 Aflevering 6: Remco DongorLuister  

Remco Dongor. Oprichter, hoofddeksel fanaat en, als we de kleurrijke 50 moeten geloven, funny as Hell! Bij KAPOOOW wisselt hij vaak tussen zijn creatieve pet en zijn strategische pet. En als hij goed gemutst is (wat hij volgens mij altijd is) doet hij er ook consultancy bij. Je kunt ze onder andere …

S2 Aflevering 5: Rens VerweijLuister  

Rens Verweij was misschien wel de slechtste dakdekker van Zaandam. Toen hij merkte liever aan funderingen te werken dan aan daken, richtte hij zich op strategie. Daarom schreeuwde hij het van de daken toen hij dat bij Vice mocht gaan doen. Inmiddels werkt hij als Head of Strategy bij DEPT. Wat is no…

S2 Aflevering 4: Kim TrotzLuister  

Kim Trotz is mede-oprichter van freelance platform Qommunity. Door jaren als freelance copywriter te werken onder de naam Trotz in de branding, voelde ze samen met Kiki Calis de behoefte om freelancers met elkaar te verbinden. Maar waarom zou je starten als freelancer? En heb je eerst werk ervaring …

S2 Aflevering 3: Diederik BroekhuizenLuister  

Een grote liefde voor social media. Die kennis en liefde is echt heel groot. Begonnen als productie assistent bij Endemol runt hij nu misschien wel het bekendste social media platform van Nederland en is verantwoordelijk voor het jaarlijks terugkerende event: The Best Social awards.

S2 Aflevering 2: Erik Wiese & Erjon TuenterLuister  

De droom te kunnen schitteren tijdens de eredivisie is heel dichtbij. Want Erik speelde vroeger bij Go Ahead Eagles en PEC Zwolle en Erjon bij De Graafschap. En dan is spelen in het eerste elftal wel het hoogst haalbare doel. Maar ze kozen uiteindelijk niet voor groen, maar voor blauw gras. En op da…

S2 Aflevering 1: Talisia MisiedjanLuister  

Okay okay, ik hoor je denken. A Million Faces, reclame? Maar wedden dat jij veel kunt leren van Talisia Misiedjan? Misschien ken je haar vooral als Avalanche uit Spangas, maar toen ze doorhad dat het achter de schermen leuker was dan voor de schermen, is ze zich meer gaan richten op casting. Inmidde…

Trailer RAUWKOST Seizoen 1Luister  

Welkom bij RAUWKOST. Een podcast waar wij met stichting RA*W jou als jonge, talentvolle reclamemaker lessen willen meegeven van professionals die al enige tijd een stempel hebben gedrukt op de reclame-industrie en daar al enige tijd in werken. In deze persoonlijke gesprekken vertellen ze hoe ze door…

S1 Aflevering 8: Marion KoopmanLuister  

In de laatste aflevering van dit seizoen spreken we Marion Koopman, CEO van Greenhouse Group in Eindhoven. Ondanks dat ze geen achtergrond heeft in reclame heeft ze nu de leiding over een bureau met meer dan 500 experts in data, media, creatie en tech. Ze vindt innovatie en persoonlijke ontwikkeling…

S1 Aflevering 7: Nadine RidderLuister  

Nadine Ridder doet het allemaal. Ze werkt als freelance creatief strateeg voor verschillende opdrachtgevers in de reclamebranche. Daarnaast is ze columnist voor onder meer het Parool, co-founder van stichting IncludeNow en oprichter van We Are All Activists. Hoe kijkt zij naar het reclamevak met haa…

S1 Aflevering 6: Emilio de HaanLuister  

Emilio de Haan is co-founder en Creative Director van HERC the Agency. Sinds 2004 (of was het 2001?) maakt Emilio creatief werk maar wat heeft er voor gezorgd dat hij werk maakt wat hij wíl maken? En hoe kijkt hij aan tegen talentenwikkeling in de reclame-industrie? SHOWNOTES: Fred & Farid https://…

S1 Aflevering 5: Jordi van de BovenkampLuister  

In deze aflevering: Jordi van de Bovenkamp. Tegenwoordig Creative Director bij MediaMonks, maar hij is bekend geworden tijdens zijn tijd bij Boomerang Agency. In dit gesprek hebben we het over wat voor impact social media nu maakt en waarom hij het gezicht van “de reclame” op tv is. SHOWNOTES: P…

S1 Aflevering 4: Claire DaemenLuister  

Onze volgende gast is Claire Daemen, freelance account manager sinds begin 2020. Welke inzichten gingen aan de keuze voor freelance vooraf? Daarnaast heeft ze kilometers gemaakt voor het jaarlijks stijf uitverkochte event ADNIGHT. Wat zijn haar tips voor het opzetten van een succesvol eigen initiati…

S1 Aflevering 3: Lode SchaefferLuister  

Lode Schaeffer is Creative Director en eigenaar van reclamebureau INDIE. Hij is erg gepassioneerd over het reclamevak (en honden). Maar waar komt zijn passie vandaan en wat is zijn geheime ingredient van een succesvol (onafhankelijk) bureau?

S1 Aflevering 2: Patritia PahladsinghLuister  

In deze aflevering spreken we met Patritia Pahladsingh. Patritia is Managing Director van TBWA\NEBOKO en werkt al 13 jaar voor het bedrijf. Een hectisch leven om te combineren als je woont in Den Haag en werkt in Amsterdam. Wat is haar geheim op werkgebied en wanneer heeft zij voor haar belangrijke …

S1 Aflevering 1: Japie StoppelenburgLuister  

In deze aflevering spreken we met Japie Stoppelenburg. Inmiddels runt hij zijn eigen bureau truus. Daarvoor is hij Creative Director geweest bij A Friend of Mine en DEPT. Hij vindt zichzelf anders dan de rest en dat maakt hem volgens ons uniek. Maar wat heeft hij geleerd in zijn carrière, wat was z…