Reclamemuziek

Reclamemuziek

Muziek  |  9 afleveringen

Iedere artiest droomt van een hit. Maar merken die dromen van een hit zijn er ook. Niet zo vreemd, want airplay, hit succes en positieve herhaalde associatie betekent een enorme boost voor je branding en bekendheid. Dat het mogelijk is, blijkt bijvoorbeeld uit de commercials van Interpolis (‘Smoorverliefd’) en PLUS Supermarkten. Voor die laatste maakte singer-songwriter Joe Buck het liedje ‘The Way You Take Time’. Het liedje uit de reclame groeide uit tot een airplay top tien hit. Verantwoordelijk voor die samenwerking was Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company. Amp.Amsterdam is ook de initiator achter de Reclamemuziek podcast, de nieuwe podcast serie over muziek, branding en merken. In een serie korte afleveringen neemt presentator Amber Roner je mee in de wereld van de reclamemuziek. Ze gaat in gesprek met artiesten, producers, music supervisors, publishers en natuurlijk reclamemakers. Wat betekent geluid voor je merk? Op welke wijze zorgt muziek voor herkenbaarheid en identiteit van je brand? De Reclamemuziek podcast is een must-listen voor iedereen die in de reclame werkt en wilt weten hoe je boodschap versterkt kan worden of een doelgroep op natuurlijke wijze bereikt. De serie is ook interessant voor artiesten, songwriters, producers en muziekliefhebbers die meer willen weten over de mogelijkheden en kracht van muziek, of de wijze waarop een commercial als springplank voor een artiest kan werken.

Verras mij  


Advocaten: Syb Terpstra (Bureau Brandeis) & Daniël Haije (Hoogenraad & Haak)

Luister  

Reclamemuziek  /  17-01-2023

In de laatste aflevering van deze serie spreken we met Syb Terpstra advocaat IP & Entertainment bij Bureau Brandeis en Daniël Haije, advocaat Reclamerecht, IP & E-commerce en partner bij Hoogenraad & Haak. Aan de hand van een aantal voorbeelden gaan ze in op rechten, de invloed van social media op...


Brand & Marketing: Kim Smulders (Merkstrateeg Interpolis) & Stefanie May (Interim Marketing Manager))

Luister  

Reclamemuziek  /  20-09-2022


Artiesten & Label Managers: Mahi Khalesi (ROQ 'N Rolla) & Jacco Toma (Kaiser Management)

Luister  

Reclamemuziek  /  22-06-2022

In deze aflevering spreken we met label director van ROQ N’ Rolla Mahi Khalesi en artiestenmanager Jacco Toma van Kaiser Management over reclame binnen het artiesten landschap en andersom. De “verjaardagsvraag” heerst: wat doet een label- of artiestenmanger nu eigenlijk? Het draait allemaal om...


Brand Partnership Managers: Shari Hubeek (Top Notch) & Emiel van der Burgt (Armada Music)

Luister  

Reclamemuziek  /  12-05-2022

In aflevering 5 van de Reclamemuziek podcast nemen we een kijkje in de keuken bij Brand Manager Emiel van der Burgt (Armada) en Head of Brand Partnerships Shari Hubeek (Top Notch). Wat zijn nu de do’s and dont’s van een brand partnership? Bekijk de besproken campagnes hier:Zeeman, Hef - SkeerMin...


Creative Directors: Joeri Jansen (Roorda) & Ward Graumans (Buck)

Luister  

Reclamemuziek  /  06-04-2022

In deze aflevering onze host, Amber Roner, met creative directors Joeri Jansen (Roorda) en Ward Graumans (Buck) over de essentiële rol die muziek speelt bij het overbrengen van een boodschap.


Music Producers: Shakuru Tajiri & Maik Cox

Luister  

Reclamemuziek  /  05-11-2021

In de derde aflevering, gaan music producers & supervisors Shakuru Tajiri & Maik Cox, samen met onze host Amber Roner dieper in op muziek produceren voor commercials. Ze gaan in op wat er allemaal bij komt kijken om van een briefing tot een passende track voor een reclame te komen. Verder vertellen...


Publishers & Syncmanagers deel 2: Lianne Vos & Karolien Mazereeuw

Luister  

Reclamemuziek  /  18-10-2021

In deel 2 van de aflevering over Publishers en Syncmanagers , hoor je hoe syncmanagers Lianne Vos, Senior Sync Manager bij Universal Music Publishing Group en Karolien Mazereeuw, Head of Sync Benelux bij Sony Music Publishing, passende muziek vinden bij een campagne. Ook leggen ze het verschil uit t...


Publishers & Syncmanagers deel 1: Lianne Vos & Karolien Mazereeuw

Luister  

Reclamemuziek  /  05-10-2021

In deel één van de tweede aflevering, gaan syncmanagers Lianne Vos, Senior Sync Manager bij Universal Music Publishing Group en Karolien Mazereeuw, Head of Sync Benelux bij Sony Music Publishing, samen met onze host Amber Roner dieper in op syncs. Ze leggen in dit eerste deel uit wat er allemaal b...


Songwriters: Sofia Dragt & Joe Buck

Luister  

Reclamemuziek  /  02-07-2021

In de eerste aflevering praat host Amber Roner met artiesten Joe Buck en Sofia Dragt en vertellen zij over het schrijven voor een commercial. Joe vertelt over zijn liedje 'The Way You Take Time', dat in een commercial van PLUS Supermarkten werd gebruikt en uitgroeide tot een hit met elf miljoen stre...