Red de Millennial

The Social Dilemma door de ogen van schermgeile telefoonjunks

Red de Millennial
30-09-2020

Zijn we verslaafd aan onze telefoons? Wiens schuld is dat? En waarom is social media niet gewoon vooruitgang, zoals een fiets of elektrische verlichting? In deze aflevering bespreken we The Social Dilemma, de spraakmakende documentaire van Netflix over wat techgiganten zoals Google en Facebook met onze menselijkheid hebben gedaan. Charlotte blijkt volledig gebrainwasht en Bouke gooit het over een Marxistische boeg.
 
Het stuk in De Correspondent over de effectiviteit van online advertenties:https://decorrespondent.nl/9748/adverteerders-trekken-zich-terug-van-facebook-maar-werkt-online-adverteren-wel/5168715573120-5e1484a6
Een stuk van Tristan Harris, die bij Google aan de bel trok: https://medium.com/thrive-global/how-technology-hijacks-peoples-minds-from-a-magician-and-google-s-design-ethicist-56d62ef5edf3
Meer informatie over de Rohingya’s in Myanmar:https://time.com/5880118/myanmar-rohingya-genocide-facebook-gambia/
https://www.nytimes.com/2018/11/06/technology/myanmar-facebook.html
Voor wie hier verder over wil lezen raadt Bouke deze boeken aan:Surveillance Capitalism van Shoshana Zuboff
Alone Together van Sherry Turkle

Productie: Sezen Moeliker I Dag en Nacht Media
Logo: Roos Vervelde I Red Pers
Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.