Podcast Zoeker

Story of AMS Podcast

Story of AMS Podcast

Maatschappij & Cultuur  |  28 afleveringen

Iedere maandag een podcast over marketing met top marketeers en merken. Onderdeel van Story of AMS. Met hosts Coen en Sam Van Hees.

HOE HAAL JE HET MEESTE UIT JE MERKIDENTITEIT? - PAULINE GOEDHART (A'DAM TOREN) - Story of AMS #30Luister  

In deze aflevering van de Story of AMS Podcast praten we met Pauline Goedhart, Brand Manager van de A’DAM Toren en Marketing Manager van de A’DAM Lookout. We praten over hoe de Toren met de 100-meter-hoge schommel aan het Amsterdamse IJ een icoon is geworden van de stad. We komen erachter dat he…

HOE ONDERSCHEID JE JEZELF ALS ECOMMERCE MERK? - STEFAN VAN DEN BERG (GIRAV) - STORY OF AMS #29Luister  

In deze aflevering spreken we Stefan van den Berg, Chief Marketing Officer van Girav. We praten onder andere over het opereren in het huidige e-ommercelandschap en hoe Girav aan het merk bouwt. Hoe zorg je ervoor dat je je onderscheidend vermogen behoudt? Hoe vermijd je, tegelijkertijd, eentonigheid…

HOE BLIJFT IKEA HAAR MERKPOSITIONERING ONTWIKKELEN? - FREDERIKE DEN OTTELANDER - STORY OF AMS #28Luister  

In deze aflevering praten we met Frederike den Ottelander, Country Marketing Manager van IKEA. We praten uitgebreid over de vernieuwde koers van IKEA, waaronder hun positionering rondom duurzaamheid en het einde van de iconische catalogus (zowel de print als digitale versie). Waarom kozen zij voor d…

HOE ZIET DE ULTIEME FESTIVALMARKETING ERUIT? - BENTE BOLLMANN (LOWLANDS)- STORY OF AMS PODCAST #27Luister  

In deze aflevering praten we met Bente Bollmann, Senior Marketing Manager van Lowlands en Down the Rabbit Hole bij Mojo Concerts. We praten over het creëren van de ultieme festivalbeleving, iets dat veel verder gaat dan het drie dagen durende evenement. Zo vragen we de marketing manager naar zijn v…

HOE ZORG JE VOOR EEN GEWELDIGE CUSTOMER EXPERIENCE? - FRANS LEENAARS (TUI)-STORY OF AMS PODCAST #26Luister  

In deze aflevering praten we met Frans Leenaars, Chief Marketing Officer en Group Customer Experience Director van TUI. We praten over zijn rollen als CMO én Experience Director (CCXP) bij één van de grootste reisorganisaties van Nederland, en waarom de focus op klantervaring nu belangrijker is …

HOE VERTEL JE JOUW MERKVERHAAL MET CONTENT? - TIM LAMMERS (BURGERS' ZOO)- STORY OF AMS PODCAST #25Luister  

In deze aflevering praten we met Tim Lammers, Marketing Manager van Burgers’ Zoo en daarnaast ook eigenaar van evenementenorganisatie Kibeco. Tim vertelt ons alles over zijn visie voor contentstrategie en de belangrijke rol die deze manier van storytelling speelt in de positionering van een Dieren…

HOE RUN JE EEN SUCCESVOL MARKETINGBUREAU?! - RACHEL PERSOON (TYPHOON) - STORY OF AMS PODCAST #24Luister  

In deze aflevering praten we met Rachel Persoon, marketeer en eigenaresse van hospitality marketing agency, Typhoon. We praten met de veelzijdige onderneemster over het maken van keuzes als marketing agency. Zo legt ze uit waarom Typhoon juist focust op de niche hospitality, en tegelijkertijd een en…

HOE ZET JE STERKE PURPOSE BRANDING NEER? - WESSEL VAN EEDEN (JUSTDIGGIT) - STORY OF AMS PODCAST #23Luister  

In deze aflevering praten we met Wessel van Eeden, Global Marketing Director van JustDiggit. Wessel vertelt ons alles over JustDiggit en de impact die de non-profit heeft kunnen maken door middel van krachtige Storytelling en communicatie. We praten onder anderen over de waarde van partnerships. Waa…

HOE BOUWT MASTERCARD AAN WERELDWIJDE HERKENNING? - MARENE ARNOLD - STORY OF AMS PODCAST #22Luister  

In deze aflevering praten we met Marene Arnold, Director Marketing & Communications van MasterCard Nederland. We spreken haar over het neerzetten van een succesvol, herkenbaar merk. Ze vertelt ons waarom dit veel verder gaat dan het aanbieden van een goed product. We praten ook over de benodigde com…

HOE CREËER JE EMOTIE BIJ DE CONSUMENT? - BENJAMIN VAN DER KLOET (INNOCENT)| STORY OF AMS PODCAST #21Luister  

Deze week gaan we in gesprek met Benjamin van der Kloet, de Marketing Leader van Innocent Drinks. We vragen hem hoe hij de marketing van Innocent Drinks in verschillende delen van Europa aanstuurt, want hoe zorg je ervoor dat je op elk lokaal niveau een relevant merk neerzet? We praten over de ingr…

HOE BOOST JE DE NAAMSBEKENDHEID VAN JE MERK? - MARCO BUDDING (DROOMPARKEN)| STORY OF AMS PODCAST #20Luister  

In deze aflevering praten we met Marco Budding, de Marketing Director van Droomparken. We hebben het met hem over de groei van Droomparken, en uiteraard de populariteit van vakantie in eigen land tijdens de coronacrisis. Hoe hebben zij hierop ingespeeld? Ook vroegen we hem over hun rol als sponsor i…

HOE TONY’S CHOCOLONELY MET HUN MISSIE MARKTLEIDER WERD - YNZO VAN ZANTEN | STORY OF AMS PODCAST #19Luister  

Deze week praten we met Ynzo van Zanten, de Choco Evangelist van Tony’s Chocolonely. Hij legt ons alles uit over het vertellen van een merkverhaal en waarom het van belang is. Zo bespreken we hoe Tony’s Chocolonely naast merk met een missie ook marktleider werd, zonder betaalde reclame. Ook vrag…

HOE VERBINDT YOUNGCAPITAL BEDRIJFSCULTUUR & BRANDING? - MARGRIET DE KROON | STORY OF AMS PODCAST #18Luister  

In deze aflevering praten we met Margriet de Kroon, Marketing Director van YoungCapital. We vragen haar hoe het is om eindverantwoordelijk te zijn voor YoungCapital’s enorme marketingteam. Hoe begeleid je een afdeling van 70 man?! We gaan in op het belang van een goede bedrijfscultuur, en waarom d…

HOE CREËER JE EEN CUSTOMER JOURNEY? - RUTH DE JAGER (STORYTEL)| STORY OF AMS PODCAST #17Luister  

Deze week praten we met Ruth de Jager, Country Manager van Storytel. Hoe heeft Storytel het imago van het luisterboek een boost gegeven? Ze legt uit op welke manier nieuwe generaties content tot zich nemen, en waarom juist een streaming platform voor luisterboeken zo effectief is. Verder bespreken w…

HOE POSITIONEER JE EEN MERK?! - JORN AGTERBERG (QMUSIC)| STORY OF AMS PODCAST #16Luister  

In deze aflevering spreken we Jorn Agterberg (Marketing Manager, Qmusic) over het bouwen en bereiken van een audience. Hoe bepaal je jouw doelgroep? Op welke marketinguitingen moet je nu inzetten?! Zo vertelt hij over de strategie waarmee Qmusic zich als radiostation én merk positioneert. Ook legt …

HOE DE (RE)BRANDING KLARNA OP DE KAART ZETTE - CÉLINE JONKER | STORY OF AMS PODCAST #15Luister  

Deze week praten we met Céline Jonker, Marketing Manager van @klarna. Hoe werd Klarna één van de snelst groeiende Europese (fintech-)bedrijven? We bespreken (re)branding strategie, de invloed van popcultuur en hoe een koerswijziging soms enorm goed kan uitpakken... Ook vertelt ze hoe het is om de…

HOE BLIJFT RADIO RELEVANT IN 2020?! - SANDER DE VRIES (RADIOCORP) - STORY OF AMS PODCAST #14Luister  

In deze aflevering praten we met Sander de Vries, Digital Director van RadioCorp (SLAM! en 100% NL). We spreken hem over de groeiende focus van de radiowereld op digitale content productie, de rol van data en hoe je erachter komt welke strategie het beste bij je past. Hij vertelt hoe hij met SLAM! z…

HOE WORD JE EEN GOEDE STRATEEG? - ANTOINETTE HOES - STORY OF AMS PODCAST #13Luister  

Deze week praten we met Strategy Director, Antoinette Hoes. De voormalige DDB en MediaMonks strateeg vertelt over haar indrukwekkende carrière in de internationale reclamewereld. Ze legt uit wat een strategische positie nou eigenlijk inhoudt en verklapt de ingrediënten van een succesvolle pitch. O…

HOE FELYX NEDERLAND VEROVERT?! - CMO FELYX, LUC VAN EMMERIK - STORY OF AMS PODCAST #12Luister  

Deze week praten we met Luc van Emmerik, Chief Marketing Officer van Felyx. We spreken hem over de bijdrage van de herkenbare groene scooter aan de moderne stad, data-gedreven marketing, en hoe je competitie juist als iets positiefs kunt zien. Ook vertelt hij ons over hoe zij hun product en een aang…

MERK BOUWEN IN 2020 - RON SIMPSON - STORY OF AMS PODCAST #11Luister  

We’re back! In deze nieuwe aflevering spreken we met onze two-time guest Ron Simpson, founder van The Avocado Show. We bespreken de strategie achter het nog steeds groeiende succes, het creëren van een sterke merkervaring (en het belang hiervan), en hoe je up-and-running blijft tijdens Covid-19. …

DE WEG NAAR SUCCES! - BORIS VELDHUIJZEN VAN ZANTEN - BROTHERTALK #10Luister  

Boris veldhuijzen van Zanten is een serial tech entrepreneur en founder & CEO van The Next Web. In deze podcast hebben we het over de weg naar success, geluk en horen we het verhaal achter The Next Web. Check it out!

HOE BOUW JE EEN PERSONAL BRAND OP?! - FUNS JACOBS - BROTHERTALK #9Luister  

Funs Jacobs is een serial entrepreneur, business partner van Gregory van der Wiel en inwoner van Los Angeles. Als je meer wil leren over de kracht van personal branding en het opbouwen van een brand luister dan naar deze podcast. Check it out!

WAT IS SUCCES EN HOE KUN JE GOED BLIJVEN PERFORMEN?!- JORD CUIPER - BROTHERTALK #8Luister  

In deze aflevering is high-performance specialist Jord Cuiper te gast. We praten over wat nou precies succes is, hoe je op het hoogste niveau kan blijven performen en hoe je een gebalanceerd leven leidt. Een podcast vol inspirerende verhalen en tips! Jord Cuiper: https://www.instagram.com/jordcuipe…

HOE GA JE VIRAL EN BOUW JE EEN SUCCESVOL MERK?! - RON SIMPSON - BROTHERTALK #7Luister  

In deze aflevering is Ron Simpson, de founder van The Avocado Show the gast. We praten over het opbouwen van een succesvol merk, waarom bepaalde content viral gaat en hoe je succesvol wordt en blijft. Een podcast vol mooie verhalen en interessante insights en tips! Ron Simpson: https://www.instagra…

HOE ORGANISEER JE SUCCESVOLLE FEESTEN?! - BROTHER TALK #6 - STIJN JESSE & GIOVANNI DE CAPITANILuister  

In deze aflevering zijn de founders van Movement Entertainment en mede-eigenaren van het Feest van Joop te gast - Stijn Jesse & Giovanni de Capitani. We praten over het opzetten van succesvolle feesten, de stress en de mooie dingen die hierbij komen kijken en over ondernemerschap en doelen bereiken.…

ONDERNEMEN MET DATA VAN MILJARDEN SOCIAL MEDIA GEBRUIKERS - BROTHER TALK #4 - THOMAS SLABBERSLuister  

ONDERNEMEN MET DATA VAN MILJARDEN SOCIAL MEDIA GEBRUIKERS - BROTHER TALK #4 - THOMAS SLABBERS by Story of AMS Podcast

ONDERNEMEN, TATTOOS & VLOGGEN - BROTHERTALK #3 - JORG RUISLuister  

ONDERNEMEN, TATTOOS & VLOGGEN - BROTHERTALK #3 - JORG RUIS

14 MAANDEN LANG REIZEN, STOPPEN MET STUDIE & ONDERNEMEN?! - BROTHERTALK #2 - MANOUK TERMAATENLuister  

Volg Manouck Termaaten hier: https://www.instagram.com/mstermaaten/ Volg ons op Instagram: https://www.instagram.com/samvhees/ https://www.instagram.com/coenvanhees/ Volg ons op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/sam-van-hees-714364110/ https://www.linkedin.com/in/coenvanhees/ Volg ons op Yout…