Studio Beeckestijn

Zakelijk | 33 afleveringen
Bij Beeckestijn Business School delen we graag onze vakkennis. Delen betekent namelijk vermenigvuldigen. Onder de naam Studio Beeckestijn maken we iedere maand een podcastaflevering met interessante learnings, trends en inzichten die je niet mag missen!
Verras mij
Verras mij
Artificial Intelligence: zo win je van de anderen met AI en dataLuister
Studio Beeckestijn / 28-07-2022
In deze podcast van studio Beeckestijn vertelt Alex Dowdalls uitgebreid over het gebruik en te toepassing van Artificial Intelligence (AI) en data & legt uit waarom je wint van anderen wanneer je dit toepast.…
Diversiteit & Inclusie: het is nooit afLuister
Studio Beeckestijn / 05-07-2022
Inclusie en diversiteit zijn onderwerpen die steeds belangrijker worden. In deze nieuwe podcast gaat Bart Meerdink gaat in gesprek met Madhu Mathoera, expert op het gebied van diversiteit & inclusie en marketingcommunicatie. In deze podcast hoor je alles over deze onderwerpen binnen organisaties en…
Zo maak je meer impact met online tekstenLuister
Studio Beeckestijn / 20-05-2022
In de nieuwe podcast gaat Bart Meerdink in gesprek met Martin van Kranenburg en Wim van der Mark, beide docenten bij Beeckestijn Business School. Martin is één van de meest gevraagde sprekers en trainers op het gebied van conversie, personalisatie en neuromarketing en werd afgelopen jaar zelfs do…
Bouwen aan een sterk merk: het verhaal van PolestarLuister
Studio Beeckestijn / 19-04-2022
In deze nieuwe podcast gaat Bart Meerdink in gesprek met Valéry Gresnigt, head of marketing & PR bij Polestar. Hij vertelt onder andere over zijn rol binnen Polestar en het opzetten van het merk op de Nederlandse markt.…
Scoren met LinkedIn: de do's en don'tsLuister
Studio Beeckestijn / 06-04-2022
Bart Meerdink gaat in gesprek met Corinne Keijzer, een echte social media expert, en dan vooral LinkedIn. Ze was er vroeg bij met haar LinkedIn trainingen, heeft meerdere boeken geschreven én ze is trainster bij Beeckestijn. Een speciale gast dus. In de podcast gaat ze van alles vertellen over Link…
Interview Digital Marketing professional 2021Luister
Studio Beeckestijn / 23-02-2022
In deze nieuwe podcast vertelt Olga Kastelein meer over werk als manager Digital Marketing Europe bij Nikon en de Europese aanpak. …
Het bouwen van winnende digitale teamsLuister
Studio Beeckestijn / 13-12-2021
Hoe zorg je in deze snelle digitale wereld voor een goede in housing? De vraag naar goede online marketingmedewerkers is ontzettend hoog. Hoe ga je daarmee om? En hoe houd je je medewerkers tevreden? Dit en nog veel meer hoor je in de podcast met Nathalie Peters!…
De mythe van agile ontrafeldLuister
Studio Beeckestijn / 29-11-2021
Veel bedrijven omarmen het agile gedachtengoed. Maar vaak gaat het snel mis met het échte, vrije, agility gedachtengoed. Volgens Adrie gaat er inderdaad veel mis, vandaar dat hij hierover een boek heeft geschreven. Hij legt uit wat er mis gaat, hoe dat komt en wat je eraan kunt doen.…
4 ideeën om jouw business model te innoverenLuister
Studio Beeckestijn / 05-11-2021
Veel organisaties struggelen met hun huidige verdienmodel. In deze podcast hoor je 4 veranderende businessmodellen die je kunt gebruiken om te innoveren!…
Digital advertising tips voor jouw marketingstrategieLuister
Studio Beeckestijn / 19-10-2021
Werken televisie advertenties nog wel? Hoe meet je de resultaten? Hoe verenig je dit massamedium met je digitale inpassingen? Hoe doet Kleertjes.com dit en hoe maak je een goede briefing voor je mediaparter? Luister de podcast!…
Hoe past audio in jouw marketing strategie?Luister
Studio Beeckestijn / 15-09-2021
Hoe past audio in jouw marketing strategie? Wat kan je precies met digitale audio en hoe versterkt het je marketingmix? Beluister deze podcast met merk en marketingstrateeg Jeroen de Bakker!…
Hoe zorg je ervoor dat je (1st party) data slim gaat inzetten? Luister
Studio Beeckestijn / 07-09-2021
In 2023 gaat Google stoppen met het verzamelen van 3th party data. Dit maakt het belang van eigen data (1st party) alleen maar groter. Maar hoe ga je aan de slag met die 1st party data? Die vraag staat centraal in deze aflevering. Bart Meerdink gaat daarvoor in gesprek met Jessica Florentinus (data…
Hoe bouw je een goede chatbot?Luister
Studio Beeckestijn / 29-06-2021
Hoe begin je een chatbot? Waar ga je ermee doen? Lees je in over het onderwerp, ga sleutelen met tools en kijk naar hoe andere tech bedrijven dit doen. Badal vertelt hoe hij zich verdiept in het ontwikkelen van een goed werkende chatbot & deelt zijn visie.…
Hoe kies je een goede MarTech stack?Luister
Studio Beeckestijn / 23-06-2021
Er zijn duizenden marketing tools waar je als marketeer uit kunt kiezen. Elke tool belooft gouden bergen en alles kan gekoppeld worden. Hoe bepaal je wat voor jou een goede tech stack is als er meerdere tools zijn die kunnen wat jij wil en er mooi uitzien? En wat kan Frans zeggen over het herzien va…
De emotionele kant van customer experienceLuister
Studio Beeckestijn / 16-06-2021
Binnen customer experience is het heel belangrijk om ook naar de emotionele context te kijken. Hoe doe je dat? Dit en nog veel meer hoor je in de nieuwste podcast van Studio Beeckestijn over customer experience!…
Raak je doelgroep met storytellingLuister
Studio Beeckestijn / 07-06-2021
Storytelling wordt steeds belangrijker binnen organisaties. Maar waarom? Als je een goed product hebt, dan verkoopt het zichzelf toch? Ralph en Sander leggen uit wat een goed verhaal is en waarom dit zo belangrijk is.…
Van contentmaker naar contentmarketeerLuister
Studio Beeckestijn / 14-05-2021
Wellicht maak je zelf ook gebruik van een contentstrategie. Maar hoe breng je daar structuur in aan? En wat is de kunst achter een succesvolle contentstrategie? Antal de Waij geeft tips voor een strategie waar je echt wat aan hebt. Daarnaast wordt volgens Antal 2021/2022 het jaar van social live st…
Transformatie naar een datagedreven organisatieLuister
Studio Beeckestijn / 15-04-2021
Een organisatie die datagedreven werkt en daardoor onderbouwde keuzes maakt. Maar hoe gaat dat? In deze podcast praten Frank van Delft en Reinoud de Jager over hun ervaringen bij het creëren van datagedreven organisaties.…
Bouw een service excellence organisatieLuister
Studio Beeckestijn / 30-03-2021
Eric de Haan is oprichter van Seven en gespecialiseerd in management van customer value, customer service en customer complaints. Eric helpt organisaties hun klantgevoeligheid en klachtenmanagement integraal te ontwikkelen. Hij schreef onder meer De Tao van Service, is co auteur van het boek Servic…
Maak impact met brandingLuister
Studio Beeckestijn / 29-01-2021
Marcel Aalders is marketing en merkstrateeg en laat je anders naar je huidige merk kijken. Hij is gespecialiseerd in merkpositioneringsvraagstukken en de vertaalslag ervan naar de meest effectieve (online) marketingstrategie. Als (interim )marketingdirecteur en consultant met ruim 25 jaar ervarin…
Podcast over Growth Hacking: de belangrijkste tips & ontwikkelingenLuister
Studio Beeckestijn / 06-11-2020
Chris Out is oprichter en managing partner bij RockBoost, het eerste Growth Hacking Agency in Nederland. Chris heeft o.b.v. zijn ervaringen bij meer dan 100 organisaties het model de “7 pilaren van Growth Hacking” ontwikkeld, dat hij succesvol heeft geïmplementeerd bij bedrijven uit verschille…
Dé podcast over podcasts! Van concept tot succesLuister
Studio Beeckestijn / 27-10-2020
Mister Digital bestaat uit twee gepassioneerde professionals, Timo Kamst en Vincent Verhaak. Timo is ervaren radiomaker, producent en audio presentatietrainer. Vincent is een ervaren marketeer en ondernemer. Zij begeleiden bedrijven bij het produceren én in de markt zetten van eigen podcast conten…
Pinterest is geen social media kanaalLuister
Studio Beeckestijn / 16-09-2020
Ben je benieuwd naar hoe je Pinterest kunt inzetten voor jouw bedrijf? In deze podcast vertelt Archana Haarnack over de populairste categorie op Pinterest, waarom Pinterest geen social media kanaal is, wat je moet doen voor meer traffic naar je website en nog veel meer. En wordt Pinterest alleen geb…
Michiel Schouten over B2B marketingLuister
Studio Beeckestijn / 13-03-2020
Michiel Schouten is B2B marketing strateeg en demand generation specialist, met een verleden bij de zakelijke tak van Marktplaats.nl en meest recentelijk bij de Nederlandse MarTech scale up Foleon.…
Michael Straathof: Trends in e-mail marketingLuister
Studio Beeckestijn / 11-02-2020
Michael Straathof is co founder en Digital Marketing Strategy Consultant bij 100%DRIVEN & 100%EMAIL. E mailmarketing is een van de meest effectieve manieren om de boodschap bij de ontvanger te krijgen. E mail is dan ook onmisbaar in een 'lead nurturing' programma. Hierbij draait het erom dat de lead…
Marcel Molenaar over LinkedInLuister
Studio Beeckestijn / 29-01-2020
Marcel Molenaar is Country Manager LinkedIn Benelux. Na diverse functies bij IBM Nederland, Lycos International, HotSMS en MailMedia, start Marcel in 2012 bij LinkedIn Benelux als Head of Marketing Solutions. In 2015 wordt hij door het hoofdkantoor in Mountainview aangesteld als Country Manager Bene…
Durk Bosma over insights in klantgedragLuister
Studio Beeckestijn / 24-01-2020
Durk Bosma is marktonderzoekspecialist. Met zijn bedrijf Inzicht & Impact helpt hij opdrachtgevers met het effectief en efficiënt inzetten van marktonderzoek. Hij is co auteur van het standaardwerk Wat is de vraag?, over hoe je marktonderzoek zo opzet dat het precies antwoord geeft op de juiste ond…
Roderik Teunissen, Trends in Management BoekenLuister
Studio Beeckestijn / 04-12-2019
Roderik Teunissen is directeur van Uitgeverij Van Duuren. Hij was te gast op het event Digital Marketing in 1 Day in 't Spant in Bussum. In gesprek met Egbert Jan van Bel vertelt hij over de wereld van het management boek en over de trends voor 2020.…
Gita Oorburg: Digital Marketing Professional van het Jaar 2019Luister
Studio Beeckestijn / 22-11-2019
Tijdens het event Digital Marketing in 1 Day werd Gita Oorburg, Senior Marketingcommunicatie adviseur bij VGZ gekozen tot 'Digital Marketing Professional van het Jaar 2019'. Zij liet met haar digital marketing aanpak zien dat het toch mogelijk is om aandacht bij jongeren te creëren voor hun verzeke…
Actionable insights uit externe databronnenLuister
Studio Beeckestijn / 12-11-2019
Wat haal je allemaal uit externe data en hoe pas je dat toe in de praktijk? Waar moet je in investeren en hoe zit het met privacy? In deze podcastaflevering delen data analisten Pim Wennekes (Riviq) en Maarten Jansen (Achmea) hun visies.…
De belangsrijkste trends in social mediaLuister
Studio Beeckestijn / 12-11-2019
Dennis Sanchez is LinkedIn & eCommerce Trainer. Co Founder bij Divergent Agency & Creatief Strateeg bij T Mobile.…
De Klant van de Toekomst. Interview met marketingstrateeg Sonja StalfoortLuister
Studio Beeckestijn / 06-11-2019
Sonja Stalfoort is eigenaar van PuurKlant, een strategisch marketingbureau. Zij richt zich dagelijks op het écht onderscheidend maken van organisaties. Sonja is kerndocent bij post master opleiding Customer Centric Strategie & Leiderschap.…
Online personalisatie & profilingLuister
Studio Beeckestijn / 24-10-2019
Martin van Kranenburg is conversiespecialist en heeft meer dan 20 jaar ervaring in website optimalisatie. Hij heeft aan de wieg gestaan van de website van D reizen en het succesvolle vakantiehuizen verhuurplatform Micazu. Martin is een gepassioneerd spreker en neemt je in één dag mee hoe je websit…