Tandarts Podcast

7 manieren om je service remarkable te maken

Tandarts Podcast
13-05-2022

Naast de interviews met collegae die mij beïnvloed hebben in de maandelijkse Tandarts-podcast en de Tandarts-Clubhouse opnames met Nico Bezuur, zal ook de “Dynamic Seven” opgenomen worden. In de Dynamic Seven deel ik samen met een tandarts, een mondhygiënist of een willekeurig persoon zeven principes over een onderwerp.
Vandaag mijn overdenkingen over wat opmerkelijk service is.
Wat kan je doen om op te vallen binnen jouw markt? Hoe kan je ervoor zorgen dat je een speciale tandarts bent in de ogen van de patiënt? Dat je een heel bijzondere tandarts bent. Dat je bijzonder in jouw markt bent.
Domino’s Pizza deed het op een andere manier dan je zou denken. Het verhaal gaat dat er geen verschil in smaak zat tussen de pizzabodem en het karton van de doos. New Yorkse vrienden konden mij niet uitleggen waarom ze de pizza aten. Ze vonden het overdag ronduit smerig. Maar ‘s nachts als ze laat thuis kwamen, met iets te veel bier op…. Dan belden ze de Domino’s op. Waarom was dat?
Of de firma Dutch Boy. Een grote Amerikaanse verfproducent. Dutch Boy ontwierp een geheel nieuwe verfbus:
1. Vierkant plastic met een draaideksel. 2. Een handvat aan de zijkant voor het overschenken en dragen. 3. Vierkant stapelt makkelijk. 4. Door de vierkante vorm kan een leesbare gebruiksaanwijzing geplaatst worden. 5. De klap op de vuurpijl is de interne Barbapapa-vorm waardoor er makkelijk over geschonken kan worden.
Dutch Boy maakt het leven van zijn klanten makkelijker. Een 100 jaar niet veranderd ontwerp wordt veranderd. Weg met die metalen verfblikken.
Wat doen wij als tandartsen voor een meer remarkable dienstverlening?
 
Linkedin profiel Ron Steenkist