The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie

Zakelijk  |  147 afleveringen

The Brief is een podcast over merken, marketing en content. Elke aflevering duiden we het laatste nieuws. Soms met een gast, soms zonder. We bespreken marketing nieuws en social media trends. Advertising voor start-ups en design van gerenommeerde merken. The Brief bezorgt je altijd een uniek perspectief. Powered by Wayne Parker Kent.

Verras mij  


117 - Bert Hagendoorn (Agency Engines) over het Nederlandse bureaulandschap van vandaag en morgen.

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  22-02-2024

Een bureau voor bureaus. Waarom bestond dat nog niet? Bert Hagendoorn besloot een jaar geleden om Agency Engines op te richten. Al 10 jaar lang zag hij dat bureaus het lastig vinden om hun positionering scherp te krijgen. Afgeleid door alle trends en ontwikkelingen. Overrompeld door de keuzes en co...


116 –Walter Limpens (Neurensics) over neuromarketing en hoe merken werken in het brein

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  08-02-2024

Neuromarketing, wat is het en hoe werkt het? In deze aflevering krijgen we een lesje neuromarketing van Walter Limpens. Met onderzoeksbureau Neurensics bestudeert hij hoe merken werken in het brein. En dan vooral het onderbewuste brein. Want wij denken dat we rationele wezens zijn, maar als we voor...


115 - Perre van den Brink (VSR) en de grote campagne analyse van de Tweede Kamerverkiezingen

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  14-12-2023

Een paar weken na de verkiezingen ontvangen we Perre van den Brink (VSR). Een mooi moment om alle campagnes nog één keer op de meedogenloze snijtafel van The Brief te leggen. En hoewel Perre vooral bekend is van podcast VSR (voorheen Schaamteloos Randstedelijk), was hij met zijn eigen bureau ook...


114 - Rik Vandewall – (McDonald’s) over digitalisering, Fan truths en Feel-Good Marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  31-08-2023

In deze aflevering duiken we de fastfood keuken in met Rik Vandewall, Global Marketing Director van McDonald's. Na de geslaagde digitalisering (Zilveren Effie!), bleek dat McDonald's vergeten was hoe iconisch het merk eigenlijk was. Een nieuwe koers werd uitgezet, nieuwe programma’s geïntroducee...


113 – Marie-Claire Lintz (Postcode Loterij) over de wereld verbeteren en loten verkopen

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  17-08-2023

 Deze week is Marie-Claire Lintz te gast. Als Hoofd Marketing van de Postcode Loterij probeert ze loten te verkopen om de wereld te verbeteren. Want dat blijft het grote doel. Maar hoe bewaak je de balans tussen beide in de communicatie? En werken de ambassadeurs, TV-progamma's en DM’s net zo g...


112 – Marloes Dobbe (Crisp ) over het geheime recept achter het succes van Crisp

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  03-08-2023

Deze week te gast: Marloes Dobbe (Crisp). Na een vliegende start bij HEMA en Coolblue is ze nu Marketingdirecteur bij Crisp, de nummer 1 online supermarkt van Nederland. Met een neus voor snelgroeiende bedrijven en mooie merken, lijkt Marloes altijd op het juiste moment op de juiste plek te zijn. I...


111 - Erik van Engelen (Bond van Adverteerders) over polarisatie in reclameland, Wildlands Emmen en de ondergang van VanMoof

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  20-07-2023

Deze week te gast: Erik van Engelen. De marketing grootmeester die van themapark Wildlands Emmen weer gewoon een dierentuin maakte. En met succes. Hoe hielp zijn marketingexpertise hem als algemeen directeur? En hoe kijkt hij als voorzitter van de Bond van Adverteerders naar de huidige stand van rec...


110 - Lies Uljee (Wakuli) over de strijd tegen slechte koffie en het verbreken van rituelen

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  22-06-2023

Deze week hebben we Lies Uljee (Wakuli) te gast. Lies heeft een diploma in rechten, maar advocaat is ze nooit geworden. Samen met Wakuli heeft ze één doel voor ogen: de wereld redden van slechte koffie. Maar hoe breek je de vaste rituelen van de gemiddelde koffieliefhebber? En hoe rebelleer je teg...


109 Bibianne Roetert (Tony’s Chocolonely) van een ijzersterke missie en laag marketingbudget een feestje maken

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  23-03-2023

Deze week hebben we Bibianne Roetert (Tony’s Chocolonely) te gast. Bibianne maakt graag merken duurzamer met waardevolle marketing. En waar kan dat beter dan bij Tony’s Chocolonely. Het met maar één doel: de strijd om kinderarbeid te stoppen en de cacao-industrie 100% slaafvrij te maken. Maar...


108-Nanet Beumer (Rijksmuseum) over storytelling, Chanel en de unieke Vermeer campagne

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  09-03-2023

Deze week hebben we Nanet Beumer (Rijksmuseum) te gast. Als marketingmanager wil zij zoveel mogelijk mensen van het pracht en praal van ons nationale museum laten genieten. Momenteel met de grootste Vermeer tentoonstelling ooit. Maar hoe organiseer je zo’n grote tentoonstelling? Hoe belangrijk is...


107- Wouter Houtman (ALDI) over de nieuwe marketingstrategie en Altijd ALDI

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  23-02-2023

Deze week te gast: Wouter Houtman van ALDI. Hij was erbij toen ALDI Nederland in 2020 een ommezwaai maakte. Van tv-commercials en het uitbreiden van de socials tot contentplatform Altijd ALDI. Alles om weer de nummer 1 discounter te worden. Wouter vertelt ons over het tot stand komen van de campagn...


106 - Valentijn van Santvoort (Holie) over de gevestigde orde uitdagen met humor en creativiteit

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  26-01-2023

Onze tweede gast van het jaar is Valentijn van Santvoort (Holie). Met het jonge ontbijtmerk Holie gaat hij de strijd aan met de gevestigde orde. En met succes! Holie is nu al het derde ontbijtmerk van Nederland. Met slimme, creatieve campagnes zoals ‘Stopsluipsuikers.nu’ zetten ze zichzelf en be...


105 – Marleen Smit (Google) over dé retailtrends voor 2023

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  13-01-2023

Een nieuw jaar en een nieuwe gast. Deze week praten we met Google. Marleen Smit vertelt vanuit haar rol als Industry Director Retail alles over de retailtrends van 2022 en 2023. We kijken dus terug, maar blikken vooral vooruit op onderwerpen als winstgevendheid, klantervaringen en privacy. Een mega...


104 – Erik Hensel (MNTG) over NFT’s en web3.0 als de toekomst voor merken en mensen

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  09-12-2022

Deze week hebben we Erik Hensel (MNTG) te gast. Hij weet precies hoe NFT’s, de blockchain en Web3.0 in elkaar steken. Hoog tijd om ons bij te spijkeren. Want hoe werken die tokens precies en hoe kan je het als merk of consument gebruiken? Erik vertelt over de samenwerking met Armin van Buuren, NFT...


103 – Jonas Kooyman (havermelkelite) over memebare marketing en een aanklacht tegen de monocultuur

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  24-11-2022

De gast van deze week is Jonas Kooyman, brein achter het fenomeen ‘de Havermelkelite’. Zijn nieuwsbrief en Instagram gaan viraal door de accuraatheid. Een spiegel voor het vaak paradoxale gedrag van een nieuwe generatie yuppen. Over Vanmoof’s, natuurwijn en natuurlijk havermelk. Maar ook ove...


102 – Steven Tol (Oatly) over de Randstad bubbel doorbreken en duurzame creativiteit

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  10-11-2022

Deze week te gast: Steven Tol van Oatly. Het havermelkmerk ademt duurzaamheid en heeft van creativiteit het belangrijkste ingrediënt gemaakt om de wereld te verbeteren. Maar ondanks alle goede bedoelingen krijgt Oatly ook kritiek. Over omgaan met kritiek, de noodzaak van creativiteit, gepolariseerd...


101 – Sanneke Boesveldt (Hunkemöller) over modellen, diversiteit en BH's op TikTok

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  27-10-2022

De gast van deze week is Sanneke Boesveldt (Hunkemöller). We spreken haar live op Emerce EDAY. Ze veranderde datingapp Inner Circle van een scale up naar een love brand. Bij Hunkemoller vond ze vooral veel liefde voor productcampagnes. Tijd voor een shotje ‘merk’ vond Sanneke. Hoe TikTok hierbi...


100 – Jubileumeditie met alle oud hosts vol slechte grappen en scherpe meningen

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  13-10-2022

Feest bij The Brief! De eerste aflevering van het nieuwe seizoen is een hele speciale. Aflevering 100 met alle oud-hosts aan tafel. Frank Goren, Mark Schoones en Matthijs Tielman blikken samen met Gerben en Charlotte terug op 99 afleveringen The Brief. Maar ook geven ze hun kritische mening over het...


099 - Nancy Poleon (BrandedU) over personal branding en de marketinglessen van Alicia Keys

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  21-07-2022

De laatst aflevering voor de zomerstop, met Nancy Poleon als onze gast. Zij stond aan de wieg van de ‘Mijn naam is Peter-campagne'. Niet alleen een succes op LinkedIn, maar ook in Cannes. En deze campagne is slechts een klein onderdeel van haar missie voor meer gelijkheid. Met een koffer vol inspi...


098 – Ivonne Boumeester (3MO) over branded content van toen, nu en de toekomst

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  30-06-2022

Deze week te gast: Ivonne Boumeester (marketing adviesbureau 3MO). In een vorig leven was zij branded contentpionier bij Unilever en maakte ze merken groot met Koffietijd, Life4You en Idols. Met het Branded Content Event net achter de rug, spraken we haar over de nieuwe trends en de vetste cases. Oo...


097 - Nadine Ridder over de kracht van diversiteit voor merken

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  16-06-2022

Strateeg en columnist Nadine Ridder is groot voorvechter voor meer diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid. Maar waar begin je? Welke merken doen het goed (en welke niet)? En wat verwacht generatie Z eigenlijk van merken? Luister naar aflevering 097 van The Brief en ontdek de kracht van verand...


096 – Karlijn Marchildon (VanMoof) over snelle groei, radicale keuzes en slechte PR

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  02-06-2022

Onze gast van deze week is Karlijn Marchildon. Al vijf jaar hoofd PR & communicatie bij VanMoof. Het bedrijf dat synoniem staat voor mooi ontworpen e-bikes, maar inmiddels ook voor onvoldoende service en leveringsproblemen. Karlijn vertelt over het grotere doel, radicale keuzes en het ontwikkelen...


095 - Ralph Rijks (Zalando) over positioneren en positieve impact realiseren

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  24-05-2022

In The Brief van deze week vertelt Ralph Rijks hoe hij als Marketing Manager bij Heineken zowel het bruine flesje in Nederland, als de rode cijfers van Heineken USA groen maakte. Inmiddels boekt hij successen bij Zalando als Global VP Marketing en vertelt hij waarom de motto’s van Zalando het m...


094 - Arie Boomsma (Vondelgym/Over Routines) over Arie Boomsma, bekend zijn en verhalen vertellen

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  12-05-2022

In deze aflevering van The Brief praten we over routines met dé man die daar alles van weet, Arie Boomsma. Naast dat komen ook zijn vele baantjes van mediapersoonlijkheid tot sportschooleigenaar ter sprake. Motivatie en doorzettingsvermogen is zijn alias. Zou dit dan toch door die ijsbaden komen? E...


093 – Kees de Koning (De Stroom/Top Notch) over de perfecte podcaststorm voor commercie en makers

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  21-04-2022

Deze week te gast: Kees de Koning. Founding father van Top Notch en heel de Nederlandse hiphop-scene. Met zijn podcastlabel ‘De Stroom’ probeert hij opnieuw Nederland te veroveren vanuit de luwte. Wil dat een beetje lukken? Een gesprek over ondernemen, marketing, creativiteit en passie. Heel v...


092 - Valéry Gresnigt (Polestar) over merkintroducties, Tesla en het Stedelijk Museum

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  14-04-2022

Valéry Gresnigt (Polestar) is onze gast in The Brief. Op zijn eerste werkdag kreeg hij een laptop, een telefoon en een opdracht: zet Polestar op de kaart in Nederland. Hoe je dat aanpakt en waarom een meerjarig partnership met het Stedelijk Museum een goed idee is, leer je in aflevering 092 van T...


091 – Rutger Tuit (YouTube) over de geheimen van YouTube, streamingdiensten en NFT’s

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  08-04-2022

It’s here! De nieuwste aflevering van The Brief, met niemand minder dan Rutger Tuit. Met deze Industry Leader van YouTube ontrafelen wij de geheimen van de videodienst. En ja, we hebben het ook over NFT’s en de battle tussen alle streamingdiensten. Check it out now ????????     Alle shownotes...


090 – Maurice Ajanaku (citizenM) over cultuur, merken bouwen en de balans tussen werk en inspiratie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  11-03-2022

In deze aflevering is Maurice Ajanaku te gast bij gloednieuw podcastduo Gerben en Charlotte. Hij vertelt over het affordable luxury motto van citizenM en hoe dat naadloos aansluit op zijn eigen levensvisie. Een voorliefde voor design en merken brengt hem overal. Maar wat inspireert hem? E...


089 – Afscheid van Matthijs en een warm welkom voor Charlotte van Dijk

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  24-02-2022

Daar is ie dan. De eerste aflevering van het nieuwe seizoen. En dat is niet het enige wat gloednieuw is. Everlasting Matthijs neemt afscheid en troonopvolger Charlotte neemt plaats. Met Matthijs blikken terug op zijn 1e dag en zijn meest memorabele momenten. Maar wie is Charlotte eigenlijk? Luister...


088 – Hans Voorn (DELA) over het leven, de dood, en marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  16-12-2021

We zijn weer terug in onze vertrouwde Park Studio. Deze week met Hans Voorn, manager marketing bij DELA.  Het vermarkten van de dood. Hoe doe je dat eigenlijk? Hans vertelt Matthijs en Gerben over de verschillen en overeenkomsten met andere markten. Over het helpen van mensen, verand...


087 – Ernst-Jan Pfauth (De Correspondent & POM) over De Correspondent, podcasts en de belofte van web 3.0

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  06-12-2021

The Brief on tour! Deze week komt The Brief uit de studio van De Correspondent. Matthijs en Gerben gingen daar in gesprek met medeoprichter Ernst-Jan Pfauth. Aan het tijdperk ‘Ernst-Jan’ bij De Correspondent komt bijna een einde. Hoe kijkt hij terug op dit succesvolle, journalistieke avontu...


086 - Luc van Emmerik (Gorillas) over de toekomst van flitsbezorgers en de Nederlandse startupcultuur

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  18-11-2021

In deze aflevering van The Brief ontvangen Matthijs en Gerben Luc van Emmerik, International Expansion Director van flitsbezorger Gorillas. Hij geeft een uniek kijkje achter de schermen van de snelste unicorn van Europa ooit. Mar waarom hebben mensen flitsbezorging nodig? En hoe s...


085 – Jerome Kuijken over De Speld, satire, en branded content

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  04-11-2021

In de nieuwste aflevering van The Brief ontvangen Matthijs en Gerben weer een uitzonderlijke gast: Jerome Kuijken, managing director van het branded content bureau De Speld & Partners. Onderdeel van het grootste satirische platform van Nederland, De Speld. Jerome deelt wat de efficiëntie is...


084 – Dennis Karpes over Dance4Life, JustDiggit en het inspireren van een generatie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  21-10-2021

In de nieuwste aflevering van The Brief ontvangen Matthijs en Gerben weer een uitzonderlijke gast: Dennis Karpes, co-founder van Dance4Life en het revolutionaire JustDiggit. Over het bouwen van een movement, het inspireren van generaties en het geheim van een aantrekkelijk merk. Hij deelt het al...


083 – Jan Driessen over de lessen van Nelson Mandela, AEGON/Ajax en de communicatiewereld van de toekomst.

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  07-10-2021

In aflevering 83 van The Brief is communicatiestrateeg Jan Driessen te gast bij Gerben en Matthijs. Het werd een extra lange, hele speciale aflevering. Jan vertelt alles over zijn carrière als politiek verslaggever en zijn tijd bij AEGON. Ook deelt hij zijn visie op de communicatiewereld toen...


082 - Isabelle Pinckaers (Swapfiets) over blauwe banden, leefbare steden en product design

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  21-09-2021

In aflevering 82 is Isabelle Pinckaers (marketingmanager Swapfiets) te gast. Aan Matthijs en Gerben vertelt ze alles over de inmiddels iconische, blauwe band. Was het een marketingstunt of een toevallig succes? Welke rol speelt data bij de productie van de fietsen? En hoe is de opvallende sponsoring...


081 - Fiona Mermans (Basic Fit) over internationale groei, een pandemie en Tatjana

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  19-08-2021

In aflevering 81 ontvangen Matthijs en Gerben hun eerste gast. Fiona Mermans is International Brand Lead bij Basic Fit. Een beursgenoteerde sportschoolketen met grote ambities. Maar hoe bewaak je een merk met zulke expansiedrang? Hoe reageer je wanneer een pandemie en slechte PR je plannen in de war...


080 - De lessen van startups

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  05-08-2021

In deze aflevering praten Gerben en Matthijs over start-ups. Groene scooters, blauwe banden en kleine witte bezorgbusjes. Waarschijnlijk weet je meteen welke bedrijven we bedoelen. Maar wat kunnen we van ze leren? Waar de ene start-up overtuigt met originele zichtbaarheid in het straatbeeld, weet...


079 - Marketing in de teleurstellende Summer of Love

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  22-07-2021

In aflevering 079 bespreken Matthijs en Gerben marketing in tijden van deze teleurstellende Summer of Love. Het virus kwam de afgelopen weken met een keiharde rebound. En dat is heel wat anders dan waar veel merken op hadden gehoopt. Van commercials met overdreven veel liefde en lust tot merken met...


078 – The Brief is terug met een heuse EK-special

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  25-06-2021

078 – The Brief is terug met een heuse EK-special The Brief is back. Na een halfjaar laten onze podcast-makers eindelijk weer van zich horen. In de eerste aflevering na onze break, wordt meteen duidelijk waarom het zo lang duurde. Een nieuw format, een nieuwe studio en zowaar een nieuwe host. Gerb...


077 – Mark Schoones over zijn tijd bij Wayne Parker Kent en de toekomst

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  22-12-2020

Shownotes:      Over Mark:        Beste content Daan:     


076 - ReBrief Kerrie Finch over diversiteit in de media-industrie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  20-12-2020

5/5 van onze ‘ReBrief’ serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren. Shownotes:   Over Kerrie:      Beste content Matthijs:     


075 - ReBrief Baba Touré (Hammerfest) over racisme en discriminatie in de industrie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  16-12-2020

4/5 van onze ‘ReBrief’ serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren. 


074 - ReBrief Peter Schwartz (Salesforce) over samenwerken en de toekomst

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  14-12-2020

Shownotes:   Over Peter:           Beste content Matthijs:         Interview:      


073 - ReBrief Boris Veldhuijzen Van Zanten over de connectie tussen tech en de mens

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  09-12-2020

2/5 van onze ‘ReBrief’ serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren.    Shownotes:   Over Boris:     Beste content Mark:      Interview:    


072 - ReBrief Hans Brouwer (MassiveMusic) over reclamemuziek en de toekomst van audio content

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  04-12-2020

1/5 van onze 'ReBrief' serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren. Shownotes:    Over Hans:        Beste content Matthijs:       Interview:             


071 - Nik Nieuwenhuijs (Code d'Azur) over het uitbouwen van een bureau in tijden van Corona

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  24-09-2020

Shownotes Beste content Matthijs: Patagonia: Vote the assholes out https://www.adformatie.nl/purpose-marketing/patagonia-geeft-stemadvies-vote-assholes-out Buying Myself Back. When does a model own her own image? - The Cut https://www.thecut.com/article/emily-ratajkowski-owning-my-image-essay.html E...


70 - Nathalie Nijhuis-Lam (Philips) over sponsorship in 2020

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  18-09-2020

Sponsoring; ‘brandslapping’ of ‘purposeful partnership’? Wij vroegen het Nathalie Nijhuis Lam van Philips. Daarnaast gaf ze een inkijkje in haar bijzondere werkzaamheden op het gebied van inclusiviteit en diversiteit. Shownotes: Beste content Matthijs: Beste content Nathalie:


069 - Freek Staps (ANP) over de mooiste baan van de Nederlandse journalistiek

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  27-08-2020

: een persbureau dat ruim 85 jaar bestaat. Iedereen ziet het wel eens ergens bij staan, maar wat doen ze nu precies? We gingen in gesprek met de hoofdredacteur, . Hij noemde zijn baan ooit “misschien wel de mooiste baan van de Nederlandse journalistiek". Hoe ziet die journalistiek er nu uit? En in...


068 - Philip Kok (The Valley) over het runnen van een bureau in coronatijd

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  19-08-2020

Hoe run je een zelfstandig bureau in een jaar als 2020? Een grote vraag. We vroegen het Philip Kok van The Valley. Het interview is te beluisteren in de nieuwste aflevering van The Brief. Shownotes: Beste content van Matthijs:  Over Philip   Nieuws Branding theorie van Les Binnet in de praktijk  ...


067 - Corné Hoogendoorn (Corendon) over vakanties in een tijd waarin niemand kan reizen.

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  21-07-2020

In deze aflevering te gast Corné Hoogendoorn, Marketing Directeur van Corendon. Op z’n zachtst gezegd is 2020 een apart jaar. Want wat doe je als reisaanbieder als de wereld niet meer mag reizen? Antwoorden hoor je in deze aflevering waar je stiekem toch een vakantiegevoel van krijgt. Shownotes:...


066 - Baba Touré (Hammerfest) over racisme en discriminatie in de industrie.

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  18-06-2020

We zijn terug. Als in écht terug. De gast in deze eerste aflevering van The Brief is Baba Touré, Co-Founder en Managing Director van Hammerfest. Baba schreef onlangs een artikel op LinkedIn met de titel ‘Racisme’. Het stuk maakte veel los in de industrie, bij ons en bij Baba zelf. Shownotes: I...


Briefly - De thuiswerkeditie #26

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  18-05-2020

In deze zesentwintigste aflevering praten Mark en Matthijs over het effect van corona-acties door merken. Shownotes: 07:24 Dave - Lil Dicky https://www.youtube.com/watch?v=WiIdL-z899I 09:57 Goed voorbeeld van Big Rock productie door The Verge 11:08 Op YouTube https://www.youtube.com/watch?v=0c8UdKX6...


Briefly - De thuiswerkeditie #25

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  11-05-2020

In deze aflevering praten Mark en Matthijs over het effect van corona op Amazon, Apple, Google en Facebook. Shownotes: 03:45 Talking to Strangers van Malcolm Gladwell https://www.bol.com/nl/f/talking-to-strangers/9200000105586434/ 06:45 Trailer van Fauda https://www.youtube.com/watch?v=_2rm_4e3iYQ 0...


Briefly - De thuiswerkeditie #24

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  08-05-2020

Het thema van deze viertwintigste aflevering is productiviteit. Mark en Matthijs praten over deep work, de kracht van tractie en hoe je kunt concentreren in tijden van corona. Shownotes 03:00 Wealth, shown to scale https://mkorostoff.github.io/1-pixel-wealth/ 05:57 Airforceproud95 op YouTube https:/...


Briefly - De thuiswerkeditie #23

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  06-05-2020

In deze drientwintigste uitzending praten Mark Schoones en Matthijs Tielman met manager Corporate Communicatie van 's werelds bekendste restaurantketen over hoe zij omgaan met de crisis. Shownotes: 02:28 LinkedIn Eunice Koekkoek https://www.linkedin.com/in/eunicekoekkoek/ 07:48 4 mei toespraak van d...


Briefly - De thuiswerkeditie #22

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  04-05-2020

Deze eerste maandag van een nieuwe maand praten Mark Schoones en Matthijs Tielman over hoe de grootste merken ter wereld hun bedrijfscultuur managen. Shownotes: Shownotes via de mail? www.wayneparkerkent.com/briefly 03:20 #BossBitchFightChallenge https://www.youtube.com/watch?v=dCO0DXAc0tk 05:20 Tom...


Briefly - De thuiswerkeditie #21

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  01-05-2020

Over uitputtende videocalls, tikkertje en een bijzondere outdoor reclame van een chips merk. Shownotes 06:31 Great Big Story op YouTube https://www.youtube.com/channel/UCajXeitgFL-rb5-gXI-aG8Q 07:53 World Chase Tag https://www.youtube.com/channel/UCvo8BitSExXgP-eYjXwJvgw 10:45 Outdoor reclame van Em...


Briefly - De thuiswerkeditie #20

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  29-04-2020

In deze, alweer twintigste aflevering praten Mark en Matthijs over Ricky Gervais, Star Wars en een semi-oplossing voor fake news. Shownotes Shownotes: 05:26 Deze mysterieuze speler werd uit het niets internationaal. Met dank aan een extreem volhardende vader https://decorrespondent.nl/11112/deze-mys...


Briefly - De thuiswerkeditie #19

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  27-04-2020

Op deze bijzondere Koningsdag aflevering hebben Mark Schoones en Matthijs Tielman het onder andere over de Netflix-knop op je afstandsbediening, een spookvoetballer én COVID-19 reclames. Shownotes: 07:43 Spike Jonze’s Beastie Boys Story https://www.youtube.com/watch?v=ZCyqR2RXoQU 09:57 Het bizarr...


Briefly - De thuiswerkeditie #18

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  23-04-2020

In deze achttiende aflevering praten Mark Schoones en Matthijs Tielman oeverloos over onetakers, Michael Jordan en een vaak vergeten onderdeel van branded podcasts. Shownotes De shownotes handig in je mailbox? Schrijf je dan in via www.wayneparkerkent.com/briefly. 08:19 Trailer The Last Dance https:...


Briefly - De thuiswerkeditie #17

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  17-04-2020

Deze laatste dag van de week en zeventiende uitzending van Briefly hebben Mark en Matthijs het over het nieuwe zwarte goud, het emailtemplate van Amazon en een effectieve manier van notities maken. Shownotes [03:34] Amazon heeft per ongeluk hun emailtemplate gedeeld https://medium.com/better-marketi...


Briefly - De thuiswerkeditie #16

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  16-04-2020

De zestiende editie gaat over hoe de mediabaas van Google zijn teams aanstuurt, het post-corona kantoor én een paar van de beste waargebeurde films. Shownotes: 06: 33 25 Movies and the articles that inspired them op Longreads.com https://longreads.com/2020/02/28/movies-based-on-articles/ 08:54 Alic...


Briefly - De thuiswerkeditie #16

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  16-04-2020

De zestiende editie gaat over hoe de mediabaas van Google zijn teams aanstuurt, het post-corona kantoor én een paar van de beste waargebeurde films. Shownotes06: 33 25 Movies and the articles that inspired them op Longreads.com https://longreads.com/2020/02/28/movies-based-on-articles/ 08:54 Alice...


Briefly - De thuiswerkeditie #15

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  14-04-2020

In deze vijftiende aflevering praten Mark Schoones en Matthijs Tielman over een restaurant met een podcast, het merk FRETREE (huh?) en de comeback van oldschool comfortfood. Shownotes 06:17 I Miss The Office .EU http://imisstheoffice.eu 07:23 Noizio https://noiz.io/ 07:59 Soundtrack van Interstellar...


Briefly - De thuiswerkeditie #14

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  09-04-2020

Deze veertiende aflevering gaat over over Louis CK, de tribute van Toyota aan Modern Family en het bizarre verhaal over een bedrijf dat haar werknemers ontsloeg via Zoom. Shownotes 02:35 #Thuiswerkfrustratie van Soof op Twitter https://twitter.com/soofffffff1/status/1246024080245108737 03:19 Meester...


Briefly - De thuiswerkeditie #13

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  08-04-2020

In deze dertiende aflevering praten Mark en Matthijs je bij over mechanische keyboards, mediagedrag in coronatijd en wat een advocaat vindt van RUMAG. Shownotes: 02:25 The Hedonometer http://hedonometer.org/timeseries/en_all/?from=2008-09-10&to=2020-04-08 03:25 TaeKeyboards https://www.youtube.com/c...


Briefly - De thuiswerkeditie #12

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  07-04-2020

Deze twaalfde afleveringen praten Mark en Matthijs over ‘onvervangbare’ merken. eSports. Coronanieuws en advertenties. En meer. Shownotes 07:53 #Thuiswerkfrustratie van Job Jan Altema https://twitter.com/jobjan/status/1245421158473838598 09:48 Alle films van de Japanse anime studio Ghibli op Net...


Briefly - De thuiswerkeditie #11

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  03-04-2020

Op deze laatste thuiswerkdag en elfde aflevering praten Mark en Matthijs samen met een mystery guest over de toekomst volgens Martin Sorrell en de impact van de crisis op het biermerk Corona. Shownotes: De shownotes makkelijk via de mail ontvangen? Schrijf je dan in via www.wayneparkerkent.com/brief...


Briefly - De thuiswerkeditie #10

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  01-04-2020

Deze alweer tiende editie hebben Mark en Matthijs het over een geniale maar neppe Guinness-advertentie, grapgebrek op 1 april en het pornoprobleem van Zoom. Shownotes 05:46 Het album Suddenly van Caribou. Vooral het nummer New Jade https://open.spotify.com/album/3q5CZdmVxP6hE0mlBcYEU1?si=UKD2xmUBSEC...


Briefly - De thuiswerkeditie #09

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  31-03-2020

In deze negende aflevering praten Mark en Matthijs over seksistische Siri, Facebook voor kerken en een volstrekt nutteloze maar hilarische site over kleuren. Shownotes 05:08 Better Call Saul Trailer Seizoen 5 https://www.youtube.com/watch?v=quC2GkURViU 07:14 Overly descriptive colors https://colors....


Briefly - De thuiswerkeditie #08

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  30-03-2020

Deze achtste en eerste aflevering van een nieuwe thuiswerkweek, praten Mark en Matthijs over Tiger King, Zoom-achtergronden en wat grote bedrijven weten over de crisis (spoiler: niet zo veel). Shownotes: 03:29 Wat Spring Break ons verteld over de coronaverspreiding https://kottke.org/20/03/cellphone...


Briefly - De thuiswerkeditie #07

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  27-03-2020

In deze zevende aflevering sluiten Mark en Matthijs de week af met nieuws over Trump, Kruidvat en een campagne van Netflix die je nooit gaat zien. Shownotes 06:46 The Story of Air Max: 90 to 2090 https://www.youtube.com/watch?time_continue=94&v=LBukoM3CLic&feature=emb_logo 07:30 Sage Boggs Twitter T...


Briefly - De thuiswerkeditie #06

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  26-03-2020

In deze alweer zesde aflevering hebben Mark en Matthijs over hun thuiswerk-setups, de apps die ze gebruiken en #thuiswerkfrustratie. Shownotes: 07:20 What I learned when my husband got sick with Corona https://www.nytimes.com/2020/03/24/magazine/coronavirus-family.html 07:38 8D Audio: Wel luisteren...


Briefly - De thuiswerkeditie #05

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  25-03-2020

In deze vijfde aflevering praten Mark en Matthijs je bij over een obscuur YouTube-kanaal vol virtual reality comedy, op afstand Netflixen met je vrienden en coronalogo’s. Shownotes Alle shownotes en het nieuws handig in je mailbox? Abonneer je dan op de nieuwsbrief www.wayneparkerkent.com/briefly...


Briefly - De thuiswerkeditie #04

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  24-03-2020

Deze vierde aflevering praten Mark en Matthijs je bij over de cover van Voetbal International, de heldenreis van Bruno Bruins en thuiswerkproductiviteit. Shownotes Alle shownotes en het nieuws handig in je mailbox? Abonneer je dan op de nieuwsbrief www.wayneparkerkent.com/briefly 04:10 Podcast Root...


Briefly - De thuiswerkeditie #03

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  23-03-2020

In deze derde aflevering praten Mark Schoones en Matthijs Tielman over de goede daden van Ford, de iets mindere daden van Virgin Atlantic en de mening van marketinggoeroe Mark Ritson over marketing in crisistijd. Shownotes 04:45 Inside Mark Zuckerberg’s Lost Notebook op WIRED.com https://www.wired...


Briefly - De thuiswerkeditie #02

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  20-03-2020

In deze tweede aflevering vertelt Matthijs over zijn favoriete documentaires, leggen we uit waarom BMW z’n logo heeft veranderd en filosoferen we over wat merken moeten doen tijdens de coronacrisis. Shownotes Beste content 07:45 Twitter Thread waar Matthijs het over heeft: https://twitter.com/anth...


Briefly - De thuiswerkeditie #01

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  19-03-2020

Shownotes Briefly donderdag 19.03.2020 07:12 Jon Oliver over Coronavirus https://www.youtube.com/watch?v=_066dEkycr4 12:09 Mailchimp koopt Courier magazine https://www.forbes.com/sites/martyswant/2020/03/03/mailchimp-acquires-courier-to-expand-into-print-and-internationally/#6127fa5d203c 12:55 Detto...


065 - Arno Peperkoorn(Result Recruitment) over diversiteit en inclusiviteit in recruitment

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  26-02-2020

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Directeur-Partner Result Recruitment Group Arno Peperkoorn over diversiteit en inclusiviteit in recruitment, flexibel luisteren en de definitie van talent. Shownotes #65 [0:58] Olympische outfits skateboarden nike https:/...


064 -Joost Geurtsen(New York Pizza) over local heroes, marketingtrucjes en pizza's uit Nederland

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  12-02-2020

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Marketing Director van New York Pizza, Joost Geurtsen over local heroes, de dynamiek van de game en lekkere pizza's uit Nederland. Shownotes #64 [01:13] “what’s my name: Muhammad Ali” https://www.youtube.com/watch?v...


063-Joost Istha(ZIGT) over de unieke positie van ZIGT, transparantie en de noodzaak om te innoveren

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  18-12-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman CEO en oprichter van mediabureau ZIGT; Joost Istha. We spreken Joost over de unieke positie van ZIGT, transparantie en de noodzaak om te innoveren. Shownotes #063 - 6:03 Peloton x Aviation Gin advertenties https://www.you...


062 – Maarten Timmerman-Zubani (Flyeralarm) over de toekomst van papier, content marketing voor loyaltyprogramma's en conversiemonsters

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  04-12-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Country Manager Benelux bij Flyeralarm; Maarten Timmerman-Zubani. We spreken Maarten over de toekomst van papier, content marketing voor loyaltyprogramma's en conversiemonsters.    Quotes van Maarten:  'Wanneer 90% van...


061 - Maddie Raedts (IMA) over de ontwikkeling van influencer marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  20-11-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman oprichter en Chief Creative Officer van IMA; Maddie Raedts. We spreken Maddie over de ontwikkeling van influencer marketing. Shownotes uitzending #0610:56 Succession (HBO Serie)https://www.youtube.com/watch?v=OzYxJV_rmE8...


SPECIALE AFLEVERING - Slaven Mandic (Mediahuis Nederland) over de naamsverandering van TMG naar Mediahuis

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  06-11-2019

In deze speciale aflevering interviewen we een oude bekende van de show. De allereerste gast van The Brief komt namelijk terug. Slaven Mandic, Directeur Advertising van Mediahuis, vertelt in deze aflevering over de veranderende rol van uitgevers, de recente naamsverandering van TMG en de toekomst v...


059 - Mart Vonk (Vandebron) over hoe je als merk klanten vindt en vasthoudt

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  23-10-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Head of Brand & Growth Marketing van Vandebron; Mart Vonk. We spreken Mart over hoe je als merk klanten vindt en vasthoudt. Shownotes uitzending #05901:00 WPK wint Content Marketing Multi-Year Program https://nederlandsm...


058 - Nicolas Bartholomeeusen (AB inbev) over zijn carrière bij AB inbev en de Nederlandse biertrends

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  09-10-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Country Manager Nederland van AB inbev; Nicolas Bartholomeeusen. We spreken Nicolas over zijn carrière bij AB inbev en de Nederlandse biertrends. Shownotes uitzending #058 2:42 Scott Galloway - Gaat Spotify ooit naast de...


057 - Wendy Pouw (IAB) - het directeurschap en de rol van het IAB als branchevereniging

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  18-09-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Algemeen Directeur van IAB; Wendy Pouw. We spreken Wendy over het directeurschap en de ontwikkeling en verdieping van het IAB als branchevereniging.    Shownotes uitzending #0570:54    "A Study of 597 Logos Shows Whi...


056 - Mattijs ten Brink (Transavia) over leidinggeven, footprint en digitaliseren

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  15-08-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Managing Director en Chairman van Transavia; Mattijs ten Brink. We spreken Mattijs over onder andere leidinggeven, een footprint zetten als vliegtuigmaatschappij en digitaliseren. De show notes van deze aflevering: 01:09...


055 - Ron Simpson (The Avocado Show)over storytelling en het bouwen van een franchise horeca merk

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  17-07-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman storyteller en co-founder van The Avocado Show; Ron Simpson. We spreken Ron over het bouwen van een merk rondom een mono-restaurant concept.


054 - Paul Jansen (De Telegraaf) over het hoofdredacteurschap en de Nederlandse journalistiek

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  04-07-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman hoofdredacteur van De Telegraaf; Paul Jansen. We spreken hem over zijn krant, het hoofdredacteurschap en het journalistieke klimaat in Nederland.


053 - Sjors van Drie (Hertog Jan) over het merk Hertog Jan

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  13-06-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman de brandmanager van Hertog Jan bij AB InBev; Sjors van Drie. We spreken hem over Hertog Jan, merkconsistentie, en de toekomst van het biermerk. Shownotes: Beste content Matthijs (00.45) 50 Things That Made the Modern Econ...


001 - Briefly: Hoe nuttig zijn awards?

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  11-06-2019

Een nieuw format van de makers van The Brief: Briefly. Eén keer in de twee weken praten Mark Schoones, Matthijs Tielman en Frank Goren over een thema. Iets minder interview. Iets meer geouwehoer. Deze eerste aflevering zoomen we in op awards. Hoeveel nut hebben ze? Hebben ze nut? En waarom zijn het...


052 - Harry Dekker (Unilever) over hoe Unilever merken bouwt

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  29-04-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Harry Dekker, media director van Unilever. We spreken hem over Unilever, merken opbouwen, en brand safety. De shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/harry-dekker-interview-the-brief/


051 - Boris Nihom (ACHTUNG!) over creativiteit versus data, en de toekomst van reclame

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  02-04-2019

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Boris Nihom, Head of Strategy in de advertising business. We spreken hem over creativiteit versus data, de toekomst van reclame, ACHTUNG! en Studio Kraftwerk. De shownotes zijn de vinden op: https://wayneparkerkent.com/bo...


050 - Alexander Klöpping (Blendle) over de toekomst van Blendle, journalistiek en leiderschap

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  08-03-2019

Deze week is Alexander Klöpping, CEO van Blendle, te gast. Klöpping is inmiddels een bekende naam voor het Nederlandse publiek dankzij zijn waardevolle bijdrages aan het digitale medialandschap. De shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/alexander-klopping-blendle-kwaliteitsjourna...


049 - Laurens Vreekamp over journalistiek, Google, en innovatie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  19-02-2019

In deze aflevering interviewen we Laurens Vreekamp van Google News Initiative. Een gesprek over journalistiek, Google, en innovatie. Shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-49-laurens-vreekamp-google-news-initiative


048 - Tim Geenen over privacy, blockchain en GDPR

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  27-12-2018

In deze aflevering interviewen we Tim Geenen van Faktor. Een gesprek over privacy, blockchain en GDPR. Shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/interview-tim-geenen/


047 - Susanne van Nierop over het verslaan van media en marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  03-12-2018

In deze aflevering interviewen we Susanne van Nierop, hoofdredacteur van de Adformatie. Een gesprek over hoe het is om verslag te doen van de altijd veranderende marketing- en mediawereld. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-47-susanne-van-nierop-adformatie


046 - Boris Veldhuijzen van Zanten over de connectie tussen tech en de mens

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  09-11-2018

Deze week spreken we Boris Veldhuijzen van Zanten, CEO en founder van The Next Web. Het bedrijf dat technologie helemaal eigen heeft gemaakt. Door middel van een platform, conferenties en techhub brengen zij 'Generatie T' samen en inspireren zij hen. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent....


045 - Peter Schwartz over futurisme, scenariodenken, en de toekomst

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  29-10-2018

In deze speciale aflevering van The Brief: een één-op-één interview met Peter Schwartz. Hij is raketgeleerde, scenarioschrijver, auteur, Senior Vice President for Global Government Relations and Strategic Planning bij Salesforce en bovenal: futurist. De shownotes vind je op: https://wayneparkerk...


044 - Willem Verschuur over innovatie binnen automotive

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  05-10-2018

In deze aflevering interviewen we General Manager Marketing bij Toyota Nederland, Willem Verschuur. Een gesprek over mobiliteit, innovatie, en content marketing. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-willem-verschuur-toyota-marketing-trends-automotive/


043 - Stan Sugarman over Salesforce en disruptors in de media

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  07-09-2018

In deze aflevering interviewen we de Senior Vice President van Salesforce, Stan Sugarman. Een gesprek over innovatie, disruptors, en leiderschap. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-43-stan-sugarman-salesforce


043 - Stan Sugarman over Salesforce en disruptors in de media

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  07-09-2018

In deze aflevering interviewen we de Senior Vice President van Salesforce, Stan Sugarman. Een gesprek over innovatie, disruptors, en leiderschap. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-43-stan-sugarman-salesforce


042 - Marc Vangeel over TMG en de toekomst van media

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  10-08-2018

In deze aflevering interviewen we Marc Vangeel, CEO van Telegraaf Media Groep. Een gesprek over de huidige stand van zaken en hoe de toekomst van media er uit zal gaan zien. Shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/marc-vangeel-tmg-over-de-uitgeverswereld-journalistiek-en-de-toekoms...


041 - Joris van Heukelom over Makerstreet en het ondernemerschap

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  31-07-2018

Joris van Heukelom (Makerstreet) over het ondernemerschap, organisatiestructuren en natuurlijk innoveren op verschillende niveaus. In deze aflevering interviewen we Joris van Heukelom, medeoprichter van Makerstreet). Een gesprek over ondernemerschap, de nieuwe situatie binnen organisaties door Agile...


040 - Hans Brouwer over reclamemuziek en de toekomst van audio content

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  13-07-2018

In deze aflevering interviewen we Hans Brouwer, CEO van Massive Music en één van de founders van de A’DAM Toren. Een gesprek over veranderingen in het muzieklandschap, de globaliteit en localiteit van muziek, trends op het gebied van sound en de muziek identiteit van merken. Goed, muziek dus. In...


039 - Ruud de Langen over leiding geven aan een mediabureau en Talpa Network

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  28-06-2018

In deze aflevering interviewen we Ruud de Langen, CEO van Mindshare. Een gesprek over veranderingen in het medialandschap en zijn overstap naar Talpa Network.


038 - Tim van den Bergh over content in de reisbranche en Team Sunweb

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  31-05-2018

In deze aflevering interviewen we Tim van den Bergh, CCO van Sunweb Group. Een gesprek over veranderingen in de reiswereld, het inzetten van content rondom hun merken en Team Sunweb.


037 - Derk Nijssen over XITE en personalisatie van content

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  08-05-2018

Derk Nijssen (XITE) over de livegang in de VS, muziekvideo's en ondernemerschap In deze aflevering interviewen we Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks. Een gesprek over XITE en hun release in de VS, muziekvideo's en brengen van gepersonaliseerde content.


036 - Niels Langereis over het spanningsveld tussen data en creatie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  18-04-2018

In deze aflevering interviewen we Niels Langereis, managing director, content Wavemaker. Een gesprek over de visie van Wavemaker en het spanningsveld tussen data en creatie. Shownotes te vinden op: https://wayneparkerkent.com/niels-langereis-wavemaker-over-content-technologie-en-het-spanningsveld-tu...


035 - Gert-Jaap Hoekman over het ANP en het bestrijden van fake news

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  05-04-2018

In deze aflevering interviewen we Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van Nu.nl. Een gesprek over Nu.nl, de samenwerking met het ANP en het bestrijden van fake news. Shownotes te vinden op: wayneparkerkent.com/gert-jaap-hoekman-nu-nl-de-samenwerking-met-het-anp-en-het-bestrijden-van-fake-news/ Bij Way...


034 - Maurice Hols over mediamerken en televisie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  21-02-2018

In deze aflevering interviewen we Maurice Hols, Executive Vice President en General Manager van Viacom Benelux. Een gesprek over het bouwen van een mediamerk en de televisie in het huidige medialandschap. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/maurice-hols-viacom-het-bouwen-van-mediamerk...


033 - Tim van der Wiel over Snapchat

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  07-02-2018

In deze aflevering interviewen we Tim van der Wiel, Co-founder en creative director GoSpooky. GoSpooky is het eerste Snapchat-marketingbureau van Europa. Een gesprek over influencer marketing, advertising via social media en de toekomst van Snapchat. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.co...


032 - Diana Janssen over de GDPR en privacy

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  26-01-2018

In deze aflevering interviewen we Diana Janssen, Directeur DDMA. Janssen is inmiddels al meer dan twaalf jaar werkzaam bij de branchevereniging voor data en marketing. Een gesprek over privacy en de implicaties van de GDPR (General Data Protection Regulation) Shownotes te vinden op: http://waynepark...


031 - Edgar Molenaars over verschuivingen in de wereld van reclamebureaus

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  10-01-2018

In deze aflevering interviewen we Edgar Molenaars, CEO Ogilvy Amsterdam. Molenaars richtte in 2007 let's be Frank op, dat later werd geïntegreerd in JWT Amsterdam waar Molenaars als deputy managing director verantwoordelijk was voor gerenommeerde lokale en internationale merken. Shownotes te vinden...


030 - Femmetje de Wind over publishing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  14-12-2017

In deze aflevering interviewen we Femmetje de Wind, Head of Publishing Wayne Parker Kent. De Wind werkte eerder als hoofdredacteur bij bladen als Jackie, JFK en Miljonair, ze was uitgever van WENDY en had de leiding over haar eigen customer publishing bureau Wind Publishing.​ Shownotes te vinden o...


029 - Lucy van der Helm over sociaal-maatschappelijke reclame

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  30-11-2017

In deze aflevering interviewen we Lucy van der Helm, Directeur SIRE. SIRE, Stichting Ideële Reclame, is een onafhankelijke stichting. Met hun campagnes brengen ze maatschappelijke onderwerpen onder de aandacht van het Nederlandse volk. Hiermee wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken. Shown...


028 - Rodger Buyvoets over e-commerce

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  15-11-2017

In deze aflevering interviewen we Rodger Buyvoets, CEO en co-founder van Crobox. Zij helpen e-commercepartijen met het effectief bereiken en overtuigen van klanten. Crobox probeert dit te bewerkstelligen door de combinatie van psychologie en artificial intelligence toe te passen op het platform van...


027 - Noël Loozen over filmmaken

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  01-11-2017

In deze aflevering interviewen we Noël Loozen, regisseur en filmmaker. Twee van zijn films gingen dit jaar in premiere op het Nederlands filmfestival. Een gesprek over commercieel werk versus vrij werk, zijn partnerschap met het Amsterdamse agentschap HALAL en zijn tv-film Limburgia. Shownotes te v...


026 - Gert Ysebaert over de strategie van Mediahuis

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  23-10-2017

In deze aflevering interviewen we Gert Ysebaert, CEO Mediahuis. Mediahuis is onder andere eigenaar van grote Belgische kranten als De Standaard, Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen. Daarnaast ook bekend in de Nederlandse markt als eigenaar van NRC Media, door een meerderheidsbelang in TMG en ee...


025 - Pr. Dr. Ed Peelen over content marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  04-10-2017

Peelen is naast academicus ook medeoprichter en partner bij strategisch bureau ICSB uit Rotterdam. Maar naast zijn werk in de praktijk heeft Peelen dus ook een lange academische loopbaan. Momenteel doceert Peelen aan Nyenrode Business University en de Universiteit van Amsterdam. Bij dat laatstgenoem...


024 - Joris van der Pol over ontwikkelingen in het audiolandschap

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  20-09-2017

Van der Pol is al geruime tijd actief in het radiovak. Hij belandde via BNR bij Radio 538 en was daar commercieel directeur. Nu is hij ruim drieënhalf jaar algemeen directeur bij OMS; de verkooporganisatie voor veel bekende radiozenders als 538, 100%NL, Sublime en de digitale zenders van OMX. Het g...


023 - Diederik Broekhuizen over de evolutie van social door de jaren heen

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  06-09-2017

Broekhuizen stond aan de wieg van de opkomst van social media en is onder andere de oprichter van De Beste Social Media. Dit platform is ontstaan vanuit een gemis van een verzamelplek voor creatieve social media-updates. Simultaan hieraan richtte Broekhuizen zijn eigen social media bureau op. Het ge...


022 - Jos Govaart over de rol van pr-bureaus

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  23-08-2017

In deze aflevering interviewen we Jos Govaart, eigenaar van pr-bureau Coopr. Jos werkt al lang in de wereld van public relations. Acht jaar geleden maakte hij de stap om voor zichzelf te beginnen en richtte Coopr op. In het gesprek vertelt hij hoe pr veranderd is in de loop der jaren, en wat...


021 - Nathalie Peters over creativiteit in combinatie met technologie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  09-08-2017

Te gast deze week is Nathalie Peters, Head of Digital Transformations bij IPG Mediabrands en voorzitter bij IAB Nederland. Het thema: creativiteit in combinatie met technologie. In het gesprek deelt ze haar visie op nieuwe creativiteit, vertelt ze over de digitale transformatie bij IPG en legt ze ui...


020 - Jacco Bouw over marketing automation en de Chinese markt

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  26-07-2017

Midden in de internetbubbel van de jaren 90 startte Jacco Bouw marketing automation bedrijf Webpower op. In 2006 besloot hij onder andere de Chinese markt te betreden. Daar heeft hij samen met de overheid een anti-spamwet opgezet voor e-mailmarketing en het begrip marketing automation geïntroducee...


019 - Jochem Koole over het creëren van een social business

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  13-07-2017

In deze aflevering interviewen we social business consultant Jochem Koole. Koole belandde via onder andere Basic Orange en Deloitte in het adviseursschap. Daar helpt hij al geruime tijd kennisintensieve bedrijven in de b2b-markt bij de transformatie van marketing en sales. Ofwel, zoals zijn Linked...


018 - Jeroen Lampe over contentstrategie bij Coca-Cola

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  28-06-2017

Deze week schuift Jeroen Lampe aan, marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland. In de tien jaar dat hij bij Coca-Cola werkt, is hij opgeklommen van marketingstagiair naar marketingdirecteur. In het gesprek vertelt hij over de veranderingen in het productportfolio en de marketingaanpak. Het thema: c...


CANNES EDITIE - 017 - Antoinette Hoes over singularity en public speaking

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  23-06-2017

In de tweede Cannes-editie schuift Antoinette Hoes aan, voormalig ceo van Wunderman / Blast Radius en vorig jaar spreker in Cannes. In het gesprek deelt ze insights over Cannes, singularity en public speaking. Dit is de tweede en laatste aflevering vanuit Cannes. Donderdag 21 juni was Kerrie Finch,...


CANNES EDITIE - 016 - Kerrie Finch over diversiteit in de media-industrie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  22-06-2017

In de eerste Cannes-editie uit de reeks van twee schuift Kerrie Finch aan, oprichter van FinchFactor. Het gesprek gaat over haar rol bij de Orange Lions en de diversiteit in de media-industrie. Deze podcast is in het Engels. De tweede aflevering uit de dubbele Cannes-special verschijnt morgen. Te ga...


015 - Bas Welling over de kracht van online video

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  14-06-2017

Bas Welling, medeoprichter en executive producer van Wefilm, schuift deze aflevering aan. Wefilm werkt voor klanten als McDonalds, Vodafone en Heineken en heeft de veelbekeken video voor Amsterdamse burgemeester Van der Laan gemaakt. In het gesprek deelt Welling zijn visie over hoe je als merk met o...


014 - Harald Dunnink over design in content marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  31-05-2017

De gast van deze week is Harald Dunnink. Harald is medeoprichter van design studio Momkai en de bedenker achter het ontwerp van De Correspondent. Het thema is dan ook: design in content marketing. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/harald Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naar n...


013 - Ruben Houkes over sportmarketing, gaming en eSports

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  17-05-2017

In deze aflevering spreken we Ruben Houkes. Ruben is voormalig wereldkampioen judo, haalde op de Spelen in Peking een bronzen plak én is één van de oprichters van 2Basics. Dit in Haarlem gevestigde bureau is gespecialiseerd in breedtesportmarketing. Met klanten als AA Drink, Greenco en NOC*NSF b...


012 - Fleur Willemijn van Beinum over het ontwikkelen van je contentstrategie

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  03-05-2017

Deze aflevering draait volledig om het ontwikkelen van je contentstrategie. Fleur Willemijn van Beinum werkte voor grote partijen als KLM, Delta Lloyd en eBay. Tot voor kort zat ze bij Unilever als Global Content Strateeg. Momenteel ad interim bij ABN Amro als Social Business Strateeg. In haar loopb...


011 - Aart Lensink over klassieke contentmarketing, de rol van de contentmarketeer en contentformats

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  19-04-2017

Aart Lensink is deze aflevering te gast. Met LVB Networks is hij al ruim 21 jaar actief in contentmarketing. Deze aflevering draait dan ook volledig om contentmarketing, de rol van de contentmarkeer en de kracht van contentformats. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/aart Bij Wayne P...


010 - Dries Poels over merken bouwen in het veranderende medialandschap

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  05-04-2017

De gast van deze week is Dries Poels. Hij werkte bij verschillende grote bedrijven als KPN en IKEA. Momenteel werkt hij bij bol.com als manager marketing communications & brand management. Het thema van deze week is dan ook merken bouwen in het veranderende medialandschap. Shownotes te vinden op...


009 - Anna Nooshin over personal branding en influencer marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  22-03-2017

Influencer, presentatrice, ontwerper of auteur? Noem haar een alleskunner. Het succes van Anna Nooshin begon bij lifestyle blog NSMBL; waarna ze aan haar eigen merk bouwde. Zo heeft ze boeken geschreven, gejureerd bij Holland’s Next Topmodel en meegedaan aan Expeditie Robinson. Op het moment werkt...


008 - Jeroen van Koningshoven over in-house creatie en content marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  08-03-2017

Jeroen van Koningshoven schuift bij ons aan voor een gesprek over in-house creatie en contentmarketing. Jeroen heeft aan verschillende kanten gewerkt; van klantzijde naar bureauzijde en weer terug. Hij begon bij Heineken als editor in chief, is creative director geweest bij MPG.today en Born05 en we...


007 - Arno Peperkoorn over recruitment in de mediasector

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  22-02-2017

In deze aflevering is Arno Peperkoorn te gast. Arno ken je van Result Recruitment: waar hij managing director is. Vanzelfsprekend is het thema dan ook recruitment in de mediasector. Daarnaast hebben we het over branded content op Snapchat, doen we een uitstap naar klassieke advertising vormen en bes...


006 - Erik Hensel over viral marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  08-02-2017

In deze aflevering van The Brief spreken wij met Erik Hensel, Managing Director van viral video bedrijf LifeHunters. Het thema is dan ook viral marketing. Daarnaast gaan we het hebben over de branded content serie van Comedy Central, de speech van P&G’s chief Marc Pritchard over programmatic adver...


005 - Xavier van Leeuwe over data en klantrelaties

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  25-01-2017

In deze aflevering van The Brief spreken wij met Xavier van Leeuwe, Director Marketing and Data bij het NRC. Het gaat over relaties met de klant, relaties met je lezers en data hierover. Shownotes te vinden op: http://podcast.wayneparkerkent.com/xavier/


004 - Jeroen de Bakker over brand transformation

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  12-01-2017

In deze aflevering bespreken we met Jeroen de Bakker brand transformation, digital transformation en growth hacking. Shownotes te vinden op: http://podcast.wayneparkerkent.com/jeroen/


003 - Brechtje de Leij over mobile marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  20-12-2016

In deze aflevering spreken we met Brechtje de Leij, Senior Product Manager bij Marktplaats.nl en auteur van het boek "Mobiele Eenheid: van disruptie tot digitale strategie." The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. In Th...


002 - Maiko Valentijn over de veranderingen in het medialandschap

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  08-12-2016

In deze aflevering spreken we met Maiko Valentijn, CEO van een van Nederlands grootste mediabureaus: MediaCom The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. In The Brief raak je binnen een uur bijgepraat over de laatste ontwik...


001 - AJ Huisman over B2B content marketing

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  23-11-2016

In deze aflevering spreken wij met Albert Jan Huisman, voormalig directeur Marketing en Business bij Kennedy van der Laan, Europees marketing directeur van Towers Watson én momenteel Chief Content Officer bij Content Marketing FFWD. We spreken hem onder andere over de huidige staat van content mark...


000 - Slaven Mandic - Pilot

Luister  

The Brief - Een podcast over content, marketing en creatie  /  18-11-2016

In deze aflevering spreken wij met Slaven Mandic, de oprichter en opperhoofd van Wayne Parker Kent. The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. In The Brief raak je binnen een uur bijgepraat over de laatste ontwikkelingen i...