Podcast Zoeker

The Brief - Een podcast over media, marketing en content

The Brief - Een podcast over media, marketing en content

Zakelijk  |  107 afleveringen

The Brief is een tweewekelijkse podcast over content, marketing en media. Elke aflevering schuift iemand uit het vak aan om zijn expertise te delen. Van marketing nieuws tot social media trends. En van recruitment in de mediasector tot viral marketing.

077 ‚Äď Mark Schoones over zijn tijd bij Wayne Parker Kent en de toekomstLuister  

Shownotes:†† † †Over Mark:†† † † †Beste content Daan:††† †

076 - ReBrief Kerrie Finch over diversiteit in de media-industrieLuister  

5/5 van onze ‚ÄėReBrief‚Äô serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren. Shownotes:†† Over Kerrie:† † † Beste content Matthijs:††† †

075 - ReBrief Baba Tour√© (Hammerfest) over racisme en discriminatie in de industrieLuister  

4/5 van onze ‚ÄėReBrief‚Äô serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren.†

074 - ReBrief Peter Schwartz (Salesforce) over samenwerken en de toekomstLuister  

Shownotes:†† Over Peter:†† † † † † Beste content Matthijs:††† † †† Interview:†† † †

073 - ReBrief Boris Veldhuijzen Van Zanten over de connectie tussen tech en de mensLuister  

2/5 van onze ‚ÄėReBrief‚Äô serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren.† † Shownotes:†† Over Boris:†† † Beste content Mark:††† † Interview: † †

072 - ReBrief Hans Brouwer (MassiveMusic) over reclamemuziek en de toekomst van audio contentLuister  

1/5 van onze 'ReBrief' serie. In deze vijfdelige reeks nemen Mark en Matt je mee op hun sentimentele reis waarin all time favorite episodes nog eens de revue zullen passeren. Shownotes:† † Over Hans:† † † † Beste content Matthijs: † † † Interview:† † † † † † †

071 - Nik Nieuwenhuijs (Code d'Azur) over het uitbouwen van een bureau in tijden van CoronaLuister  

Shownotes Beste content Matthijs: Patagonia: Vote the assholes out https://www.adformatie.nl/purpose-marketing/patagonia-geeft-stemadvies-vote-assholes-out Buying Myself Back. When does a model own her own image? - The Cut https://www.thecut.com/article/emily-ratajkowski-owning-my-image-essay.…

70 - Nathalie Nijhuis-Lam (Philips) over sponsorship in 2020Luister  

Sponsoring; ‚Äėbrandslapping‚Äô of ‚Äėpurposeful partnership‚Äô? Wij vroegen het Nathalie Nijhuis Lam van Philips. Daarnaast gaf ze een inkijkje in haar bijzondere werkzaamheden op het gebied van inclusiviteit en diversiteit. Shownotes: Beste content Matthijs: Beste content Nathalie:

069 - Freek Staps (ANP) over de mooiste baan van de Nederlandse journalistiekLuister  

: een persbureau dat ruim 85 jaar bestaat. Iedereen ziet het wel eens ergens bij staan, maar wat doen ze nu precies? We gingen in gesprek met de hoofdredacteur, . Hij noemde zijn baan ooit ‚Äúmisschien wel de mooiste baan van de Nederlandse journalistiek". Hoe ziet die journalistiek er nu uit? En in…

068 - Philip Kok (The Valley) over het runnen van een bureau in coronatijdLuister  

Hoe run je een zelfstandig bureau in een jaar als 2020? Een grote vraag. We vroegen het Philip Kok van The Valley. Het interview is te beluisteren in de nieuwste aflevering van The Brief. Shownotes: Beste content van Matthijs:† Over Philip † Nieuws Branding theorie van Les Binnet in de praktijk…

067 - Corn√© Hoogendoorn (Corendon) over vakanties in een tijd waarin niemand kan reizen.Luister  

In deze aflevering te gast Corn√© Hoogendoorn, Marketing Directeur van Corendon. Op z‚Äôn zachtst gezegd is 2020 een apart jaar. Want wat doe je als reisaanbieder als de wereld niet meer mag reizen? Antwoorden hoor je in deze aflevering waar je stiekem toch een vakantiegevoel van krijgt. Shownotes…

066 - Baba Tour√© (Hammerfest) over racisme en discriminatie in de industrie.Luister  

We zijn terug. Als in √©cht terug. De gast in deze eerste aflevering van The Brief is Baba Tour√©, Co-Founder en Managing Director van Hammerfest. Baba schreef onlangs een artikel op LinkedIn met de titel ‚ÄėRacisme‚Äô. Het stuk maakte veel los in de industrie, bij ons en bij Baba zelf. Shownotes: …

Briefly - De thuiswerkeditie #26Luister  

In deze zesentwintigste aflevering praten Mark en Matthijs over het effect van corona-acties door merken. Shownotes: 07:24 Dave - Lil Dicky https://www.youtube.com/watch?v=WiIdL-z899I 09:57 Goed voorbeeld van Big Rock productie door The Verge 11:08 Op YouTube https://www.youtube.com/watch?v=0c8UdK…

Briefly - De thuiswerkeditie #25Luister  

In deze aflevering praten Mark en Matthijs over het effect van corona op Amazon, Apple, Google en Facebook. Shownotes: 03:45 Talking to Strangers van Malcolm Gladwell https://www.bol.com/nl/f/talking-to-strangers/9200000105586434/ 06:45 Trailer van Fauda https://www.youtube.com/watch?v=_2rm_4e3i…

Briefly - De thuiswerkeditie #24Luister  

Het thema van deze viertwintigste aflevering is productiviteit. Mark en Matthijs praten over deep work, de kracht van tractie en hoe je kunt concentreren in tijden van corona. Shownotes 03:00 Wealth, shown to scale https://mkorostoff.github.io/1-pixel-wealth/ 05:57 Airforceproud95 op YouTube http…

Briefly - De thuiswerkeditie #23Luister  

In deze drientwintigste uitzending praten Mark Schoones en Matthijs Tielman met manager Corporate Communicatie van 's werelds bekendste restaurantketen over hoe zij omgaan met de crisis. Shownotes: 02:28 LinkedIn Eunice Koekkoek https://www.linkedin.com/in/eunicekoekkoek/ 07:48 4 mei toespraak va…

Briefly - De thuiswerkeditie #22Luister  

Deze eerste maandag van een nieuwe maand praten Mark Schoones en Matthijs Tielman over hoe de grootste merken ter wereld hun bedrijfscultuur managen. Shownotes: Shownotes via de mail? www.wayneparkerkent.com/briefly 03:20 #BossBitchFightChallenge https://www.youtube.com/watch?v=dCO0DXAc0tk 05:20 …

Briefly - De thuiswerkeditie #21Luister  

Over uitputtende videocalls, tikkertje en een bijzondere outdoor reclame van een chips merk. Shownotes 06:31 Great Big Story op YouTube https://www.youtube.com/channel/UCajXeitgFL-rb5-gXI-aG8Q 07:53 World Chase Tag https://www.youtube.com/channel/UCvo8BitSExXgP-eYjXwJvgw 10:45 Outdoor reclame va…

Briefly - De thuiswerkeditie #20Luister  

In deze, alweer twintigste aflevering praten Mark en Matthijs over Ricky Gervais, Star Wars en een semi-oplossing voor fake news. Shownotes Shownotes: 05:26 Deze mysterieuze speler werd uit het niets internationaal. Met dank aan een extreem volhardende vader https://decorrespondent.nl/11112/deze-my…

Briefly - De thuiswerkeditie #19Luister  

Op deze bijzondere Koningsdag aflevering hebben Mark Schoones en Matthijs Tielman het onder andere over de Netflix-knop op je afstandsbediening, een spookvoetballer √©n COVID-19 reclames. Shownotes: 07:43 Spike Jonze‚Äôs Beastie Boys Story https://www.youtube.com/watch?v=ZCyqR2RXoQU 09:57 Het biza…

Briefly - De thuiswerkeditie #18Luister  

In deze achttiende aflevering praten Mark Schoones en Matthijs Tielman oeverloos over onetakers, Michael Jordan en een vaak vergeten onderdeel van branded podcasts. Shownotes De shownotes handig in je mailbox? Schrijf je dan in via www.wayneparkerkent.com/briefly. 08:19 Trailer The Last Dance ht…

Briefly - De thuiswerkeditie #17Luister  

Deze laatste dag van de week en zeventiende uitzending van Briefly hebben Mark en Matthijs het over het nieuwe zwarte goud, het emailtemplate van Amazon en een effectieve manier van notities maken. Shownotes [03:34] Amazon heeft per ongeluk hun emailtemplate gedeeld https://medium.com/better-marke…

Briefly - De thuiswerkeditie #16Luister  

De zestiende editie gaat over hoe de mediabaas van Google zijn teams aanstuurt, het post-corona kantoor √©n een paar van de beste waargebeurde films. Shownotes: 06: 33 25 Movies and the articles that inspired them op Longreads.com https://longreads.com/2020/02/28/movies-based-on-articles/ 08:54 Al…

Briefly - De thuiswerkeditie #16Luister  

De zestiende editie gaat over hoe de mediabaas van Google zijn teams aanstuurt, het post-corona kantoor √©n een paar van de beste waargebeurde films. Shownotes06: 33 25 Movies and the articles that inspired them op Longreads.com https://longreads.com/2020/02/28/movies-based-on-articles/ 08:54 Alice …

Briefly - De thuiswerkeditie #15Luister  

In deze vijftiende aflevering praten Mark Schoones en Matthijs Tielman over een restaurant met een podcast, het merk FRETREE (huh?) en de comeback van oldschool comfortfood. Shownotes 06:17 I Miss The Office .EU http://imisstheoffice.eu 07:23 Noizio https://noiz.io/ 07:59 Soundtrack van Interste…

Briefly - De thuiswerkeditie #14Luister  

Deze veertiende aflevering gaat over over Louis CK, de tribute van Toyota aan Modern Family en het bizarre verhaal over een bedrijf dat haar werknemers ontsloeg via Zoom. Shownotes 02:35 #Thuiswerkfrustratie van Soof op Twitter https://twitter.com/soofffffff1/status/1246024080245108737 03:19 Mee…

Briefly - De thuiswerkeditie #13Luister  

In deze dertiende aflevering praten Mark en Matthijs je bij over mechanische keyboards, mediagedrag in coronatijd en wat een advocaat vindt van RUMAG. Shownotes: 02:25 The Hedonometer http://hedonometer.org/timeseries/en_all/?from=2008-09-10&to=2020-04-08 03:25 TaeKeyboards https://www.youtube.c…

Briefly - De thuiswerkeditie #12Luister  

Deze twaalfde afleveringen praten Mark en Matthijs over ‚Äėonvervangbare‚Äô merken. eSports. Coronanieuws en advertenties. En meer. Shownotes 07:53 #Thuiswerkfrustratie van Job Jan Altema https://twitter.com/jobjan/status/1245421158473838598 09:48 Alle films van de Japanse anime studio Ghibli op N…

Briefly - De thuiswerkeditie #11Luister  

Op deze laatste thuiswerkdag en elfde aflevering praten Mark en Matthijs samen met een mystery guest over de toekomst volgens Martin Sorrell en de impact van de crisis op het biermerk Corona. Shownotes: De shownotes makkelijk via de mail ontvangen? Schrijf je dan in via www.wayneparkerkent.com/brie…

Briefly - De thuiswerkeditie #10Luister  

Deze alweer tiende editie hebben Mark en Matthijs het over een geniale maar neppe Guinness-advertentie, grapgebrek op 1 april en het pornoprobleem van Zoom. Shownotes 05:46 Het album Suddenly van Caribou. Vooral het nummer New Jade https://open.spotify.com/album/3q5CZdmVxP6hE0mlBcYEU1?si=UKD2xmUBSE…

Briefly - De thuiswerkeditie #09Luister  

In deze negende aflevering praten Mark en Matthijs over seksistische Siri, Facebook voor kerken en een volstrekt nutteloze maar hilarische site over kleuren. Shownotes 05:08 Better Call Saul Trailer Seizoen 5 https://www.youtube.com/watch?v=quC2GkURViU 07:14 Overly descriptive colors https://col…

Briefly - De thuiswerkeditie #08Luister  

Deze achtste en eerste aflevering van een nieuwe thuiswerkweek, praten Mark en Matthijs over Tiger King, Zoom-achtergronden en wat grote bedrijven weten over de crisis (spoiler: niet zo veel). Shownotes: 03:29 Wat Spring Break ons verteld over de coronaverspreiding https://kottke.org/20/03/cellphon…

Briefly - De thuiswerkeditie #07Luister  

In deze zevende aflevering sluiten Mark en Matthijs de week af met nieuws over Trump, Kruidvat en een campagne van Netflix die je nooit gaat zien. Shownotes 06:46 The Story of Air Max: 90 to 2090 https://www.youtube.com/watch?time_continue=94&v=LBukoM3CLic&feature=emb_logo 07:30 Sage Boggs Twitte…

Briefly - De thuiswerkeditie #06Luister  

In deze alweer zesde aflevering hebben Mark en Matthijs over hun thuiswerk-setups, de apps die ze gebruiken en #thuiswerkfrustratie. Shownotes: 07:20 What I learned when my husband got sick with Corona https://www.nytimes.com/2020/03/24/magazine/coronavirus-family.html 07:38 8D Audio: Wel luister…

Briefly - De thuiswerkeditie #05Luister  

In deze vijfde aflevering praten Mark en Matthijs je bij over een obscuur YouTube-kanaal vol virtual reality comedy, op afstand Netflixen met je vrienden en coronalogo‚Äôs. Shownotes Alle shownotes en het nieuws handig in je mailbox? Abonneer je dan op de nieuwsbrief www.wayneparkerkent.com/briefl…

Briefly - De thuiswerkeditie #04Luister  

Deze vierde aflevering praten Mark en Matthijs je bij over de cover van Voetbal International, de heldenreis van Bruno Bruins en thuiswerkproductiviteit. Shownotes Alle shownotes en het nieuws handig in je mailbox? Abonneer je dan op de nieuwsbrief www.wayneparkerkent.com/briefly 04:10 Podcast Roo…

Briefly - De thuiswerkeditie #03Luister  

In deze derde aflevering praten Mark Schoones en Matthijs Tielman over de goede daden van Ford, de iets mindere daden van Virgin Atlantic en de mening van marketinggoeroe Mark Ritson over marketing in crisistijd. Shownotes 04:45 Inside Mark Zuckerberg‚Äôs Lost Notebook op WIRED.com https://www.wire…

Briefly - De thuiswerkeditie #02Luister  

In deze tweede aflevering vertelt Matthijs over zijn favoriete documentaires, leggen we uit waarom BMW z‚Äôn logo heeft veranderd en filosoferen we over wat merken moeten doen tijdens de coronacrisis. Shownotes Beste content 07:45 Twitter Thread waar Matthijs het over heeft: https://twitter.com/a…

Briefly - De thuiswerkeditie #01Luister  

Shownotes Briefly donderdag 19.03.2020 07:12 Jon Oliver over Coronavirus https://www.youtube.com/watch?v=_066dEkycr4 12:09 Mailchimp koopt Courier magazine https://www.forbes.com/sites/martyswant/2020/03/03/mailchimp-acquires-courier-to-expand-into-print-and-internationally/#6127fa5d203c 12:55 Det…

065 - Arno Peperkoorn(Result Recruitment) over diversiteit en inclusiviteit in recruitmentLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Directeur-Partner Result Recruitment Group Arno Peperkoorn over diversiteit en inclusiviteit in recruitment, flexibel luisteren en de definitie van talent. Shownotes #65 [0:58] Olympische outfits skateboarden nike https:…

064 -Joost Geurtsen(New York Pizza) over local heroes, marketingtrucjes en pizza's uit NederlandLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Marketing Director van New York Pizza, Joost Geurtsen over local heroes, de dynamiek van de game en lekkere pizza's uit Nederland. Shownotes #64 [01:13] ‚Äúwhat‚Äôs my name: Muhammad Ali‚ÄĚ https://www.youtube.com/watch…

063-Joost Istha(ZIGT) over de unieke positie van ZIGT, transparantie en de noodzaak om te innoverenLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman CEO en oprichter van mediabureau ZIGT; Joost Istha. We spreken Joost over de unieke positie van ZIGT, transparantie en de noodzaak om te innoveren. Shownotes #063 - 6:03 Peloton x Aviation Gin advertenties https://www.y…

062 ‚Äď Maarten Timmerman-Zubani (Flyeralarm) over de toekomst van papier, content marketing voor loyaltyprogramma's en conversiemonstersLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Country Manager Benelux bij Flyeralarm; Maarten Timmerman-Zubani. We spreken Maarten over de toekomst van papier, content marketing voor loyaltyprogramma's en conversiemonsters.† † Quotes van Maarten:† 'Wanneer 90% van h…

061 - Maddie Raedts (IMA) over de ontwikkeling van influencer marketingLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman oprichter en Chief Creative Officer van IMA; Maddie Raedts. We spreken Maddie over de ontwikkeling van influencer marketing. Shownotes uitzending #0610:56 Succession (HBO Serie)https://www.youtube.com/watch?v=OzYxJV_rmE8 …

SPECIALE AFLEVERING - Slaven Mandic (Mediahuis Nederland) over de naamsverandering van TMG naar MediahuisLuister  

In deze speciale aflevering interviewen we een oude bekende van de show. De allereerste gast van The Brief komt namelijk terug. Slaven Mandic, Directeur Advertising van Mediahuis, vertelt in deze aflevering over de veranderende rol van uitgevers,†de recente naamsverandering van TMG en de toekomst va…

059 - Mart Vonk (Vandebron) over hoe je als merk klanten vindt en vasthoudtLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Head of Brand & Growth Marketing van Vandebron; Mart Vonk. We spreken Mart over†hoe je als merk klanten vindt en vasthoudt. Shownotes uitzending #05901:00 WPK wint Content Marketing Multi-Year Program https://nederlandsm…

058 - Nicolas Bartholomeeusen (AB inbev) over zijn carri√®re bij AB inbev en de Nederlandse biertrendsLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Country Manager Nederland van AB inbev; Nicolas Bartholomeeusen. We spreken Nicolas over zijn carri√®re bij AB inbev en de Nederlandse biertrends. Shownotes uitzending #058 2:42 Scott Galloway - Gaat Spotify ooit naast d…

057 - Wendy Pouw (IAB) - het directeurschap en de rol van het IAB als brancheverenigingLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Algemeen Directeur van IAB; Wendy Pouw. We spreken Wendy over het directeurschap en de ontwikkeling en verdieping van het IAB als branchevereniging.† † Shownotes uitzending #0570:54††† "A Study of 597 Logos Shows Which Ki…

056 - Mattijs ten Brink (Transavia) over leidinggeven, footprint en digitaliserenLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Managing Director en Chairman van Transavia; Mattijs ten Brink. We spreken Mattijs over onder andere leidinggeven, een footprint zetten als vliegtuigmaatschappij en digitaliseren. De show notes van deze aflevering: 01:09…

055 - Ron Simpson (The Avocado Show)over storytelling en het bouwen van een franchise horeca merkLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman storyteller en co-founder van The Avocado Show; Ron Simpson. We spreken Ron over het bouwen van een merk rondom een mono-restaurant concept.

054 - Paul Jansen (De Telegraaf) over het hoofdredacteurschap en de Nederlandse journalistiekLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman hoofdredacteur van De Telegraaf; Paul Jansen. We spreken hem over zijn krant, het hoofdredacteurschap en het journalistieke klimaat in Nederland.

053 - Sjors van Drie (Hertog Jan) over het merk Hertog JanLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman de brandmanager van Hertog Jan bij AB InBev; Sjors van Drie. We spreken hem over Hertog Jan, merkconsistentie, en de toekomst van het biermerk. Shownotes: Beste content Matthijs (00.45) 50 Things That Made the Modern Ec…

001 - Briefly: Hoe nuttig zijn awards?Luister  

Een nieuw format van de makers van The Brief: Briefly. E√©n keer in de twee weken praten Mark Schoones, Matthijs Tielman en Frank Goren over een thema. Iets minder interview. Iets meer geouwehoer. Deze eerste aflevering zoomen we in op awards. Hoeveel nut hebben ze? Hebben ze nut? En waarom zijn het…

052 - Harry Dekker (Unilever) over hoe Unilever merken bouwtLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Harry Dekker, media director van Unilever. We spreken hem over Unilever, merken opbouwen, en brand safety. De shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/harry-dekker-interview-the-brief/

051 - Boris Nihom (ACHTUNG!) over creativiteit versus data, en de toekomst van reclameLuister  

In deze aflevering van The Brief interviewen Mark Schoones en Matthijs Tielman Boris Nihom, Head of Strategy in de advertising business. We spreken hem over creativiteit versus data, de toekomst van reclame, ACHTUNG! en Studio Kraftwerk. De shownotes zijn de vinden op: https://wayneparkerkent.com…

050 - Alexander Kl√∂pping (Blendle) over de toekomst van Blendle, journalistiek en leiderschapLuister  

Deze week is Alexander Kl√∂pping, CEO van Blendle, te gast. Kl√∂pping is inmiddels een bekende naam voor het Nederlandse publiek dankzij zijn waardevolle bijdrages aan het digitale medialandschap. De shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/alexander-klopping-blendle-kwaliteitsjour…

049 - Laurens Vreekamp over journalistiek, Google, en innovatieLuister  

In deze aflevering interviewen we Laurens Vreekamp van Google News Initiative. Een gesprek over journalistiek, Google, en innovatie. Shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-49-laurens-vreekamp-google-news-initiative

048 - Tim Geenen over privacy, blockchain en GDPRLuister  

In deze aflevering interviewen we Tim Geenen van Faktor. Een gesprek over privacy, blockchain en GDPR. Shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/interview-tim-geenen/

047 - Susanne van Nierop over het verslaan van media en marketingLuister  

In deze aflevering interviewen we Susanne van Nierop, hoofdredacteur van de Adformatie. Een gesprek over hoe het is om verslag te doen van de altijd veranderende marketing- en mediawereld. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-47-susanne-van-nierop-adformatie

046 - Boris Veldhuijzen van Zanten over de connectie tussen tech en de mensLuister  

Deze week spreken we Boris Veldhuijzen van Zanten, CEO en founder van The Next Web. Het bedrijf dat technologie helemaal eigen heeft gemaakt. Door middel van een platform, conferenties en techhub brengen zij 'Generatie T' samen en inspireren zij hen. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent…

045 - Peter Schwartz over futurisme, scenariodenken, en de toekomstLuister  

In deze speciale aflevering van The Brief: een √©√©n-op-√©√©n interview met Peter Schwartz. Hij is raketgeleerde, scenarioschrijver, auteur, Senior Vice President for Global Government Relations and Strategic Planning bij Salesforce en bovenal: futurist. De shownotes vind je op: https://wayneparker…

044 - Willem Verschuur over innovatie binnen automotiveLuister  

In deze aflevering interviewen we General Manager Marketing bij Toyota Nederland, Willem Verschuur. Een gesprek over mobiliteit, innovatie, en content marketing. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-willem-verschuur-toyota-marketing-trends-automotive/

043 - Stan Sugarman over Salesforce en disruptors in de mediaLuister  

In deze aflevering interviewen we de Senior Vice President van Salesforce, Stan Sugarman. Een gesprek over innovatie, disruptors, en leiderschap. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-43-stan-sugarman-salesforce

043 - Stan Sugarman over Salesforce en disruptors in de mediaLuister  

In deze aflevering interviewen we de Senior Vice President van Salesforce, Stan Sugarman. Een gesprek over innovatie, disruptors, en leiderschap. De shownotes vind je op: https://wayneparkerkent.com/the-brief-43-stan-sugarman-salesforce

042 - Marc Vangeel over TMG en de toekomst van mediaLuister  

In deze aflevering interviewen we Marc Vangeel, CEO van Telegraaf Media Groep.¬†Een gesprek over de huidige stand van zaken en hoe de toekomst van media er uit zal gaan zien. Shownotes zijn te vinden op: https://wayneparkerkent.com/marc-vangeel-tmg-over-de-uitgeverswereld-journalistiek-en-de-toeko…

041 - Joris van Heukelom over Makerstreet en het ondernemerschapLuister  

Joris van Heukelom (Makerstreet) over het ondernemerschap, organisatiestructuren en natuurlijk innoveren op verschillende niveaus. In deze aflevering interviewen we Joris van Heukelom, medeoprichter van Makerstreet). Een gesprek over ondernemerschap, de nieuwe situatie binnen organisaties door Agil…

040 - Hans Brouwer over reclamemuziek en de toekomst van audio contentLuister  

In deze aflevering interviewen we Hans Brouwer, CEO van Massive Music en √©√©n van de founders van de A‚ÄôDAM Toren. Een gesprek over veranderingen in het muzieklandschap, de globaliteit en localiteit van muziek, trends op het gebied van sound en de muziek identiteit van merken. Goed, muziek dus. In…

039 - Ruud de Langen over leiding geven aan een mediabureau en Talpa NetworkLuister  

In deze aflevering interviewen we Ruud de Langen, CEO van Mindshare. Een gesprek over veranderingen in het medialandschap en zijn overstap naar Talpa Network.

038 - Tim van den Bergh over content in de reisbranche en Team SunwebLuister  

In deze aflevering interviewen we Tim van den Bergh, CCO van Sunweb Group. Een gesprek over veranderingen in de reiswereld, het inzetten van content rondom hun merken en Team Sunweb.

037 - Derk Nijssen over XITE en personalisatie van contentLuister  

Derk Nijssen (XITE) over de livegang in de VS, muziekvideo's en ondernemerschap In deze aflevering interviewen we Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks. Een gesprek over XITE en hun release in de VS, muziekvideo's en brengen van gepersonaliseerde content.

036 - Niels Langereis over het spanningsveld tussen data en creatieLuister  

In deze aflevering interviewen we Niels Langereis, managing director, content Wavemaker. Een gesprek over de visie van Wavemaker en het spanningsveld tussen data en creatie. Shownotes te vinden op: https://wayneparkerkent.com/niels-langereis-wavemaker-over-content-technologie-en-het-spanningsveld-t…

035 - Gert-Jaap Hoekman over het ANP en het bestrijden van fake newsLuister  

In deze aflevering interviewen we Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van Nu.nl. Een gesprek over Nu.nl, de samenwerking met het ANP en het bestrijden van fake news. Shownotes te vinden op: wayneparkerkent.com/gert-jaap-hoekman-nu-nl-de-samenwerking-met-het-anp-en-het-bestrijden-van-fake-news/ Bij W…

034 - Maurice Hols over mediamerken en televisieLuister  

In deze aflevering interviewen we Maurice Hols, Executive Vice President en General Manager van Viacom Benelux. Een gesprek over het bouwen van een mediamerk en de televisie in het huidige medialandschap. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.com/maurice-hols-viacom-het-bouwen-van-mediamer…

033 - Tim van der Wiel over SnapchatLuister  

In deze aflevering interviewen we Tim van der Wiel, Co-founder en creative director GoSpooky. GoSpooky is het eerste Snapchat-marketingbureau van Europa. Een gesprek over influencer marketing, advertising via social media en de toekomst van Snapchat. Shownotes te vinden op: http://wayneparkerkent.c…

032 - Diana Janssen over de GDPR en privacyLuister  

In deze aflevering interviewen we Diana Janssen, Directeur DDMA. Janssen is inmiddels al meer dan twaalf jaar werkzaam bij de branchevereniging voor data en marketing. Een gesprek over privacy en de implicaties van de GDPR (General Data Protection Regulation) Shownotes te vinden op: http://waynepar…

031 - Edgar Molenaars over verschuivingen in de wereld van reclamebureausLuister  

In deze aflevering interviewen we Edgar Molenaars, CEO Ogilvy Amsterdam. Molenaars richtte in 2007 let's be Frank op, dat later werd ge√Įntegreerd in JWT Amsterdam waar Molenaars als deputy managing director verantwoordelijk was voor gerenommeerde lokale en internationale merken. Shownotes te vinde…

030 - Femmetje de Wind over publishingLuister  

In deze aflevering interviewen we Femmetje de Wind, Head of Publishing Wayne Parker Kent. De Wind werkte eerder als hoofdredacteur bij bladen als Jackie, JFK en Miljonair, ze was uitgever van WENDY en had de leiding over haar eigen customer publishing bureau Wind Publishing.‚Äč Shownotes te vinden …

029 - Lucy van der Helm over sociaal-maatschappelijke reclameLuister  

In deze aflevering interviewen we Lucy van der Helm, Directeur SIRE. SIRE, Stichting Ide√ęle Reclame, is een onafhankelijke stichting. Met hun campagnes brengen ze maatschappelijke onderwerpen onder de aandacht van het Nederlandse volk. Hiermee wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken. Show…

028 - Rodger Buyvoets over e-commerceLuister  

In deze aflevering interviewen we Rodger Buyvoets, CEO en co-founder van Crobox. Zij helpen e-commercepartijen met het effectief bereiken en overtuigen van klanten. Crobox probeert dit te bewerkstelligen door de combinatie van psychologie en artificial intelligence toe te passen op het platform van …

027 - No√ęl Loozen over filmmakenLuister  

In deze aflevering interviewen we No√ęl Loozen, regisseur en filmmaker. Twee van zijn films gingen dit jaar in premiere op het Nederlands filmfestival. Een gesprek over commercieel werk versus vrij werk, zijn partnerschap met het Amsterdamse agentschap HALAL en zijn tv-film Limburgia. Shownotes te …

026 - Gert Ysebaert over de strategie van MediahuisLuister  

In deze aflevering interviewen we Gert Ysebaert, CEO Mediahuis. Mediahuis is onder andere eigenaar van grote Belgische kranten als De Standaard, Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen. Daarnaast ook bekend in de Nederlandse markt als eigenaar van NRC Media, door een meerderheidsbelang in TMG en ee…

025 - Pr. Dr. Ed Peelen over content marketingLuister  

Peelen is naast academicus ook medeoprichter en partner bij strategisch bureau ICSB uit Rotterdam. Maar naast zijn werk in de praktijk heeft Peelen dus ook een lange academische loopbaan. Momenteel doceert Peelen aan Nyenrode Business University en de Universiteit van Amsterdam. Bij dat laatstgenoem…

024 - Joris van der Pol over ontwikkelingen in het audiolandschapLuister  

Van der Pol is al geruime tijd actief in het radiovak. Hij belandde via BNR bij Radio 538 en was daar commercieel directeur. Nu is hij ruim drie√ęnhalf jaar algemeen directeur bij OMS; de verkooporganisatie voor veel bekende radiozenders als 538, 100%NL, Sublime en de digitale zenders van OMX. Het g…

023 - Diederik Broekhuizen over de evolutie van social door de jaren heenLuister  

Broekhuizen stond aan de wieg van de opkomst van social media en is onder andere de oprichter van De Beste Social Media. Dit platform is ontstaan vanuit een gemis van een verzamelplek voor creatieve social media-updates. Simultaan hieraan richtte Broekhuizen zijn eigen social media bureau op. Het ge…

022 - Jos Govaart over de rol van pr-bureausLuister  

In deze aflevering interviewen we¬†Jos Govaart, eigenaar van pr-bureau¬†Coopr. Jos werkt al lang in de wereld van public relations.¬†Acht jaar geleden maakte hij de stap om voor zichzelf te beginnen en richtte¬†Coopr¬†op. In het gesprek vertelt hij hoe pr¬†veranderd¬†is in de loop der¬†jaren, en wat…

021 - Nathalie Peters over creativiteit in combinatie met technologieLuister  

Te gast deze week is Nathalie Peters, Head of Digital Transformations bij IPG Mediabrands en voorzitter bij IAB Nederland. Het thema: creativiteit in combinatie met technologie. In het gesprek deelt ze haar visie op nieuwe creativiteit, vertelt ze over de digitale transformatie bij IPG en legt ze ui…

020 - Jacco Bouw over marketing automation en de Chinese marktLuister  

Midden in de internetbubbel van de jaren 90 startte Jacco Bouw¬†marketing automation bedrijf Webpower op. In 2006 besloot hij onder andere de Chinese markt te betreden. Daar heeft hij samen met de overheid een anti-spamwet opgezet voor e-mailmarketing en het begrip marketing automation ge√Įntroducee…

019 - Jochem Koole over het cre√ęren van een social businessLuister  

In deze aflevering interviewen we¬†social business consultant Jochem Koole.¬†Koole belandde via onder andere Basic Orange en Deloitte in het adviseursschap. Daar helpt hij al geruime tijd kennisintensieve bedrijven in de b2b-markt bij de transformatie van marketing en sales. Ofwel, zoals zijn Linked…

018 - Jeroen Lampe over contentstrategie bij Coca-ColaLuister  

Deze week schuift Jeroen Lampe aan, marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland.¬†In de tien jaar dat hij bij Coca-Cola werkt, is hij opgeklommen van marketingstagiair naar marketingdirecteur. In het gesprek vertelt hij over de veranderingen in het productportfolio en de marketingaanpak. Het thema: c…

CANNES EDITIE - 017 - Antoinette Hoes over singularity en public speakingLuister  

In de tweede Cannes-editie schuift Antoinette Hoes aan, voormalig ceo van Wunderman / Blast Radius en vorig jaar spreker in Cannes. In het gesprek deelt ze insights over Cannes, singularity en public speaking. Dit is de tweede en laatste aflevering vanuit Cannes. Donderdag 21 juni was Kerrie Finch…

CANNES EDITIE - 016 - Kerrie Finch over diversiteit in de media-industrieLuister  

In de eerste Cannes-editie uit de reeks van twee schuift Kerrie Finch aan, oprichter van FinchFactor. Het gesprek gaat over haar rol bij de Orange Lions en de diversiteit in de media-industrie. Deze podcast is in het Engels. De tweede aflevering uit de dubbele Cannes-special verschijnt morgen. Te …

015 - Bas Welling over de kracht van online videoLuister  

Bas Welling, medeoprichter en executive producer van Wefilm, schuift deze aflevering aan. Wefilm werkt voor klanten als McDonalds, Vodafone en Heineken en heeft de veelbekeken video voor Amsterdamse burgemeester Van der Laan gemaakt. In het gesprek deelt Welling zijn visie over hoe je als merk met o…

014 - Harald Dunnink over design in content marketingLuister  

De gast van deze week is Harald Dunnink. Harald is medeoprichter van design studio Momkai en de bedenker achter het ontwerp van De Correspondent. Het thema is dan ook: design in content marketing. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/harald Bij Wayne Parker Kent zijn we op zoek naa…

013 - Ruben Houkes over sportmarketing, gaming en eSportsLuister  

In deze aflevering spreken we Ruben Houkes. Ruben is voormalig wereldkampioen judo, haalde op de Spelen in Peking een bronzen plak √©n is √©√©n van de oprichters van 2Basics. Dit in Haarlem gevestigde bureau is gespecialiseerd in¬†breedtesportmarketing. Met klanten als AA Drink, Greenco en NOC*NSF b…

012 - Fleur Willemijn van Beinum over het ontwikkelen van je contentstrategieLuister  

Deze aflevering draait volledig om het ontwikkelen van je contentstrategie. Fleur Willemijn van Beinum werkte voor grote partijen als KLM, Delta Lloyd en eBay. Tot voor kort zat ze bij Unilever als Global Content Strateeg. Momenteel ad interim bij ABN Amro als Social Business Strateeg. In haar loopb…

011 - Aart Lensink over klassieke contentmarketing, de rol van de contentmarketeer en contentformatsLuister  

Aart Lensink is deze aflevering te gast. Met LVB Networks is hij al ruim 21 jaar actief in contentmarketing. Deze aflevering draait dan ook volledig om contentmarketing, de rol van de contentmarkeer en de kracht van contentformats. Shownotes te vinden op: podcast.wayneparkerkent.com/aart Bij Wayne…

010 - Dries Poels over merken bouwen in het veranderende medialandschapLuister  

De gast van deze week is Dries Poels. Hij werkte bij verschillende grote bedrijven als¬†KPN en IKEA.¬†Momenteel werkt hij bij bol.com als manager marketing communications & brand management.¬†Het thema van deze week is dan ook¬†merken bouwen in het veranderende medialandschap. Shownotes te vinden o…

009 - Anna Nooshin over personal branding en influencer marketingLuister  

Influencer, presentatrice, ontwerper of auteur? Noem haar een alleskunner. Het succes van Anna Nooshin begon bij lifestyle blog NSMBL; waarna ze aan haar eigen merk bouwde. Zo heeft ze boeken geschreven, gejureerd bij Holland‚Äôs Next Topmodel en meegedaan aan Expeditie Robinson. Op het moment werkt…

008 - Jeroen van Koningshoven over in-house creatie en content marketingLuister  

Jeroen van Koningshoven schuift bij ons aan voor een gesprek over in-house creatie en contentmarketing. Jeroen heeft aan verschillende kanten gewerkt; van klantzijde naar bureauzijde en weer terug. Hij begon bij Heineken als editor in chief, is creative director geweest bij MPG.today en Born05 en we…

007 - Arno Peperkoorn over recruitment in de mediasectorLuister  

In deze aflevering is Arno Peperkoorn te gast. Arno ken je van Result Recruitment: waar hij managing director is. Vanzelfsprekend is het thema dan ook recruitment in de mediasector. Daarnaast hebben we het over branded content op Snapchat, doen we een uitstap naar klassieke advertising vormen en bes…

006 - Erik Hensel over viral marketingLuister  

In deze aflevering van The Brief spreken wij met Erik Hensel, Managing Director van viral video bedrijf LifeHunters. Het thema is dan ook viral marketing. Daarnaast gaan we het hebben over de branded content serie van Comedy Central, de speech van P&G‚Äôs chief Marc Pritchard over programmatic adver…

005 - Xavier van Leeuwe over data en klantrelatiesLuister  

In deze aflevering van The Brief spreken wij met Xavier van Leeuwe, Director Marketing and Data bij het NRC. Het gaat over relaties met de klant, relaties met je lezers en data hierover. Shownotes te vinden op: http://podcast.wayneparkerkent.com/xavier/

004 - Jeroen de Bakker over brand transformationLuister  

In deze aflevering bespreken we met Jeroen de Bakker brand transformation, digital transformation en growth hacking. Shownotes te vinden op: http://podcast.wayneparkerkent.com/jeroen/

003 - Brechtje de Leij over mobile marketingLuister  

In deze aflevering spreken we met Brechtje de Leij, Senior Product Manager bij Marktplaats.nl en auteur van het boek "Mobiele Eenheid: van disruptie tot digitale strategie." The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. In T…

002 - Maiko Valentijn over de veranderingen in het medialandschapLuister  

In deze aflevering spreken we met Maiko Valentijn, CEO van een van Nederlands grootste mediabureaus: MediaCom The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. In The Brief raak je binnen een uur bijgepraat over de laatste ontwi…

001 - AJ Huisman over B2B content marketingLuister  

In deze aflevering spreken wij met Albert Jan Huisman, voormalig directeur Marketing en Business bij Kennedy van der Laan, Europees marketing directeur van Towers Watson √©n momenteel Chief Content Officer bij Content Marketing FFWD. We spreken hem onder andere over de huidige staat van content mark…

000 - Slaven Mandic - PilotLuister  

In deze aflevering spreken wij met Slaven Mandic, de oprichter en opperhoofd van Wayne Parker Kent. The Brief is een tweewekelijkse podcast gemaakt door WPK The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. In The Brief raak je binnen een uur bijgepraat over de laatste ontwikkelingen…