Werkprofessor | BNR

Binge marketing: maak van jouw doelgroep enthousiast publiek

Werkprofessor | BNR
15-06-2020

Carlijn Postma, oprichter van content marketingbureau The Post, beschrijft het verschil tussen een doelgroep en een publiek. We weten dat je een marketingstrategie zo wilt inzetten dat het aansluit bij je doelgroep. Toch is het nog belangrijker om te kijken hoe je van die doelgroep een publiek kunt maken. Een publiek volgt namelijk vrijwillig jouw verhaal en kan fan worden van het bedrijf of product. Om je publiek tijdens het consumeren van je content vast te houden kan jij ook gebruik maken van een cliffhanger. Dankzij die cliffhanger kijken ze meteen weer door naar het volgende stuk content. Als je daar trouwens niet in wilt trappen kun je een aflevering beter niet helemaal afkijken. Dan voorkom je dat je gevangen wordt door de cliffhanger. Ook handig als je regelmatig te laat in je bed eindigt, omdat Netflix hier zo goed in is.
Leren hoe je een publiek bouwt? Luister de podcast op jouw favoriete podcast platform en bekijk onderstaande links. Vragen of input voor de podcast? Neem contact op met Wendy van Ierschot via wendy@viepeople.com.
Links https://thepost.nl/the-post/
https://www.managementboek.nl/boek/9789024427680/bingemarketing-carlijn-postma
https://contentmarketinginstitute.com/author/carlijn-postma
https://www.frank.news/nl/article/content/binge-marketing-contentmarketing-op-zijn-hollywoods.html
See omnystudio.com/listener for privacy information.