Werkprofessor | BNR

Je bedrijfswebsite mist wetenschap

Werkprofessor | BNR
22-02-2021

Joris Groen schreef samen met Bas Wouters het boek Online invloed: zo pas je bewezen gedragspsychologie toe voor betere online resultaten. Zijn belangrijkste tip: stop met focussen op de boodschap die je wilt overbrengen, maar ga kijken naar het gedrag waartoe je iemand wilt verleiden. 'Ga op zoek naar de kleinst mogelijke stap die je wilt dat je websitebezoeker zet, bouw de website vervolgens zo op dat de bezoeker dit ook echt gaat doen.'
Hoe laat je iemand doen wat jij wilt? Om een bezoeker echt te laten doen wat jij wilt kun je gebruik maken van het Fogg Behavior Model. 'Meer is er niet', concludeert Joris Groen. Luister de hele aflevering van Werkprofessor om de nuttige tips en de toepassing van de gedragspsychologie uit het boek Online invloed mee te krijgen.
Links Meer over Joris Groen
Het boek van Bas Wouters en Joris Groen
Contact Heb je vragen of input? Neem dan contact op met Wendy van Ierschot via wendy@viepeople.com
See omnystudio.com/listener for privacy information.