ZIGT op Groei

ZIGT op Groei

Zakelijk  |  26 afleveringen

Merken en organisaties willen groeien. Maar groeien gaat niet vanzelf. In ZIGT op Groei gaan we in gesprek met toonaangevende Nederlandse bedrijven. Welke obstakels kwamen zij tegen op de weg naar succes? Tom Jessen gaat in gesprek met diverse gasten om dit vraagstuk te achterhalen.

Verras mij  


Crisp wil groter marktaandeel door kwaliteit en gemak te combineren - In gesprek met Alexandra Groot

Luister  

ZIGT op Groei  /  18-04-2024

De supermarktomzet in Nederland was in 2023 voor het eerst hoger dan 50 miljard euro. Een vrij nieuwe speler in die markt is Crisp: een online winkel voor verse producten. Crisp wil nu een groter deel van de boodschappenmarkt veroveren. Growth Director Alexandra Groot vertelt hoe ze dat willen berei...


Somnox wil wereldwijd slaapprobleem helpen oplossen - In gesprek met Julian Jagtenberg

Luister  

ZIGT op Groei  /  28-03-2024

Een op de vijf Nederlanders slaapt slecht door onrust, piekeren of stress.Julian Jagtenberg – destijds een jonge ingenieur bij de TU-Delft – was ervan overtuigd dat dat probleem op te lossen is door de ademhaling te reguleren, en dat technologie daarbij kan helpen. Inmiddels worden duizenden men...


Pieter Pot maakt doorstart na ingrijpende veranderingen - In gesprek met Pieter Pot

Luister  

ZIGT op Groei  /  21-02-2024

De online verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot heeft een zwaar jaar achter de rug, eindigend in een faillissement. Maar zowel klanten als partners geloven nog wel degelijk in hun concept. Daarom komt er een doorstart: de zaak gaat vanaf half maart weer open. Oprichter en directeur Jouri Schoemaker...


In gesprek met MC Wetering

Luister  

ZIGT op Groei  /  23-01-2024

Het is prettig toeven in Medisch Centrum Wetering, zowel voor patiënten als voor behandelend artsen en medewerkers. Dat kan omdat het een kleine, platte organisatie is. Dat moet zo blijven, vindt Marc Nelissen, bestuurder bij MC Wetering. “Groei moet niet ten koste gaan van kwaliteit en werkplezi...


AGU is er voor alle fietsers - In gesprek met AGU

Luister  

ZIGT op Groei  /  19-12-2023

Wie op de fiets stapt, wil comfortabele kleding dragen, droog en veilig op de plek van bestemming aankomen en alles mee kunnen nemen wat onderweg van belang is. AGU verkoopt fietskleding, fietstassen en fietsaccessoires om elk type fietser van dienst te zijn. Met succes. En Head of Marketing & eComm...


In gesprek met Bijvoorkeur

Luister  

ZIGT op Groei  /  28-11-2023

Budi Gonzalez de Chaves en zijn compagnon Thijs de Boer lopen al heel wat jaartjes mee in de reclamewereld. Ze besloten vorig jaar hun baan op te zeggen en samen reclamebureau Bijvoorkeur op te richten. Wat ging er aan die beslissing vooraf? En wat is hun visie op groei? Budi vertelt er alles over i...


In gesprek met Pink Ribbon

Luister  

ZIGT op Groei  /  10-10-2023

Pink Ribbon bestaat dit jaar 20 jaar. Al twee decennia zetten zij zich in om onderzoek naar borstkanker te financieren en het onderwerp bespreekbaar te maken én te houden. Wat is er in al die jaren bereikt? Wat zijn de doelstellingen voor de komende tijd, en welke uitdagingen staan er voor de deur?...


In gesprek met Valegis

Luister  

ZIGT op Groei  /  26-09-2023

In het veranderende landschap van de advocatuur wordt een pittige strijd om talent gevoerd. Hoe trek je als kleiner kantoor jonge advocaten aan? Wat vinden zij belangrijk? En hoe neem je het op tegen de grote spelers op de Zuidas? Carolien Brederije, advocaat en partner bij Valegis Advocaten, vertel...


In gesprek met Peecho

Luister  

ZIGT op Groei  /  29-08-2023

Als groot bedrijf je content printen en vervolgens in Fedex-dozen de wereld over sturen? Dat is milieuonvriendelijk en duur. Peecho heeft de oplossing voor deze bedrijven: je content lokaal laten printen. Eric Kickert, CEO van Peecho legt uit waarom dat zo’n succes is.


In gesprek met TestGorilla

Luister  

ZIGT op Groei  /  27-07-2023

Met skill based hiring halen bedrijven betere medewerkers in huis. Geïnteresseerde kandidaten voeren testen uit waarmee duidelijk wordt in hoeverre ze over bepaalde vaardigheden beschikken. Het bedrijf ontvangt dan een shortlist van kandidaten die het best bij de functie-eisen passen. Waarom is ski...


In gesprek met Mosa Meat

Luister  

ZIGT op Groei  /  26-06-2023

Mosa Meat werkt aan een toekomst waarbij we geen dieren meer nodig hebben voor vleesproductie, maar dat we het apart kweken. Ze staan in de startblokken om de Mosaburger te introduceren. Maar welke rol speelt marketing als een product nog niet eens in de schappen ligt? Daarover gaat Tom Jessen in ge...


In gesprek met Squla

Luister  

ZIGT op Groei  /  30-05-2023

Squla is een online leerplatform voor scholieren op de basisschool. Het bedrijf heeft sinds de oprichting 13 jaar geleden een flinke groei doorgemaakt. Maar niet alleen de winstgevendheid is belangrijk. Tom Jessen ging hierover in gesprek met Caroline Henneman, Head of Marketing & Growth bij Squla.


In gesprek met Hooghoudt

Luister  

ZIGT op Groei  /  01-05-2023

Jenever is vooral populair in de oudere doelgroep, maar Hooghoudt wil deze populariteit uitbreiden naar jongere doelgroepen. Daarom werkt Hooghout aan zijn bekendheid en imago en lanceren nieuwe producten. Tom Jessen ging hierover in gesprek met Martijn Keesmaat, commercieel directeur bij Hooghoudt.


In gesprek met Stichting Matchis

Luister  

ZIGT op Groei  /  04-04-2023

Elk jaar krijgen 9.000 mensen in Nederland de diagnose leukemie. Voor hun zijn stamcellen van een donor vaak de laatste kans op leven. Stichting Matchis zet zich in om zo veel mogelijk jongeren stamceldonor te laten worden. Maar hoe doen ze dat? Tom Jessen ging hierover in gesprek met Bert Elbertse,...


In gesprek met ZIGT

Luister  

ZIGT op Groei  /  15-02-2023

Rogier Bruggeman te gast in de eigen podcast. Over de groei die ZIGT de afgelopen jaren doormaakte. En over de veranderende rol van het mediabureau. Go big or go niche!


Een terugblik op 2022

Luister  

ZIGT op Groei  /  20-01-2023

In 2022 hebben we 10 intrigerende en inspirerende gesprekken over groei gehad met topmarketeers en ondernemers. Laten we het geheugen even opfrissen en een reis maken door alle afleveringen van het afgelopen jaar met Stefan en Christiaan als gids. Zij zullen de meest waardevolle inzichten delen uit...


In gesprek met Nuud

Luister  

ZIGT op Groei  /  02-11-2022

Nuud is een direct to consumer brand dat met influencermarketing de wereld verovert. In 130 landen zorgt Nuud voor frisse oksels. Hoe ze dat voor elkaar krijgen, hoor je in deze podcast.


In gesprek met HelloTV

Luister  

ZIGT op Groei  /  10-10-2022

Ooit was het handig als de url van je webshop beschreef wat je verkocht. Goedekope boxershorts punt nl, dat werk. Die tijd ligt achter ons en dus werd PlatteTV HelloTV. Maar naast de rebranding, wordt alles uit de kast getrokken om de strijd aan te gaan met de grote TV-retailers van Nederland.


In gesprek met Marcel's Green Soap

Luister  

ZIGT op Groei  /  22-07-2022

Marcel's Greensoap maakt groene schoonmaakmiddelen voor de lichtgroene consument. Want veel mensen willen wel een keuze maken voor een duurzamer product maar niet ten koste van kwaliteit en liefst ook niet te duur. Door trouw te blijven aan de missie en weg van private equity lukt het Marcel's Green...


In gesprek met Stoov

Luister  

ZIGT op Groei  /  27-06-2022

Stoov maakt warmtekussen voor thuis én in de horeca. Het doel? Iedereen behaaglijk warm en weg met de milieuonvriendelijke gasbranders op het terras. En thuis kan je met zo'n heerlijk kussen de thermostaat gemakkelijk een paar graden lager zetten. 


In gesprek met Holie

Luister  

ZIGT op Groei  /  15-06-2022

Holie is in 2018 gestart vanuit de overtuiging dat ontbijtproducten echt gezond, lekker en betaalbaar kunnen zijn. Het is het enige merk in Europa dat geen suikers toevoegt aan zijn producten. Ook niet de verborgen suikers zoals honing en dadelstroop die de grote merken in hun ontbijtproducten stopp...


In gesprek met KRNWTR+

Luister  

ZIGT op Groei  /  19-05-2022

KRNWTR+ biedt een duurzaam alternatief voor singel-use flesjes en groeit snel. Managing partner van KRNWTR+, Daf Dubbelman, gaat in gesprek met Tom Jessen over hoe dat in zijn werk gaat en welke uitdagingen ze mee moeten dealen. Bijvoorbeeld door het imago van kraanwater te verbeteren. 


In gesprek met Bever

Luister  

ZIGT op Groei  /  29-04-2022

Met buitenproducten van de hoogste kwaliteit wil Bever iedereen inspireren om naar buiten te gaan en te genieten. Dat idee slaat aan en de afgelopen jaren is er dan ook een mooie groei gerealiseerd. Dicht bij het merk blijven, is volgens CMO Marjolein Vendrig de sleutel tot succes en groei.


In gesprek met Enie.nl

Luister  

ZIGT op Groei  /  12-04-2022

Zonne-energie is 'hot' maar niet iedereen heeft het geld om het dak zomaar even vol te leggen met panelen. Milan van der Meulen bedacht met zijn broer Patrick de oplossing. Hun bedrijf Enie.nl groeit dan ook als kool, zelfs in Zuid-Afrika. Hoe ze dat voor elkaar boksten en hoe ze inzetten op duurzam...


In gesprek met SEABASS

Luister  

ZIGT op Groei  /  09-12-2021

We bespreken met oprichter Barry van Ruiven de uitdagingen die een nieuw merk heeft te overwinnen. Hoe creëer je voldoende tractie en middelen voor een vliegende start?


In gesprek met Boretti

Luister  

ZIGT op Groei  /  09-12-2021

Tom Jessen vraagt CEO van Boretti Jorg Kleijssen het hemd van het lijf. Over de uitdagingen in covidtijd en de strategie van het merk richting de toekomst.